Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 330i E46 VS. ST220

 o Navštíveno 3601x o
o 09.11.2009, 20:19 | Dušan
podobný výkon, podobná cena, servisní náklady i spotřeba, jaké můžou být argumenty při tomto výběru kromě náhonu? Nedávno se tu jedno ST ukázalo tak názor určitě bude.

ps. ameriku opravdu nechci! :o)




o 09.11.2009, 20:47 | HIGHTOWER
tak mondeo je větší jak E46, jinak to jsou 2 rozdílná auta, já bych šel do Mondea, ale mít na výběr 5 řadu, tak do BMW :-) Ale cena tam bude jinačí u té 5 řady...
o 09.11.2009, 21:20 | Dušan
cena max 300tis limituje 5er maximálně na E39 530i. Jesli si dobře pamatuju končí v roce 2003 a hlavně žádnou slušnou v inzerci nevidím. Mondeo je větší a má lepší kufr což je asi zatím jediný argument pro něj.
o 09.11.2009, 21:50 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
jizdni vlastnosti hovori jen pro bmw
o 09.11.2009, 21:53 | Pavel 528
presne jako k007,nicmene pokud chces jezdit na chalupu a vozit brambory,kup si mondeo,pac 3er je proste mensi....o))
nicmene na podvozek to mondeo nema a zadni nahon nicim nenahradis...
o 09.11.2009, 22:03 | HIGHTOWER
jj, prostě BMW je sportovnější, bylo, je a bude :-) a jako 007 a 528
o 09.11.2009, 22:23 | H-Honza (M) | Upraveno: 2009-11-09 22:27:50
no...
ja si BMW nekoupil protoze je maly. A protoze se mi nechtelo dat o 50t vic, nicmene koupil jsem ST220 a za mesic a pul jsem do nej 40 nainvestoval, takze....
Me se teda E46 vubec nelibi, to uz bych radsi kouknul po E39, jenze ta mi prisla uz moc ... paprdoidni a tak trochu jako bych se v ni citil jako ty cikansky baroni co v nich tady jezdej. A to jsem se byl podivat na opravdu peknou 530d v M-Paketu.
STcko neni spatny, ale... jezdime s nim kolem 13l benzinu, docela mi vadi ze na to ze mam r.v. 2003 s 92t km na tacho tak tam porad neco skripe a vrze.
To, ze je BMW sportovnejsi jsou jen reci lidi ktery se v STcku asi nikdy nesvezli, protoze co se sportovniho svezeni tyce, je podvozek STcka dokonalej, prekvapive prijemnej aniz by otravoval tak jako ty u BMW... Sedacky Recaro se taky nedaji srovnat s tema socialnima sicnama v E46tkach.
Pokud o STcku uvazujes, asi bych premyslel o modelu 2004 aby mel tu hezci stredovou konzolu a sestikvalt.
o 09.11.2009, 22:36 | H-Honza (M)
to o cem mluvim a v cem jsem jezdil bylo tohle, dle me docela auto opravdu v TOP stavu...

[ Link ]

to ze mi mondeo sezralo nejaky finance ale byla do velky miry moje chyba protoze jsem si ho radne neprohledl kdyz jsem ho kupoval, a na ty mouchy o kterych jsem vedel ze to ma jsem dostal slevu, takze nebrecim ze je to poruchovy, ani ta cena dilu nebyla tak premrstena. Pokud by byl zajem o vice info tak muzem po ICQ at se tady z toho nestane zbytecnej flame, pisu jen svuj nazor...
Kdyz na to prijde, otevrene priznavam, ze kdyby se mi za auto pro zenu chtelo dat o 50 vic nez jsem dal, tak bych koupil audi nebo BMW

o 09.11.2009, 23:02 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
ja s ST220 jezdil ale to zas nenadchlo mne, ono je to hodne o tom co clovek chce a ma rad
o 09.11.2009, 23:08 | Dušan
diesel už asi nechci a vzhledem k mému nájezdu je trochu pointles ( [ Link ] )
Osobně se spíš přikláním k E46 jen mě napadlo že ST220 je dost podobné určením a motorem, dá se koupit novější a možná v lepším stavu za podobné peníze. Ještě jak psal H-Honza jedině RV.2005+ facelift, stará palubka je divná.
o 09.11.2009, 23:28 | Syrup
No, ja mam na svy 9ti lety 330i najeto nejakejch 190 tisic a nic si ani nevrzne :) Proti STcku nemam vubec nic, je to asi hodne podobny jako 330i... tam jde spis o to co je ti bliz a co se ti vic libi. Ovsem zadokolka je zadokolka .. :)
o 10.11.2009, 08:01 | Mr.Scully
"Mondeo je větší a má lepší kufr což je asi zatím jediný argument pro něj"

A pod to se lze podepsat :-)

Podobné téma je tu každou chvíli a já to řešil před dvěma lety taky a jasně jsem zvolil BMW (a nelitoval nikdy ani minutu). BMW je oproti Mondeu výrazně hezčí, sportovnější, rychlejší, luxusnější - prostě všechno :-)
o 10.11.2009, 08:03 | Mr.Scully
A alespoň ve dvou bodech se shodnu s H-Honzou - pětková řada už je moc páprdoidní a pokud se nakonec (správně) rozhodneš pro 330i, tak každopádně (!) ber sportovní sedačky v kůži nebo ještě lépe Alcantaře. Ty základní sociální sedačky v látce jsou příšerný. Ale třílitry většinou mají dobrou výbavu :-)
o 10.11.2009, 17:43 | doronel
Nedávno jsem dělal E39 a hned po tom Mondeo. Když má člověk ty auta rozebraný, tak je mu jasné, kde se bere ten rozdíl v ceně.
Díl, který u Fordu drží 2 clipsy jsou u BMW připevněny nejméně čtyřma a pro jistotu jsou tam ještě 2 šrouby. Kde je BMW vytlumeno, tam Ford není a kde je Ford vytlumen, tam je BMW 2x. Kabely, spoje, tlumení, materiály, celková promyšlenost a provedení je u BMW prostě jiná liga.
o 10.11.2009, 19:27 | zipp
z těchle dvou bych asi vybral bmw, protože je celkově mnohem kvalitnější a preciznější. Vadilo by mi na něm asi akorát ta velikost (vzadu max pro dvě menší postavy) a ten zadohrab
o 10.11.2009, 20:12 | Mr.Scully
Zadohrab a nevýhoda? Vysvětlete mi někdo proč :-) Dostat BMW do byť krátkého smyku, to už chce hodně ostrou jízdu a i pak je to zvládnutelnější než nedotáčivý, ne?
o 10.11.2009, 20:28 | Deliquente
BMW a FORD je jednak velký rozdíl v kvalitě ,a je jedno že to je ST řada- tak jako píše Harry a Honza.
Pak si sedni do Cička a do Mondea - je to uplně jiný posez. V Ci sedíš na zemi.

Mondeo jsem zkoušel a chtěl koupit jednu dobu a oslovil mě motor a zvuk a zminované sedačky .
Pak jsem slyšel a projel 330CI a bylo rozhodnuto. To auto jede, nežere, ve 150tkm je zajeté a pokud to nebouchneš budeš happy.
Spotřeba se dá krotit v městě na 8-10litrech, průměr jsem měl 11-12,5 včetně víkendů kdy jsem jezdil naplno.

Myslím , že tyto dvě auta se nedají vůbec srovnat. Běž, zkus si je obě projet a řid se pocitem .

Kdyby jsi chtěl poznatky z ročního užívání a ne jen doměnky tak písni.
o 10.11.2009, 20:38 | Deliquente | Upraveno: 2009-11-10 20:44:42
...

o 10.11.2009, 20:49 | Dušan
Deliquente: 10 mi brala i 156 s motorem 1,8TS to moc neřeším. Autu bude možná vadit moje každodenní cesta do práce, ráno 7km tam a večer 7km z5 což by vadilo asi každému vozu včetně součastného TDCi. Po inzerátech má 330i vesměs nájezd přez 150t třeba tady [ Link ] i když vypadá jinak slušně a proti tomu ST tady [ Link ] není určitě výjimka. Jinak děláš na tom BMW nějaký nadstandardní servis se kterým musím počítat oproti běžným autům? U Alfy se třeba musel hned dělat variátor a měla speciální svíčky co stály 7K...něco v tomhle smyslu prostě.
o 10.11.2009, 21:08 | Deliquente
Já jsem TOP 330ci v čr,sr,pl nenašel a nechal jsem si ji dovézt z D , zaplatil jsem za ni hodně peněz, ale kupodivu jsem ji za stejné peníze po roce prodal do Prahy fndovi, protože jich v čr moc pěkných není. Fotky tu někde jsou...

Do práce jsem jezdil každý den 8km přes město ráno a 8 odpoledne .
Jaro až zima, bez problému .Nastartuješ nechaš minutu ,dvě promazat a jedeš.
Má to sílu hned zespodu takže to nemusíš točit.
Investoval jsem jen do výměny všech kapalin, svíček, filtrů a jen jezdil a jezdil.
Motor je léta prověřený držák Když mu dáš kvalitní olej.
Před prodejem odešla jednotka imobilizeru, jinak vše šlapalo výborně.
V Zimě kola 225/45/17 (menší tam díky brzdám nedáš) a naprosto perfektní ježdění a řízená legrace :)

330ci už mívá slušnou výbavu, takže já měl i webasto . v zimě do teplého auta je nadhera:)

Známé zavady u toho moc nejsou, alespon já o nich nevím. Ale občas zazlobí elektrika, nějaké to čidélko , to je známe pro e46.
o 10.11.2009, 21:26 | Nismo.Power
ford pojede líp, bmw je zase příjemnější na řízení.... ford se ti bude srát, bmw tolik ne .... cena dílů srovnatelná ale na to bmw je nebudeš ještě potřebovat tak často..... bmw je menší ....
já nevim ale po poslední zkušenosti s e46 330i bych si snad koupil radši forda....
o 10.11.2009, 21:58 | Mr.Scully
Dušan - servis BMW je drahej jako prase, ale do autorizáku člověk jede výjimečně. Dneska už mají kvalitní diagnostiku i lepší neautorizované servisy. A nájezdu 150k není třeba se bát, já mám 330i od původních 170k do současných asi 210k a měnily se jen nějaká čidla za pár tisícovek... nesere se jinak skoro nic.
o 10.11.2009, 22:08 | Nismo.Power
jj 30i neni nutno se obávat jako 30d :) autorizák nemá smysl to auto ti opravěj všude...samo prostě dílý sou na to dražší obzvlášť ty který se nedělaj druhovýroba :) dneska jsem dělal e36 M3 ..... výměna řízení ....naštěstí se dělala druhovýroba takže místo 29 bez daně vyslo 15 s daní....ale i tak to neni nějak libová cena :) ještě sem dělal Z3 jen čepy a samo se neprodávaj sada ale po jednom za 600 kus ... klasika čepy na většinu aut jsou tak 300-400 sada :) a to ještě tý Z3 upadnul držák nápravy a byl tam chycenej stahovačkama, rupnul vejfuk, chcalo řízení taky trochu už a byla dost okoralá už ....prostě bmw z 97 no .... už nic moc no :) ale prostě ty díly na to nejsou potřeba tak často a pokud si opravdu nevybereš zrovna jebku motor z nabídky tak tě tam potká sem tam nějaká kravina jinak spotřebák...... nebo spotřebák krát dva cenou a krát dva kratší výměnou v případě mpaketu...
o 10.11.2009, 22:11 | Nismo.Power
Deliquente : píše ti to reálnou spotřebu nebo jsi to nezkoumal ? co jsem viděl naposled ted nedávno tak e46 330i turning automat a palubák si psal pořád něco kolem 11,2-12,2 je je fuk skoro jak se jelo ale reálná byla 14,5 a snad i víc..... tzn palubák dost zkresloval realitu :)
o 11.11.2009, 00:29 | Dušan
[ Link ] tohle je realita, za patnáct s tim musí jezdit tak maxim tuhouš!
o 11.11.2009, 01:38 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
jestli to nebylo tim "turningem" ono "touring" ma treba mensi spotrebu :-)
o 11.11.2009, 10:02 | Vlastah
Nismo: ST pojede lip nez 330 ?? na to si prisel jak?
neporovnavej tady kombiky s Automatem

0-100:
ST 220 7,6
330i 6,5

pruzny zrychleni nevim, ale vzhledem k tomu, ze oboji jsou tri-litry, neverim v nejakej drastickej rozdil

o 11.11.2009, 10:06 | zipp
Mr.Scully: jednak protože bych s autem rád jezdil i v zimě a za deště a nedejbože, kdybych chtěl jet na hory.

a o tom utrhnutí nevím co plácáš, ale zadek mi ustřelil i u 116 a to jsem se o to ani nesnažil
o 11.11.2009, 11:26 | Syrup
ST pojede kazdopadne lip :))) to by me taky zajimalo proc :)

Dusan: ted v zime pocitej se spotrebou okolo 13-14 jesli jezdis treba pres mesto. ja mam dlouhodobou 12 po praze, v zime to vyleze vzdycky tak o litr, dva ... ale myslim ze mondeo na tom bude uplne stejne ...
o 11.11.2009, 11:28 | Mr.Scully
zipp: asi takhle. Přesedlal jsem z předohrabu 115 koní do zadohrabu 230 koní. Bál jsem se toho jako kráva a ono se nic nestalo, vlastně spíš naopak. V 330i jedeš kilo do ostrý zatáčky na mokru (ASC a DSC zapnuté) a nejhorší, co se ti stane je, že ti zabliká ikonka stabilizace/protiprokluzu. Jasně, fyziku neošálíš, ale 330i je stokrát bezpečnější než všechny předohraby, který jsem měl předtím. A v Alpách jsem s tím byl samozřejmě taky. Nemám pocit, že by s tím byl jakýkoliv problém.
o 11.11.2009, 11:35 | Mr.Scully
A ačkoliv mi odeslání příspěvku na tomhle debilním fóru trvá obvykle tak dvě minuty (ať žije kvalitní hosting a kvalitní programátoři), tak zkusím ještě jeden příspěvek o 330i. Spotřeba: mimo město 8-8.5 litru, dálnice 9.5 litru, město 12 litrů. Spočítejte si to v poměru s tím, jak to auto jezdí a jakej je to držák a ten poměr je na tu dobu (2001-2005) nepřekonatelný.
o 11.11.2009, 13:41 | RedBaron
Tady není co řešit, výběr je mezi od základu sportovně navrženém autě z prémiové třídy nebo nejlepším konfekčním modelem ve stejné třídě ve sportovnějším provedení.

Radost z jízdy hovoří pro BMW, cena a velikost pro Mondeo a ohmatávači palubek třeba nedají dopustit na Passat. Nejlépe vyzkoušet a vzít co člověka víc táhne.
o 11.11.2009, 16:44 | H-Honza (M)
no tak kdyz vezmu dve srovnatelny varianty jsou si to dost podobne auta...
ST220 ma 1506kg / 226k / 280nm / 243kmh / 7,4sec
E46 330 ma 1505kg / 231k / 300nm / 249kmh / 6,5sec

spotreba? O cem to je debata, pochybuju ze kdo si kupuje 3,0 V6 tak se hrouti z toho jestli jedno jezdi za 12, druhy za 14....

Design interieru je pro me uplne srovnatelnej, ani z jednoho auta si nesednu na prdel. Bmw je na tom mozna o chlup lip.
Materialy taky - tech tvrdych plastu jo je v E46 vic nez jsem cekal ( na to jak to vsichni opevujou), zpracovani bude lepsi u BMW (asi..)
kolik ma co kde prichytek jsem nezkoumal.
V E46 jsem si se svyma 189cm pripadal dost stisnene, a ani ty "lepsi" sedacky mi nevyhovovaly co se tyce delky operadla. Najít v mondeu pohodlny posaz mi trvalo prekvapive kratkou dobu protoze zakladem toho je dobra sedacka, a tady proste nemuze nikdo rict ze ma BMW lepsi sedacku nez jsou ty v ST220, ale to bylo asi jedine pozitivum z interieru, kterej je jednoduchej, prehlednej, ale bez napadu a jakychkoliv designovych uletu. Ten model co jsem koupil zene (2003) ma tragicky ovladani klimy, facelift to trochu zlepsil co se designu tyce ale jinak je to zbyvajici porad to samy. Ty materialy zase tak hnusny nejsou, palubka je prehledna, proste to je jen sportovneji odladena verze rodinnyho prepravniku. Ma vsechno co potrebuje normalni clovek, bez vicestránkových vypisu priplatkove vybavy, dokonce i osvetleny popelniky - u BMW se tomu tusim rika "kuracky paket" :O)))))))))
K tematu RWD vs. FWD asi uz nema cenu nic psat, kdybych si kupoval auto ja, asi bych si koupil FWD. Protoze vim ze RWD s vypinatelnym protiprokluzem a rozumnou davkou koni = stále návštěvy pneuservisu.
Byla by to ale volba rozumu.
Nemyslim si ze by mondeo nebo 330i mely jakykoliv ambice na oznaceni "sportovni auto", na to maji obe znacky uplne jiny auta.
Co se tyce motoru nedelal bych si falesny nadeje, Fordi motor je zastaralej tezkej motor, do 4000ot./min je to líný, pak se v tom něco stane a trochu to jede. Tady mi BMW prislo mnohem linearneji reagujici na plyn.
Na stejnem useku silnice co jsem jezdil s 330i v kombiku jedu s mondeem bez naznaku plavani (mohlo to byt pneumatikami), podvozek mi proste prijde vyvazenejsi a klidnejsi, protoze si nemyslim ze sportovni podvozek musi nutne znamenat umlaceny auto poskakujici na kazdy nerovnosti a prenasejici informace o katastrofickym stavu vozovek ridici do rukou i do... mist kde se jeho telo styka se sedackou.

Dalsi vec, za slusny penize koupis mondeo ktere bude mit historii, servis, malo najeto, coz se u BMW povede podstatne hur.
Dovoz z DE? Trochu prezitek, protoze tady je 90% obchodniku s auty stejne levych, jako bazarnickej smejd u nas v CR, jen s tim rozdilem ze to jsou polaci, turci, arabove a nevim jaka verbez.
Nedavno byla na prodej 2004 sedan se 60 000km po 1. majiteli, maximalne zachovaly a neposkozeny auto nedaleko stavu noveho, cena 239 000.
BMW koupis ve stejnem stavu bud o 100 000 draz, nebo bude mit o 100 000km vic najeto.
Podle me 90% lidi neuvidi rozdil mezi socialni 316tkouo nebo nabusenou 330 v M paketu, stejne jako malokdo vidi rozdil mezi mondeem tdci a ST220.
Me se ale seriova ST220 v origo barve bez jakychkoliv opicaren libi vic nez vsechny ty 330i s nejakym M-paketem, ale to je mozna tim, ze STcko tu clovek potka zridka (podle toho jak vsichni tvrdi jaky je to Ford kram jsou asi vsechny porad v servisech) a BMW tu jezdi tri prde*e, coz by mohlo zase byt znameni jak skvely a neznicitelny auta to jsou :O))
o 11.11.2009, 17:10 | assassin
zipp: ja u 328 malokdy zadek utrhnu a to jedu schvalne ostre, jo treba do strahova na dvojku to do nekterejch zatacek kousek odjede, zblika asc ubere to plyn a zas to jede rovne.. zadny drama... s vypnutym protiprokluzem se to odlehceny kolo protaci o malinko dyl no..
ale to uz je spis ze se to schvalne snazis, jinak je to spis nedotacivy...

u ST vs e46 .. asi bych vybiral podle stavu jednotliveho kusu... libi se mi oboje.. ja osobne bych asi chtel kupe tzn E46 ..pokud bych chtel kombi asi bych bral ST... u sedanu nevim.. ty se mi nelibi moc ani jeden:)
o 11.11.2009, 17:52 | Zdeny60
H-Honza:

krásná zpověď! Jako bys mi mluvil z duše.

330i uznávám, že bude výborný auto. Ale začíná se mi doslova hnusit, jako před lety - když šla vlna u podnikatelů : P405, Vectra, A4, A6.

Dnes každej rybíz v teplákách jezdí s E46 s půl mega kilometrů z roku 2000 a dělá machra, obzvláště, když si napaří hučku kšiltem dozadu, vystrčí pracku z vokna a psutí si kopání do palice, aby ho slyšeli všichni hluší kolem.

Osobně bych volil ST už jen pro to, že:
a) je celkově větší - tudíž splní více předpoklady pro cestování s více lidmi na palubě, aniž by po 20km začali trpět fobiíé
b) servis bude 100% levnější
c) je to nenáopadný auto, které slušně jede.

Neříkám, že to je nej auto, ale ve mně osobně budí vždy sympatie a za pěkným ST se rád ohlídnu.
o 11.11.2009, 21:15 | Dušan
Ci bohužel nepřipadá v úvahu, mám 14ti měsíčního prcka a musim mu někam zabalit bagáž :) Možná mi napadá třetí možnost, koupit novější E90 ale tam mě odrazuje nabízený motor za moje peníze což je hlavně 320D, maximálně 320i ale tech moc třeba na mobile.de není. A hlavně tím se odkáním od tématu pořídit si auto v kterém se občas "povozím". To můžu koupit rovnou E 270 DCi rv. 2002 od známého za stejný prachy a vím co je to za káru, takže FAIL!
o 11.11.2009, 21:34 | Mr.Scully
Kdybych měl volit mezi jednou z prvních E90 nebo jednou z posledních E46, tak volím jasně E46. Ale to jen tak na okraj.

Co se týče Fordu nebo BMW, vyber podle toho, co se ti líbí víc a kam tě to táhne. Ani jedno nebude chyba.
o 14.11.2009, 23:44 | Dušan
jestě mě napadlo, když se vrátím v nabídce ktetá je E220CDI automat něco jako tohle [ Link ] můžu ho mít za skoro podobné peníze jako prodám C-max, vyplatí se taková výměna nebo je tohle Ečko vyloženě pastička na prachy?
o 15.11.2009, 20:32 | KaZaN
Mr. Scully ad E90 vs E46, proč jasně E46?
o 15.11.2009, 23:51 | Mr.Scully
Nevím, E46 se mi prostě líbí o něco víc, např. E90 sedan má příšerný zadní světla. Taky pořád slyším, jak ty E90 už mají přeposilovaný řízení (no, to moje 330i už bohužel vlastně taky) a i interiér mi přijde takový moc strohý.

Ale jako zase 335i je 335i... měnil bych :-)
o 16.11.2009, 01:08 | KaZaN
Máme právě E91 (i ty zadní světla E90 pomohly rozhodování). Interiér a strohý? Hm, tak to nevím no.. Ale přeposilovaný mi to nepřijde ani trochu, naopak při pomalé jízdě docela námaha. Ale to jen tak, že si se zmínil, tak jsem chtěl vědět. Ď
o 16.11.2009, 10:13 | Luke_288
mě se třeba zadní světla u trojky líbí, ale až ty po faceliftu
o 16.11.2009, 10:24 | Syrup | Upraveno: 2009-11-16 10:25:25
no ja bych uz jen z principu nemenil auto z posledni serie (e46), ktera je lety proverena a ma vychytany vsechny mouchy za auto, ktery akorat prislo na trh a je uplne "new" ....

btw: zadni svetla.... origo pred FL jsou hnus, o tom zadna, ale kdyz clovek koupi performance, tak na sedivy to vypada naprosto libove, stejne tak jako pofaceliftovy svetla, ktery se imho moc povedli.
o 16.11.2009, 13:43 | KaZaN
Ano after facelift lights jsou pěkňoučký, ale ty před faceliftem jsou tak nějak hnus. Ikdyž hodně u E90 hraje roli barva, když vidím jet E90 stříbrnou před faceliftem, tak bych blinkal, ale jak jede černá tak už je to k světu. Ale to je už je off topic.
A zas až tak new už to není a co sem sondoval, tak žádný výrazný chyby na E90/E91čkách nejsou nebo o nich nevím.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3347 sekund.