
Navštíveno 1356x

Tak nějak se zvažuje možnost koupě Outbacku kolem roku 2003. KOukal jsem že tam jsou dva motory 2,5l 115kw a 3,0 154kw. Kterou cestou se vydat? Předpoklad je přestavba na LPG a denní provoz
www.subaruklub.cz
2,0R 121kW a nebo 2,5 121kW. LPG a Subaru najdeš na sstránkách klubu.... Zvaž to.
Ja bych volil ten 3l ,rozvod retezem,mensi problemy s unikem oleje a vykonovy potencial
3 litre donedávna ešte nešli zaplynovať, nesondoval som to ale mám pocit že to ešte stále nem pôjde...
no an tom subaru foru to LPH v H6 lidi mají
2 O_O: možno tie staré R6, ale u H6 som to nedávno sondoval pre kamaráta u Freya a vraveli že sondujú ako by to šlo spraviť, ale ešte to nem pôjde. Síce je to už tak 4 mesiace dozadu... takže možno doba pokročila :o)

22.12.2009, 18:43 |
Zdeny60 | Upraveno: 2009-12-22 18:43:40
Do R6 no problem. H6 se dělal zkušebně v Německu (system Vialle, kapalná fáze) auto jezdí, ale detaily už nebyly popsány.
Jinak, když koupíš auto se zabudopvaným LPG a je v dobrým stavu a najedeš aspoˇm 20 a více tis. km/rok, vyplatí se to. Pokud ale budeš LPG dávat ty a najezdíš méně než 15-18tkm/rok, je to neúnosná investice, která se ti NIKDY nevrátí, pokud si auto nenecháš aspoň 5 let.
ven si jen to, že po 30tkm BY MĚL jít motor ven na kontrolu ventilových vůlí, pokud se už nedá tato nastavit, se řeší výměnou kalibrovaných podložek, což je den práce a +/- 15t CZK cena. Pokud se poškodí sedla, což je u LPG normální jev přijde vždy, jen jednou dříve, jednou později, tak si připrav 2x25tCZK na dvě hlavy (pro 4-válec, pro H6 to bude pálka ještě většé). Dále - počítej se zkrácením intervalu svíček, potíže s naladěním LPG ŘJ (naladit obay systémy tak, aopravdu 100% fungovaly není jednoduché a když pročtěeš diskuze na toto téma, tak zistíš pročú, u XT motoru je to non-sense a pokdu jezdíš nad 4,5t rpm , tak se systém přepíná na benzín a zde právě dochází k potížím s ŘJ. Dále-zadek postupně klesne, protože torid a náplň vozíš pořád a nemálo SUbary s LPG tahá pr*el po zemi, což je jednak hnus a jednak to nadměrně zatěžuje tlumiče, pružiny, pneu atd.
Dále, auto vžd ytsartuje na benzín a pak po ohřátí se přepne na LPG, takže celkkový náklad na 1km je sumasumárum asi 1,45CZK bez započítání ceny instalace a je na zváženou, zdali se to pořád vyplůatí, neb za ušetřený peníz (asi 35 a více tCZK za systém) si kup benzín a jezdi.
Já propočty strávil asi 2 měsíce, projel, protelefonoval a pročetl, co se dalo i na zahr. forecha výsledek: pod 20tkm/rok nesmysl a kor při plánované době ponechání si auta 3 roky (což je můj přípda vždy). LPG pěkně vypadá na pohled, ale realita je jiná.
Jinak, jak se píše na foru, kdo chce mít opici, musí mít na banány, tj. případ 180kW H a pak se prznit s LPG :-)
Ale tím tě nezrazuji od LP, to je jen výčet pro a proti.
Plus je menší zatížení oleje následkem menšího mznečištění sirnými sloučeninami a to je tak vše, mimo fiktivní úsporu na palivu. Jinak podle měsamé minusy, hlavně poškození motoru (sedla).
A pokud legacy a nejsi závodník, tak u nás v Subaru Rapotín je Legacy 2,5 127kW 2007 od dealera z Německa po menší opravě předku (nárazník, světloé, habuna, jinak chaldič a čelo původní !!) s pádly pod volantem, výhřev, tempomat,nové zimáky, prostě krásný ksu za asi 410.000. Servisak ano, nájezd 45.000km. Jen se směje:-)
410 t kč je uplně mimo mé možnosti.. já byhc rád generaci z let 2003 Outback nebo klasický legacy kombi.
Něco podobného se nedávno objevilo na inzerci na subaruklubu... Mrkni tam. Jinak klasika, no, dělník, co dodat. Je to o stavu, svezení se a získání vztahu k takovému vozu.
no ale podle všeho je instalace LPG do tohohle typu problem.. je to tak?
Instalace problém není. Jsou R6 s LPG. Ale problém je následný provoz, aby auto dělalo to, co má a nestál jsi furt v servisu, že to škube, netáhne, kolísá, žere a nejede a další věci. pročti si to vlákno ka subaruklubu, je tam fakt spousta podnětných informací.
A pak ten servis a riziko poškození hlav.
no ale podle všeho je instalace LPG do tohohle typu problem.. je to tak?
Prostě - LPG není jen o levné jízdě. Je to řada techncikých problémuů a to jsem ještě neuvedl revize, výměnu nádrže po 15 letech ) u second hand auta tedy dříve),dokonce tuším (ale zde si nejsem jistý, STK 1x za rok??)
Ať napíší ti, co LPG mají a napíší opravdu z obou stran mincí, ne jen, že jezdí za 1,50 na km.
Jinak tenhle typ má tuším Robo na Subaruklubu, píše tam svoje postřehy, vyhledaj jsi tu diskuzi? Je to v sekci technický koutek.
[ Link ] ČTI POZORNĚ!!! (pokud jsi to tedy nebyl ty:-) )
nene nebyl sem to já... njn není to nové.. koukneme po jiném kusu
Inu ale spíš to vypadá, že se porozhlídnu po impreze s polovinou najetých km a klasickém motoru. Asi bych ten servis nezaplatil
Posouzení stavu: odpovídá stáří
:-)
Posouzení stavu: odpovídá stáří
:-)
Impreza menší náklady?? Ani omylem...
Každý, kdo si koupí Imprezu s 2,0 85kW si myslí, že má 300koňové STi a podle toho mu dává čočáka. Pokud chceš Subaru a jde ti i o stav, dlouho a pořádně vybírej, obecně Subaru si mnohio lidí kupuje pro to, aby se s nimi vyřádilo a třebas Forester, byť je na podovzkuz Imprezy WRC, dostává fakt až nad únosnou mez.
Ale vybrat se dá, jen musíš být trpělivý. A sleduj inzerci na klubu, te´d je tam GTčko a vypadá celekm jedle a navíc i pojede :-)
Jo, to znám. Kamarád když měl dvoulitrovou Imprezu asi rok tak jí nezapomněl dát kouř kdykoliv to jen šlo, tady foto z běžného výletu na louku. Auto smrdělo pečenou trávou ještě týdny potom, jeho průměrná spotřeba byla mezi 12-13 litry :o)

...no a pak jsou taky Imprezy např.jako má můj bratr, jeté na spotřebu, rukou tuzera netknuté, sevisované,po těch letech naprosto bez problémů.. :-)
nehledě na to, že nefoukaná Impreza je dost líná, v zatáčkách má navrch, ale na delší rovince jí naloží kdejaký prašivý tédéíčko...