Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jaké SUV nebo 4x4 kombi?

 o Navštíveno 4279x o
o 12.10.2009, 20:36 | MAX | Upraveno: 2009-10-12 20:39:29
Zkuste mi nadhodit nějaké kandidáty na auto do cca 250tisíc. Trochu jsem už zestárl a zmoudřel :o) a potřebuju větší auto. Podmínka je kombík a čtyřkolka - koupil jsem chalupu na samotě u lesa, tak ať se tam dostanu i v zimě, a větší kufr, ať se tam kromě muziky vejde i sem tam nějaký ten cement a tak.. :o)
Pravého Off-rouda nepotřebuju, kromě lesní cesty na chalupu s ním budu jezdit jen na silnicích - 70% město a cca 30% mimo město. Takže solidní jízdní vlastnosti, protože jsem zvyklý z Hondy.. :o)
Můj favorit byl Forester 2.5XT z roku 2004, ale najezdím toho zvláště po městě dost a spotřeba mě odradila - jako "pracovní" auto by mě to sežralo. Takže asi diesel, nebo možnost LPG. Non turbo verze forestra má jen 92kw, což je prý na takové autto málo a novější 116kw se do limitu nevleze, stejně jako Outback. Tak jsem narazil na Nissan X-trail první generace po faceliftu r.v 2004 - líbí se mi hranatý design, 100kw 2,2dci diesel (ale prý není z nejspolehlivějších, ačkoli to opravdu není renaultí motor, tak nevím) Do mého limitu se vleze dokonce v plné výbavě i s kůží.. Pak jedině 2.5 benzín + lpg, rezerva na nárazník, ale zda je motor na přestavbu vhodný netuším, protože ne každý motor lpg snese, jak jsem vyčetl ze subaru+lpg fór..

foto k příspěvku  od MAX



o 12.10.2009, 21:09 | Timbo
no tak zrovna od x-traila v tyhle motorizaci nech ruce pryc. pohledej po netu a precti si o tom aute neco imrvere se tam mrda chladic oleje praska a nissan nebyl schopnej vymyslet reseni. taky jsem ho chtel ale rychle sem si to rozmyslel.
o 12.10.2009, 21:38 | MAX
Myslíš tu dieselovou variantu? A teď kterou - tu starší 84kw - o té vím. V roce 2004 to začali osazovat pozměněným 100kw agregátem, který už měl být kromě navýšení výkonu tišší a spolehlivější. Já četl spíš o odcházejícím turbu, resp. nefungující proměnné geometrii lopatek turba.. Nicméně i tak je to prý lepší agregát než koncernový diesel. Navíc rozvod řetězem..
o 12.10.2009, 21:58 | Timbo
no o koncernovem dieselu se mi debatovat nechce pac jeden doma mam a jen pri pomysleni na nej mi nabihaj zily na krku.
ja sem prave zvazoval koupi x.traila 2.2dci se 136ps coz je tech 100kw a nakonec jsem od toho upustil.
jak rikam pocti testy zkusenosti lidi co ho meli nebo maji a udelej si vlastni obrazek. jestli umis nemecky tak ti nahodim par linku
o 12.10.2009, 22:05 | Šestikule
200 je na SUV vcelku málo, dal by se třeba nějaký Grand Cherokee, za mě bych klidně doporučil Hyundai SantaFe (akorát nemá hranatý design). Jinak absolutně na pohodu je za tyhle prachy Suzuki Grand Vitara, i když pro tvůj účel už možná až moc off road.
o 12.10.2009, 22:50 | MAX
250 není tak málo.. :o) Grand Cherokee je už podle mne regulérní offroad, alespon ty verze z roku 2004 - tuhá zadní náprava apod.. To nechci - jel jsem v tom a v každé zatáčce jsem měl strach, že jedu po dvou kolech.. :o) H-SF v testech vyšlo o něco hůř než X-trail, pokud bych našel zalíbení v kulatém designu, šel bych raději do Murana s lpg, i když nové SF vypadá dobře.. Asi bych raději japonce..
Timbo - Sakra to mě štve, co jsem prošel českým netem, tak jsem vysloveně katastroficky špatné hodnocení nenašel, takhle negativní jsi první.. Německy neumím.. Cos nakonec místa x-traila koupil?
Poslední varianta, co mne napadá je CRV.. :o( Motor bude good, ale design..
o 12.10.2009, 23:12 | Timbo
no nakonec sem koupil koncernovej diesel teda ne stary poctivy tdi nybrz velkouzasnolepe PD a skubu si zbytek vlasu co jeste mam. uz se nemuzu dockat az to prodam a koupim auto z dob kdy vw jwste stavel AUTA a ne kasicky.
hele nechci abys kuli mne zanevrel jestli se ti to auto libi tak po tom jdi a sosej informace. zajed do nissana poptej se tam techniku a mechaniku ty ti reknou vic treba tam nekde byl vazne zlom a uz to tak hrozny neni. procti si i offroadfora a zeptej se lidi tam
o 12.10.2009, 23:25 | kozlustechnykus
Forester drahej? Co Impreza v kombi? Nedelala se s nejakym tobe vyhovujicim 2,0 motorem + treba to LPG?
o 12.10.2009, 23:42 | Rudi
Heh, X-traila v naftě si koupil tenkrát známej jako novýho, imrvére od začátku problémy, pak se mu 99tis. kousl motor. Krve by se v něj nedořezalo, po 100tis. by mu už záruku neuznali :-)) Jen, co se opravil, šel z baráku.
Vod tý doby kudy chodí, jen chválí Subaru Forester, který kupoval taky jako novotu.
"Radši vrazit víc peněz do benzínu, než mít problémovou naftu, do který se nakonec vrazí ještě víc"

Tomu Xtrailovi se fakt radši vyhni nebo doufej, že na tebe padne štěstí...
o 13.10.2009, 01:35 | MAX
Chjo. No tak se pomalu smiřuju s variantou 2.5 benzín + lpg - to by měl být starý nesmrtelný Nissaní motor. Kouknu se ještě, jak je to s LPG..
Impreza je malá. Forester je good, jenže motorizace, která by mi vyhovovala je cenově výš - tedy ta 116kw varianta. Navíc je v něm fakt málo místa a rezerva v kufru je katastrofa. Na toho x-traila jsem viděl držák rezervy do nárazníku a díky jeho velikosti to nebude vypadat jako pěst na oku, když bych volil ten 2.5 benzín na lpg.. Potřebuju srazit provozní náklady na km při mém nájezdu..
o 13.10.2009, 03:12 | Zdeny60
čoveče, nevím, no. POkud fakt 4x4 do terénu, tak asi Forester, ono se spotřebou to není tak žhavý (potvrdím já i Slim) a 92kW na závodění sice není, ale taky dojedeš. A kdybys přitlačil na pilu, tak kolem 300 je OTB jak z partesu, r.v. kolem 2004-2005.
Jinak známý má Forsetra s cca 280tkm a leje jen olej a benzín a rotože je včelař, jezdí pořád do leas, kde má včelstva - 10/*100. Redukce, no problem.

Jinak lehčí terén klidně Okta 4x4 Haldex,2,0 TDI a jezdíš za 7/100. Kecy o motorech musíš přejít s nadhledem, není to taková tragedie, jak se tu dočteš. Zkušenost.
o 13.10.2009, 03:15 | Zdeny60
Jinak - podmínku by splnila i Lada Niva 1,7i. Verze na LPG, pořizovačka 70+/-, dělňas jako prase a vyjede všude. Jel jsem s lesákem a jen jsem čuměl a ještě 200 litrů ušetříš :-)
o 13.10.2009, 07:21 | hanzz
Do 250t seženeš leda Forester 2.0T, který má 130kW a není tak rozežraný, jako 2.5 XT. Zachovalý dvouapůl litr nepůjde pod 300t. Ale pod 300t seženeš (jak píše Zdeny) dost Outbacků 2.5 vhodných na přestavbu na LPG (a možná při troše štěstí už přestavěný na LPG), pod 300t jsou už dnes dokonce i nějaký 3.0R :)


o 13.10.2009, 08:13 | Šestikule
ještě mě napadla Mazda Tribute, taky není špatná a s benzinovou V6 pěkně upaluje
o 13.10.2009, 08:17 | Pekys
Co Toyota Land Cruiser?
tady 100 V8 [ Link ]

nebo normální
[ Link ]
o 13.10.2009, 09:00 | hanzz
Pekys: "Pravého Off-rouda nepotřebuju" :)

o 13.10.2009, 09:06 | zipp | Upraveno: 2009-10-13 09:06:28
a co třeba audi allroad 2.5TDI?
o 13.10.2009, 09:13 | Vencaf
za mě Forester nebo Outback, Forester i ve dvoulitru bez turba jede dostatečně...
o 13.10.2009, 09:30 | hanzz
Allroad je "radost" servisovat :)


Každopádně jakékoli Subaru z těhle let je dělník. To znamená, že sice nemá TOP interiér a různý fíčuriny, ale za to je to držák, který vyniká spolehlivostí, skvělými jízdními vlastnostmi za všech podmínek, nekrade se a nevzbuzuje nežádoucí pozornost a závist :)

[ Link ]

[ Link ]


Jenom pozor na Forester pořízený s odpočtem DPH. Ten je homologovaný jako čtyřmístný a nelze jej přetypovat na pět míst!

o 13.10.2009, 16:45 | Zdeny60
Ten Forest s LPG je zajímavá volab. A navíc, jelikož se !dožil" tak vysoké kilometráže s LPG, je předpoklad (pokud je tedy v pořáídku), že mu LPG nevadí. Bohužel LPG a Subaru = bývají potíže = nemalé výdaje.

Jinak ten OTB - hmmm, nestočené km, tedy snad, super výbava... Vyměnit pár ložisek, brzdy, oleje, svíce, náplěn AT a hurá. Super svezení za super peníze. Nevšímnul jsem si, jestli á řazení pod volantem, to mě zujalo velmi hodně, když jsem jel test drive:-)
o 13.10.2009, 23:34 | MAX
Žádný koncern asi nechci - sedět na zadních sedačkách v OCT je za trest. Jezdím občas delší trasy s dvěma téměř dvoumetrovými kolegy, a z důvodu úspory jsme vyměnili mojí hondu za Oct1 a cesta byla pro všechny utrpením.. :o)) Audi ani náhodou vzhledem k cenám servisu a hlavně, jak už tu bylo řečeno, nechci žádný nápadný a závist vzbuzující auto.. :o) I zákazníci si pak myslí, že je člověk okrádá, když si pořídí jakékoli novější auto, natož nějakou "prémovou" značku. Natož když se to krade..
Původně jsem se koukal i na Pathfindera, jenže koupí baráku jsem si zasekl celkem velkou třísku do peněženky, ještě jsem pořádně nezačal s opravou a už jsem každou položku v rozpočtu hypotéky překročil minimálně o 30%, takže se musí šetřit.. :o)
Forester pak byl velký favorit, ale rezerva v už tak malém kufru z něj dělá fakt sporťák. Spolehlivost je bez debat, až na to, že provoz s LPG není tak úplně bez potíží - na Subaru clubu jsem se dočetl o častých lapáliích se zatloukáním ventilových sedel, na které byly háklivé hlavně ty generace do 2004, jestli si dobře pamatuju.. Bez rezervy jezdit nepůjde, (i bych se tohho bál s mým štěstím na defekty) ani po změně legislativy - to lze jen u "aktuálních" modelů, tedy nikoli u starších generací a rezerva na zadním nárazníku jak u Outbacku tak u Forestra bude jako pěst na oko.. U toho X-trailu to už přece jen bude snesitelnější, jak jsem už viděl nějaké fotky na netu..
Ladu bych vynechak úplně, nejde o terénní vlastnosti, ale o pohodlí a "bezpečí" i s pseudočtyřkolkou na naších mizerných a zvláště zimních cestách.. Jako jedinou další variantu vidím CRV 2,2cdti, nebo Outlander - ale ten jedině zase v benzínu.. A tím pádem raději toho Nissana..
o 13.10.2009, 23:37 | MAX | Upraveno: 2009-10-13 23:50:09
Tohle je má představa:
[ Link ]

Jinak jak Forestr tak ten Outback jsou krasavci.. Sakra sakra, jen ty kilometry a rezerva v kufru.. Dalších 150 tisíc na tom najezdím já, než to prodám, a koupím něco jiného, díky té hypotéce.. :o))
o 13.10.2009, 23:43 | muSlim
Už to Subaru nikomu nedoporučujte, stačia tu traja (o ktorých viem) pacienti, nechcem aby z neho bola tuctovka! :o/ :o)
o 14.10.2009, 00:11 | MAX | Upraveno: 2009-10-14 00:14:53
Slim :o))
Hele, i pro mne je to srdcovka, fakt jsem kolem Forestra a Outbacka chodil nějaký ten měsíc, v jedné 3R jsem i jel. Zvuk úžasný, zátah taky. Forester 2,5XT se prodával na tipcars kousek u Brna, odněkud ze slovenska za nějakých 219 bez dph, motor s turbínou taky masakr, lezl jsem z toho s tepem tak 180 a horečkou :o) jenže já vím jak teď jezdím s Hondou 1.8vti.. Kolikrát mi to nedá a provětrávám těch 170 kobylek častěji než by moje konto chtělo.. Umím s ní jet za 8,5 litru, ale je to trápení a v průměru to končí u 12 litrů, a občas, když mě už na dálku (asi preventivně) :o) problikávají v rychlejším pruhu za mnou jedoucí majitelé 2,5 tdi tak s vědomím 17 litrové spotřeby si na ně jedu počkat na příští benzínku s úsměvem a kávou v ruce.. Ten úsměv mě ovšem při tom tankování trošku přechází.. :o)) Tím nechci říct, že bych byl nějaký závodník, ale jezdím vcelku svižně, když je potřeba.. A mám za to, že u čtyřkolky je těch 92kw u forestra na lpg tak na hranici bezpečného předjíždění (i podle kluku ze subaru klubu).. Proto jsem se rozhodl pro nějakou modernější naftu, a pokud ne nafta tak nějaký silnější motor na lpg..
o 14.10.2009, 00:12 | cupra.165 | Upraveno: 2009-10-14 00:18:47
Slim ...:-D
Tema pacientama myslis jako koho? :-D lol
o 14.10.2009, 00:15 | cupra.165
Na toho outlendra pozor,ja na nej neslysel moc pekne veci :-( Kdyz uz,tak radeji tu Hondu crv
o 14.10.2009, 00:17 | cupra.165
Co se tyce 92kw ve forestru,nedoporucuju..ja si ted poridil imprezu s touto motorizaci a to auto je lehci a dle me taky moc nejede..i kdyz pravda,jezdil s tim 72 deda,tak asi trochu zlenivela :-D turbina je jasna volba,ale da to hodne odrikani se ovladat..a lpg vazne to nema rado :-/
o 14.10.2009, 01:04 | MAX
Hmm, myslel jsem si to - resp. nemálo o tom četl na S-forech.. Turbína je pro mne out, nedokážu si odříct, to vím. A teď fakt potřebuju jezdit co nejvíc "ekonomicky", protože málo kdo dneska chce proplatit někomu cestovní náklady v plné výši, natož tak u nějakého benzínového žrouta.. Doba je zlá :o) a když si dneska řeknu o 6kč za kilometr, dívají se kolikrát zkrz prsty.. :o) Poslední dobou jsem o nějaké zakázky i přišel, když si konkurence řekla za dopravu jen za naftu.. :o(
o 14.10.2009, 01:34 | Rudi
Tribute určitě se vyhnout, známej ho měl, taky teda jeden z prvních kusů jako novotu a předchozím zkušeností Mazdou Xedos naštvanej akorát, jak to bylo poruchový....automat se silným motorem.

Teď má tušim Santa fé a zatim nijak nenadával.
o 14.10.2009, 06:46 | hanzz
LPG a Subaru k sobě jde náramně, ale je potřeba pohlídat, jestli má daný motor tvrzená ventilová sedla. Nemá-li, je potřeba použít dodatečné přimazávání. Takže není problém dát LPG ani na 3.0R ani na 2.0 XT. Ale samozřejmě ta rezerva v kufru je velký omezení, zvlášť u Forestera.

Zdeny: Řazení pod volantem mají až Outbacky s SI-Drive, čili modelový rok 2007.

o 14.10.2009, 08:45 | muSlim
cupra.165: no koho asi :o)))
o 14.10.2009, 16:23 | Zdeny60
Hanzz: jj.už jsem to taky našel. Spíše teď hledán kodový značení vozů, kde se dle VIN dá vyčíst, zdali má motor tzv. tvrdší sedla opd ventily, právě kvůli montáži LPG. Ale stejně, na 15-20tkm/tk se LPG nevyplatí. Návratnost je dlouhá a za 2-3 půjde Subaru z baráku. Aspoň doufám...
o 14.10.2009, 20:23 | MAX
No právě zejména ty modely do roku 2005 nemají tvrzené sedla a hlavně to prý vůbec nedoporučují na jakýkoli turbo. Jednak jsou prý neustále potíže s nastavením - cukání a hlavně seřízení bohatosti směsi atd. a pak díky turbodmychadlu je velmi obtížný přístup snad při montáži, ale hlavně kvůli kontrolám těch sedel.. Standartně se to LPG dodávalo přimo v subaru snad jen na ty 116kw atmosferické Forestery - tedy ten předposlední model faceliftovaný a na některé Outbacky - tuším 2.5litry..
A jak už bylo několikrát řečeno, rezerva v už tak malém kufru je o ničem. A dokážu si živě představit situaci, kdy se někam ženu stovky kilometrů na zakázku, dostanu defekt a jsem bez rezervy, nejlépe večer v nějakém zapadákově v tatrách :o). Už dvakrát jsem totiž zažil proraženou pneu z boku tak, že ani v servise to neopraví, natož tak nějaká opravná sada..
o 15.10.2009, 07:10 | Zdeny60
No, toho se taky bojí. Já to sice nezažil, z boku, ale kluk odepsla o prázdninách skoro novou MIchelinku :-(

Sada je k ničemu...
o 15.10.2009, 18:30 | MAX
No já už to právě zažil - naposledy jsem jel pomalu po takové zapadlé cestě k jedné turistické zajímavosti a najednou rána. Kolo proražené přes hranu z boku a tehdy jsem měl nějaký uni klíč, který se mi jako na potvoru nevlezl do nových hliníkáčů.. Takže jsem tam musel nechat auto, a jelikož tam nebyl signál, tak se půlhodinky projít na kopec a od nedělního oběda vytrhnout kamaráda s gola sadou.. Naštěstí to bylo tak 20km od domu - nechci si představit něco takového pár stovek km od domova..
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3189 sekund.