
Navštíveno 1292x

Ahojky,zdravím.Určitě mi někdo poradíte....Je možný dát na auto nějaký pružiny,aniž bych musela kupovat k tomu i jiný vhodný tlumiče?Jde mi o snížení a aby se příliš neměnily jízdní vlastnosti-nebylo auto na ježdění moc tvrdý.Kdyžtak doporučte vhodný pružiny,podle zkušeností atd.Děkuji :-)
jde to to tak že nemusíš kupovat jiný tlumiče a dokonce to jde snížit se sériovýma tlumičama a pružinama ale to už je patlanica. Každopádně jde o finance co chceš do toho vrazit.. JOM,......... možností je moc ale zas podle financí
Zrovna JOM být nemusí,momentálně vrážím penízky jen do auta pro radost,takže si pro kvalitu radši připlatím.
nevím ale osobně si myslím že JOM nejsou špatné ale to je věc názoru... jaké máš auto?

13.05.2009, 10:46 |
Zdenek (A)
Kdyz kvalita, tak H&R. Ale pocitej s tim, ze kratsi pruzina musi byt tvrdsi, aby nedovolila autu moc propruzit, jinak by to litalo do dorazu. Takze jizdni vlastnosti zmeni uz jen tento fakt. Ted je tu ale dalsi problem. Tvrdsi pruzina bude mit vetsi silu, aby dokazala "ubrzdit" naraz drive nez to bouchne o doraz. Seriovy tlumic je ale navrzeny tak, aby tlumil kmitani seriove pruziny. Tvrdsi pruzina mu bude delat problemy. Vetsi ci mensi, zalezi na zmene tvrdosti pruziny proti serii. Vysledek? Neklidnejsi auto a jiste zkraceni zivotnosti seriovych tlumicu. Cim kratsi a tvrdsi pruzina, tim hur. Takze doporucuji vymenu pruzin i tlumicu. Vysledek te mile prekvapi - jizdni vlastnosti se nejen ze nezhorsi, ale zlepsi se. Vlastni zkusenost! Take jsem se nechal ukecat jen na pruziny, ale po 1km jizdy jsem rozhodnuti bez vahani zmenil a objednal tlumice Koni...
Golfa III.Asi dám teda na tebe Zdenku.Takže máš zkušenosti s pružinama HaR a tlumiče koni...Je mi jasný,že jízdní vlastnosi se změní každopádně,ale určitě je neco tvrdší a měkkší-to zní divně:-D
pružiny problém nejsou, auto ti spadne a bude tvrdý, ale kompletní podvozek sportovní je ve výsledku taky tvrdej ale k tomu i komfortní.... pružina tam opravdu dělá nejvíc práce.... série tlumiče jí samo pobere akorát odejde o něco dřív neb bude víc namáhanej..... :)
kámoš ted nedávno kupoval někde komplet sport tlumič/pružina podvozek asi za 7k a jezdilo se s tim uplně vpohodě :)

13.05.2009, 11:34 |
Zdenek (A)
G III ......... ja mam Vento, takze skoro totez. Mam presne tu kombinaci H&R + Koni (zlute). Super! Tuhost tlumicu se da nastavit. S dobryma gumama jezdi auto do zatacek jako po kolejich. Podvozek je tvrdej, ale neni to zadnej kamen, prezijes v tom se zdravyma zubama i rozbitou dlazbu ;-)
Bezva,tak jsem aspoň trochu v obraze,po čem se mám shánět.Díkys klucííí :-D
můžeš koupit nejdřív pružiny a až budou zase zbytečný chechtáky tak tlumiče, ty pružiny vydržej proti tlumičum hodně :)

13.05.2009, 12:45 |
Etien (M)
uz jsem to tu psal nekolikrat a opet to musim napsat :-)))
mam takrikajic desetitisicove zkusenosti s Weitec... konkretne s pevnym podvozkem = pruziny + tlumice...
nejdriv na nich jezdila kazdodenne Katka (cca 80k km) a ted ja... po cca 70k km se menily tlumice... seriovy vydrzely 65k km...
par lidi uz jsem na Weitecu vezl, takze mohou referovat... jinak Weitec ma stejneho vyrobce jako KW...
snad jedina slabina tohoto podvozku je v tom, ze jsou pruziny zeleny :o)
H&R je samozrejme ta nejspravnejsi volba, o tom neni sporu, ale nez H&R pruziny a seriovy tlumice, to bych ja volil komplet Weitec jako nejrozumnejsi kompromis...
Na predchozim aute jsem mel taky weitec a super. A mam objednano zase koplet weitec pruziny+tlumice.
Když už bych si něco vybrala,podle čeho mám vybírat o kolik snížit,záleží to na něčěm?
kvalitka HR, Eibach
Weitec taky neni uplne spatnej v te cenove relaci
kdyztak se ozvi, udelam cenovku :-)
Rajdlos:To bylo bylo fajne:-D,určitě tě pak ráda zneužiju.Na tohle bych se chystala tak bajvočko za 3 měsíce,no vlastně taky podle tý ceny.:-)
sorry ze se cpu do Tveho topicu,ale taky rozmyslim o nejaky pruzinach. nasel jsem na aukru
[ Link ] a zajimalo jaky je v pruzinach pomer cena vs. kvalita. ma cenu kupovat to nejlevnejsi co najdu(viz odkaz aukro) nebo je treba si priplatit. diky

13.05.2009, 14:09 |
Etien (M)
jak pise Rajdlos: Eibach, HR, KW, Weitec... v tomto poradi... niz nez na Weitec bych nechodil... první dva jsou nesporna kvalita, Weitec mi prijde dobrej v pomeru cena/vykon... od vsech si muzes koupit nejdriv pruziny a pak teprve tlumice, teda pokud nechces stelovak... a samozrejme komplet vyjde levneji nez soucet ;-)
Daniela: neni problem :)
Antonio: myslim, ze tohle je prave to pravidlo, ze cena odpovida kvalite
mam weitec -50/-50 a dobry:o) zatacky nejak moc neresim:o) dnes k videni na strahove:o) od 18hod...:)

13.05.2009, 18:19 |
Losky Já měl pružky V-Maxx, KW i Eibach a nejlepší z nich je Eibach (ona i cena je trošku dražší). V-Maxx strašně tvrdý a jen -30/30 a spodlo to asi -30/-50 (hnus), KW -35/35 a to samé, zadek spadl víc a předek méně. Naposled Eibach -50/30 a musím uznat, že jedinej Eibach dodržel to, co slibuje

14.05.2009, 15:46 |
Kmoda Brácha má na Corse komplet podvozek od Koni a je to tvrdý jak prase,vedle ve vesnici je taková vlna na silnici a do toho když vlítne tak to je rána jak když jde nadoraz.Mě se tam Honda lehce zhoupne a to mám pružiny Inter Alloy na normálně seriově dlouhých tlumičích Kayaba.Takže jen o tom že nízká pružina+seriový tlumič=špatný a komplet podvozek=výborný to není.
Tak jsem dbál rad a koupil jsem komplet stelovak od KW, ale starsi,tak ho musim dat trosku dohromady(komaxit na pruziny, odstranit korozi tlumicu a nalakovat).
na Mercedesu jsem mel modre H&R pruziny a vyborny, na BMW mam celej pevnej podvozek H&R a pecka a na dalsi uz stelovak H&R . . . jina znacka neexistuje :-D

16.05.2009, 12:53 |
Losky štelováky jsou ale taky dost drahý na pokus omyl:(

16.05.2009, 13:01 |
Losky jinak BMW se mi fakt líbí a závidím, kdo ho má. Já bych chtěl za rok koupit 320d, od roku 2001 nahoru. Ale jediné čeho se bojím je spotřeba. Jezdím krátké trasy 15km a 15km zpět do práce a pak i dálky, ale Laguna dci mi žrala na těch 15km tratích 9L nafty:(
Tak sem si udělal radost... snad to bude fungovat :o)
