
Navštíveno 3507x


25.11.2009, 06:37 |
badczech | Upraveno: 2009-11-25 06:41:24
[ Link ] To jako myslej vazne? Off Road bez ramu? Bez navijaku? Bez pridavnych svetel? Dela si EU fakt prdel?
A uz to zacina i tady "u nas" (viz obrazek..) To snad neni mozny..

25.11.2009, 07:11 |
Komba To je teda kravina.Jestli to chodec schytá s rámem nebo bez,tak pořád bude rozmlácenej jak pes a o osobáku nemluvě...ještě že asi nikdy nebudu mít SUV:)
Loooool tak to je hustý nařízení :-) díky bohu že jsem spíš na placky u země
nj picoviny za picovinou .....
asi to berou jako ttuning doblnek nebo fakt nevim.Ale je zajimave ze policajti (co maj nivy)ramy budou mit stale.
Uz vidim lesniky jak budou s radosti sundavat a strelej to v 50do stromu
za chvilku uznají, že nárazník je moc tvrdý, že kapota je moc plechová. ve výsledku budeš mít auto na zjebku a chodec si očistí kalhoty a půjde. za chvíli neboudou smět občané nosti zbrnaně, popřípadě žádné kovové předměty aby případně nevznikl úraz útočníkovi :-(
jako nademnou, OFF bez rámů, navijáků, zvedlých podvozků je prostě o ničem

25.11.2009, 07:59 |
Veva only_one: za chvíli bude nařízení, že nesmí být ani ty placky na zemi, jelikož bys jim mohl zranit kotníky ;-) :-D

25.11.2009, 08:10 |
empiK (M)
za me souhlas. i ja jsem chodec a moje deti budou hlavne chodci, takze cokoliv co zvetsi jejich bezpecnost, vitam.

25.11.2009, 08:18 |
Augi Až na to, že já nejsem chodec, ale jinak souhlas s empikem.
Ty trubkovitý kraviny si nechejte někam do buše. Na co to je na dálnici nebo ve městě? Jak potom fungují deformační zóny? Co když se s tou dvoutunovou mrdkou náhodou vybouráte, sejmete třeba moji ženu v Corse C a tou kravinou vepředu tu Corsu rozpářete. Chtěl bych vás machry pak vidět, jak půjdete někomu na pohřeb jenom proto, že jste měli parádní "ofrouda" se super rámem!
A neměli by se teda zakázat kamiony? Ty napáchají 200000x víc škody než nějakej offroad s rámem, kterých jezdím milion krát mín než kamionů a velkých náklaďáků...

25.11.2009, 08:42 |
Pekys | Upraveno: 2009-11-25 08:43:41
empik, augi - pravda, jiným autem je to vůbec bolet nebude... Nebo SUV bez rámu..tam myslím že už je to uplně jedno.
V corse C jí může sejmout i osobák a půjde jí o život. Rám nerám.
A z druhý strany, kupuju si auto, aby bylo co možná nejvíc bezpečný, takže pokud koukám v první řadě na svoje zdraví a zdraví lidí se mnou v autě, tak jako bezpečnostní prvek pro mě je to dobrý.
Chodci by se v první řadě měli naučit přecházet, a papaláši by měli zrušit absolutní přednost na přechodech.
A hlavně by to chtělo trochu více ohleduplnosti na všech frontách, jak u chodců, tak u řidičů a cyklistů.

25.11.2009, 08:49 |
timor Only_One: a když zakážeš kamiony tak kdo ti doveze žrádlo a značkový hadry z Číny? Takový názory fakt nesnáším.
hele vidim to tak (a to nejenom proto, ze ram na aute mam) ze to neni o aute, nebo ramech. Jezdim tak, abych neublizil ani sobe ani nikomu jinemu. Jestli mi do cesty skoci klokan (prase, bazant, cokoliv..) s klidem pojedu dal a nebudu resit poskozeni auta. Jde taky o to, ze od te doby, co mam auto vybavene ramem uz nenachazim promacklou RZ od parkovacich imbecilu.

25.11.2009, 09:01 |
War badczech: s tímhle přístupem bys mohl dát před rám ještě ostrou čepel, aby se případní neštastníci dlouho netrápili

25.11.2009, 09:04 |
badczech | Upraveno: 2009-11-25 09:07:17
War: asi to udelam, diky za radu :o) (pro mene chapave, myslel jsem to tak, ze jde o to ze ram je predevsim na ochranu auta pred narazem do zvirat, v lepsim pripade do stromu a podobnych prekazek - ne lidi) a ne ze budu jezdit carmageddon.. Tak to bylo mysleno

25.11.2009, 09:09 |
War badczech: pro ty méně chápavé - když výše zmíněná corsa c zachytí dítě, tak ho odhodí. když zachytí pajero s rámem dítě, tak jde přímo pod kola.
War: proto jsem vyse napsal, ze clovek ma jezdit tak aby neublizil ani sobe, ani nikomu jinemu. Pokud mas o sve blizke ci o sebe strach, kup si auto, ktere te alespon trochu ochrani... Jednoduche..

25.11.2009, 09:11 |
hanzz Je pravda, že spousta lidí si dá rám na auto, jenom aby si pohladili svoje ego.
Taková typická příhoda: Jedna zdejší panička jezdí v X5. V zimě skončila v závěji a pochroumala přední nárazník. Stane se. Jenže s novým nárazníkem ji manžel nechal namontovat na auto i obludný rám. Legrace je, že drží na nosnících na 4 osmičkách šroubech. Čekám, že letos panička opět hupne do pangejtu a X5 půjde na rovnání čumáku :)
Každopádně chápu, že těm, kteří offroad využívají opravdu k jízdě v těžkým terénu tohle nařízení znepříjemní situaci ... ale upřímně, kolik takových v podmínkách ČR je?
já sem tim chtěl říct, že rám na Offroadu je oproti náklaďákům jako plivnutí do rybníku.... a bojím se víc řidiče trucku že zaspí, než Patrola s rámem
kdyby raději plošně v EU zavedli zimní gumy.. neboť i rozjetá Corsa na letních v zimě je poměrně dost slušněj destrukční materiál - i bez rámu
Augi: nic proti, ale jezdit v "rakvi" typu Corsa atd je nebezpecne samo o sobe, to je podle me setreni na nepravem miste a je uplne jedno, jestli ji sejme oramovanej starej patrol, nebo novej seriovej LandCruiser, nebo nejakej 2t sedan, vysledek bude vicemene podobnej a dost nepriznivej pro Corsu :(((
Ono spis obecne offy a SUV jsou hrozne nebezpecny oproti osobnim, protoze pri srazce "utoci" na nechranena mista, ale to uz s ramem nema nic moc spolecnyho...
Nehlede na to, ze podle me min. 50% ramu co jsou na offech jsou vetsinou z blata a ciste pohledovy, takze pri nejaky nehode neverim, ze by nejak vyrazne druhe auto poskodili vic jak kdyby ho nemeli... Samozrejme ale pri srazce s chodcem je to neco jineho.
Ale je to podle me pitomost, skoda ze neni nekde nejaka statistika, kolik bylo zranenych lidi po srazce s offroadem s ramem zraneno oproti ostatnim srazkam s "obyc" autem. Podle me to bude minimum, kdyby radeji fakt zavedli povinny zimni gumy, zprisnili min. vzorek a ne v lete 1,6mm a na technicke se kontroloval opravdu a dukladne stav auta a ne penezenka...
Presne tak.. ale presto, kam tyhle EU zakazy povedou? To je duvod proc tenhle prispevek pisu. Za chvili budou opet omezeni na uplne vsechno.. Jako to bejvavalo kdysi "za starejch casu".. Mi cela EU muze vylizat viteco..
Only...i kdyby to melo zachranit jedinny zivot,tak taky souhlasim ram dolu...muzes to byt treba zrovna ty....
cupra: a co kdyz zrovna ten sundany ram mohl pri nehode zachranit zivot ridici?

25.11.2009, 09:50 |
Augi Lukasino, Only_One: Corsa je úplně normálně auto s hmotností 1t, nemá to nic psolečného s šetřením na nepravém místě. Nebudu si kupovat Hummera, abych měl pod prdelí co nejvíc kg, stejně tak nebudu ženě kupovat BMW 7er, aby kolem sebe měla haldu plechu...
Zakazme komplet automobilovou dopravu! Mame tu prece perfektne fungujici dopravu verejnou, kde se o nas staraji 100%-ni ridici. Ta silene neekologicka, zbytecna a detizerouci osobni doprava je stejne jen prezitkem minulosti a prostredkem nasich sousedu, jak ukazat, ze maji na lepsi auto nez mi! I kdyby to jeden zivot zachranilo. Dale volam po zavedeni chodeckych prukazu (Vyuka cca 100 hodin teorie a 160 hodin praxe ve zdolavani nastrach mesta, cena 25 tkc az 35 tkc) a podstatnemu zprisneni predpisu pro chodce pohybujici se mimo budovy. Odev kazdeho euroobcana mladsiho 18-ti let musi obsahovat propocitane deformacni zony a airbagy pro pripad nedani prednosti z prava na chodniku, nebo uklouznuti na naledi (majitel prilehle nemovitosti bude samozrejme po prosetreni udalosti verejne vyklesten a pranyrovan). Dale musi obsahovat vystrazne reflexni pruhy a euronormovane nocni osvetleni (viz jiz pripravovany provadeci predpis) I kdyby to melo jeden zivot zachranit! Za to to stoji, no ne? Alelujah pyco!

25.11.2009, 10:24 |
Augi kozlustechnykus: no Ty ses projevil... Kdyby sis radeji dal pozor na pravopis...

25.11.2009, 10:32 |
TROY Jj EU se opravdu vyplácí ve všem.
Taky jsem obcas chodec, ale nez prelezu silnici tak kurevsky zvazim kdy a kde ji prejdu. Tim chci rict to, ze pokud budou silnici prechazet vypatlani lidi tak je uplne jedno jestli ten ram ridic mit bude nebo ne.
Augi: ale uznas sam, ze takovy prcci jsou v porovnani s ostatnimi auty nejhorsi na bezpecnost... :(
Btw. nechapu, proc kdyz chteji za kazdou cenu zachranovat zivoty a predchazet nehodam, tak proc neni EU pro zavedeni lepsi zakladni vybavy a bez toho by se auto nesmelo prodavat? Tim myslim veci typu ABS, ESP, airbagy, atd... Takove veci (abs, esp, ...) jsou potom schopny te nehode i predejit a kdyz uz k tomu dojde, tak pripadne ochrani (bagy,atd).
1.) vetsina offroad ramu je beztak chycena ve stylu samorezky do PUR narazniku, takze offa pred stromem moc neochrani, naopak chodec asi pozna, jestli lehnul na pruzny plech 1.6 x 1.8m, nebo dostal lesenovkou.
2.) z tohoto duvodu ovsem mame taky uz davno smernice, ktere vnejsi tvar auta, hrany, apod pomerne presne osetruji, takze toto mi prijde jako dalsi medialni masaz nejakeho ekoteroristy.
P.S. priznavam, ze clanek nectu, bo jsem v linku zachytil adresu serveru :-)

25.11.2009, 12:22 |
Augi Lukasino: Úplnej sráč to zase není. Céčková Corsa už je na tom celkem dobře a navíc 4 pytle jsou taky fajn... Pochopitelně BMW 5er to není...
Augi: to vubec taky nerikam ;) ale proste hmota kolem je hmota kolem...

25.11.2009, 12:53 |
koren za me OK, ramy maj vyuziti stejne vyuziti max na par procentech aut...
nicmene to stejne je medialni masirka a nic se tim nezmeni
Můj názor je asi takový:kdo chce,ať si rám nechá na auto dát,následky např.srážky s chodcem si ponese sám.Auta se testujou jak na ochranu posádky při nehodě,tak na ochranu chodců.Zajímalo by mě,kolik bodů za ochranu chodců by dostalo např.Pajero s rámem:-( Na druhou stranu chápu,že pro každého je prioritou ochrana sama sebe a jeho rodiny.A nemám nic proti Corse.Ne každý má na mega SUV,nebo taková auta ani nechce.Co rodina s 2 dětmi jedoucí ve staré Škodě 105?Ne všichni mají takové příjmy,aby mohli sebe a svou rodinu chránit takovými prostředky jako je SUV s rámem.To jsem to trochu rozpitval,závěr je-kdo na to má,ať si to tam dá,kdo ne,musí si dávat pozor,a doufat,že se nepotká zrovna s SUV.
Článek jsem taky nečetl.

25.11.2009, 13:09 |
Bucci | Upraveno: 2009-11-25 13:11:28
ono když je tvarovanej rám, tak případný tělo oběti mimo přecod hodí pryč, ale už vidim jak bez rámu je to samý tělo šprajclý ve vrtuli u chladiče nebo hlavu narvanou v turbu....
.... prostě blbost - řešej samý píčoviny místo toho aby dělali něco pořádnýho
EDIT: ještě mě napadlo, nemá čistě náhodou rám sloužit k ochraně posádky vozu??????
Honcke: dovolim si oponovat s tou S105, atd. Vzdycky jsou jine moznosti. Porovnani treba stare skodovky a Fordu Sierra nebo Scorpio? Ford bude nejspis mit mensi spotrebu, porizovacka bude dost podobna (do 10k) a bezpecnost? Uplne nekde jinde... Chapu ze pripadny dily budou za jiny penize, ale zase svezeni a bezpecnost je jinde. Vzdycky ma clovek volbu, nerikam ze kazdy musi mit SUV (ktery jsou predrazeny, o tom zadna) ale taky nemit to nejhorsi (tim myslim stare skodovky a podobne).
Bucci:jak už tady někdo psal:2 možnosti 1-náraz chodce na kapotu,2-náraz chodce na lešenovku.A v rychlosti kterou popisuješ,tj.hlavou narvanou v turbu,by určo nadělala víc škody ta lešenovka.Chápu,nebo doufám že jsi to myslel s nadsázkou,jelikož si myslím že v takové rychlosti už chodec nemá šanci přežít ať s rámem,nebo bez.
Tvůj EDIT:samo že rám má sloužit k ochraně posádky-přečti si ještě jednou můj článek.
Ale jak už jsem říkal,kdo chce,ať si to tam dá-já se přiznám že mít SUV,tak hned druhý den mažu pro rám.Priorita je ochrana mě a mé rodiny.si jako pro každého.
Lukasino:já Ti věřím,ale že neuhádneš co bylo mé první auto?Né Scorpio,samo že Škodárna.Pamatuju,když naši měli ještě taky Škodu.Myslím že lidé,kteří jezdí ve Škodovkách bys nepřesvědčil aby si koupili Scorpio.Asi to má souvislost s ekonomikou-s tím co si popisoval s těma dílama.A hlavní důvod je asi:Škoda 105-13ctka klíč,17ctka klíč,kombinačky,kladivo,šroubovák-udělej si sám:-))))
honcke: to ma souvislost s tim, ze skodarnu mel tenkrat doma uplne kazdej.
a 13ctka klíč,17ctka klíč,kombinačky,kladivo,šroubovák-udělej si sám je jeden z duvodu, proc jsou ty auta ves stavu, v jakem jsou.
kazdopadne jsme v dobe, kdy jsou vicemene zadarmo i auta z 90tych let, takze do auta z roku 85 neni tlacenej vubec nikdo.

25.11.2009, 13:34 |
War badczech: takže budeme spoléhat na ohleduplnost, lásku a bratrství :-) To je ten směr, kterým se při nákupu SUV řídí každý otec rodiny, když své blondýně kupuje X5
lukasino: "statistika" srážky auta s rámem vs. obyč. auto existuje :-) stačí se kouknout na euroncap ke všem SUV, odstavec pedestrian

25.11.2009, 13:39 |
War | Upraveno: 2009-11-25 13:42:52
oops 2x

25.11.2009, 13:39 |
Kesam Blbost to pak už nejni ono.
mycTD:já to vím,že k tomu není nikdo tlačenej,alr snažil jsem se říct:vysvětli starejm lidem,a těm co maj Škodárnu jako srdcovku ať si koupí např,zmiňované Scorpio.To je důvod úroč jich(Škodovek) pořád tolik jezdí.A jezdit bude.
Ale debata nikam nevede,svůj názor jsem řek,přenechám slovo jiným,howg:-)
Honcke: je pravda ze je to dane ceskou mentalitou, ale verim ze to ve skutecnosti zadny extra cenovy rozdil nebude provozovat 120ku nebo scorpio
Já jsem pro. Za prvé v normálním provozu je to k ničemu. Silnice není lesní cesta. A kolik SUV jezdí po lese? To že to někomu zachrání plechy na autě po nějaké bouračce, tak ono stačí mít taky havarijní pojištění. A jak už tu padlo, byť jen jeden zachráněný život to přinese, tak to stojí za to. Jak tu už také padlo, ty rámy jsou kolikrát jen na ozdobu. A nechci se teď nikoho dotknout, ale většina majitelů SUVéček jsou bezohlední hovada. Jezdí v nich hlavně namyšlené paničky, které si myslí, že když sedí ve velkém autě, tak se jich netýkají předpisy. A to mluvím z vlastní zkušenosti. Protože v poslední době jsem zažil na silnici krizové chvíle hlavně díky takovým kravkám v SUV a podobných větších autech. On pak chodec nemá kolikrát šanci když přechází na zelenou a ze zatáčky se vyřítí debílek a malém ho srazí. A lepší je když ho srazí auto bez rámu než s rámem. A je hezké jak tu říkáte, že vám jde o bezpečí své rodiny v autě, ale vezměte to i z jiné stránky, ono se totiž může stát, že vám dítě půjde domů ze školy a v běhne takovému obrněnci pod kola. A utrpí takové zranění, které by se mu bez rámu nestali, co budete říkat potom?
Tak ještě jeden:Bolthorn:no potom asi budem říkat,že ten blbec chránil sebe a svou rodinu.Je to blbý,ale svět je čím dál tím větší džungle,a s tím dostává i její pravidla:-(
war: ale nebavim se statistika s SUV, ale s SUV/offem vybavenym ramem...
Honcke: tak podle me ma minimum lidi skodovku jako srdcovku, tem to neberu, ale zbytek? Kdyby to byly takove srdcovky, tak by nejezdili ve stavu polovraku
Honcke: Ty nemáš dítě co? Věř mi, že kdyby se tohle stalo a věděl by jsi že bez rámu by nemuselo zemřít, tak by jsi už nic takového o džungli neříkal, ale viděl by jsi to najednou úplně jinak. Jinak modlím se za to, aby tě tohle nikdy nepotkalo.. Tohle celé říkám jen jako příklad.
Lukasino:njn,ale 70 procent lidí má polovraky Škodárny,jsou to většinou lidé manuálně pracující,jezdí do práce,z práce,doma to zapíchnou,když se něco pose*e tak to v hospodě seženou za pár kaček,ne-li zadarmo,jezdí to?Jezdí.Tak vo co go?To už jsme někde jinde,já se jen snažím vysvětlit proč to tak je a bude.Prostě Schade forever:-)Nehledě na to,že Scorpia atd. v ceně Š.105 nebudou taky žádný libovky.Ale to už jsme dost OT.Mějte se,jdu makat:-(
ty woe to je zas debata :D
Jediný rám který schvaluju je na střeše(osobního nebo nákladního auta, to je fuk), který nese přídavná světla, vepředu to nemá co dělat, cokoliv za co se může zachytit člověk tam prostě nepatří. A tvrdit to že rámem chráním sebe a svoji rodinu je pěknej nesmysl.

25.11.2009, 19:02 |
Rudi Takovou dobu se s rámama jezdí a nikdy to nikomu nevadilo. Podívejte se, kolik za rok zahyne lidí na přechodu, kolik zahynulo díky tomu, že tam měl řidič rám a kolik lidí si tu smrt způsobili sami? Vyjde mizivý procento, možná ještě pod...
Je to akorát další krávovina, kterou nám opět nařizuje EU, stejně jako jak měl bejt zahnutej banán.
Pokud bych si dával rám na auto, je to z čistě bezpečnostního hledisky před lesní zvěří a následně tak menší škodní události. Hodně aut potřebuje jezdit denně, tak dávaj rámy, aby když nabouraj, mohli druhej den po vyjet.
Rudi - řekl bych že to vadilo, ale když se proti tomu nedalo nic dělat tak co zbývalo???

25.11.2009, 19:24 |
clown koukam, ze se uz verejne oznamilo to, co se pred X lety proste dohodlo.. za mne ANO :)
za mě NE. když mě sundá SUV či offroad s rámem a bez rámu tak mi to stejně už bude jedno...

25.11.2009, 20:10 |
JP | Upraveno: 2009-11-25 20:11:54
Nestačim se divit, některý lidi za pár let uvítaj i nařízení od EU kolik můžou za den nejvíc sežrat jídla. Na nemoci spojený s obezitou pochcípá ročně tolik lidí, že tohle je proti tomu nějaká nicka daleko za desetinnou čárkou. A proč to nenařídit? Maximálně jeden Big Mac denně, jinak flastr jako prase! Lidi se beztak přežíraj. I kdyby to mělo zachránit jeden život imbecila kterej se neni schopnej rozhlídnout než vleze na silnici, tak se pěkně všichni omezíme. Časem se necháme zavřít do ohrady, znehybnět a nikdo nebude smět vůbec nic, jenom polykat přísun stravy od stroje. To bude teprve zachráněnejch životů!

25.11.2009, 20:19 |
JP | Upraveno: 2009-11-25 20:23:00
Za sebe si samozřejmě myslim, že rám na sousedovu RAVísku se kterym jezdí po Praze do práce a z práce je naprosto na hovno a nechápu proč ho tam má, ale nejsem takovej úchyl, abych souhlasil s tim, že "se" mu to zakáže. Stejně jako on neni takovej úchyl, aby mi zakazoval jezdit v autě který je výrazně rychlejší (a tudíž nejspíš statisticky nebezpečnější), než potřebuju.
Pokusy o vystrašení a manipulaci typu "může to bejt tvoje dítě!" jsou fakt zoufalý.

25.11.2009, 20:51 |
vypuk EU je asi banda vypatlanců, ty jejich nařízení začínají nabírat na obrátkách. XXX let se dělaly různé věci furt stejně a bylo to ok, najednou příjde EU a máme si sednout na prdel! Zachraňovat životy? Sakra když je někdo debil - tak je prostě debil! Kámoš sejmul autem borca, co jel z hospy na kole ožralej, neosvětlenej, prostě vyjel ze tmy - prásk.
To už by teda měli zakázat i chlast, ne?
Do platů se asi neserou raději, že? Oni si sedí, kecají, debatují, nacpávaj si panděra, berou velký platy a jim je jedno, že tam dostávají za práci méně, tam dostávají prémie jako prase i když nejde vidět znatelně lepší výsledek.
No, prostě EU je možná fajn, ale akorát tak pro někoho. Mi neva, ale tyhle zprávy a jejich nařízení už fakt začínaj lidi omezovat. Chceš to? Tak si to kup a pak si nes následky. Že ti někdo přišel rozbít trubkou hubu, že jsi mu sejmul s rámem manželku-dítě? Nes si následky.
kluci pisete tu ze nejaka trubkova kravina v predu rozpare korsu a pod jenze i kdyz to tam nebude delaji se na to origo homologovany pevnostni narazniky y5ky zeleza a i se seriovim kdyz dostane nejaky auto tuhym ramem patrola ci neceho takoviho tak se rozlouskne jak kokos je to proste jen debylovina at teda zakoazou
nakladaky ty sou taky velky a tvrdy
Bolthorn nejvetsi blabol sveta az te napali tatra 815 v serii a zabije ti dite tak reknes co kdyby byla z papiru nemuselo se to stat
jo a protohle vsecko jezdim marbelou lepsi nezli mrzak z bava jista smrt je mala kara -))
25/11/2009 21:19 vinzek fa
Zajimavy uvazovani, druhy pohled :-D
vinzek: kua, bavíme se tu o tatře, nebo o SUV?.. to je to samí jako když napíšeš, že může na dítě spadnout i květináč na ulici z okna a zabít ho.. jde o to minimalizovat jakékoliv následky na chodcovo zdraví v případě jakékoliv srážky.. u tatry to jaksi nejde u SUV ano a to sundáním rámu.. tady se oháníte tím, že se jedná většinou jen o nějakého nepozorného chodce a může si za to sám. Ale hlavní je že řidiči v SUV se nic nestane v připadě jeho nehody, když mají rám.. automaticky si chodec za srážku může sám, ale řidič SUV je v případě nehody chudák a díky bohu, že má rám a nic se mu nestalo, a nevadí že osobák který se s ním potkal má uvnitř místo řidiče prejt.. prostě rám do běžného provozu nepatří a je k hovnu..
Plnej souhlas s JP a vymluvy typu Bolthorn a tak jsou jenom snuska kecu.....
Bolthorn: tady jde o to že rám tomu chodci nepomůže, jestli nebude zbytek auta z gumy která obteče chodce :) osobáky taky nemají rám a kolik je mrtvých chodců.. EU je bordel a bude to čímdál horší
Presne tak. Z EU se nam stava Evropsky svaz socialistickych republik se vsim bordelem z toho vyplivajicim. A netvrdete mi, ze cela EU nemiri do socialsmu. Centralne rizeny hospodareni tu uz castecne mame.
Jeste neco k ramu, nevim jak moc velky to je rozdil oproti treba orig narazniku co je na Jeepu Cherokee, tj. zelezo z dvojky plechu..To taky asi moc chodciprivetive nebude a pritom to je original a tudiz podle nich v poradku... :-/

25.11.2009, 23:20 |
clown s tim EU jste lehce vedle .., EU to prevzala z JP a USA .. , je to globalni ..
jeep comander kterej jsem dnes viděl je hezkej a mohutnej i bez ramu
čtyřkolkám taky platí ten zákaz rámů ?
já se s vámi nehádám, jen sděluji svůj názor a váš respektuji.. rád si vyslechnu názory druhých, ale i když s nimi nesouhlasím tak je neoznačím za snůšku keců..
co se týče EU, tak to se shodnu s vámi..

26.11.2009, 01:53 |
War A to ja se klidne do demagogie opřu. Proste ram a SUV je pro chodce ve meste nebezpecne a toto riziko je treba eliminovat. Kdyby neexistovala regulace, tak ma kazde auto spotrebu 30l/100 a 200 kw. Argumenty typu ohleduplnost nebo "ja na to mam" jsou v prvnim pripade puerilni, v druhem čecháčkovsky zaprděné.
Samozrejme neobhajuji pouzivani silenosti ktere jsou na autech pouzivany treba v odlehlych castech Australie jako je treba ten na obrazku dole. Ale na druhou stranu tam jsou opravdu potreba, neb outback je plny premnozenych klokanu a prekvapive velbloudu a zpusobuji rocne zbytecne ztraty na zivotech..
abych to uzavrel, me se proste nelibi (pokud bych zil v evrope), ze by mi nekdo rikal, ze vec, ktera byla podle danych smernic v poradku, uz najednou v poradku neni..

badczech: ale ta vec ma samozrejme oporu i v platnych narizenich! resp. ty smernice tu byli odjakziva a jako vsechny se pravidelne zprisnuji. akorat ze protentokrat eurokomusniste pouzili misto nicnerikajiciho EHK kodu populisticky nazev off-road ramy, ve snaze ziskat podporu nejnizsich vrstev, ktere zavidi komukoliv cokoliv.
uz to tu bylo pred sto lety, kdyz zakazali ocelove figurky na chladicich.
Já to stále nechápu, jak to čtu, tak mi vychází, že ten zákaz rámů vznikl pro to, aby se minimalizovaly "ztráty" na životech při sražení chodce. Fajn. Jenže, už před drahno lety, co jsem byl malé škvrně nás jednoduše doma i ve škole učili, že pro chodce jsou chodníky, stezky a pěšinky (než tam vlezeš, pořádně se rozhlídni, ju) a pro auta zase silnice, okruhy a polygony a je tedy více než logické se na silnici jako chodec zdržovati co nejméně při maximální možné opatrnosti, podobně jako řidiči s auty se na chodnících, stezkách a pěšinách také nevyskytují. Prostě si uvědomit hranici chodník-vozovka, nic víc. A světe div se, stále jsem naživu. No abych nebyl, nejsem trotl, abych si myslel, že v případě ataku s jakýmkoli vozidlem váhy stejné a vyšší než já, pohybujícího se stejně či rychleji než já, se mi nic nestane nebo dokonce že ze srážky vyjdu jako vítěz.
Ohání-li se tu někdo "citovkou" na téma "až vám nějaký zlý a ošklivý otrubkovaný offroad přejede dítě, budete mluvit jinak", tak je to podle mě čistě věta "citovka", bez jakéhokoli realistického základu a takovému jedinci doporučuji se izolovat od soudobého života, i s dětmi se zavřít ve srubu na Aljašce a den co den se ujišťovat, že se nikomu nic nestane. A nebo začít u vlastních dětí s řádnou výchovou na téma soužití chodců s motoristy, na téma při chůzi centrem města vhodnosti ucpaných uší peckama z ohulené empétrojky, a hlavně, na potírání průserově defektního zažitého názoru, že chodec doktknuvší se nohou okraje chodníku musí rázem způsobit totální zastavení provozu na silnici, protože má přece "absolutní přednost" a bude to v pohodě.
Už když tu něco kážeš o výchově dětí, tak si nejdřív o nich něco zjisti. Můžeš jim to vštěpovat jak chceš, ale i tak je to kolikrát málo platné. Dítě je živý a bezstarostný tvor a často zapomene na to, že se může něco stát. Mě se stalo už kolikrát, že mi dítě v zápalu nějaké hry skočilo před auto. A pořád tady někdo nechápe o co jde. Nejde tady o to, zakázat auta nebo o stěhování se na aljašku, ale jde tady o to, co nejvíce snížit případné riziko smrti při srážce auta s chodcem. A znovu opakuji, že ne vždy chodec je ten špatný a nepozorný.
čtyřkolkám taky platí ten zákaz rámů ?

26.11.2009, 10:37 |
hanzz radek.613, myslíš, že je na Aljašce menší riziko, že tě sežere medvěd, než že tě tady na přechodu zprasí offroad?
:)
A je zvláštní, že tohle to je pro vás tak nepřekonatelný problém, smířit se s tím, že nebude rám na SUV, v běžném provozu tak zbytečný. Na světě trpí lidé chudobou, umírají na hlad, umírají na AIDS, jsou masakrováni kvůli náboženství, ale pro nás co si vozíme denodenně prdele ve svých klimatizovaných vozech je problém sundat rám, jen aby jsme v případě nehody někomu zvýšili šanci na přežití. Je pro vás rám na autě důležitější než něčí zdraví nebo život? To je takový problém se smířit s tím že tam nebude? To tu budete tolik remcat kvůli naprosto nedůležité věci? Nestavte materiálno na úroveň lidského života.

26.11.2009, 11:11 |
radek.613 | Upraveno: 2009-11-26 11:14:54
Vím o nich dost, o to se neboj. A z doby brigády na záchrance si taky dost pamatuju. Navíc pamětliv zákonitostí fyziky je úplně jedno, skočí-li náhle dítě před rozjetý off-road s rámem nebo rozzuřenou Felicii (shnilou a bez rámu). Následky jsou fatální téměř vždy. "Zápal hry" je báječný pojem, ovšem nemá reálného základu neb je podezřelé už to hraní si v bezprostřední blízkosti silnice, což, je-li ze strany rodičů ignorováno či dokonce podporováno, samozřejmě neúměrně zvyšuje možné riziko. Ano, ne vždy je chodec ten špatný, jako není vždy špatný ten řidič. Je to o vzájemném soužití, respektu a výchově. Pak ovšem nechápu, proč jsou v těchto případech perzekuováni vždy jen řidiči a nikdy chodci. Nebo to mám chápat tak, že "chodec" je nesvéprávné individuum, s vodou místo mozku v hlavě, neschopné logické úvahy a neodpovědné za své jednání? Něco na tom smrdí.....
Jasně že je to menší riziko Hanzzi, zlých otrubkovaných SUV je přeci mnohem víc než medvědů :-D :-D :-D
Ale Bolthorne, to není vůbec o těch konkrétních rámech, ty jsou jen zrnkem mezi vším dalším. Je to o ZCELA ZBYTEČNÉM vymýšlení stále nových omezení, nesmyslných nařízení a souvisejících kravin všemožného charakteru, které zpětně působí jen problémy a nemají ŽÁDNÝ reálný a odůvodnitelný podklad. Prostě nuda v Bruselu. Co bude dál - čip v uchu chodce, který vleze na přechod a EU Ti satelitem zašlápne brzdy před přechodem?
Bolthorn vsak to je porad to sami takovej je zivot videl si nekdy poradnyho jeepa coz je treba humer to uz je jak tatra nebo patrol toyota a podobny jebky mas snad pocit ze kdyz na takovemto SUV bude ram nebo nebude ze bude nejaka zmena ja ani nee
Jo jasný, to už jsem psal, že sdílím stejný názor na Evropskou unii a na rozhodnutí Evropského parlamentu. V tom případě se, ale musí odklonit téma od rámu a pojďme se bavit o Evropské unii jako celkovém problému. Ano chápu, že i tohle je s tím úzce související, ale není to takové zlo, jako jiné věci, které se na nás řítí.
Bolthorn tak znova skoci li dite do 4let pod auto rodic je debil nemuzu si pomoct u ditete stariho 4let to chapu muze se stat deti nepremejslej a jdou ale opravdu tam muze jet klido ciklista a to decko sejme a nemusi to prezit a kdyz pojede ostrej poradnej ofroad male dite ho podbehne aniz by si neceho vsimlo

26.11.2009, 11:37 |
Bolthorn | Upraveno: 2009-11-26 11:40:29
Vinzek: no můžeme těchto scénářů vymýšlet do aleluja. Prostě je jedno jestli to bude SUV, kamión, felicia, A8, či dokonce koloběžka. Můžeme tu klidně diskutovat o tom, že se člověk může utopit v polévkové lžíci. Je jedno jestli to je 4 leté dítě, jestli za to můžou rodiče, jestli za to může řidič. Je jedno jestli to byla žena či muž. Zkrátka jde o to, že už když ten střet nebude s osobním autem, s cyklistou ani s kamiónem, ale že bude s SUV, tak je o něco větší šance, že to ten člověk přežije, byť jen pár procent, bez rámu. Prostě je šance, že to ten člověk může jaksi ústát a přežít, při té samé situaci kdy s rámem ne.

26.11.2009, 11:50 |
Shr3k To jsou názory. Posledním trendem, který se i hodnotí při zkouškách Euro NCAP, přece je chránit chodce před devastujícími poraněními pomocí speciální konstrukce kapoty a přední masky (obojí je měkčí než dříve, kapota navíc při nárazu vyskočí, takže udělá pěknou plechovou "postel" do které si má chodec ustlat).
Kdysi dávno bylo nařízení, že před motorovým samohybem musel běžet chlapík s červeným praporem :-) Zavedl bych to znovu před vozidlem s rámem :-D :-)
vinzek fa : v dnesni dobe nemaji snad zadna SUV ocelovy naraznik, pokud narazis na toto...
Shr3k : souhlasim

26.11.2009, 12:02 |
Shr3k OO: Mám lepší návrh, každé SUV s rámem dostane na dveře samolepku s nápisem: "Já jsem mocný jako býk... a stejně tak i chytrý." ;-)
Lukaash kazdy auto ma pod plastakem zeleznou pricku tzv vystuha narazniku
Bolthorn neni uplne jedno jesi tam ten ram je nebo neni vlez si nekam na testy co udela jakekoliv auto v rychlosti 50kmh z chodcem a vem si to od mopedu po suv porad chodes jista smrt proste muzes prezit a nemusis svagrovou vzal vlak primo nahlavicku ma dite a zije taky sice do smrti bude papat pilulky a co mluvi se o necem ze by z vlaku mel zmyzet ten zeleznej naraznik ?

26.11.2009, 12:09 |
TROY ;)

a mezi ni a plastovou skorepinou taky PUR vypln ;-) k cemu myslis, ze tam je?
Lukaashze kdyz te to v 50ti trefi tak k HO.NU ale to asi nepochopis ta pur napln je v tu chvili o tvrdosti toho plechu kdyby ty auta byly bezpecny bez ramu nebo kuli pur naplni mas snad domeni nebo me vyvrat muj nazor ze by se doticnymu nic nestalo podle me je to vsecko jenom dementni vymysl vsecky nase zakony o pozemnich komunikacich vymejslej dementi ktery za volantem moc nesedej kdyz tak najedou 56km rocne a ti co najedou vic zmasakrujou tolik lidi a vse se ututla copak je toho malo

26.11.2009, 12:32 |
Shr3k
war "...Kdyby neexistovala regulace, tak ma kazde auto spotrebu 30l/100 a 200 kw...
No a co? Co je komu do toho, jestli si nekdo koupi auto s 50kW nebo s 500kW? Ze je silnejsi auto nebezpecnejsi? Podle me naopak, 50kW si koupi trotl s mokrym ridicakem a jezdi na hranici, na 500kW auto ma uz clovek, ktery ma neco odjezdeno a na hranici se to auto vetsinou ani nikdy nedostane...
Lukasino ted z tebou nesouhlas jezdim po srazech dost a vidim ze kdejakej chcapek 18ti letej co mu fotr koupi bavoraka s tim lita jako dement a ne jen po srazech ale je to tak normalne tak jako sen kazdyho kluka udelat papiry a koupit naslapanou karu po case zjistis ze ti staci normalnejsi auto ale to uz bejva pozde
vinzek: to je neco jineho, potom je blbej ten fotr... :( ma mit soudnost a ne, ze mu hned koupi neco silnyho. Na srazy nejezdim a nikoho takoveho v okoli nemam, takze me to ani nenapadlo :))

26.11.2009, 15:15 |
hanzz Ve městě máme několik mladých vypatlanců, co musí i tu nejkratší a nejužší ulici projet na plnej knedlík. Vesměs mají starý šunky s cca 100Hp.

26.11.2009, 15:32 |
War Lukasino: "...Kdyby neexistovala regulace, tak ma kazde auto spotrebu 30l/100 a 200 kw..."
Narážel jsem na to, že bez regulace bys byl opět v ropné krizi a udušený exhalacemi.
A jaká je regulace? Myslím že v tuhle chvíli minimální a to stejně to nemá nic společného se spotřebou nebo výkonem, chceš mi říct, že dnešní moderní auto typu M5 atd, která má vysokou spotřebu a spoustu kW je horší pro životní prostředí než před 20ti lety škodovka? Která měla pár kW a spotřebu poloviční?
Ale to je fuk, jak uz tu bylo receno, kazdy resi samou zelenou, hybridy atd. Ale to, ze ta lod ktera to veze z US/Jap ma emise daleko horsi nez vsechny ty auta dohromady co preveze, to uz nikdo neresi... :-D

26.11.2009, 16:02 |
War Lukasino: no regulace spočívá v tom, že máme nějaké katalyzátory, emisní normy... :-) připadám si jak v mateřské školce. A protože čím více těch SUV je, tím více je té regulace potřeba.
War: to jsou zase blbosti, cim vic je SUV, tim vic potrebujeme regulaci, chjo
Podivej se na vetsinu SUV, santafe, murano, CRV, X3, XC60 a pod. kterych jezdi nejvic? Je tam uplne stejny motor, co se dava do osobaku, takze nechapu co s tim ma SUV spolecnyho...
Dalo by se rici, ze jakakoliv regulace je svinstvo. Stat by mel zasahovat do zivota lidi co nejmin. Kdyz uz chce neceho dosahnout, proc vzdycky jde cestou regulaci, nebo represi? Co takhle snizit danove zatizeni uspornych aut, kdyz uz se do neceho chce srat?
kozlustechnykus protoze to nepostihne normalni lidi ale zase jen ty co na to maji penize
proc vzdycky jde cestou regulaci, nebo represi?
protože si to děláme sami, chováme se k přírodě a k sobě navzájem jak dobytkové.. kdyby nebyli žádné regulace, omezení, pravidla, tak jak to tu za chvíli bude vypadat.. dřív nebyly auta, továrny, plasty, chemie atd.. a lidi byli spokojení s tím co mají.. dnes by jste si ani neuprdli bez auta :D nakonec by jste byli rádi i za 30kw elektromobil, jen aby jste si nemuseli namáhat své líné zadky.. vše je jen o pohodlí a sobeckosti, druzí vás nezajímají.. tady se hádáte kvůli rámu, přitom je to naprosto nepodstatný problém, ve finále i to jakým obsahem kdo jezdí.. jak to tu tak čtu, tak jsou tu tací, kterým je jedno, jak se huntuje planeta či ovzduší, klidně by jezdil za 40l bez katalyzátoru apod., hlavní je když mu to pořádné potáhne od spodku.. tak přesně kvůli takovým ty regulace musí být..

26.11.2009, 17:43 |
War Lukasino: nic spolecneho s tim opravdu nema. SUV jsem zmiňoval kvůli rámu, emisní limity kvůli: "...Kdyby neexistovala regulace, tak ma kazde auto spotrebu 30l/100 a 200 kw..."
Čím více SUV jezdí a cílová skupina je dezorientovaná blondýna, tak tím více je potřeba sundat ty rámy. Osobně si myslím, že je to předstupeň omezení provozu SUV v městech. Na off-roadech bych to ještě pochopil, že to má nějaký potencionální smysl. Nicméně i ortodoxní tuner přijede se svým tuzingem na sraz na podvalníku, takže i skupina pacientů, který jezdí po lesích a stráních může používat podvalník ;-)
kozlustechnykus: bud jsi anarchista, ty opravdu ničeho dosáhnout neumí a nebo je ti 13 let :-)
Prakticky jsem neslyšel žádný jiný argument kromě toho, že EU je špatná ;-)
"Prakticky jsem neslyšel žádný jiný argument kromě toho, že EU je špatná ;-)"
asi tak nějak
war: ano, special a podval, to je ta nej cesta, o tom zadna, ale to je uz celkem problem :( napr. u me, neni problem si udelat ridicak na to a na auto dat kouli, ktera by to uvezla, ale kde vezmu platak? Jezdit si ho kazdy vikend pujcovat je blbost, koupit? Drahy a hlavne co s nim v Praze u cinzaku?
Priznavam, bydlet v baraku a mit to kde skladovat, moc rad bych to tak delal, ale takhle je to neskutecne komplikovany a podobne to ma vetsina lidi co znam.
Vim, ze porad aut co jezdi a ten ram opravdu potrebuji je minimum oproti ostatnim lestenkam, ktery to maji max na parkovani v tescu, ale stejne si myslim, ze kdyz Te uz auto sejme, tak jestli bude mit ram, nebo ne nebude tak rozhodujici...
Anarchistou se necitim, uplne odstraneni statu nezadam, pouze osekani toho molocha na co nejmensi uroven. A 13 mi taky neni:))
sem netusil ze je tu samej ekolog :-D
Stejne se bavime o hovnech. Nas par lidi to nezmeni, takze nezbude nic jineho nez se stim smirit. Jako se vsim ostatnim co uz bylo a nelibilo se to.

26.11.2009, 19:19 |
tom96 jsou někde nějaké testy nárazu do člověka s rámem a bez? když se to tady tak rozebírá? Protože pro mě osobně je to uplně šumák. Pokud mě někdo na tom přechodě sejme (což mám pocit, že hlavně po ránu všichni řidiči dělají všechno pro to aby se jim to povedlo) tak jsem prostě v hajzlu. A u nějakého většího auta bych se díky tomu nemusel dostat pod kola. Nevím každopádně by mě fakt zajímalo jestli to někde zkoušeli. I když pro to aby něco odsouhlasili nejsou potřeba žádné testy jestli to je smysluplné nebo ne

26.11.2009, 19:23 |
JP Bolthorn: Kéž by druzí nikoho nezajímali, to by byl ráj na zemi. Jenže poslední dobou je právě pořád víc bezohlednejch hovad, co maj potřebu srát se do toho, co a jak dělaj ostatní, přestože jim do toho vůbec nic neni. "Sundej ten rám, co když ti vlezu do cesty a zabiješ mě?", "koukej přestat používat žárovky, co když tim možná oteplíš planetu a všichni na to možná umřou?", "zakazuju ti koupit si křivej banán, dyť je křivej, to přece sám nechceš (já to přece vim líp než ty, jsem úředník a mam na to školy)!", "naval peníze, ať za ně můžu postavit cyklostezku, po který projede jeden cyklista za hodinu a další peníze ať můžu zaplatit ceduli a klip v televizi o tom, že jsem ti milostivě daroval cyklostezku"...
Jinak ti musim oznámit, že jestli často chodíš pěšky a nejsi vegetarián, tak pravděpodobně zatěžuješ planetu víc, než ten kdo nenamáhá svůj línej zadek. Koukni kolik super plynů vypustí za svůj život taková kravička v přepočtu na jeden biftek, kolik kalorií potřebuješ k překonání vzdálenosti pěšky a jakou "stopu" zanechá na stejnou vzdálenost průměrný auto.
A ano, opravdu nebudu jezdit třeba superekologickym MHD a ztrácet hodiny času denně jenom proto, aby měl nějakej Bolthorn pocit, že to tak dělám správně.
On byl vlastně ten socialismus (teda ten před 89, aby nedošlo k omylu) docela v pohodě, co? Vlastně proti němu nikdo nemá pořádnej argument kromě toho, že byl špatnej...
Končim, tohle je na stejný úrovni jako Linux vs. windows apod. Bohužel Linux/Windows mi kvůli svýmu názoru nikdo nezakazuje, zatímco ty stupidní nařízení jo, takže mě to sere poněkud víc.
Ale argument, že EU je špatná je 100% pravdivy a sam o sobe staci. V ruznych zemich EU je situace rozdilna, ale do hajzlu to jde vsude. Nejvic asi v Anglii, nebo snad nekomu tohle (
[ Link ] ) prijde normalni? Me ani nahodou a jen se modlim at se do EU nedostane Turecko.

26.11.2009, 19:29 |
Luke_288 | Upraveno: 2009-11-26 19:30:13
regulace, omezení, je mi zle, kam ten svět spěje.
souhlas s JP, napsal to dobře...
unie mi za chvíli bude diktovat i v kolik mám jít spát a v kolik vstávat
kozlustechnykus:ten Tvůj link to je fakt masáž.Nad tim už doopravdy zůstává rozum stát.:-(
JP: tak počkej, zase až tak do extrému nezacházím, to si zase překrucuješ po svým.. a tvoje argumenty jsou už trošku přehnané.. myslím, že jsi rozumný člověk a zamyslíš se i nad názorém druhého a ne že hned budeš ostře reagovat.. já třeba uznávám i tvůj názor a vím, že ve své podstatě máš v něčem pravdu..
další věc je ta, že lidstvo zamořuje planetu čím dál tím víc, a přesně takovým postojem, jako máš ty, se obhajuje a říká, jak se vlastně nic neděje.. nejsem zase bůhví jakej ekolog, sám jezdím autem a mám taky línej zadek jako my všichni tady (skoro všichni), jen zkrátka vidím, že je něco špatně.. zkrátka nějaké limity být stanovene musí (např. kolik škodlivin může továrna vypustit do ovzduší), kdyby nebyl nějaký emisní limit, tak továrna vypouští sraček do ovzduší co může, a za pár let bude v okolí všechno zamořené.. ale továrně je to jedno, jde o zisk, co je jí do nějakého ovzduší, či přírody.. a že lidí v okolí pochcípaj na rakovinu jim může být jedno.. sama od sebe si totiž neřekne, že by měla trošku ubrat, že těch škodlivin vypouští dost, a že tím trpí ostatní, přece se nebude okrádat.. nejde jen o ovzduší, sračky vypouštěj i do vody, dnes a denně... to je jedno, pochcípaj ryby a ne my a v řece se nekoupeme, tak co.. jenomže takhle myslet nejde..
Emisni limity jsou nadherna vec. Bohuzel nekdo velmi chytrej vymyslel emisni povolenky. A tak je to s celou dnesni ekologii. Proti ochrane prirody nic nemam a souhlasim s tim, ze něco delat je potreba, ale nejde delat predpisy na obednavku natlakovych skupin, lobystu a podobne chamradi. Z globalniho oteplovani se stalo novodobe, velmi vynosne nabozenstvi a to je kurva spatne.
Proc, napriklad, ty ludry zeleny tak strasne protestujou proti atomovym elektrarnam, kdyz je to u nas nejcistejsi POUZITELNY zdroj elektriny? Ze uhelna pri provozu vypousti radiaktivni popilek, kterej ani ty nejnovejsi filtry nezachyti asi nevadi. Ze po tezbe uhli z povrchovych dolu zustava znicena krajina, ktera se draze sanuje asi taky ne. Ze elektrarny vyuzivajici vitr, nebo slunce jsou prakticky neregulovatelny (fouka moc, nebo malo a je problem, 24h/den nam tu taky nesviti) a jen kvuli nim se musi stavet plynovy generatory (nebo uhelna, ktera jede na minimum vykonu a pak se rozfajruje), ktery vyrovnavaj spicky v dodavkach proudu je taky v poradku. Vyhorele palivo ze současných JE se da znova zpracovat a pouzit do reaktoru prave nastupující generace. Soucasne jaderne elektrarny jsou z bezpečnostního hlediska trosku dal, nez Cernobyl a tam to stejne zvoral clovek obejitim predpisu.
Fuj, to je zase slohovka:)) Chtel jsem proste rict, ze ne vse, co se dnes vydava za ekologicke, taky ekologicke je. Zeptejte se nekoho, kdo o ekologii neco skutecne vi.

26.11.2009, 21:50 |
War to o těch rámech bylo zábavnější. jakmile se použije jakákoliv korelace, tak se "diskuze" posune úplně někam jinam ruku v ruce s podsouváním socialismu a plynatosti krav :-)
a stejne s tim nic nezmuzem protoze kazdej z nas ma to kteryho dementa si zvoli do vlady
Muzeme o tom aspon mluvit, kdyz uz nic jinyho. Ono se fakt nic nezmeni, kdyz se soucasnym stavem budou vsichni souhlasit.
vono s tim nikdo nesouhlasi ale stejne zvolej zase ty samy magory to by se muselo vsecko tohle postrilet a nasadit nove cleny jeden kral dva radcove a hotovo tem neni problem dat prezhubu