
Navštíveno 6928x

Na koho se toto vztahuje? Na řidiče z povolání s autama NAD 3,5t ?? Maximální doba řízení je 4,5hod pak 30min pauza a zas 4,5hod ?
Platí to i na všechny služební auta,ale jen u kamionů se to hlídá "kolečkem".
Takže 950km trasy 14hod za volantem asi nejsou moc legální...
To zrovna ne, jezdíme často 1100km ale zato větčinou ve dvou a v půlce se většinou střídáme, cca 12 hodin trvá cesta, jel sem to u parkrát sám a je to naprd, unava dělá svoje.
Platí to i na dodávky atd...jmenuje se to aetr a platí to v celé evropě.třeba v srbsku to neplatí tam po odjetí výkonu musím dělat 14hodin spánek.My máme kolečka nebo karty a ty na autě do 3,5t musíš psát tzv.kontrol buch..14h není legálních ale na malém autě se tak jezdí s tím se musíš srovnat..
Kubais:hlídá to tachograf bud na kolečka bo na karty řidiče.
správně musíš jet 4,5h pak 45min stát,pak zase 4,5h a11 hodin spánek.2*za týden můžeš jet 4,5h 45min stát,pak 4,5h a zase 45min stát a ještě pak hodinu dojet.Nesmíš tím ale začínat po víkendu!!víkend znamená že za týden musíš mít 48hodin spánek nebo to můžeš rozdělit na 2*24hodin.Potom další co je tak můžeš 11hodin pausu zkrátit na 9hodin ale taky 2*do týdne a musíš před tím mít 11h pausu a nesmí to být po víkendu a ani po to kdy jsi jel těch 4,5+4,5+1 tzv 10tku.A pausu 45minut mezi 4,5 a 4,5h můžeš rozdělit na 2h jízdy třeba pak minimálně 15minut stát a pak dojet 2,5h a udělat 30minut.ta druhá jízda i pausa musí být delší!
Ve 2 řidičích se obvykle jezdí po 3 hodinách jízdy a vystřídat,pausa se dělat nemusí(45min),ale líp vypadá když máte alespon 15 minut rozumíš..celkový výkon nesmí překročit 21h.
Ale však to sem psal že u kamionů(nad 3,5t) se to hlídá, nebudu přece rozvádět jakou technologií.
Ale jinak u osobáku při kontrole po nás nikdy nic nechtěli.
U osobáků po mě chtěl jen jednou polák,ale u dodávky bagoni,rakušáci uplně normálně..
A jak to vypadá vůbec, něco jak kniha jízd?

12.12.2009, 21:44 |
Phitypaldy | Upraveno: 2009-12-12 21:45:22
Akordysek: plati to i na dodavky, ale az nad 3,5t celkove hmotnosti. Ten kontrol buch se musi psat jen, kdyz je vozidlo vyuzivane jako firemni. Kdyz si pujcis treba od kamose dodavku do 3,5t tak muzes klidne jezdit i tyden nonstop.
A nikde na aetr moc nehrajou, ale klasicky berou 561.
Sice uz v MKD nejezdim, ale na skoleni chodim porad.
ano stačí když budeš mít dodávku a za tím vozék a musím mít tachograf.A na aetr se teda kurna hraje to tě někdo špatně vzdělává..
Videl si nejakeho kamionaka co zkracuje pauzu-spanek na 8 hodin? Podle aetru v nekterych pripadech muzes, ale vsichni jsou posrani tak delaj nejmene 9 podle 561.