
Navštíveno 2046x


28.12.2009, 08:00 |
santa2412 | Upraveno: 2009-12-28 08:01:39
Dobrý den,
známy mě poprosil o pomoc s výběrem auta a tak jsem se rozhodl, že to napíšu zde.
Chtěl by něco od roku 2001, spíše naftu než benzín. Najezdí ročně cca 15 000km. Raději sedan nebo hatchback, ale i kombík by nevadil. Hlavně chce palubní pc a klimu :-)
Cenu by chtěl do 140 000kč. Moc děkuje za rady.
když by si pár kaček přihodil tak mám na prodej Passata 1,9 Tdi
[ Link ]
15k ročně a nafta.....stejně tě to ve výsledku po roce výjde na provoz vč. servisu čistá ruka....
každopádně máš super kritéria , do toho ti spadaj i takovýhle věci
[ Link ] takže bych trochu upřesnil co od auta očekáváš a potřebuješ :)
nene nespadá :) nemáš tam palubní PC a není to ani sedan ani HB ani kombík :-D

28.12.2009, 09:09 |
choze | Upraveno: 2009-12-28 09:14:31
Nismo ty jsi Uň ;)

28.12.2009, 09:10 |
choze | Upraveno: 2009-12-28 09:15:10
.

28.12.2009, 09:28 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-12-28 09:28:30
palubní pc většina těhle obrů má a je to velkej kombík ;-) jen jsem tim chtěl naznačit že kritéria jsou dost k ničemu protože je splnujou stovky aut takže sem příjdu já doporučim mu neco, pak příjde jinej s passatem v tdi, pak další s alfou v jtd a takhle tu za chvilku bude milion tipů a stejně si z toho těžko vybere, takže bych zkurba přispal ještě k čemu auto bude sloužit a co od něj očekává.....
choze : voe já to miami viděl ;-)

28.12.2009, 09:31 |
santa2412 | Upraveno: 2009-12-28 09:33:13
No samozřejmě chce osobní vozidlo. Bude jezdit převážně krátké vzdálenosti, má 15 letého syna takže nepotřebuje nějaký 7dmi místný povoz. Chtěl by raději naftu kvůli poměru: výkon/spotřeba... Koukal na modeo, focusa a octavie. Chtěl by něco pohodlného a komfortního...
Opel Vectra C, za tyhle peníze se dá koupit celkem dobrej rok výroby s hodně dobrou výbavou! Májí ji v okolí 4známí (2x 1,8 16V, 2,0DTI a 2,2DTI) a opravdu pohodlné auta a všechny naprosto bez problémů ...

28.12.2009, 10:08 |
choze Nismo - automaticky vkládání textu je svina :)
tak forda urcite ne,jak radili kluci bud toho passata nebo treba dvojku toledo.
Big_Max: Táta měl VeCe 2002 a 2004 a bezproblémový auta to nebyly. 2002 1,8 16V - vytekly tlumiče, elektrika - vybíjení baterky při delším stání, 2004 2,2Dti - převodovka, kompresor klimatizace, kmitání nápravy. A to byly nový a ve 100-120tkm šly pryč. údajně okolo roku 2005 šla jejich kvalita nahoru.

28.12.2009, 10:23 |
Zdeny60 | Upraveno: 2009-12-28 10:23:45
Pokud Mondeo, tak od r. 2004 (tuším, že to bylo 2004), kvli vstřik. rampě.
Jinak pokud chce tatík pohodlí, tak P406 s 2,0HDI a má vysmáto. bezproblémové motory, odolné podvozky, vysoce odolná kastle celopozink a to dost dobře...
Měl jsem ji (sedan) z r. 2003 a dnes má hooodně přes 300tkm - měnily se jen spotřební věci jako brzdy, rozvody a výfuk Ten je-bohužel-lehce poslabší, ale zase nestojí svět.
Jinak na pohled je to atraktivní auto i dnes, vzhledově lepší jak Mondeo, levný provoz (/2,0HDI s 80kW mi žrala kolem 5,8-6,2/100), díly dostupné a ceny slušné.
A pokud je pohodlí prvořadá podmínka, ne žádný koncern. Jsou to kostitřasy pro mladé:-) Měl jsem 2x Oktu I 81kW TDI, sice vše super, jen ne to pohodlí. Tvrdolín....
A když klasiku, se kterou neudělá moc velkou chybu,. je Focus 1,8, avšak jako všude jinde je třeba řádně hledat - hodně FF jezdilo jako služebáky v programu firema dostávaly fest do těla.
Opel VéCé - základě jednohu kusu, který znám od ženy z pivovaru, bych měl říct - asi neé. To auto stojí více v servisu, než na silnici - chronické potíže s elektrikou a takové různé vyjebávky typu paliv. čerpadlo, ŘJ, nefunkční klima a furt kolema dokola. Typ nevím, ale jde o auto z r. 2003...

28.12.2009, 10:32 |
Rudi Jestli chce pohodlí, ať si koupí 406ku HDIčko, 80kW a ještě mu hodně zbyde.
Osobně bych ale šel, jak už tu někdo psal, do Toledo TDI.
Co VW Bora, Audi A4, Toyota Avensis?
IMHO i když se říká nikdy neříkej nikdy, tak opla bych si dobrovolně asi nikdy nekoupil, a už vůbec ne ojetého.
Ruff: :-(
Píše, že chce pohodlí:-) To jaski u prvních tří kandidátů nenajde. Avensis-dejme tomu, ale ne dýzla za tuto cenu.
Passat koncern je a je to dost pohodlný auto.
No tak je, no :-) Ale P406 je pohodlnější:-)
passat neni pohodlný auto, je to tvrdý až to bolí.... P406 je rouzhodně pohodlnější
volil bych teda Avensis D4D
No ja by som teda D4D nevolil :o) Toyota je automobilka s veľkým A, ale dízle sa im moc nedaria, len málokto to vie a prípadne aj povie :o)
Zdeny60- já jsem zvyklej na e36, tak mi ty mnou vyjmenované tvrdé nepřijdou:-). A že by to byly vyloženě kostitřasy bych taky netvrdil. Při tom co najede je podle mě zbytečný diesel, akorát starosti navíc. Jasně že když chce pohodlí tak nějakýho žabáka(citróna). Ale já ty šnekožroutský auta moc nemusim:-))
Slim : ale ale.... proti koncern naftám mě D4D příjde nebe a dudy.... mrazik by zde určitě něco napsal a jeden kolega jí koupil taky jako služební auto s najetejma 260 od tchána z vekry, ted to má najeto asi 350 a na motor se šáhlo snad jen údržbou jako žhavičky a filtry :)
ruff : jj k jeho nájezdu mi to příjde taky totálně zbytečný a "výkon"/spotřeba to u nafty nechápu.... dyt to vůbec nejede krom jednoho okamžiku ....
žabáci taky nejsou zrovna dvakrát pohodlný všechny a přece jen to je šnekožrout takže kopa problémů kolem takže si toho pohodlí člověk moc neužije když polovina nájezdu je na platáku nebo po svý ose do servisu :)
Beru to tak, že oproti benzinu to má nafta větší krouťak a když na to šlapne tak to prostě jede. A spotřeba je někde jinde oproti benzinu...
Vím,že jsem ti to mohl napsat na icq,ale napíšu to tady,ať tady má Nismo o čem psát:)
Já bych bral Lancii Lybru JTD ;-)
2 Nismo: tak to majú šťastie, u 2.0 D4D to ešte celkom drží, ale tiež veľa motorov má problémy. No a 1.4 D4D je téma samo pre seba... proste nafty nespravili dobre, a to nie je jeden pán niekde vravel, ale kamarát čo robí servis a konkrétne u Toyoty robil dosť dlho servisáka (a moc dobrého) :o)

04.02.2010, 11:11 |
santa2412 | Upraveno: 2010-02-04 11:12:11
Tak teď sháním něco pro rodiče. Rok 2004 a výš. Cena do 150 000. Auto pro 4 lidi. Roční nájezd do 20 000tk. Spíše kratší trasy. Sedan, kombi nebo hatchback. Představa:
Octa I - 1.9 tdi nebo 1.6 benzin.
Fabia Combi - 1.4 tdi nebo 1.4 16v
Fiat Stilo - 1.9 jtd, 1.6 16V nebo 1.4 16V.
Potřebuje poradit. Prosím cokoli Vás rozumného napadne, napište. Díky
pokud najezdi 15t rocne a chce naftu tak myslim ze veskere rady jsou zbytecne...

04.02.2010, 11:24 |
santa2412 | Upraveno: 2010-02-04 11:27:49
Prečti si muj posledni příspěvek. Chtel bych vedet ale pro ne naftu. Do ted jsme meli sice benzin, ale nikdo mi nikdy nerekl proc NE naftu?

04.02.2010, 11:28 |
Alííí Mám tu pěknou Octavii 2002 s klimou, koupenou v ČR po servisu.
[ Link ]

04.02.2010, 11:29 |
Rudi By mě zajímalo, co za větší náklady bude u koncernovýho TDI oproti benzínu?
Ali díky, ale rok 2004 a výš :-)
santa2412 řekl: "...nikdo mi nikdy nerekl proc NE naftu?"
---
Protože nafta má příšerný zvuk, prostě jakákoliv nafta rachtá. Dál má špatně dávkovatelný výkon s živelným nárůstem kroutícího momentu, který zase velmi rychle vadne. Je taky podstatně servisně náročnější než benzín, namátkou tam s omezenou životností budou určitě vstřikovače, vysokotlaký čerpadlo, turbo, dvouhmotovej setrvák a další serpeetičky. Auto s naftovým motorem je těžší na předek a nedotáčivější, tím pádem je použit tužší podvozek, který má k harmonickému odpružení benzínových motorů dost daleko, nehledě na vyšší opotřebení jeho dílů na našich slavných tankodromech. To jsou fakta.
Tohle jsem potřeboval. Děkuji za fakta.
redBaron:
i kecy, pořád. Měl jsem v životě 8 dýzlů (vyjmenuji je: P306,P605,P406,P807,P407, SuperbV62,5Tdi, a 2x OI -1,9TDi) a věř mi, NIKDY NIKDY NIKDY jsem nepocítil to, že bych kvůli tomu, že je to dýzl, platil o něco více za servis, než za benzín. Olej a filtr stojí stejně, brzdy taky. Možná jen u té P407 (kterou jsem ale prodal dříve, než k tomu dlošlo) by se musel měnit FAP, který občas svítil - 150.000km. Jinak všechny vozy měly v době prodeje (tzn. když šly ode mě do světa) minimálně 150.000 najeto, nejvíc má dnes bývalá P406 s a asi 330.000km. Jezdí dosud BEZ PROBLÉMU.
Faktem je i to, že SUperb, navzdory negativním referencím na opřední nápravu, měl při tachometrových 150.000km (reál byl asi vyšší, no hlt stočka z bazarau... i když dle VIN to měla být pravda) vše původní. Ale tam jsem dělal preventivně přední tlumiče.
Takže - ty zvýšené náklday tak možná pro 20tileté shnilotiny a nebo pro 20ti leté řidiče-rybízy, kteří něvědí, jak se k motorů, TDI,HDI a pod. cjovat.
Jestli to má být auto pro rodicče (můj 73letý otec jezdí 3 roky vesele se starrým -2001 FF TDDI) a blahme u pumpy vždy chrochtá jako jeho naftový motor, když si přepočítá tu směšnou spotřebu 5l/100km:-)
A jestli sjou rodiče již "duševně vyzrálí = nejsou to závodníci" a ni náhodou nepostřehnou, že Okta 1,9TDI je možná o něco více nedotáčivá, jkao např. Subaru Impreza STIO.
Jsou jen kecy!!!
No otec má 45 a mamka 42. Já myslím, že ta Octa I bude dobrá pokud seženeme se seviskou po prvním majiteli.
Zdeny60: Pro každého, kdo se trochu vyzná v autech jsou to jasné věci. Ale ty, po vrcholné absurditě hnidopišství, kterou jsi tady ve fóru předved s tvrzením, že dva bitově shodné soubory hrajou jinou hudbu (což je kravina jasná i tříletému dítěti), teď předvedeš naprosto fanatickou obhajobu nafty o tom, že věci které se na nafťácích normálně serou každému jinému, tak se vlastně neserou, že všechny neduhy, které ostatní vnímají, vlastně nejsou neduhy a pak to korunuješ připitomnělým závěrem o tom, že kdo trochu rozumí autům a pozná nedotáčivější povahu dieselového auta, je odsouzeníhodný duševně nevyzrálý závodník. Na to chlapíku nemám co říct, ty jsi pro seriózní diskusi ztracenej případ.
Já jezdím 330d což je asi jeden z nejlepších nafťáků a přesto můžu říct, že ten motor má proti svému benzínovému bratru jednu jedinou výhodu - nižší spotřebu. Po všech ostatních stránkách je to proti benzínu utrpení, počínaje o 200 kg těžším předkem a s tím související změnou v jízdních vlastnostech, pokračuje rachtavým zvukem a konče turbodírou, pomalou reakcí na plyn a prapodivným průběhem výkonu, který foukne a zmizí, do otáček negraduje nýbrž vadne.
Zrovna když tu mluvíš o P406 tak jsem si vzpomněl na nadšenýho kamaráda, co si ji přitáhnul a básnil o naftě a levném provozu a pak mu spadnul jazyk až na zem, když zjistil že se mu podělalo čerpadlo, nový stojí pár desítek tisíc a nebo si může jít na vrakáč za 15 tisíc pro starý, který se mu může stejně tak podělat pozejtří znovu. Tak koupil to starý a pak jezdil víc než rok a modlil se aby se mu to na snížené spotřebě proti benzínu vrátilo zpátky a nepřišla další závada.
Dobře jsi mi připomněl, k věcem co se na dieselech kazí, přidávám ještě FAP.
RedBaron - no sice cely 330d je jen o 110kg težsí než 330i tak nevim kde si vzal těch 200kg na předku,ale jinak dobrej příspěvek.
v tomto celkem souhlasím s RB, prostě je to velkej rozdíl to samý auto v benzínu a v naftě, komfort s benzínovým motorem je prostě daleko lepší... a ta Zdenyho poznámka o Oktě Tdi a Impreze je úplně mimo...
RB: Jenže Zdeny to psal tak nějak z pohledu obyčejného usera. Tebe taky nikdo nenutil si kupovat 330d. A pokud má někdo argument proti naftě, že se mu nelíbí zvuk, tak by si měl zaguglit, jak vznikne expanze ve vznětovém motoru, že rachtat to bude nějakým způsobem vždycky. To je jako si koupit psa a nadávat, že ten blbec nemňouká, ale nepříjemně štěká.
K tomu, že nafta uvadá asi tolik, že 98% režimu je u nafty 1500-3000 u benzínu 2-4000, takže díky delšímu převodu nula k nule. Pak sedne tukan z benzinu do nafty, a diví se, že po 4500 to uvadá. Jenže bych řekl, že benzín po 7000 už taky zrovna nezaráží do sedaček :-/. Prostě to má nějaký průběh, a komu se to nelíbí, ať si prdel políbí. Tak samo by se mohl přidat do diskuze někdo s elektromobilem, že mu to benzín nežere, nerachtá, táhne pořád, ale každých 100km potřebuje zasunout.
S tím subaru to asi myslel tak, že pokud se veme průměrný řidič, dá se mu Impreza, aby s ní jezdil týden do práce, a pak řekl, o kolik to víc drží na cestě.
redBaron:
nevím, o čem se mě snažíš přesvědčit. Já měl dýzlů za sebou 8 po mdobu 14 let (i když teď mám dva benzíny), ale jedno je i přes tvé argumenty jisté: NORMÁLNÍ rodině s NORMÁLNÍMI jízdními potřebami bude nafta většinou stačit. Nedotáčivost při BĚŽNÉ jízdě nemají šanci postřehnout, o to se s tebou vsadím, o kolik chceš, protože dřívě, než to pozná, tak bude mít před zatáčkou každý takový běžný řidič přeřazeno a zpomaleno. Chci tím říct, že se běžný řidič nedostane do situace, aby z tohoto pohledu mohl něco poznat a hodnotit. Málokdo z normálních rodičů (aspoň tedy můj otec ne) jezdí, tak, aby auto dostával do mezních situací.
Jinak když vezmu mých 8 dýzlů a jeho TDDI (což, jak se všude tvrdí, je asi ten nejhorší motor), tak 9 aut mě natolik přesvědčilo, že se jim dnes už dá věřit. Ale zase, nesmí to být pelech opravovaný u Lojzy v Horní DOlní a najeto 0,5,mega km.
A zvuk? To je to poslední, co tato generace řeší, to mi věř, většina už stejně je nhaluchlá jako tetřev. Ale co řeší denně, je spotřeba - 4,98, pane Vomáčko!!! Aha, já měl dnes 5,06 pane Ventilku. Takžy ti to povím asi tak:
tvé argumenyt sice chápu, ale obávám se, že to je celkem plichta. A k tomu FAP - během 5ti minut odstraněno. Jak, se neptej...
To s tou Imprezou byl příměr, abycho si ujasnili dojmy a pojmy. Jinak konkretně u P407 je 1,6HDI těžší proti benzínu 2,0 o 63kg, pokud si pamatuji. Kde jis vzal průměr 200kg, nechápu. Tak možná u starých litinových 5er z 80. let.
A když už je řeč o těch CD, uznal jsem , že zřejmě nemám tolik zkušeností, co někteří jiní v této oblasti a to se, myslím, má ocenit, když nědko kapituluje. Ale o tobě to asi platit nebude, ty budeš mlet pořád svou. Ano, pro 60. letýho otce a dědu od vnoučat je 335i ta pravá volba. Jasná páka, kamaráde. jenže, tohle lidé si kupují 1,2HTP když benzín a nebo 1,9TDI... Tož asi tak.
Aleco, máš svůj názor, tak jsem jen uznal za vhodné napsat SVOJI OSOBNÍ zkušenost s "pár" dýzly během kontinuálních 14 let. A věř, že turbo mi u Okty taky občas púadlo do nouzáku, ale stačilo vyxpnout, nsatrtovat a byl půl roku klid. To´t vše.
A když tedy argumenty: tak si vezmi Lambdy, svíčky, sežraný vejfuky od vody, letragický zátah non-chnarged motorů - a kdo z 55-60 letých jezdá s otáčkami nad 5-6rpm?? Ti spíše mají opašnou tendenci - zařadí 5ku a jedou ni furt.A ktomu je nafta přímo stvořená. To tedy jaski u benzínu možné není.
A jestli někdo musí vyčistit EGR ventil, no bože, u benzínu zase řeší zapalovací kabely, například, a nebo spálené cívky.
srovnavat benin x naftu ve spolehlivosti je paneboze absurdni...
By me teda zajimalo komu se ty dizly porad serou kdyz porad ctu jak sou desne spolehlive...
Redbaron to napsal skvele a myslim ze proti tomu neni argumentu..realneho..
briann: srovnavat benin x naftu je opravdu nevidane absurdni,pac benin je stat v africe a nafta palivo do traktorů :-DDDD

05.02.2010, 19:31 |
JP | Upraveno: 2010-02-05 19:32:24
Ten letargickej zátah n/a motorů je ale v rozsahu 4000 otáček. Turbodiesel tahá jako svině od 2200 do 2500 a pak musíš zakvrdlat klackem (když je to manuál), během čehož nezrychluješ. Dávkovatelnost plynu díky tomu neni naprosto žádná.
Ale rozhodně souhlasim s tim, že tyhle věci jsou většinou skorodůchodcům naprosto ukradený a kromě servisních nákladů neni důvod, proč nekoupit naftu. Při nájezdu 15tkm ročně bych o ní ale vůbec nepřemejšlel, protože žádnou zásadní výhodu nepřináší.