
Navštíveno 676x


04.10.2009, 14:58 |
crestik | Upraveno: 2009-10-04 14:59:56
z nudy jsem mrknul na AMR, viz
[ Link ] a jako super nápad mi tam příjde fičurka u toho nového Fiatu někde v půlce pořadu, kdy se do přístrojovky vrazí flaška, která shromažďuje info, a pak doma v softu vyhodnocovat spotřebu a poslouchat rady co řidič dělá/-l blbě.
Moc netuším, jak to maj vychytané, ale pokud by to bralo v úvahu i profil cesty, povětrnostní vlivy, zahřátí motoru apod, vzhledem k tomu, jak se k tomu řidič chová, jak na to šlape, kdy řadí atd tak je to dle mě super nápad mezi těma pičovinama, co se dávaj dneska do auta. Zvláště pokud do toho SW dělal i člověk, co trochu uvažuje, podílel se na onom motoruBude to mít svoje mouchy, ale příjde mi to podstatně rozumnější, než cpát do všechno navíc elektromotory, které nikam daleko nedojedou, spotřebu nesníží, je tam mraky kurvítek a přidaj dva metráky.
PS: Příspěvky typu "maj si koupit 4 litr a budou jezdit za stejno" budu hlásit jako závadné :-)

04.10.2009, 15:40 |
relax Videl sem to cca pred 14 dny v tv, osobne si myslim, ze veci jako povetrnostni podminky a profil cesty to vyhodnocovat nebude. Zkratka jen plynulost jizdy ... ale i tak to muze bejt zajimava vychytavka

04.10.2009, 15:48 |
Oli No to ja si zase nemyslim ze by to nebralo v potaz profil cesty ono neni slozity zabudovat krabicku ktera bude brat v potaz rovinnost silnice (jeslti se jelo vice po rovine nebo byla cesta hodne kopcovita). jinak nechci hanit fiat a jeho blbustecky (sam vlastnim stilo) ale ruku na srdce kolik lidi ma cas a chut zkoumat takovyhle blbosti , vetsina lidi ma auto na prepravu z bodu A do bodu B nebo na paradu ale abych po xhodinove ceste pak sedel u kompu a studoval kde sem mel radit driv atd me pripada jako smesna strata casu ;)
...pokud někdo jezdí denně do práce 20-50km a ten soft by mu pomohl snížit spotřebu o 0,5l jen tím, že začne trochu jinak používat nohy a ruce, tak dle mě těch ušetřených 200-500 měsíčně za těch pár kliknutí dle mě stojí.
kdo umí jezdit plynule tak pojede za stejno i bez tohohle.... akorát další jejich nápad jak z lidí tahat peníze.....
elektromotory přidávat je blbost ale jezdit na elektriku je budoucnost né nějaká USA klíčenka ve fiatu která ti delá dobrej pocit z toho že nejedeš za 6,2 ale za 5,9.....
Nahodou, me by se to treba docela libilo, tedy pokud to aspon neco umi..
Pokud to umi zaznamenavat vyuziti potencialu motoru, prumernou rychlost, nejvyssi dosazenou a podobne veci, potom kdyby to bylo jeste propojene s navi, tak by to mohlo i sledovat poruseni predpisu a podobne;-) Urcite by se s tim pak dalo vyhrat a vyplnit cas, kdyz ma clovek nekdy volnou chvilku.. :-) Ale urcite bych to nenechaval ve sluzebacich a neukazoval sefum:-D
Tak snad stačí paluvní počítač, kde člověk vidí aktuální spotřebu a podle toho i ví kdy má ubrat apod.
mno já nevim.... když někam autem dojedu tak mám jiný starosti než analyzovat kde jsem jel rychle (99procent trasy) a kolik mi to kde žralo a na kterym kopci po cestě bych si měl dávat majzla :))
tohle fakt zavání syndromem co maj TDIčkaři akorát to chtěj rozšířit na benzínový auta...... fakt nevim ale když budu chtít jezdit levně budu jezdit na LPG a né na USB a když budu chtít jezdit cca zadarmo tak si koupim elektromobil s přídavnym spalovákem na dobíjení baterek a né hybrida spalovák doplněnej o elektromotory....
každopádně žvásty o tom že koupit si velkej objem nejsou zrovna daleko od pravdy , prostě když se poženu s nějakou malorážkou s USB tak já pojedu pomalu a bude mi to pořád brýát míň.....
stačí se podívat....
[ Link ]
Nismo opět mimo...napíše kdo umí jezdit plynule, tak to nepotřebuje. Stejně tak kdo umí jezdit podle map, nepotřebuje navigace, kdo si zavolá z okna, nepotřebuje mobily. Právě že je to pro ty, co to chcou trochu změnit a nejsou naprostí ignoranti. Někteří zas čas uplně zbytečně utrácí nějakou hudbou nebo multimediama do auta. A snížit spotřebu o 0,3l jen za pomocí tohohle je podle mě uplně super. A s těma velkýma obsahama...už aby bylo ráno a probudil ses. YT mi tu nejede...ale fakt super, že při 90ti nebo na okreskách konstatntním tempem budou malý a velký motor žrát těch 8-9, ale tím to hasne, a nezmění to ani Nismo Norris. Dva rozjezdy ze semaforu vedle sebe a jsme někde jinde, a ve výsledku si ten malý zmrd s USB za měsíc normálního provozu veme 6-8 a ultraúsporný x litr 10-20. Už bys měl pochopit, proč se vyrábí velké i malé obsahy. Co na tom že má pod pedálem výkon na předjetí apod...zas argument jak noha. Do práce jezdím malým obsahem 7-8, mám tam všechno, město, okresku, kopečky a šlapu tomu na krk...pochybuju, že nějaký 2,3,4,5 litr pojede vedle mě za míň. Do Brna jsem jezdil 150 ze 170km po dálnici, dle tacho 140, (průměr vychází na 90-100km/h)spotřeba do 6,5. Je fakt, že zrychlit na 160 mi trvá o dva světelné roky dýl než 200HP BMW, ale taky jedu o min o 2-3l níž. Takže hurá, kupovat velké obsahy a pak jezdit ekorallye:-/
Toť můj názor, ti co se už vyjádřili zas můžou nechat prostor ostatním.
je vidět že s většíma obsahama máš asi žádnou či malou zkušenost.... seš zaujatejm proti starejm motorum s velkym obsahem který opravdu žerou, ale jak řikám když si dám LPG tak mojí 305hp 4,6i nedoženeš na spotřebě ani kdyby jsi se rozkrájel neb jezdim ted rychle a vejdu se stále do 14ti tzn max 7 v benzínový mluvě na LPG.... pochybuju ale že jezdíš tak rychle jako já takže by jsme v přímym srovnání skončily stejně jako prius na videu tzn kdyby jsi se mě chtěl držet tak budeš mít hodně větší spotřebu.....
naštuduj si něco třeba o BMW motoru 5.0i (nemám rád BMW jen se mi líbí ten motor) a vyčti si někde kolik má reálnou spotřebu a myslim že se budeš vcelku divit......
stejně tak když v dnešní době jde vzrobit 13,6L/1013hp/1200nm šestnáctiválec kterej umí kombinaci za necelejch 12L bez nějakýho USB tak prostě se daj dělat velký motory který žereou opravdu málo a nezapomínej že s velkym motorem se z křižovatky rozjíždíš cca na volnoběh zatim co malej musíš hnát aby se auto hlo a dál nezapomínej na aerodynamiku díky který dokáže třeba Corvette žrát to samý co tvoje auto neb znám i člověka co umí po praze s ní jet za 9 díky tomu že to jezdí na volnoběh skoro samo a to auto nemá cca žádnej odpor zatimco já se v praze při ekorally dostanu třeba na na 10 při bežný na 13 a při plnym na 16-17.....
jinak tvojí cestu do brna timhle tempem bych zcela jistě dal tak za 8,5 ... nicméně ekorally nejezdim protože od toho jsem si silný auto nekoupil s velkym obsahem (smallblock) nekoupil :)
crestí: podle těch údajů co si dal jezdím za 5-5,5l s motorem 1,4 :) a USB také nepotřebuji