
Navštíveno 1233x

Vybírám nějaké vozítko zhruba kolem 200k (když koupím levněji, tím lépe) a stále se nějak nemohu rozhodnout.
Rád bych něco velikostně alespoň octávia, nejlépe něco jako passat. Právě tyto auta mám i dost ve výběru, protože mám s VW koncernem dobré zkušenosti především díky možnosti sehnat levné díly, diagnostika zdarma atd. To samozřejmě třeba na mazdu nebo nějakou jinou značku mít nebudu. Na druhou stranu určité věci jsou u VW především na motorech doslova spotřebák (váhy, turba...)Proto bych rád slyšel nějakou vhodnou alternativu do čeho případně jít a po čem koukat.
Táhne mě to především k dieselu, protože jsem je vždy měl (najezdil jsem celkem dost, je přístup k naftě - alespoň zatím, a hlavně se mi líbila malá spotřeba). Teď už asi zase tak moc nenajezdím (max. do 20kkm ročně), takže možná by to mohl být i benzín, ale v tom případě pak jedině s plynem.
Zatím tedy koukám hlavně po octávkách 81kw tdi kvůli motoru, který jde lehce opravit a upravit a hlavně je to držák, nebo po passatu B5,5 96kw tdi, protože bohužel už v tomto modelu motory s rotačkou nejsou. PDčka se mi moc nezamlouvají, ale na druhou stranu je pašík aspoň rozumně velké auto. Z výbavy nejsem nějak vybíravý, tedy alespoň xenony, automatickou klimu, ovšem to má dnes už většina aut, takže to výběr nějak nezúží.
Co tedy dporučíte buď za motorové alternativy, nebo úplně jiná auta. Přece jen cokoli od vw je prostě jen čekání na ukradení, ač naštěstí žiju v oblasti, kde se téměř žádná auta neztrácejí.
nevim píšeš to tak jako že víš že VW je aušus ale chtěl bys ho..... levný díly diag zdarma, to si snad kupuješ auto proto aby si na něj sháněl levně díly a každej měsíc jezdil po diagnostice co tomu je a budeš si libovat kolik si sehnal za měsíc levnejch dílů a ušetřil na diag ??.....
kup si mazdu 6 a nebudeš potřebovat ani díly ani diag :)
nafta :
[ Link ] benzín
[ Link ] ale šel bych po benzínu, už proto že s tim chceš najet cca 20/rok

16.08.2009, 19:20 |
walish | Upraveno: 2009-08-16 19:22:48
nebo tahle třeba vypadá taky hezky:
[ Link ] NP: to druhé je taky diesel:)

16.08.2009, 19:25 |
MaxxT Ahoj, co jsem tak pocetl, tak bych mozna vedel.. :-) mohl bych mit na prodej moji VW Bora Variant, 1.9TDi 81kW. Zkus se mi ozvat na icq (pod nickem) ci na email, pavel@hifonics.cz

16.08.2009, 19:27 |
MaxxT
OT: Bora Variant a Golf Variant je jedno a to "samý" auto?
Jelikož doma neustále něco od VW je (ať už nějaký splašený slepice, nebo přímo vw), tak to s tím servisem nevidím tak černě rozhodně. Prostě na to člověk jednou za čas (většinou za hodně dlouho) musí sáhnout a je zase dlouho klid za levný peníz. Tak nějak jsem čekal, že mi tu bude nabídnuta mazda, protože se tu o nich dočítám asi v každém threadu, kde se tohle řeší. V benzínu bych do ní asi i šel, ale v ropě si fakt nejsem jist (jak jsem psal, preferuji spíše naftu, protože je k ní přístup a i když by někdy nebyl, tak jde vždy sehnat levněji). Pokud ale mazda nemá nějak moc dobré diesely (netuším vůbec jak na tom je), tak by možná stálo za to přemýšlet o plynu na nějaký kvalitní benziňák.
walish - přiznám se, že po alfách jsem dříve hodně koukal a lákaly mě, ale přece jen už doma nějaké ty italské vozy byly a jsou to rozhodně mnohem více údržbová auta než třeba vw. Takže už asi raději ne, i když se mi libí.
MaxxT - tohle je ale automat pokud si dobře pamatuju, takže nic pro mě(nabídku tady na fóru jsem kdysi sledoval). Ale díky za nabídku.
Nějaké další varianty k té mazdě tedy od jiných značek? Případně jaké jsou tedy nejlepší motory držáky od mazdy?

16.08.2009, 22:33 |
MaxxT dj.DEKL - ne nejsou
Zbyšek - skoda, ja bych rekl ze zrovna automat je vyhoda v dnesni dobe.. :-)

17.08.2009, 13:31 |
Mika ..promiň, že ti sem skáču, ale tak nějak mám zájem o takovýto vůz, požadavky stejný, ta mazda 6 se mi moc líbí, ka naftě mám taky blíže, ale otázka pro někoho kdo dělá servis. JAK si stojí diesel u Mazdy? Je poruchový? Asi bych měl trošku obavy, protože teď mám B4 passata a nikdy nebyl problém. Děkuji za odpověď. Míra.
bora variant a golf variant jsou stejný auta. Jedinej rozdíl je v předku (maska, světla, blatníky, kapota) ;-)
thomas: a jeste intros. mi se intros bory vzdycky vic libil nez u golfa. sice ty rozdily tam jsou uplne minimalni,ale jsou tam:-)
no jo,tak pokud máš na mysli nějaký blbosti,tak jasně, ale jinak je to to samý auto ( bereš-li základ - kastle, motor, podvozek)
Mika - jen klidně skač :) , máš naprosto stejný dotaz jako já. Taky nevím jak na tom diesel mazdy jsou. Jelikož je mazda 6 hodnocena dlouhodobě jako moc spolehlivé auto, tak asi budou dobré. Ale chtělo by to reference právě na diesel motory (nebo alespoň které jsou lepší z nich a které jsou past).
MaxxT - budu o tom přemýšlet, protože je tvoje Bora mazlík, ale já se vždy při jízdě s automatem strašně nudím. Zase na druhou stranu přítulka by byla rozhodně pro automat. Musím to promyslet. Zatím každopádně spíš manuál.
Mika: Je to bezporuchové auto, ale v tom dieselu je dražší servis, hlavně u verzí s DPF.

18.08.2009, 10:33 |
Mika stejne asi skocim do IV varianta v cern

18.08.2009, 10:33 |
Mika | Upraveno: 2009-08-18 10:34:01
stejne asi skocim do IV varianta v cerny barve :-)
k tý Mazdě 6, kolega koupil před pár lety novou v benzínu a o spolehlivosti se dalo mluvit jen po motorový stránce,jinak pořád nějaký drobnosti:nefunkční xenony 3x,problémy s vrzající palubkou taktéž několikrát, el.okna taky problém.. ani celkově mě to nějak neuchvátilo... proti oktávce teda pohodlí o 100% lepší,ale jinak nic moc..
Tak jsem prolezl celkem důkladně mazda forum a nějaké další diskuse a závěr je takový, že Mazdu 6 v naftě tedy opravdu ne. Spolehlivé auto je to opravdu jedině tak s 1,8 benzínem, který se nesere. Moc závad tam nebývá patrně, ale na druhou stranu když už se něco posere, málokdo ví jak to spravit a kde hledat závadu. No a navíc mě velmi překvapilo to, že takhle nový auto rezaví. Tedy mazda to asi u mě také nebude.
Ještě by mě tak zajímalo srovnání Seatu Leon třeba s octávkou především v otázce vnitřního prostoru (jestli není ten Leon ještě menší vevnitř). Leon se mi vždy moc líbil, ale asi už je to moc malé a kufr tak na nákup asi.

19.08.2009, 16:00 |
Mika Zbyšku, taky jsem vlezl na forum a M6 nejspíše taky vyřadím, a o5 se mi jeví G4 variant asi jako nejlepší volba. Dříve to bylo jednoduchý, ale dnes aby ses po... :-).
No jo, dřív jsi si mohl vybrat, jestli chceš 120-tku v takové nebo makové barvě a tím to končilo :D
Mě ta mazda také moc nepřesvědčila, ač je pravda, že v tom jediném jednom motoru je to opravdu nadprůměrně spolehlivé auto. Bohužel to neplatí o tom ostatním.
Já tedy zatím stále pokukuji po ochcávce, nebo pašíkovi. Ochcávka má lepší motorizaci a jednodušší konstrukci, tedy spolu s lepší spotřebou celkové nižší provozní náklady. Zpracování u VW je ale zase o poznání jinde a prostor v pašákovi k nezaplacení samozřejmě. Bohužel je tam PDčko, což se mi moc nelíbí :(
Tak po nějaké době opět obnovuji toto téma s dalším dotazem.
Jelikož výběr aut s požadovanou výbavou je v naftě pro mě relativně dost omezen, hodně v poslední době uvažuji i nad variantou koncernového motoru 1,8T + LPG. S touhle myšlenkou jsem si pohrával už hodně dávno a zdá se, že by to nemuela být zcela marná volba. Má ale vůbec smysl dávat na tento motor plyn, aby se to nesralo? Jinak mi celkem přijde, že právě tento motor nemá proti dieselům téměř žádné závady (třeba mě někdo vyvede z omylu), když neberu zapalovací moduly, které stojí pár korun a po výměně je zase tak na 100tkm klid. Nemáte tento motor někdo v plynu, nebo alespoň zkušenosti s tím? V benzínu ho živit fakt nehodlám, ale v plynu by vycházel skoro lépe než nafta.
před nedávnem jsem řešil hodně podobné téma, taky jsem hledal jen 1,8T. Od několika lidí, co buď auta vozí, nebo opravují, tak se shodli, že životnost turba je v drtivé většině 170-230t km, pak repas/výměna. Dále jsem jel v passatu IV 02 neob kolik, zmíněný 1,9/96kW/6Q a i když je to proti OI 81kW papírově v jízdních výkonech výš, tak mi to přišlo proti Oct strašně "tupé", furt se muselo kvedlat a spotřeba vždy o 1-2l výš
1.8t s lpg je nejlepší možná volba kterou můžeš u koncernu udělat..... docela to jede a spotřeba daleko pod možnostma nafty...
A jak jsou tedy na tom ty motory se spolehlivostí? Já vím jen o tom, že jsou relativně citlivé na svíčky (prostě tam dávat kvalitní a ne nějaký šmejd) a hlavně ty zapalovací moduly (ovšem ty stojí pár korun a docela dost vydrží). Jinak jedině pak turbo, ale to drží asi docela více než u TDI. Každopádně třeba u tdi je mi jasné, že když to bude mít nalítáno půl mega, tak ten motor ještě pojede (to je taky patrně případ poloviny koncernových aut v republice, o kterých si šťastní majitelé myslí jak mají 150 tisíc najeto :D ). Ovšem u toho benzínu to asi taková sláva na výdrž nebude.
Tak jak jsou na tom tedy koncernové motory 1,8T? Vydrží toho dost, nebo se jich raději s větším nájezdem bát? Samozřejmě tomu následná montáž plynu taky nepřidá na životnosti, tak aby to vůbec přežilo ještě nějakou pěknou porci kilometrů.
:) BMW asi ale nebude do 200kkč v perfektní výbavě a hlavně stavu (v případě bmw jedině kombi). Zato u koncernu není problém koupit auto v max. výbavě, dodělat plyn a pořád se vejdu do 200kkč.
Ale jo, E46 bude do 200 tisíc, bude to diesel i kombi (protože diesel je levnější než benzín a kombi je levnější než sedan nebo kupé), akorát to bude tak rok 2001, což asi nechceš :-)

21.09.2009, 13:44 |
Zbyšek | Upraveno: 2009-09-21 13:47:05
Tak na roku nějak moc nelpím, to by asi nevadilo. spíše ale co jsem kde kdykoli četl nějakou diskusi ohledně bmw, tak vždy byly doporučované pouze modely od 2003 dále, kde už není moc závad a problémů. Takže u takto starého by to jistě nebylo to pravé na servis.
Raději bych se držel u toho koncernu a buď 1,9 tdi 81kw, nebo 1,8T 110kw. Model auta ještě sám netuším na co nakonec padne výběr. Asi rozhodne to co kde bude za nabídku a bude se líbit. Jedinéí poždavky mám aby to bylo rozumně velký (což právě E46 je dost malá uvnitř), aby to mělo automatickou klimu, xenony, ESP a nic jiného nepotřebuji nutně. Další věci už jsou jen plusem.

21.09.2009, 14:06 |
RedBaron | Upraveno: 2009-09-21 14:09:00
Hlavní konstrukční nedostatky E46 jako uchycení nápravy, aušusová turba a facelift se řešily 2000/2001 a všechna auta z roku 2001 už by měla být OK. Já mám kombíka 330d, není to sice taneční sál ale místa pro mě, tři další lidi a náklad je až až, šel jsem do tohohle auta z pětky E34 a překvapilo mě příjemně prakticky ve všech stránkách ve kterých jsem si myslel že bude pokulhávat, zejména právě pohodlí a prostor. Koupě BMW ale nebývá záležitost rozumu, musíš trochu vědět co od auta chceš a jestli si chceš připlatit na pořizovačce i na náhradních dílech věci jako dobré řízení a vyvážení auta, náhon na zadek, většinou vůbec nejlepší motory ve své době atd...
Tady je ten můj
[ Link ]
250,- a nějakou pěknou O2 v kombíku TDi
O2 opravdu ne. Je jen málo ještě více sravých aut než O2. Tam už jedině po face a to je cenově zcela jinde.
Jelikož s tím autem zase tak moc nenajedzím (počítám max. do 20tkm ročně vzhledem k tomu, že teď jsem najížděl 25tkm a budu jezdit spíše o něco méně už), tak nehledám něco extrémně pohodlného a luxusního (bmw), ale spíše něco, co se nesere a když už se nějaká blbost musí vyměnit, bude to levné (nepotřebuju cpát prachy do auta ale jiných věcí). Tedy téměř 100% to bude prostě koncern, jen ještě není jisté, jestli 81kw rotačka, nebo 1,8t. Trochu se u toho benzínu bojím toho, že ač je ten motor celkem držák a moc se to nekazí, zhorším to právě tím plynem.

21.09.2009, 16:22 |
Rudi jakou chceš teda přesně výbavu, nevěřim, že bys za 200tis. nesehnal slušně vybavenou naftu. Plyn nebude nic extra, to bych radši vrazil 15tis. do nafty( trysky, chip) a pojede jak 1,8T za menší spotřebu.
No jak už jsem psal: 1,9tdi 81kw (když by byla pěkná 66kw, tak taky klidně, protože je to stejně shodný motor), pokud octa, tak lépe liftback, ale když bude combi, tak hold bude, u passatu a jiných sedanových aut jedině kombi. Výbavou nechci nic otřesného: stoprocentně climatronic a ESP. Většina dalších věcí je standart a rád bych xenony, tempomat, multifunkční volant, ale to vše jde případně za malé investice dodělat. Z tohoto bych tedy vyzdvihl jedině ještě ty xenony, ale není to nutnost koupit s tím, protože právě ty to docela solidně omezují.
Když tohle zadám, tak mi toho sice moc nevyjede (rotaček s esp zase tak moc nebylo) a hlavně je 90% z toho ve strašném stavu. Investice bych nejraději například kolem 180kkč, abych za zbylých 20k dodělal základní údržbu po koupi atd. Nechtěl bych se s tím přehoupnout jako s celkem přes 200kkč, abych si nemusel něco pujčovat.
Já sám jsem pořád více nakloněn naftě (vždy jsem s ní jezdil a svá auta jsem měl taky nafty a zatím k ní mám ještě přístup). Rozhodně počítám s tím, že to do budoucna trochu poladím na lepší poježdění.
Samozřejmě nejlepší by bylo sehnat nějakou takovou pěknou octávečku s požadovanou výbavou od někoho s jistou minulostí a malým nájezdem.

22.09.2009, 00:27 |
Rudi ten multifunkční volat to omezuje, stejně tak xenony, přesto se mi při rychlým hledání podařilo najít 2kousky v D na mobile.de, kdybych si zaškrtl míň položek, tak bych jistě vybral i další.
todle vypadá lákavě
[ Link ] a jeden laurin
[ Link ] Ceny jsou na tvojí hranici, ale i tak si myslim, že případnejch 10tis. si připadat není nic zlýho
Tyhle mám oblhlídnuté (stejně jako snad všechny ostatní co se kde objeví :) ). Samozřejmě bych to raději sehnal někde tady, ale je možné že to nakonec bude muset skončit dovozem. Když ale vidím jak se u nás prodává každá druhá octa jako s ESP a pak na tom hned vidíš že to má pouze asr, tak jet pro něco takovýho do DE a pak to tam zjistit by asi nebylo nejlepší. Třeba jsou ale němci intelignetnější a nepíšou tam blbosti. Bohužel u nás je to téměř pravidlo, protože jen málkterá inzerovaná octa má reálně esp.