
Navštíveno 1188x

Mam malej dotazek ohledne tohodle modelu. Nikde sem to nevidel s manualem, delalo se to , nebo je to pouze tiptronic ?
Jaky je tenhle motor na udrzbu, neni to uz moc v A6, netrpi tim nejak extremne ten predek, co zivotnost ?
zeptej se Lukasina, ale ještě zkušenosti mít asi nebude :-D
Dle mě na A6 až moc, stačil by 2.8 nebo 3.0
na A6 ten motor tak akorát, motor se tak moc nesere max. sem tam nějaká cívka za x tisíc, dementní rozvody apod..... spíš je to neustálej koloběh spotřebáku na podvozku a elektronický chyby..... a s manuálem bych to nechtěl ani zadarmo.....
Tak 4.2 se davaly prevazne do A8 ale i do tech A6.
Jinak jsem je videl pouze v automatu :)
Tady podle modelovyho roku zjistis co se tam davalo za motor a prevodovku atp :)
Motor je bezproblemovy na udrzbu. Jinak zivotnost napravy zalezi hodne kde jezdis a jak kdo s tim jezdi :)
Ja mel origo napravu na A6 2.5TDi (nic lehkyho) 250 000km. A je pravda ze od 230 000km uz tam neco lehce potukavalo.
náprava se dá pořešit za 9000 kompletně do firmy Delphi takže bych asi nějak nehrotil
Nismo.Power:
Proc s manualem nechtit ? neni to lepsi, kuli udelatku, ktery se nemuze vysra.... Tim myslim tiptronic je slozity automaticky ustroji, manual je jednoduchej, nema se tam co teoreticky pokazit, oproti tiptronicu.
Neni to tak pravda :)
Tiptronic je hodne odolnej ale neni blbu vzdornej :)
Navic ti odpada mnenit spojku ktera stoji raketu na tyhle auta :)
A navic koho bavi furt radit :)
Pavelk: tak ta Delphi neni zrovna 2x vyhra ale budiz...

30.01.2010, 20:40 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-01-30 20:41:56
Me bavi radit a tiptronic (obecne autoamt) je blbounoveudelatko (nechytat za slovo). V kombinaci s 4x4 je to primo kravina. Na snehu (bahne=extrem=blbost) to bude radit, jak si bude chtit a nic nevyjedu, tot muj nazor.
Jasne automat vi lip kdy radit nez ja atd.
Nevim co stoji spojka, ale ve Velkym Mezerici obkladaji lamely tak dlouho, jak jen pamatuju a jsou to super prace, dle zkusenosti lepsi nez orig.
Jsou i v manuálu,už jsem na nějaký narazil i v inzerci tady v ČR. Jinak mě tenhle motor nenadchl vůbec. Měl jsem možnost jezdit a když to srovnám s mojí V8 540 od BMW tak bych do V8 od audi už nešel. I když má Audi o 10kw navíc tak díky quatru a automatu je to takový neohrabany mastodont, se spotřebou jak tank :( Takže když už tak A6 3.0, je to oproti 2.8 o něco silnější. A nebo když V8 tak BMW :)
každej chytrej až na půdu koukám, tiptronic může mít klidně i automat z roku 1950 když se někomu zachce...... v tomhle případě to neni rozhodně nic jinýho než jiná kulisa řazení a sendvič elektroniky pod ní jinak je to automat bez toho vašeho tiptronicu kterej je stejně uplně k prdu a při jeho použití se jen zvětší spotřeba a sníží účinnost díky slabýmu článku za volantem kterej ví prd o tom kdy je ideální řadit..... je to jen kvedlátko pro machry co se potřebujou cejtit jak na rally praha-prčice.....
automat se prostě vysere tak i tak při nějakejch 150-200 ... když je o něj pečováno tak klidně při 300-400 nebo milionu km a to proto že v automatu nedochází nikde ke tření nebo prokluzu lamel, takže když by se v automtce měnil olej každejch 30-50 tak manuál nemá nákladama šanci ale samo bavíme se o ojetym autě takže tam člověk neví proto je lšpší věřit že repas či shánění jiný za třeba 15-20k tě potká při 150-200tis co to auto má najeto..... spojka na to auto výjde cca to samý co sehnat jetej automat takže bych to vůbec neřešil..... manuál na tom bude mít jediný + v podobě menší spotřeby tak o 1 litr ale odmění tě parádně těžkou spojkou .....
ad náprava a 9k tak to je super, to si rovnou koupit z aukra od poláků výjde to nastejno, co si tu nalháváte, je to A6 takže aby to za něco stálo tak předek ramínka 20-25k a to ještě nikdo nemluvil o tom že auto má i zadek a natož že má 4 tlumiče a nedej bože pružiny nebo uložení tlumičů ba celejch náprav silentbloky.... je to německý a prostě tohle se kazí !
co se týče audi vs bmw těhle V8 tak za mě to je jednoduchý, audi jede líp ale bmw má příjemnější zvuk... ale ani jedno nejede líp než muj cadillac takže nuda :)
Arnie : jo obložit lamelu neni problém ale nic to nezmění na tom že lamela je vždy to nejlevnější takže porovnat 600 za obložení vs 2000 za originál audi je to nejmenší ale setrvák a přítlačák tě složej do kolen tomu věř.... u bmw to nebejvá tak hrozný, tam vyšel komplet co jsem naposled dělal na 29 s daní setrvák+přítlačák+lamela..... audi je dražší a volvo s naftou ještě víc :)
Nismo> stav se do Ovy, porovnáme american muscle vs deutsche muskeln :D
Nismo:asi tě už opravdu začnu obdivovat

31.01.2010, 08:24 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-01-31 08:25:46
Ja bych proste uz zadokolku nechtel, tot muj nazor, at me za to lidi ukamenujou. Omega je, tak katastrofalne rozlozena na hmotnost, ze tady na Vysocine, je s tim prakticky nemozny jezdit. Jednicky silnice ok 4cm snehu mirnej kopecek a je tu pruser. Omega ma tezkej motor vepredu a vzdau, je jen diferak, ani prevodovka tam neni. Takze je to proste totalne nevyvazeny a tohle stejny si myslim bude u BMW, takze NE !!!
Co se dela masove na 4x4 je asi, jen to pitomy audi, ktery me taky nevoni, neb si v tom budu pripadat jak navonenej buze....... :(
Impreza je predrazena a neni tam misto, zvykl sem si na misto co ma Omega, to nechci opustit. vcera me kamarad vezl GOlfem 4, poprvi v zivote sem tim jel, to je tak mega sardinka to snad ani neni mozny :( Rukou sem mu radilbyl sem pres jeho loketku, nohy nemam kam dat no nic. Sem velkej a tezko se skaldam do malejch aut.
vono kdybys to chtel uplne nove tak ti to udelaj i s manualem ale bude te to stat 50k eur na vic tiptronic je tam z duvodu toho ze normalni smrtelnik nezaradi podle potreb motoru
tomi : voe co bych dělal v takovym zapadákově :))
arnie : bejt tebou tak si radši koupim starší subaru ve stejný ceně než novější olympiadu...ač si myslim že subaru bude levnější celkově....
Napada me snad jeste jedine Legacy, nevim jaky je to prostorove a na dily, nikdy sem v tomhle aute ani nejel ani o nem neuvazoval.
Nismo.Power kdyz je subaru lepsi proc do imprez davaj 4kolku z audi jo subaru je pri porizeni levnejsi ale dili a opravy budou stejny a proste audi bude vzdicky audi
vem to jako automobilku takovou kdfo na svete dela rodinej kombik kterej nalozi i supersporty -))
arnie: tak proč se na audi ptáš, když si v ní budeš připadat jak navoněnej buzerant?
vinzek: impreza používá quattro od audi?

31.01.2010, 11:02 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-01-31 11:06:31
Luke_288:
Audi je hrozny pozlatko na venek/vnitrek, jak kdyz jede svetelnej cirkus (podivejte se na me mam 4 kruhy sem audi). Jde o to ze proste za 100 papiru sezenu A4/6 v Q s V6 coz se me treba u BMW xD urco nepovede. Pod <99 niz je tam dokonce sem cetl pevny 4x4 Torsen.
Samozrejem nechtel sem se nikoho dotknout, kazdej mame na danny znacky jinej nazor.
Jak rekli treba v Top Gearu, Omegu by meli vyrabet spinavou a s najetejma 200tis km, pak by to bylo idealni auto. Takze asi tak.
vinzek: Subaru ma 4x4 pd Audi :) tak to slysim poprve.
jasný, každej na to koukáme jinak, máme doma už druhou A6 a přijde mi že svítí uplně stejně jako ostatní auta :) co se týče quattra, tak dle mě docela dobrý při porovnání awd od volva, ale to hodnotim uplně jiný generace než se ptáš ty.
to s tou imprezou mě taky docela zajímá, co nám k tomu vinzek poví...
Manual se tam opravdu nedaval, dlouho jsem ho schanel, nez jsem pochopil, ze ho fakt nesezenu :-D
Mam to auto chvilicku, ale zatim muzu vrele doporucit, auto je zivy, quattro jede paradne a o nejakych pochybach tiptronicku na snehu nemuze byt rec ;)
Co se spotreby tyka, tak ta mi jde zatim stale dolu, ted pri cca 60:40 (mesto:mimo) ukazuje palubak lehce pod 16l/100km ;)
Ad caddy, klasicke misto pod Zelivarnou Nismo? :-P Tohle by me dost zajimalo :))
Chtel jsem neco zajimavejsiho, ale verim, ze i obyc 2.8 bude slouzit v pohode, do 3.0l bych nesel, protoze to je podle me exot, kterych moc nejezdi (ikdyz poradne nevim, co je tam za rozdily).

31.01.2010, 11:31 |
Zdeny60 | Upraveno: 2010-01-31 11:31:45
Pokud sháníš auto s prostorem Omegy, tak Legacy není pro tebe. Mám 186cm a sedím tak 3 zuby před koncem pojezdu, tedy za mnou místo pro mě (tedy zase kolem 185cm) sice je, ale úzký zadní dveře moc na pohodlí při nastupování a hlavně vystupování nepřidají. Mám 2,0R tedy 121kW, 167HP, jede to dobře až kolem 3+ otáček, jinak letargie, ale spotřeba se dá pod 8(jezdím léto 7,6-7,8, zima 8,6).
Pohon je tuším ne přesně 50:50, to mají Imprezy, toto je posunuté směrem doszadu, zrovna jako Outback, který je mch rozměrově shodný s Legacy.
K tomu místu ještě, je ho tam ale VZADU daleko více než v OI(II), Vpředu u spolujezdce to tak nějak stačí, ale čapáky jako v Meganu MY2005 (ano, není to překlep) si nenatáhnu. Celkově je Legacy řekl bych úzké, pokud má někdo 100kg a více, bude tam nařvaný. Pro běžné postavy ale plně OK, bez omezení.
Impreza a díly z Audi - ROPFL, leda, že by nám Fuji Heavy Industries něco tajilo :-)
A pokud Legacy, tak jedině H6 180kW (momentálně vybírám :-) )
jo kluci to musite hledat nekde sem se to docet nevim do jakeho modelu a ani k cemu urcenemu jesi to bylo neco zavodnejsiho ale nejakej z prvku tam je tosim ze ale vim ze to bylo v ramci pohonu 4kol
ano, takovýhle info jsou super. já zas čet v blesku, že na jabloních budou růst hrušky, ale musíte si to najít sami...
podle mě je to nesmysl
Jeste k ty audi, V8 uz ma blatniky jako Sko, takze to vypada o moc lip, ale asi bude pruser je sehnat, kdyz by bylo potreba... :(
Osobne jsem taky vybiral z vic kandidatu, ale e39 540i me vubec nezaujala vzhledove, hlavne interier :( Ecko 430 to samy, kde mi nesedi ani ten cumak :-)
Audi je pro me ze vsech nejvic koukatelna, kor po FL.
No ja mam temer 120kg pri 182cm, tezko se me sedi v uzkym aute.
Jinak k ty audi abych to upresnil. Zensky se libi A4 vinova metla kremove bezova kuze, v tom bych proste jezdit nemohl.
Nebo kombinace sveltle seda kuze, svetle sedej interier no potes.
Vrchol je modrej interier i pristrojovka a modra kuze. Nasleduji barvy zelena zabickova/ cervena ferrari, a dokrasluje to nebesky modra svetla. No to je proste katasftrofa, co sem prolez tipcars. (roky cca 96-01) Novejsi modely takovyhle hruzy snad nejsou co sem koukal.
Libi se me vylozene cerna + cernej kozenej interier, tam drzim hubu a slintam si a ty blatniky u ty V8 to je pravda, vypada to robustnejc.
Ja mam tmavemodrou barvu a kremovy interier, nebo jak to nazvat
Cerna/cerna byla v nascar cars v Liberci, ale tahle kontrastni kombinace je pro me daleko zajimavejsi ;o)

Luke_288 tohle byl nejakej ofiko web subaru nebo audi nevim presne nekde ti to najdu
Hh dobry hlody tady o tom ze tiptronic (automat) nevi jak radit na snehu, bahne atp :)
Nejdriv se v nejakym poradne projed a pak neco takoveho pis.
Jinak tyhle autotamty maji v sobe adaptivni programy. Takze podle tveho stylu jizdy vybiraji ten nejvhodnejsi program a prispusobuji se ridici ;)
Cili kdyz po me sedne do auta nekdo jinej, tak mu to prijde ze to radi jinak. Ale po nejake dobe a case se mu to prizpusobi a je klid :) Jinak se to nazyva DSP :)
Takze ze jsi po nekom tam sednes a chces se projet a radi to divne, tak je to timhle ^^
A kdo to ma, muze vyzkouset :) Staci odpojit baterku na chvili a zapojit a projet auto, bud pod plnym plynem a nebo jak je clovek zvyklej.
Hoši, nedívali jste se náhodou na autosalon včera? Tam myslím borec testoval nějaký AUDI a právě tam nadával na automat, že nemůže vyjet kopec, že mu to řadí furt na dvojku....tak jestli ty rozumy nejsou od tam :o))) Ale jen jsem to slyšel přes dvoje dveře, co přesně to bylo za auto - typ, to nevím :o)

31.01.2010, 20:42 |
Arnie_one | Upraveno: 2010-01-31 20:43:33
Knightey-
Kdyz pojedu na snehu/bahne, tak tam tiptronic necha jednicku v 6000ot/min treba 10 vterin ? nebo preradi na 2st. a snizi se samo otacky a ja se zahrabu?
Proste to je tak inteligentni, ze to vi samo jak jet teren ?
Ptam se, protoze to neznam, diky.
PS: Jo ted se dodival autosalon na prime (ivysilani) byla tam A4 allroad a nejak tak, jak tam s tim jel sem myslel, ze se prave tiptronic chova, zaradi, kdyz to clovek nejmin potrebuju a nevyjede.
byla to A4 ALLROAD, jen nechápu, když to má tiptronik, proč tam nehodil man. řazení a nedal tam 1 a nejel? Nebo mu to i tak házelo 2? Nakonec kopec vyjel asi na podesáté, když pádlem pod volantem pořád přehazoval automaticky řazený 2 st. na 1 :-D

31.01.2010, 21:30 |
hanzz vinzek: Těším se, co vygooglíš! LOL :o)
Rozhledna: Ono je to asi tak, že si sice manuálně hodíš nějakou rychlost, ale když se přiblížíš k omezovači, tak ti tam stejně automat hodí vyšší kvalt. Ale tuším, že existují automaty, který ti při manuálním režimu nepřeřadí, i kdyby jsi ten motor měl přetočit. Každopádně tohle Audi mezi ně evidentně nepatří :)
Arnie: A6 je výrazně větší, jak Legacy/Outback. Však je to taky auto o třídu výš. Jinak servisovat Subaru není takový problém. Díly jsou sice dražší (ale určitě levnější, jak Audi), ale za to jich moc nepotřebuješ :)

31.01.2010, 21:30 |
Tichy Anrnie_one: nevim moc se v tomhle tripronicu nevyznam, ale ja bych v tehle situacich zaradil natvrdo jednicku a mas po problemu.

31.01.2010, 22:32 |
empiK (M) | Upraveno: 2010-01-31 22:37:30
u svyho Mercedesu mi i na manualni razeni automat sam zaradi dvojku. Je to tak schvalne. Neni nad to, kdyz to nekdo s automatem neumi, vrazi tam omylem manualni razeni a neumi preradit a jel by na jednicku plnej kotel par kilaku. A ze takovejhle exotu po svete par chodi. Pak bych za tuhle ochranu motoru dekoval panubohu.
Tichy: nevyznas. zaradis manualne jednicku, ale prave ta ochrana motoru sama na dvojku preradi.
Mimochodem ze stejneho duvodu ma muj automat dva rychlostni stupne u zpatecky. Coz se ani (zrejme naschval :-) ) nikde oficialne neuvadi.
kámoš tam má 2.8 v6 5kvalt manual quatro a musím uznat hodně mě to překvapilo jede to fakt pěkně a okolo 12 město ale po dálnici z ph..celou dobu 160 až 200 to jelo za 9 litrů..a kdo to zná třeba když jede v brně od dálnice do bohunic(sjezd na svitavy)tak to tam mazalo do toho kopce s lehkostí 215...
Arnie: v rezimu Sport ti tam necha nejnizsi moznou rychlost do te doby nez se priblizis k omezovaci. Cili je mozne ze by ti tam tu jednicku chvili nechalo a koplo pak i tu dvojku. Ovsem to take zalezi na tom, kolik mas seslapnuto plynu :)
Cili kdyz nejsi takovej "debil" a nemas cit v plynu u nohy tak ti to tam proste zaradi dvojku prave kvuli tomu aby jsi nekurvil motor :)
Kdyz mas cit a budes ho drzet v tech otackach na resim sport, tak ti tak pojede.
Navic nevim nevim jak by jsi se zahrabal s quattrem. Pokud to posadis na bricho tak stojis ale pokud ne tak do ty doby proste jedes :)
PS: A6 neni auto do terenu na kopce a skaly a offroady atp.
Arnie_one
mam opel omega B a s vyjetim kopcu na snehu nemam problem....myslim ze staci mit kvalitni pneu a vyjedes vse...jezdim 2x mesicne do rokytnice nad jizerou a ze tam tech kopcu je....
Luboš1:
Cesta ktera je osetrena jedes na snehu o tom sem nikdy nemlvulil. Jen pro info 9 skal 836m.n. tady je proste snehu hodne a nemusim jezdit na hroy.
Knightey-:
Tak sem proste nehctel aby to vyznelo, no to je jedno. Jde me proste o kalsicky kopecky plny snehu, nekdy i 20-30cm snehu hold, kdyz to pepa z vesnice neprohne.
ad to vaše DSP tak ten systém se učí sám a neni třeba pro jeho aktualizaci vyndavat baterku stačí tomu chvilku stát na krku, ale i přes to ta převodovka bude v krajních situacích řadit špatně, samozřejmě nebudu lhát tak moje 4T80E, která je techonologicky uplně jinde než tyhle audi skovsty, je občas ve většim kopci lehce dementní .....
Arnie_one:
tak prave quattro na takovymhle kopci na snehu nezahrabes o to se bat nemusis :)
no teda uprimne nevim, ale 30cm uz budu davno hrnout pred sebou a nevim, jak dlouho by to zvladlo do kopce nez by to zacalo prokluzovat... :-))
Lukasino:
Uplne v pohode, ani to nepozna ze tam ten snih je :D
Byl jsem prave na letisti v Mimoni jezdit co to dela a co ne :)
Navic tam mas ASRko ne? :) Takze nic proluzovat nebude :)
Lukasino : hele pokud myslíš že to bude srovnatelný ta 4 kolka s tim co máš tak na to rovnou zapomen, to kam ti zajede to druhý tak bys s audinou zapad hnedle na příjezdu :D
každopádně jinak ano, ty quattra nejsou blbý..... subaru to neni ale rozhodně tady tě spíš nasere občas automat než náhon :)
NP: myslis? A ja si ji prave kupoval s tim, ze to druhy budu moc prodat :( rikam si 4x4 jako 4x4 :-D
Knightey: no nevim nevim, ale nechce se mi verit, ze by to zvladlo delat radlici v nejakym dlouhym kopci :-) uvidim, treba bude nekdy prilezitost to vyzkouset :-D

02.02.2010, 11:42 |
hanzz Hodně záleží, jaký je sníh. Prašanem se dá pluhovat daleko, ten odlítá, případně je lehce stlačitelný, ale jak je to mokrý a je toho hromada, tak stejně po chvilce uvízneš za břicho ... stalo se mi to nedávno s Outbackem, ale štěstí přeje připraveným, čili lopata to zachránila :)

02.02.2010, 13:34 |
Rudi Prašan je v pohodě, nedávno známej poprvý vyzkoušel A6ku v 30cm prašanu a nikdo jsmě moc nevěřili, že by si na stráň zacouval a objel to a úplně v pohodě, takže to quattro bych nepodcenoval.

02.02.2010, 15:07 |
Knightey- | Upraveno: 2010-02-02 15:21:19
jako Rudi :)
Ale proste tam je furt jedna vystraha, jakmile to posadis na bricho tak je konec :)
Taky jsem prave testoval svoji na lestisti v Mimoni ;)
A nejen ja sem byl mile prekvapen :)