
Navštíveno 3769x


21.12.2009, 20:56 |
tukan Zdar chlapi, můžete mi poradit co všechno ovlivnuje
spotřebu u favorita?(myslím jen karbecově - něco vyčistit,rozhybat a profouknout) a závady na sytiči - furt se to přechlastává a spotřebu to má jak prase.Je to obyč fáčko z 1992,43kw,pierburg karbec s poloautomatickým sytičem.Nejsu si jistý jestli polo nebo automat nevím jak bych to rozlišil.Dneska se mi třeba přechlastal tak,že sem vybil totálně baterku a musel sem přes boostera.Přechlastává se i bez plynu..
Díky moc za rady,už nevím co stím mám dělat :(

21.12.2009, 21:00 |
tukan ještě jestli to může dělat odlučovač plynů,elektomagnetický ventil..

21.12.2009, 21:13 |
Ravo Bude to dělat ten zpropadenej automatickej sytič...je to strašně hloupá záležitost, udělaný je to mechanicky tak, že klapku sytiče ovládá bimetal, kterej se ohřívá chladící vodou...dokud není teplá voda, je zaplej sytič :-(
Celej tento mechanismus vyhodit a nainstalovat jednoduchý ruční sytič...páčku k volantu, která bude klapku sytiče ovládat přes bovden.
Kolik ti to žere?
řešim podobnej problém u favorita 135i r. 94,40kw, spotřebu mam prům. 14L/100km, s lambdou i bez, jde někde něco poštelovat? Když dam plnej, tak se dusí...

21.12.2009, 21:30 |
tukan když dám plný tak se nedusí,neškube všecko dobré ale prostě to žere ve měste 12lna 100km,mimo město ted sem najel kolem 230km na 25litru se 4ma lidma a vozík se dřevem ale aj tak si myslím že je to málo na 25l..dřív mimo město na 7litrů bez problémů 120km..
Ravo: To je blbost, mám automatický sytič a pokud ho umíš ovládat tak jak se má, tak není vůbec problém. Před startem plně sešlápnout plyn, tím se zapne, nastartuju, oškrabu okno, motor běží na cca. 2000rpm a vyrazím. Na první křizovatce ještě pořád vyšší otáčky, pak ale když chci menší, tak jen ťuknu do plynu a je tam 1100rpm a po 2 - 3km dle zimy je tam 850 bez sytiče a naprosto bez problému se spotřebou a nějakým přechlastáváním.
Určitě to bude problém karburátoru, jehlový ventil? Nejlépe vzít jiný karbec, nové svíčky a seštelovat na PAL testu. V zimě po městě nebo zátěži to kolem 10l ale bude brát v létě 7 - 8l/100km.
No ja myslim ze problem už je jen v tom že je to starý vychlastany fáčko taková rakev na kolech hahaha

22.12.2009, 12:58 |
Tuner#2 | Upraveno: 2009-12-22 12:59:05
Je zajímavý, že přes časem byla rekev na kolech 120cka, když dnes takřka zmizela ze silnic, tak rakev na kolech je Fávo, až to zmizí, tak to bude Felda a pak Fabia? Hmm, to je zajímavý český myšlení, ale že Fávo není o nic horší v crashtestu než auto z 87 - 88 roku stejné kategorie, to už asi pisatelkům nedochází. No nic, mého "naříkání" nad blbostí určitých jedinců si nevšímejte.
Tak ja myslim, ze ta filcka je rakev uz docela davno :D
jerzy05: A ty si myslíš, že jako Tvůj Escort v avataru je bezpečnější? Tos mě fakt pobavil
[ Link ] Škoda Felicia se bohužel nezůčastnila, nebo alespoň jsem to teď v rychlosti nenašel.
Určitě by dopadla stejně blbě, ale takhle by dopadlo každé auto stejného stáří a kategorie.
Každé auto třeba i s plným počtem hvězdiček z NCAP je potencionální rakev, od toho je řidič aby jezdil hlavou a neohrozil sebe a ostatní.
no myslim že escort je na tom líp jak filcka =:))
Tuner: toho escorta uz nemam prez ctyri roky..... ale Escort proti filcce na prvni pohled vypada aspon jako auto :))))
Já si myslím, že F a Esco si v CT moho podat ruce. Obojí stojí za guvno.
Jinak u F - jak píše Tuner. V jiném zradu nehledej, na tomohle motoru se nemá so vy*at. Ale podmínkou je dobrý technický stav svíček, kabelů, filtrů, PALIVA - ne směs voda benzínm někde od Lojzy z Horního Liškova:-) a pak důležitá součást je ta, co se nachází někde uproszřed mezi volantem a opěradlem sedačky vlevo vpředu :-)
A pak už jen ucpaný výfuk :-)
Ale 4 chalpi ve vťákách, bahna pod kliky a vozej naloženej dubovejma bombama na rozbahněný cestě v lese a vše na jednički dvojku, tak 25 je slušná spotřeba a neřešil bych :-) :-) :) To Subaru by vzalo 40 ?:-) :-) :-)
jerzy05: Tak si to na netu trochu zaktualizuj, neb i google mě našel fotky Escorta a to dokonce ještě toho hranatého... ale nic to nemění na tm co jsem napsal...
Zdeny60: Naprostý souhlas.
Ohledne toho sytice..karburatorovej Favorit nema sytic jako takovej..pro spusteni studeneho motoru ma tzv. Priveru vzduchu..nebo li startovaci klapku.Je to zarizeni ktere zpusobuje pri spousteni motoru zvyseni podtlaku ve smesovaci komore do takove miry ze je smes nasavana ze vsech kanalu karburatoru.Aby se to dalo upletnit je nutny pri uzavrene privere mit pootevrenou skrtici klapku. Sou dve privery vzduchu..a to:
Mechanicky ovladana privera kdy je privera mechanicky uzavrena ridicem.Pomoci toho tahla ktery spojuje priveru se sktrici klapkou je skrtici klapka pootevrena...
Pak je samocinne ovladana privera vzduchu ktera ma 3 faze spousteni studeneho motoru.Funguje to vlastne tak ze pri seslpanuti pedalu (plynu) je odskocenim regulacniho sroubu uvolnej segment (takova stupnovita vacka).Privera vzduchu je uzavrena bimetalovou spiralou v zavislosti na okolni teplote a teplote chladici kapaliny.Po uvolneni plynu se regulacni sroub opre o nejvyssi stupen vacky.Tim je skrtici klapka drzena v poloze pro spusteni studenyho motoru.To je jen vychozi poloha pro spusteni motoru pri teplote pod 20°C..pak nastavaj jeste 3 faze..ale to uz psat nebudu..
Tobe se muze stavat ze je privera zavrena cimz to porad bere moc benzinu ze vsech kanalu a uchlastava se to..
Tuner: jj toho jsem mel jeste predtim, ale to uz je skoro sest let :D
a co to může způsobovat v mém případě? Svíčky jsem koupil nové, kabely taky....
zadek auta nad vejfukem je od sazí...
jde tam něco poštelovat když je to stříkačka?

22.12.2009, 18:39 |
tukan No dřív me to tak fungovalo,že v zimě jsem prošláp pedál a drželo si svojich 1500otáček a po několika minutách jsem sešlápl znova a bylo 1000otáček..Ale ted prošlápnu,nastartuju prvních 5-10sekund je to kolem 1000ot a pak to spadne na 600 a skape..A když to udělám znova tak se to přeslope.. :((
D I A G N O S T I K A !!! jestli je to jednobod, tak na tom toho moc doma nevykoumáš.

22.12.2009, 19:41 |
tukan to je pro odpověd pro Barta že? :))
Ano, pro Barta.
U karbecu bych se podíval, v jakém stavu jsou trysky, klapka, těsnění, dotažení palivové hadice, filtr, svíčky, paliv. filtr, palec, rozdělovač (nevím, jestli 1. favka měly už bezkontaktní zapalování, to se fakt nepamatuji, měl jsem ho asi rok v r. 1989, když vyjely ty první),a pak udělal ych si úpravu na ruční sytič, kdysi na to bylo hafo návodů. Co si matně pamatuji od mechaniků z té doby, tak i v té době Favority byly středem zájmu "tuzerů" a mnoho odobrníků upravovalo trysky a vkládaly se dosání různé nesmysly (netočící se vrtulky) ve snaze zlepšit tvrobu směsi :-) :-) :-) Výsledek byl tak +1-3 l na spotřebe a citelný pokles výkonu. Ono karbec je hodně složitá věc... A bez zkušeností se dá spíš jen zhoršit.
A pak taky třebas čidlo teploty a reálnou teplotu za jízdy- pkud není prohřátý motor, jede pořád sytič.Jde v pdstatě o motor typu Š120.Jen uložený napříč.Není tam moc věcí, které by mnešly zkontrolovat doma.
A pak, pokud tohle vše nic neodhalí, se asi podívat na kompresi - může být nízký tlak ve válcích - kroužky.Ale to by se měl spíše projevit nízkým výkonem a spotřebou oleje.