
Navštíveno 698x

[ Link ] Tak co vy na to? Já tohle docela čekal, ale že se s tím začne zahrávat někdo takhle brzo docela ne. A ještě se páně ministrovi nelíbí možnost přenositelnosti, takže asi další regulace a bude to pořád stejný akorát pro ty co jezdí víc to bude v konečném důsledku možná dražší? No uvidíme co z toho vyleze zase za patvar... :)
Hele, je to politika, jakej na to můžeš mít pak názor? Žádnej, protože ať budeš mít jakejkoliv, pantáti nahoře si to stejně udělaj podle sebe ... nebo podle toho kdo víc zalobuje?
Spíš b) podle toho kdo víc zalobuje... No a protože už tady zaloboval Kapsch a netuším jaký mají mezi sebou dohody, tak jestli by jim to hodilo nějaký hezký peníze, nevidím důvod proč by to neudělali... :/
Co se divite? Snad by si nenechali ujit prilezitost vytahnout z lidi dalsi penize a jeste je u toho smyrovat. Sem zvedavej,kdy to bude po cele republice a kdy budou podle toho chodit pokuty za rychlost.

04.12.2009, 12:26 |
Rudi mě by spíš zajímal skutečně reálnej výnos za dálniční známky z osobní aut. Pokud by se prodalo ročně 2mil. známek ještě za 1000Kč, hodí to ročně 2 miliardy. Dáme rezervu miliardu a jsme na 3 miliardách. Co to je ve srovnání s ročním rozpočtem a tím, co se rozkrade...Při pomyšlení, že by se 3 miliardy vybrali na mýtu, tak stát z toho dostane možná sotva 2 bo zbytek připadne Kapschu.
nj romové sou drahý zvířátka,někdo je živit musí.
Když už jim nestačej naše daně!!!!!!!
Já jsem pro zavedení mýtného pro všechny. Pěkně spravedlivě - co po dálnici ujedu to si zaplatím. Ti co jezdí po dálnici hodně tak budou nadávat. Ale pro toho kdo jede po dálnici osobákem jen občas (jako já) je výhodněnší zaplatit jen za to co po dálnici opravdu ujede. Nevím, kolik normálních řidičů například tuší, že kamion zaplatí za 1km dálnice 5,40 !! Jedna cesta kamionu z Brna do Prahy tak stojí 1.338,-Kč. za to ted osobák může jezdit celý rok. Když pojede kamiom 3 x za týden Brno-Praha-Brno tak za rok zaplatí 450.000,-Kč !!! Dálniční známky zrušit.
Ono u tých kamiónov sa to trochu vzťahuje aj na to, že svojou váhou trošku viac "používajú" tú diaľnicu, než 10 osobákov, že áno. Takže toto mi príde ako dosť chabý argument, že keď kamion platí toto tak nech aj osobák... pod toto sa fakt nepodpíšem ;o)

04.12.2009, 13:13 |
JP | Upraveno: 2009-12-04 13:14:52
Je potřeba snížit schodek rozpočtu. To se dá udělat buď snížením výdajů, nebo zvýšením příjmů. Vzhledem k tomu, že snižování výdajů (zejména sociálních) je (nejen) v našich končinách silně nepopulární, musí se zvýšit příjmy, tzn. musí se vybrat víc na daních. Viz Janotův úsporný balíček, který je úsporný(!) v tom, že se z lidí vytahá víc na daních. Myslim, že tohle je jenom začátek.
no to zase bude reseni, ze se ten pojizdnej svrab z dalnic nacpe na okresky, a pak uz se normalni :O)) clovek nesveze ani na melnik a jinde....

04.12.2009, 13:50 |
Pavel02 | Upraveno: 2009-12-04 13:56:15
Slim: to byl příklad !!!! ne aby osobák platil stejně!!! To tam ani napsane není. Ja jen říkám, že když platit za dálnice, tak jen za to co po dálnici opravdu najedu. A klidně bych využil i ekologické rozlišení vozidel. Máš ekologické vozidlo = mižší sazba mýtného za km. Jedeš starou škodovkou - smradíš = tak si připlať.
H-Honza: pokud tím svrabem myslíš kamiony, tak jsi omezený tupec. Pokud se zastaví kamionová doprava tak chcípneš hlady !!! Protože přestane fungovat veškeré zásobování. Příjdeš do obchodu a nekoupíš si ani chleba.

04.12.2009, 14:16 |
Shr3k Pavel02: Někde jsem viděl studii, že mýtné by muselo být cca 10 Kč/km, aby se plně pokryly škody, které způsobí na povrchu dálnic a silnic kamióny.

04.12.2009, 14:18 |
Shr3k Ohledně chcípání hlady - přemýšlím, jak to lidé dělali předtím, než byly vynalezeny nákladní automobily.
Ja jsem pro, jelikoz auta menim a mam vetsinou dve, tak nedelam nic jinyho nez kupuju dalnicni znamky a stejne tam najezdim prd... :o)
Hezky aby to bylo prenosne a clovek si zaplatil to co projezdi.
Ale chapu ze lidi co jezdi po dalnici denne do prace budou nastvany :(
A nechapu co s tou neprenositelnosti? Pokud si budu platit ujete km, tak je fuk, jestli najedu na dvou prijimacich po pulce, nebo na jednom vse, ne? :-O
kamion se na stavu dalnice podepise za desitky osobaku, navic je dopravce vyuziva k primemu zisku, takze mi prijde logicky, ze se bude podilet na i na jejich financovani.
jinak sorry, ale jestli beloruskej kamion pojede do portugalska jinou trasou, nez pres CR, tak zrejme hlady nezhynu.
2 Pavel02: ty máš asi rád výkričníky že? :o) Ja som zas chcel dať najavo, že kamiony nech si platia oprávnene, veď oni domrdávajú cestu, nie osobáky, hotovo. A jedlo sa dá dopraviť aj vlakom, to že je kamion najrozšírenejšia a najzažitejšia forma rozvozu tovaru je detail :oP

04.12.2009, 17:35 |
JP | Upraveno: 2009-12-04 17:37:02
Kdyby za desítky osobáků... já mam pocit, že jsou to desítky tisíc, zvlášť když je ten kamion přeloženej.

04.12.2009, 19:38 |
Rudi Je to jako píše JP, "Jeden kamion o hmotnosti 20 tun způsobí stejnou škodu jako 16 tisíc osobních aut."
Pokud zavedou mýtný, povede to k jedinýmu, dojde vícero bouračkám na okreskách bo se tam najednou přeleje mraky lidí a na dálnici to bude ještě horší bo tam začnou jezdit lidi, který tam jezdit neuměj...