
Navštíveno 1093x

máte/měl jste někdo na autě zimáky s hrotama? jde o Nokian Hapeklita, nejsou to brutální hroty na závody, ale takový ty zapuštěný "cvočky"
jde mi o to, jestli se s tim da jezdit po normalnich silnicich bez hluku a pod, proste real zkusenosti...
diky :-)
s tvým stylem jízdy budeš na každý křižovatce a světlech jiskřit :oD
hele a nesměj to mít jen sanitky, hasiči atp.?

07.01.2010, 07:44 |
hanzz Jezdil s nimi několik zim jeden známý. Moje postřehy jsou, že je to v podstatě k prdu. Za prvé ty hroty svoji určitou omezenou funkci mají leda na ledu, kdy je ale stejně hazard jet jakkoli rychleji, protože ty hroty jsou tak malý, že stejně v zatáčce neudrží váhu auta. Jinak na sněhu a v břečce je lepší kvalitní zimní guma a dobrým vzorkem. Navíc na suché silnici to opravdu výrazně cvaká. Je to tak slyšitelný, že to určitě nepřeslechnou benga při případný silniční kontrole :) Dokonce si myslím, že ty hroty budou na suché silnici výrazně zhoršovat trakci.
Prostě pro naše podmínky nebrat.
Presne jako hanzz.
A to, ze je to zakazene asi vis, ze?
na horach s tim mistni domorodci jezdej a pohoda:-) tusim ze v krkonosich to maji taxikari :-)
Hroty fungujou jen na ledu. Je to hlucny. Je to u nas zakazany. A vzhledem k tomu, ze toho ledu zas tak u nas neni, tak si myslim, ze je to skoro nevyuzitelny.

07.01.2010, 11:07 |
Sau My sme je měly na autě z pučovny ve Švédsku. To že sů hlučné není pravda, při běžné jízdě ani nevíš že tam sů. Bavím sa teda o těch zapuštěných. K práci sa dostanů enom při rozjezdu a brždění a to spíš až při důraznějším rozjezdu nebo brždění. Takže sa ani cesty nejak neničí. Zrovna když sme tam byly my (únor 2008) na normálních cestách nebylo po sněhu ani památky a jezdili tam s něma v podstatě všichni.
K účinnosti, samozřejmě že sa to nedá srovnat s klasickýma hřebama, ale sám sem byl překvapený jak to na ujetém sněhu brzdilo. Nesrovnatelně líp jak s klasickýma zimákama.
Kde je několik měsíců (nebo aspoň týdnů) trval pokrývka sněhu na cestách význam podle ma jednoznačně majů, na 99.99% cest u nás ale podle ma ne.
Ja na nich jezdil ve Finsku. Ty cesty podle toho vypadaj, maj tam pekny koleje.
mam je asi mesic na diskarne, cooper discoverer M+S a hroty, ale je to trochu jiny system, ten co popisuje Sau, hroty skoro nevycuhuji, na asfalte o nich nevis a az protocis pri rozjezdu kolo tak se odstredivou silou vyndaji, nevim presne jak to funguje, vim ze to funguje odzkousel sem to na asfaltu, ledu, ujezdenem snehu i hlubokem snehu, a skoro nejdou videt takze pri trose stesti si jich policajti nevsimnou, při rozjezdu fungujou paradne, v zatacce te moc nepodrzi a pri brzdeni je to takove zajimave citis jak se obcas naky kousne, ale gumy jsem koupil uz starsi a vypada to ze ty hroty uz sou ojete, nevim jak dlouhe jsou nove abych to porovnal

07.01.2010, 23:07 |
Sau Já sem měl na mysli tento druh hrotů. jak píšu, při normál ježdění nešlo poznat že tam sů ale když bylo třeba tak poznat rozdíl oproti normální zimní gumě bylo.

to jsou presne ony, super, diky za info .-)
na h.... vymyšleno myslim ve finsku a používáno taky tam převážně.....na naše podmínky na nic rozhodně jen to víc hučí...