
Navštíveno 1600x

Tak jsem si konečně splnil svůj sen, mít pořádnou hračku na zimní radovánky na sněhu... Dlouho jsem hledal něco zajímavého až kámoš pořídil nový strojek a prodal svýho mazlíka...

Mno a jelikož tu máme u nás na horách už cca 10-15cm sněhu a vedlejší cesty po lesích jsou krásně zasněžený už se muselo jít hned večer testovat...
Mno a jelikož ta potovra má i redukci, tak to jde jedna báseň - jen asi doplnim ještě o 3bod pásy:)

Mě akorát vždycky hrozně zajímalo, proč taková automobilka jako je Subaru, která dělá auta se špičkovými jízdními vlastnostmi, nedokáže třeba 1% svého rozpočtu zaplatit nějakému designerskému týmu, aby neměli nejhnusnější auta na světě...
No je to fakt... auta moc krásou neoplývají... nejhezší je asi ta generace po téhle - čili r.v. 2003-2005 ty jsou moc pěkný....
ale tak naštěstí to vyváží jízdníma vlastnostma

18.12.2009, 12:11 |
zipp Sry za OT, ale nemůže mi někdo říct, jestli se vám zdá lepší subarácká 4kolka, mitsubishi nebo audiňácký quattro? Jen tak by mě zajímaly vaše názory, co a proč :-)
Mno aby to ode mně neznělo zaujatě, tak subaru má stálé 4x4, mechanické bez kontrolních systémů (tyhle verze - poslední už taky má víc elektroniky) - audi sice dobré quattro,ale furt do toho kecá moc systémů - ještě se to dalo u 80 coupé...
Mitsubishi to má dobré,ale údajně při ostřejších rozjezdech jdou srát poloosy :( a hlavně 4x4 je u mitsu u evolušna a to už je na rozbití držky - subaru má AWD i v nákupní tašce Justy :-))))
GRATULACE: takze v zime votlouct a na jare lak - blue...
jeste doplnim, ze 3 bodovy tam uz podle me mas... :)

18.12.2009, 12:30 |
Alííí Dloooooouho jsem sháněl ještě tu novější, 2006, už s motorem 2,5, ale nakonec z toho sešlo. Výběr chválím, sranda se s tím dá užít řádná. Ještě by to chtělo na chvíli do dílny, trhací ručku, odpojování zadní nápravy, atd atd atd atd :-D
Pěkný.

18.12.2009, 12:30 |
FBS taky jsem si říkal, že 2bodové pásy asi mít nebude :o)
Mr.Scully: to je subjektivní, mě se třeba tahle verze, stejně jako ta uplně nová líbí. až na interiér
Tohle ale neni wrx nebo jo? WRX nemaji redukci :-) nebo aspon ja o zadne nevim :-)
Co se tyce spolehlivosti je n tom lepe ten 2 nez ta 2.5.
Jinak gratulace k army imprezce. Ja nevim co mate ze vzhledem,mne se subaru vzdy libila :-D
Prochy:Není to Subárko od Aleše?? :-)
parádní vozítko, gratulace ...
tohle bych si taky nechal líbit

18.12.2009, 14:46 |
Lukasino | Upraveno: 2009-12-18 14:47:41
Jako Aliii, taky jsem se byl uz kouknout na rv06 wrx, z venku je to krasny auto, ale ten interier je bohuzel tragickej :( jizdni vlastnosti pecka, o tom zadna :-) ted s FWD toho hodne lituju :-D :-D
Kazdopadne gratulace, na zimu asi nejlepsi auto co muze byt :-)

18.12.2009, 15:06 |
JR Hosi ja myslim, ze Prochy to s tema pasama napsal spravne. Body se urcuji podle uchyceni ....

JR: presne tyhle jsem myslel - ty horní - mám objednané OMP 3bod s odpojitelným zadním bodem, když někoho povezu, tak si vezmu klasický pás...
Kuchta: jj, Černochovo subaru - ted si koupil černý STI..
Jinak redukce tam je z kombajnu - sedany ji nemají...

18.12.2009, 15:25 |
Francouz | Upraveno: 2009-12-18 15:25:56
No ony klasický pásy jsou taky 3 bodový ;o) !

18.12.2009, 15:57 |
JP Mě se ten design líbí... Třeba Renault nebo Peugeot určitě za designéry utrácej hodně a přitom dělaj v současnosti nejhnusnější auta vůbec. Interiér je dělanej u většiny starších Japonců tak aby v první řadě fungoval, holt to neni šoukár pro metrouše na nákupy:-)
Vítej mezi Subaristy!
Ale furt nevím, zdali to je WRX či STI nebo jen obyč. 2,0 či co. Napiš!
STi to neni, ja ac Subaru neznalec tipuju WRX (sedacky, nasos, naraznik, kridlo), pripadne vymazleny 2,0:)
Zdeny: děkuji.... jinak je to GX čili 2.0 92kw ale všechno ostatní včetně interieru je z modelu STI - má to komplet hliníkový předek z STI (kapota s největší kapličkou), velké křídlo STI, přední nárazník STI, jediné co tomu chybí jsou lampy - STI ma čočkové...
Takže vymazlený dvoulitřík s redukcí a převodovkou tuším z WRX kombajnu...
pekny, at slouzi...
taky by me zajimalo to porovnani tyhle 4x4 vs quattro :) (mechanika vs mechanika)
BTW tu eletroniku u quattra muzes vypnout jednim tlacitkem ale pak to nejde moc udrzet na silnici v zime :)
Je to detail,ale do wrx se redukce nedavala,jedna jak sedan tak i kombi. Maji to jen non-turbo verze. Kdyby to dali na foukanou,tak bys nestihl ani radit a docela by to dost trpelo :-D
2 Knightey, all: no ja si myslím že v porovnaní s quattro by to bolo tak 50:50... takisto nové quattra si nechávajú veľa kecať od elektroniky, ako Subaru S-AWD. Oboje to má vypnuteľné (u Subaru sa tomu nadáva VDC - aneb panic button medzi majiteľmi), bez toho začína pravá sranda. Mal som možnosť doma minulú zimu porovnať RS4 a moju Legacy a plusmínus to bolo rovnako, až na ten brutálny výkon o RS4 :o)

21.12.2009, 06:58 |
hanzz On není u Subaru S-AWD jako S-AWD :) Záleží na tom, jaký systém tam je použitý. U manuálních převodovek (mimo STI) je přední a zadní náprava spojená diferákem v poměru 50:50. Diferák se v případě rozdílného prokluzu náprav uzavírá pomocí viskosní spojky. Automaty mají VTD, kdy je poměr předek zadek cca 40:60 (podle modelu), systém je aktivní, takže poměr mezi předkem a zadkem určuje elektronika dle jízdních podmínek. STI má aktivní střední diferenciál, který se může nechat na automatice, nebo poměr mezi přední a zadní nápravou určit manuálně. K tomu samozřejmě podle modelu zadní diferenciály s různou svorností, případně i přední samosvor.
Starší automaty měly v podstatě takový "Haldex", kdy se zadní náprava připojovala až podle potřeby.
Netuším moc, jak funguje Torsen u Quattra. Hlavně co se týká svornosti a pod.

21.12.2009, 09:30 |
Lukaash | Upraveno: 2009-12-21 09:32:45
pokud si dobre pamatuju, torsen automaticky prenasi silu na kolo s nejvetsi trakci ... svornost se plynule meni az do hodnoty dane konstrukci (uhly sikmych zubu) ... max je tusim 90%
[ Link ]

21.12.2009, 11:18 |
Mosťa Prochy: Doma (resp v garáži) se mi válí 2ks tříbod Sparca a rád bych je prodal. Tak kdyby byl zájem...
