
Navštíveno 9180x

Vím, že tu pár lidí mělo a někdo ještě má Audi A8. Mám dotaz na vhodnou motorizaci. Nejobvyklejší je asi ta 4.2, ale rozvody jsou tam docela darda a taky prý samotná životnost motoru nic moc. Prý je vhodnější 2.8 V6 142kW, ale o něm jsem skoro nic nezjistil. Jo, zajímají mě jen benziny a quattro.
na spotrebe je na tom lip 4,2... zivotnost? jeste sem nepotkal tenhle motor mrtvej :-O v jine motorizaci bych A8 nebral...
TheTimo, a tuším že 2.8, nebo 3.7
Mám 142kW 2.8 V6 quattro, motor skoro nesmrtelnej, pokud má péči, mám najeto asi 350.000km a vcelku pohoda, jen díly darda, třeba ceníková cena 8ks předních brzdových destiček 4500CZK a dál ani nemluvím....
jinak mám převodovku tiptronic, naprostá pohoda, spotřeba s tím 6válem od 8 do 18 litrů, průměr jezdím dálku do 9, město do 12ti...
na spotřebu 4,2 i na výkon. ... 2,8 nejede a žere stejně..... 4,2 tam maximálně foune těsnění pod hlavou ale jinak vklidu když se o to člověk stará tzn hlavně hlídat si rozvody a olej, nechápu teda proč kkti prostě nemůžou dát řetěz na takovej motor......
díly darda je to audi ale neni to zase tak hrozný , nejvíc kde se to auto sere je samozřejmě přední náprava neb doposud nedokázali udělat kvalitní nápravu která by se nesrala pod lehkym motorem natož pod V8 ..... ramena se daj sehnat levně na aukru ale ty nekupuj jijich životnost je tragická, je lepší si připlatit ve výsledku ušetříš než každejch 5-20 měnit klepající levný..... takhle koupíš dražší ale máš minimálně na 50tis klídek pokud nepotkáš velkou díru samo...
převodovka je buřt, manuál jen tak nestrhneš automat odejde vklidu a repas tak 25-30tis takže pohoda a pak dalších 150-200 najede dál....
Znamej tu mel A8 3.7 quattro v TT. R.v. tusim 2000-2002 spotreba kolem tech 11l ale za tu dobu (cca 2 roky) co jim mel jsem mu na tom delal pouze predni brzdy a olej.
Ta 2.8 uz by fakt mohla byt slabsi na tohle auto.
zatím dík všem za info, rozvody u 4.2 mě taky překvapily, myslel jsem, že automaticky tam bude řetěz. Víte někdo servisní interval výměny rozvodů u tohoto motoru?
je to koncern...... kua může vlastně někdo výjmenovat kterej koncern má řetěz ?? kurvy jedny fakt žijou jen ze servisu ........
interval neinterval víc jak 90 bych je nebral..... u velkejch motorů to nemá smysl..... problém že se k nim může jak k penězum aneb odstrojit komplet předek :)
hele já bych ten 2.8 tak nehanil, sice to nejede, ale jako 81kW ochcávka to jede stejně, navíc tempomat na dálnici na 180 a jedu kopec nekopec ...
já jsem spoky...


04.10.2009, 22:29 |
KaZaN Já v koncernu řetěz mám (o;

04.10.2009, 22:37 |
Augi No, já si pamatuju, že jsme měnili alternátor za 46 tisíc :-(
no a ja jsem ho kamaradovi co ji ma uz asi 100 let nechaval repasovat za 1200 :-)
jj, repas a je vysmáto... starter na espace novej za 25000, repas 1500 a fachal dalších 5 let :-)
altík se dá sehnat vklidu kolem 6-7k repasovanej nebo tak 10-15 novej (levej) ..... repas pokud je možnej vychází u všech aut kolem 500-1000kč.....
pokud motor tak urcite 4,2 mel jsem a max spokojenost, kdyz nemas omezovac tak jede 300km/h,
pokud mas vice penez doporucim 4,0 tdi nebo 4,2 tdi super jizda pekna spotreba
co do altiku umi sehnat original novej kolem 5tis :-)

05.10.2009, 13:55 |
OMEGA Co se tyce A8 tak urcite 4.2 nebo Skovej motor...bere sice trosku vic, papirove o nic moc vykonovej rozdil, ale z vlastni zkusenosti realne tam rozdil je. Kdo chce V6, nema si kupovat A8.
tak s těma 300 zase pomalu..... tyhle starý jsou rádi že jedou 250 a bez něj se nechaj kolem 260-270 ale už to vůbec nezrychluje, ty nový jakbysmet nebo spíš hůř neb jsou těžký jako kráva.....
250 tam neni problém nějak ale dál prostě .....
4,0tdi tomu se vyhni obloukem jak jen velkym můžeš, zaprvý si myslim že xenon myslí zcela jinou generaci ale 4,0nafta v tý generaci co cheš je vrchol ...bylo to v těch poslednějších, nehorázně čaděj jakoukoliv potkáš, žere to jako tank a vpodstatě proti 4.2i to nejede a dokonce žere víc.....
4,2tdi jsou novější ale spotřeba opět jako benzín a celkově to neni držák..... zůstan u tý 4,2 tu neutaháš pokud se o to budeš starat či o to bylo staráno..... jediný co ti hrozí je přední náprava častý opotřebení či odejde automat nebo jedna z hlav se zkroutí ale nic závažnýho prostě.....
díky za info, začnu se zlehka poohlížet, byl to před pár lety takový můj favorit, tak teď už bych si ho snad mohl dovolit
možná ještě, myslíte si, že pro tento konkrétní model 4.2Q je lepší si dojet do Němec? V ČR sice jsou, ale mám trochu obavy, aby to nebyly servisně zanedbaný ludry. Jo, dá se u dealera dle VIN ověřit servisní historie tj. jestli to má Audi propojený aspoň v rámci Evropy?

05.10.2009, 19:23 |
xenonman | Upraveno: 2009-10-05 19:23:55
ano ma, tzn podle vin zjistis historii servis v kolika km atd..pripadne i lakovani dilu vymenu veci...
jasny! do nemecka pro nu!

05.10.2009, 21:57 |
KaZaN Jako L-J, z "perfektních" kupů v ČR jsem se už vyléčil, ono i značkovej servis mi přijde ČR vs Germany nějak v jiným levelu, bohužel. Takže radši budu půl roku lovit v Germnánii optimální kousek než koupit nějakou zaručeně supr stav past v ČR
hystorii prověříš vklidu, serviskám rozhodně nevěř a u nás jí taky nekupuj neb v německu je už stočená na bazaru a pak jí dovezou k nám a stočej znova..... takže rozhodně do německa nejlíp od soukromníka, u nás na zachovalou a nerozpadlou A8 těžko narazíš všechno jsou auta po smrti....
jj, poohlížím se v Německu, asi to bude na dlouho, ale nevadí, třeba přes v zimě zase o něco padnou ceny. U nás jsem narazil na tuhle (
[ Link ] ), moc se mi líbí barevná kombinace auta a interiéru, i když to asi nebude moc praktický.

Pěkná, ale raději bych volil facelift co mám já ... i když ta cena bude jinde...
odkdy byl facelift? Měl jsem za to, že nějaká modernizace proběhla akorát v.98
do tyhle bych tedy rozhodne nesel,mel jsme to prislo mi to takovy cely forovy a proste cely divny,interier jak z 80tych let co byly jeste stary audiny,proste jedine facelift,nevim od kdy se delaly...
tak už jsem našel, ofiko facelift snad 2001, ale jsou v něm i některé 2000
nismo woe ty zase perlis hovadina vid?
audi 4,2 benzin jede 250km/h a to pouze proto ze ma omezovac
tvrzeni ze 4,2tdi zere stejne jako 4,2 benzin to se valim na zemi jeste ted
samo ze 4,0 a 4,2tdi jsou 4 roky stare modely ale i tak se daji sehnat uz za pekne penize
a spotreba 4,0 tdi jezdil jsem s tim maximalni spokojenost a spotreba 10/11 litru a to neni jizda 50km/h s benzinem neni problem tim stejnym stylem jizdy bejt na 18litrech/100
a co do koureni pokud motor nebude ko nekouri, nezere olej nic
souhlas s omegou - audi a8 si nekupujes proto, aby si pak brecel kolik stojej nahradni dily, je to proste audi a8 neco jako u mercedesu S klada...
sestikule pokud uvazujes o roku vyroby 98 nebo kolem roku 00 budes asi hodne dlouho dledat peknej kousek co jsem popisoval ja jsou auta rv 05-06 ...
jestli se clovek o auto opravdu hodne dobre staral at ma kompletni servisni dokumentaci...
S tim zjisteni historie to neni zas tak docela pravda. Ne vzdy se da zjistit. Jsou tam urcite kriteria. Jako trebas kde to auto bylo prodano, pro jakej trh a jeste jakej rok. Zjistoval jsem to. Do roku 2000 tezko neco zjistis. Cim mladsi, tim vetsi je sance.
párkrát jsem se svezl s S8 4.2 a až na ten manuál to bylo super, spotřeba rozhodně nebyla 18 jak píše xenonman, ale okolo 12-14, do nafty bych u A8 100% nešel, jestli někdo chce šetřit na spotřebě tak od toho jsou myslím jiný auta...
mně se právě víc líbí ta generace kolem roku 1998, navíc tedy i ten středový panel se mi líbí víc ten jak je na fotce (06.10.2009, 08:02) než pak s tím velkým displejem u faceliftu. No vím, že už je to skoro veterán, ale zase to nebude jako hlavní auto.
6tikule - to co mám já je facelift a je to konec roku 1999, model 2000, faceliftky byly od roku 2000...poznáš je podle stříbrné lišty okolo celého vozu a pod přednímy světly, podle barevného maxidotu atp...

TheTimo: díky, jak ji máš dlouho?
v prosinci to budou dva roky, za tu dobu najeto 40000km a měněn olej po 10 tis., jinak nic, ale čekají mě brzdy a čepy řízení...

06.10.2009, 13:16 |
Šestikule | Upraveno: 2009-10-06 13:17:40
dík za info, jo ještě jestli nevíš, tam bylo vyhřívání sedaček vepředu i vzadu jako standard nebo ne?

06.10.2009, 13:22 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-10-06 13:31:29
xenon..... nic neperlim jen řikám že 4,2 A8 o který se bavíme na 300kmh nemá ani kdyby se rozkrájela.... je schopný to jezdit 260-270 tachometrovejch po vyndání...... ta nová jakbysmet pokud ti nepřeměřuje tacho jako bejk tak tam 300nikz neuvidíš už proto že je maj stejně asi do 280..... mě to taky jede jen 240 kvůli omezovači a bez něj jsem viděl 275 ovšem STS má o chlup silnější motor ale hlavně má lepší aerodynamiku......o to blbější ale mám 4q automat kterej při těch 240 netočí moc otáček....
3.3tdi a 4.0tdi to je cesta do pekel a sere se to nehorázně , 3.3tdi bylo i v modelech o kterejch se bavíme a to čadilo snad od novýho a to co potkáš ted a že jich moc pojízdnejch nepotkáš tak hulí jak parní lokomotiva ale černě ..... 4.0 jsou od 2003 a je to stejně na h***** ..... 4.2 je prostě jen benzínovej motor s naftovejma hlavama, spotřeba na prd a jede to prostě hůž než ten benzín
a co se týče co koupit tak bych bral taky 4,2i předfacelift ale v dobrym stavu.... taky se mi ten "starší" interiér líbí víc ..... co se tý nový A8 týče tak neni to nějak odporný ale tak nějak jí už nemusim nehledně na to že po tom co jsem jí chvilku řídil tak sem ztratil iluze o tom že to má bejt pohodlný auto neb to drncá jak nějakej trakař prostě němci a jejich tuhý podvozky..... a celkově na novou A8 je všechno nehorázně drahý takže to neni auto který by sis koupil protože je jetý a je levně neb by si zjistil že nemáš ročně ani 1/10 toho co to chce na servis...... nechápu proč to musej mít tak drahý..... když to vezmu v případě mýho cadillacu tak spíš sou dražší díly na muj starší kde se rovnaj cenově zdejší oktávce než na toho novějšího kde jsou určitý díly ještě levnější.....asi mám veterána či co.....

06.10.2009, 13:42 |
OMEGA Kdybys uvazoval o S8 super stav, dovoz sice italie ale po baronovi, babicka rok 98 ale fakt zachovala, jedine co na ni ted je, je prasklej zadni naraznik u cidla pac do me nejaka pipina najela (pak se lidi divej ze jsem sovinista no to sem nepatri) bude svarene a nastrikane dvornim lakyrou. Nevim o zadnem problemu, jezdim (teda spis nejezdim) s ni 2 roky a neco. Ma najeto 140000 km a vypada na to...ale serviska neni, cili negarantuju. Neni to jeste facelift..naprosto full tehdejsi vybava vcetne male navi a solarniho sibru, hodne zachovalej interier oranzova origo kuze, asi recara s bocnicema (teda spis urcite to delali oni), automat. Kdyz jsem ji bral, mela poruchu co nemela zadna jina. (nejaka cidla az nekde na volantove tyci u rizeni, takze neslo abs, asr a jela celej tachometr). Opraveno davno, ale asi naskocil zase omezovac...jiz nezkouseno. Mesto 15-18 (hlidane / normalne) prez 20 kdyz clovek je dobytek a casto stoji pul cesty v kolone, na dalku 12 a to nehlidam moc rychlost. Jezdeno na 98 i 95 natural, svicky denso, vzdy dobry olej atd. Koupil jsem si novy model. Kdybys to chtel napis na icq ohledne ceny.
OMEGA: icq neprovozuji, jestli můžeš, hoď mi to prosím na mail nejlépe i s nějakou fotkou a uvidíme, díky za nabídku

06.10.2009, 13:52 |
OMEGA Není problém, ve stredu by mel byt hotovy ten naraznik, tak pak nafotim az bude chvilka a poslu ti to.
6tikule: jelikož mám socan verzi 2.8 původně bez kožky a výhřev vpředu byl, tak mám dojem, že vpředu je určitě...
4,2 tdi nejlepsi motor od audi co jsem mohl ridit, nasledne pak 6,0 TDI pecka - 6,0 tdi uz pak opravdu nema vyznam hledet na spotrebu a ani to nejde ...
a proc nafta jo a benzin bude vzdy na tom hure kroutak nismo to je co tvoje auto a ani moje honda nema nidky mit nebude a s 1000nm neni co resit:-)
docela bych rad videl zavod audi S8 a A8 6,0TDI :-)
ale to uz sem nepatri, 300k/h jsem videl ject starou audi V8 4,2 quatro - stejnej motor jako a8 pozdeji
sestikule at se podari najit dobrej kousek
A8 ani V8 4.2 ani 740i ani MB S500 ani STS opravdu nepojedou 300 ani kdyby se rozkrájely, na to mají všechny hodně slabotu motor, prostě běžnej osmivál 300 koníků se stovkou za 7 sekund, uz nad 200 to leze pooomalinku a bez omezovače se dohrabou k nějakejm 260+ tacho, což je reálnejch nevímkolik...
Spritmonitor pro motory Audi 4.2 mluví o spotřebě 9.6 pro nafťák a 13.2 pro benzín, to je cca 3.5 litru rozdíl na každých 100 km.
Já za sebe můžu říct po půlroce s commonrailem 3.0d, že mě diesel baví spotřebou ale vším ostatním už vůbec ne, ať si kdo chce co chce říká ten motor je pořád hlučnej, zvuk je odvar toho benzínovýho, po vytočení chcípne místo zátahu, a ze všeho nejvíc mě sere ten překotnej nástup tak oblíbenýho krouťáku, z toho bych se posral, protože s tím v jinak podvozkově velmi zdařilým autě (E46) nejde ani moc rozumně dávkovat plyn v zatáčce a natož když pak člověk chce zkusit driftík, to je záběr jak NFS na klávesnici, jenom nula nebo jedna.

06.10.2009, 14:49 |
OMEGA V12 ropa se dava i do a8? Zajimave.)
xenonman: díky, bude to běh na delší trať, ale zase na to nespěchám
omega prave ze ne :-) zatim ne jen by me to zajimalo
Dan : A8 prostě nikdy nepojede 300 pokud nemáš náhodou jiný kola a nepřeměřuje to jako kkt :)) A8 6.0W12 taky 300 nedokáže jedou bez omezovače nejakejch 280 tachometrovejch resp. W12 nejede ani o moc líp jako 4,2 díky svojí váze.....
4,2tdi o tkreý se bavíme je pořád ale model né moc starej..... 1000nm to můžeš povídat na burze koňskejch sil někde ....starý ameriky taky měly vklidu 800 a myslíš že to bylo na závody ?? jako ano sériový muscle uměj 1/4mile za 12-12,5s vklidu což dneska žádná S8 ani 6,0TDI neumí ....
RB : hezky napsáno..... prostě to nejde, ani já o STS netvrdim že pojede 300 .... od toho tu jsou jiný cadillaci ale prostě moje STS to neni a tachometrovejch bez omezovače s tim někdo dělal 270-275 nebo kolik ale víc to prostě nemá sílu ani dle mýho oblíbenýho softu kterej se málokdy plete od reality..... prostě to je těžký a 300koní to tam nevytáhne..... od 200 mi to jede pořád hezky, když nechám do 240 třetí kvalt tak taky, jak tam dám 4q tak 222-240 žádná sláva neb ta 4ka je hrozně dlouhá :)
ad 330d a turbo efekt to je jasný že máš bud 1 nebo 0 ...... nevim který TDi by někdy mohlo na drifty, dávkování plynu je tam prostě nemožný a roysah výkonu naprosto nepoužitelnej.....
A8 starou nehanim, S8 sice umí jet ale neni to ani trochu pohodlný a jakejkoliv díl na to je problém a nemluvim o ceně.... proto se dneska z S8 a M5 stávaj neprodejný věci a za poslední rok to padlo všechno o 50procent ceny kterou si držely ale už to sou všechno sypáky a nikdo nechce M5 ani za 150k přičemž před 1-2lety se prodávali za 450-500....
A8 na 20" bych nechtěl, bral bych to na 18" kvůli tzv. pohodlí kterýho to má na 18" tak akorát až málo, na 20" to je trakař......
jezdil jsem nedávno novou RS6 a cesta v tom někam je naprosto nemožná na to jak se řikalo rodinnej kombík...... ano sice to jede velice yajímavě ale i přesto jsem už byl svezen v silnějším autě.... ale jinak záběr to má jako svině samo, akorát na mokru je to nepoužitelný naprosto, na suchu paráda ale komfort natož v Praze naprosto žádnej..... brzdy velice dobrý... vzhled taky, cena nesmyslná naprosto....
ad těch 300
S8 + čip a dostal to někam na 290 tachometrovejch ale trvalo to pár minut vpodstatě.....
[ Link ]
Knightey-: díky, zkouknu
ad 300 km/hod: tuším ještě na starým foru byl odkaz na německý nebo rakouský web, kde byly videa dosažení maximálních rychlostí s uvedením auta a dálnice, kde se to jelo. Co si pamatuju, tak tam bylo několik A8 nebo možná spíše S8, který těch 300 (i lehce více) tachometrových jely. Vím, že tehdy se mi ten web strašně líbil a furt jsem si ty videa pouštěl ;-)
rozhodně ani jedna z nich nebyla sériová 4,2 před i po facelift...... jediný kde by to tachometrově bylo reálný je nová S8 bez omezovače a s čipem :)

07.10.2009, 14:51 |
OMEGA 300 tacho na originalnich kolech se svoji starou S8 naprosto v klidu...tak nevim, realne jsem nemeril. Ona uz to dneska neni zadna meta imho, pac kazdy trosku slusny auto jede 250 .) Kdyz neco jede 310-330 jo to uz stoji prachy.