Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > OT: Elektrikáři - silnoproud - help

 o Navštíveno 1343x o
o 17.10.2009, 15:53 | Only_One
potřebuji přepojit starou placatou motorovu zasuvku na novou - a netuším jak - je to i starej kabel nemá ani barvy... :-( pls kdo mi poradí

foto k příspěvku  od Only_One



o 17.10.2009, 15:54 | Only_One

foto k příspěvku  od Only_One

o 17.10.2009, 16:01 | crestik | Upraveno: 2009-10-17 16:10:00
v prvé řadě vřele doporučuju vyměnit starý kabel za normální 5 drát s barvičkama, ten starý může mít všechno možné, od sesypaných vodičů, zpuchřelé izolace atd. Několik případů z okolí mě naučilo řešit 2x prevenci, než pak případně průsery. 99% případů jsou podobné lidské "to stačí", "tak to bude taky fungovat" apod.A pak to zapojit na 16 nebo 32A zástrčku, kde je to buď popsané (L1-L3 jsou fáze - hnědá, černá, šedá, N je stření - modrý, PE nebo znak země je ochranný - žlutozel.)
o 17.10.2009, 16:06 | Only_One
no to i tak nevyřeší to, že na té cirkulárce je příppoj na starou placatou zásuvku. Takze stejne potřebuju rozkodovat ty fáze na staré zásuvce a i tak bude využito jen 4 vodičů
o 17.10.2009, 16:08 | Bart 007
koukni sem: [ Link ]
o 17.10.2009, 16:17 | Only_One
hm na té staré placaté zásuvce není značení fází. Jak to mám rozklíčovat abych to zapojil správně?
o 17.10.2009, 16:23 | Pavel 528
jde o tospravne zapojit nulak-N a zem tedy zluty,to je vetsinou stejne spojene...
no a ostatni faze zapoj jak se ti to povede,pokud se motor bude tocit obracene,tak dve z nich prohod a je to....
o 17.10.2009, 16:44 | Draxx
hlavne si ty faze prvne najdi, zkousecka, fazovka, multimetr.Bez toho se asi neobejdes. Pak ja uz rekl Pavel naper to tam (faze L1-L3) a ten zbejvajici dej na PE a proklemuj na N.
Jak uz rekl Crestik, rozhodne zvaz vymenu kabelu.
o 17.10.2009, 23:11 | filip146
Draxx- proklemovat nemůže, jestli má proudový chránit bude ho to vyhazovat.. !
o 17.10.2009, 23:15 | cuir | Upraveno: 2009-10-17 23:19:21
vymen kabel k cirguli. to rozhodne !!!!!!!!!
a zapojeni je nasledujici. Vezmi zkousecku a zmer si co je faze a co zem/nula.
Pote co zjistis ve kterem z dratu neni napeti tak ten je nulak.
V starsich sitich se zem a nulak spojovaly, a ty udelas to stejne.
Na novou koncovku to zapoj jak to am bejt, cili L1-L3, nulak (modrej dej na spravnej kolik, oznaceni "N" a zem -zelenozlutej drat dej take na spravnej kolik.
V konektrou pro cirguli akorat spoj zem s nulou a faze nejak zapoj. Kdyz se netrefis bude se ti cirgula motat obracene. cili pak jen v jedne koncovce prohodic libovolne dve faze mezi sebou a tim se ti zmeni smer otaceni motoru.
Pak jeste doufej ,ze tam kde cirgulu budes pouzivat neni ficko...ale to poznas...bud ti to vypadne a cirgula nepojede a nebo pojede vsechno ok. Pokud by ti to vyhazovalo ficko tak odpoj kostru.
Ficko hlida potencial mezi nulou a kostrou.
Doufam ,ze sem tu nenapsal zadnou kravinu protoze ze skoly uz sem nejakej patek :D
jinak fičko je proudovy chranic...kdyz to zadas do googlu tak se dozvis vic.
o 17.10.2009, 23:34 | filip146
cuir -- absolutně dokonaléé :-D jako u zkoušky..
o 17.10.2009, 23:40 | Only_One
všechno sem to pospojoval a jede to :) dík
o 17.10.2009, 23:44 | filip146
cuir -- absolutně dokonaléé :-D jako u zkoušky..
o 17.10.2009, 23:45 | MaxxT
ja si rikal, ze ty blesky co tu vidim nad obzorem jsou asi od tebe :-D
o 17.10.2009, 23:59 | DaveF
radil bych nechat si to od někoho zapojit, když se takhle ptáš :-)
ono to zas tak triviální není jak se na první pohled zdá, ale pravděpodobně N-vodič ta cirkulárka vůbec nepotřebuje, takže stačí propojit ty spodní 3fáze na L1,L2,L3 a ten vrchní čtvrtý na PE-kostru a N nezapojovat.
o 18.10.2009, 10:56 | bartosek
I když nevidíš barvy, ten drát z plochého kontaktu staré zástrčky zapoj na silný kontakt nové zástrčky, ozn. zem. Ostatní tři dráty zapni na tři kontakty ozn.L1-L3. Kontakt N nech volný. Pokud se ti motor bude točit obráceně, přehoď mezi sebou dva dráty L1-L3. Je jedno, které prohodíš. Cirkulka ti pojede dál bez problémů
o 18.10.2009, 13:44 | Pavel 528
no podle me je tedy nesmysl nechavat N volny...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3413 sekund.