
Navštíveno 11933x

[ Link ] Crash test provedl ÚAMK ve spolupráci s Hasičským záchranným sborem. U této události byla přítomna i Policie ČR a zdravotníci. K testu byla použita velmi zachovalá Škoda 105 bez koroze. Testovací figurýny byly řádně připoutány k sedačkám. Crash test byl proveden v rychlosti 48 km/h s přesazením 40 procenty vozu. Výsledky tohoto testu jsou šokující! V rychlosti, která je menší než rychlost povolená v obci, by pasažéři na předních sedadlech zemřeli. Poranění které jim náraz způsobil, jsou nesloučitelná s životem. Pedály vozu vyletěly proti nohám řidiče a rozrdtily kolena. Kolo vozu proniklo do vozu a přístrojová deska i s volantem vyletěla proti hlavě řidiče a spolujezdce. Hasiči i záchranná služba upozorňují, že tyto vozy jsou velice nebezpečné. Když někdo zavolá, že došlo k nehodě škody 105, 120, Rapid atd... tak následky jsou vetšinou katastrofální a většinou horší, než tento crash test. Ve stejný den, stejným způsobem byl proveden Crash test Nissanu Maxima z roku 1985 pro porovnání výsledků se Škodou 105. Posádka Nissanu by vyvázla s lehkým zraněním, kabina pro cestující zůstala zachována.
zdroj:chcizit.cz
^^ doufam ze nebylo :)

16.01.2009, 07:30 |
TUNER Ach jo..... Tohle se už řešilo,test nebyl provedenej správně...a hádejte kdo to má na svědomí,aby se líp prodávali nový auta.....
normálka :) bylo podobný :)
tunere nezastavej se jich pořád my všichni vime ze je máš rád ale priznej si že to proste sou starý skořápky nebezpečný na silnici :)))
ono až to s timhle pekáčem někdo někam pošle tak ho nebude zajímat kdo jak prováděl test, test dopad tak jak dopadne realita , něco zbořenejch oužovek sem po silnicích viděl a všechen tenhle šrot by měly okamžitě zakázat a nechat zlikvidovat , stačilo mi v tom párkrát jet a už do toho jakživ nesednu nejsem sebevrah.............
jen ať se nový auta prodávaj je to jedině dobře, mámu tu velice starej vozovej park proti ostatnim
Jako TUNER, ale tady jaké koliv vysvětlování nemá cenu. Ono když náraz by měl pochytit de fakto jen blatník, tak by takhle dopadla většina aut ve stejné třídě. Jestli je tohle 40% čelní plochy, tak jak tomu má být u správného crash testu, tak se vrátím zpátky do školy...
A kdyby se ten test udělal správně a bylo tam 40% a ne 53,65 jako tady, dopadl by řidič jinak? Pokud auto nejede ani 50 a sroluje se to jak harmonika, tak tady není něco v pořádku...nechápu že se u nás s tím furt nic nedělá, dávno to mělo být od fáčka dozadu pryč...EU šlape po automobilkách v emisích a přitom tady jezděj tyhle vraky, kde ani kat není..
Tuner druhej : i když to je třeba 20-30 čelní tak si bud jistej že takhle nedopadnou...... apokud myslíš třídu "šrot" tak tam je jen wartburg a trabant ...... žigul je odolnější :)
kamil306: Je zajímavý, že ten můj "vrak" vyprodukuje méně škodlivin, než 4,2l Audi apod. a ty žádnou daň při převodu platit nemusí... Ten náraz není přes půlku jak píšeš těch 53%, ale z bídou 20 - 25% a dostalo to ránu jen na světlo, kde jsou za tím jen brejle na světla a dál vůbec nic. Kdyby to šlo o 15% vedle, tak tam je nosník, kterej by ten náraz úplně změnil. Ale tady je holt každý odborník na Škodovky :-/

16.01.2009, 08:58 |
Daryl (A)
TUner#2: a to jsi vzal kde, ze ten tvuj vrak vyprodukuje mene skodlivin ? :) Myslis ze mnozstvi je zavisle jen na objemu motoru ? Mel jsem umrti v rodine v tydle skode a dopadli presne tak jak je to na tom crashvideu. V aute byli 2 a jeden to uz nezvladl. Havarka byla ve meste.
Proste tyhle sade se sroluji protoze tam zadne vystuze a deformacni zony nejsou.

16.01.2009, 09:01 |
Daryl (A)
a k tomu kam se to trefilo: u normalniho auta kdyz se to refi mimo nosniky/deformacni zony, tak to sunda blatnik a odhodi auto bokem. Naraz jde mimo kabinu. Zakladni predpoklad preziti je ze veskere deformace se vyhybaji kabine. Vse musi jit do stran, dolu pod auto(motor) nebo nahoru. Kabiny byvaji zasazeny az v pripadech, kdy se jedna o celni naraz vedeny bud po cele plose nebo uprostred, kde to chyta jen motor.
podle toho co bereš za škodliviny, pokud CO2, tak to máš asi pravdu, ale zbytek?
crashe neřeším...
nový i 5 hvězdičkový auto je někdy prostě stavěný tak,aby vyhovělo X hvězdičkám Ncap..reálnej crash pak občas vypadá podobně jako u kdejaký prohnilý 120...
k emisím - produkce CO2 úzce souvisí s velikostí motoru a váhou auta (obecně co 100kg na autě ,to 10g C02)..takže kdejakej skorotunovej verk bude produkovat míň než 2t dinosauruss obřím motorem,aby to vůbec nějak jelo....
přesně jako Daryl : na škodliviny jebu ale obhajovat něco slovem "KDYBY" to snad sám nemyslíš vážně ?????? myslíš jako že až se s úžovkou poženeš do stojícího auta že si budeš moct vybrat na kolik procent předku si to hodíš ??? nicméně jak píše daryl tak normální auto (né tahle plechovka od slanečků) má nosníky který sou sakra pevný a náray kolem 30-40ti co auta je většinou ani nezasáhne, když to náhodou trefíš jinam třeba doprostřed a do sloupu tak tam auta maj motor, tohle tam má kus zrezlýho plechu a kapota ti usekne hlavu jak je známo....... když to trefíš bokem normální auto se odvalí a náraz je naprosto minimální........ pošleš škodárnu těmahle 20ti procentama o roh zdi ve větší rychlosti tak se nikam nevalíš pouze ti to amputuje celej bok včetně řidiče......... opravdu zastávat se jednoho z nejvíc nebezpečnejch aut na bourání nechápu........ i čínská paštika je na tom mnohem líp a už tam se většinou jakejkoliv náraz neslučuje se životem :)

16.01.2009, 09:10 |
Daryl (A)
honza2.016v: sorry, ale nechces mi tu tvrdit, ze jsou na tom dnesni auta s bezpecnosti pri havarii/narazustejne jako sade 105, ze ne ? Tak jako ta sade v 48km/h vypadaj dnesni auta pro vyletu ze silnice do lesa pri 200km/h a to je rozdil. Ja uz par havarii zazil na vlastni kuzi a k nekolika priplet. Nejhorsi byly sade a favority. I pitomej 15 let starej vw golf vydrzel havarky kolem 50km/h bez naznaku zraneni posadky. V jednom pripade sel dokonce v pohode opravit. A to se proletel v 50km/h prikopem, kdy do nej vlitnul skoro celne.
Ad emise: ano, pokud budes porovnavat soubezna auta. ale vsadim se, ze kdyz te zavru do garaze s nastartovanou 105, tak vydrzis mnohem kratsi dobu nez ja s nastartovanou A8 4,2.
Honza2.016v : to s těma emisema teda dobrej blábol :)))
ono k čemu vlastně zavedly EURO normy když by to vlatně měly brát z obsahu a váhy a nehledět na rok .......věci jako že to či ono auto má tolik a tolik EGR, xcestnejch katalyzátorů a čidel na vejfuku pro upravení směsi to sou věci k ničemu dle tebe :))
nejmenší emise má trabant to je přece jasný , bezvadnej dvojtakt spalující volej a pouštící trubkou do vejfuku, to co ti vyrobí trabant za minutu to ti nevyrobí klidně ta 4,2 A8 ani za hodinu . . .. . stejně tak jako to co ti vyrobí karosa s obsahem 10L a stářim miliarda let a z vejfuku jdoucí saze jako pára z parní lokomotivy tak taková karosa dle tebe má stejný emise jako zcela novej autobus stejnýho oběmu spalující řepkovej olej :))))
jinak jako Daryl ....... zajímala by mě škoda při výletu na pole nebo do lesa při nějaý rychlosti 200 kdyby to čistě teoreticky bylo někdy schopný takhle rychle jet......
z tohohle caddy sem bral díly , nicméně ze 180ti na dálnici přes pangejt a do pole X krát přes střechu...... posádka bez škrábnutí pouze otřes.....

Tak já například znám borca, co s rapidem cca ve 160km/h napral čelně do avie ( respektive něčeho podobného a přežil to ). Další boční náraz v cca 100km/h na řidiče a přežil to. Vy prostě jen vidíte ty škodovky zrezlý, to pak i ve 20km/h se z toho stane koule. Tady ty lidi co bouralio, měli doopravdy vše tak jak má být, ba naoak v daleko lepším stavu. Neříkám, že je bezpečná, to není a já to sám vím, ale není tak jak vy tady tvrdíte, domluvil jsem:o)

16.01.2009, 09:40 |
Daryl (A)
Karel.: rapid co jede 160 ? TO je prvni vec co mne zarazi. A v teto rychlosti celne ? Chci videt fotky a policejni protokol. Jedine co mne napada, ze zahucel pod ten nakladak, nebo neco takoveho co by zvedlo sance z nuly na miziva procenta.
Ta stara auta obecne jsou nebezpecna, hcbyi Bagy, ABS, deformacni zony na prd - tyhle SKODY 105, 120 a 125 obzvlaste!
A EKOLOGICKA DAN? Nechapu k cemu je dobra! Ja bych osobne misto ekologicke dane zavedl 20lety limit na provoz vozu - stejne dle tabulek soudnich znalcu atd maji auta zivotnost let pouze 15, takze 20let je dle me optimalni! Kdyby chtel nekdo starsi auto, klidne ale leda jako veteran a to by nemel byt problem!
Pak by se to hezky procistilo na cestach - tim, ze pri prodeji se maji platit nejake penize, ktere KDO VI KDE zkonci, to nevidim jako reseni EKOLOGICKE SITUACE!
Karel : když už musíš lhát tak s mírou prosimtě........ tohle ti neseřere nikdo kdo má IQ > 5 . . .. . . ve 160ti má už minimální šanci ve většině aut natož 100 bokem a to teprv v plechovce škoda....... to fakt sorry ale uber páru :)
N.P. Caddy masakr, ale porovnej jeho váhu se škodnou.
Je jasný, že základem pro přežití bouračky je mít kolem sebe řádně odolnej a pevnej plech + nosníky co rozloží a odvedou sílu nárazu mimo kabinu, proto taky kupříkladu i nejmenší BMW (1er) váží cca 1,2 tuny a Lada stejného roku výroby jako škodná je o poznání bezpečnější a vydrží víc ..
Teď valím na víkend pryč, až přijedu dám vám sem fotky.
Nismo.Power- ty nejsem zrovna člověk co by lhal........ale asi jsou tu všichni hodně chytří a vše znají:o)
Daryl: promiň, ale tam nevidím celkem problém - se podívej na skoda.virt.cz a máš tam víc než 50% škodovek co takhle jezdí. Žádný vtraždy, ale poctivý repasy komplet náprav, kastle, brzd atd....JInak nepočítám lidi co říkaj, že tacchecových jim to jede 160
Karel.: Nic proti rapidu ale ve 100kmh boční do řidiče moc reálně nevidim sám jsem zažil 80kmh boční k řidiči s omegou a už takhle bylo štígro že auto sjelo po boku takže se náraz docela rozložil jinak by to dopadlo hůř pravda omega neni nějak extrabexpečná ale je hodně pevná tuplem proti starým škodám si mysím o dost víc odolná takže to odnesla jen posunutym B slopupkem o 5cm směrem do auta ale představa že se to stane v něčem měkkým jako stara shade tak mě jen mrazí.

16.01.2009, 10:27 |
Tuner#2 | Upraveno: 2009-01-16 10:29:38
Daryl: Jsem jsem vzal z protokolu z emisí u Favorita s kterým jezdím. Ostatnímu se musím jen smát.
Holt se tady poznají "pražáci" co si vozí prdel ve velkých autech a myslí si, že ve 200km/h se jim nic nestane a že škodovka zabíjí v 50km/h. Pánové reálné havárky jsou o štěstí jak ten náraz proběhne (úhel nárazu, rychlost, pevnost překážky, rychlost a úhel jiného auta atd.) a viděl jsem spoustu škodovek, které vypadali mnohem lépe po havarce ve velké rychlosti než auto moderní stejné kategorii. Ono dávat sem nějakou americkou loď, to dokáže každý, ale už ve škole nás učili, že nejde srovnávat jablka s hruškama. Navíc je mraky lidí co na nové auto prostě nemají a nechápu proč by jim ho měl nějaký zákon zakázat? Od toho by měla být fungující síť STK a ne to řešit plošně zákonem.

16.01.2009, 10:34 |
KFL Tuner#2> Holt se poznaji "prazaci" ... to snad ne :)))))))))))))))
Tuner#2 : havárky sou sice o štěstí to je jasný ale at to bouráš jak chceš tak plechovka ala škoda ti pokaždý skončí několikanásobně hůž než podělaný clio z roku 2000 třeba........rozhodně havárka jen z 50ti už je mrda jak hovado a v úžovce máš opravdu šance minimální ať bereš stěstí a náhodu z jakýho chceš směru, pořád když to vezmu někam já v 50ti tam mám dost šanci že pokud nesem chorej na srdce tak to vpohodě přežiju a zlomim si jen klíční kost a spálim si ruce od airbagu né že mě palubní deska rozdrtí vnitřnosti a volant si zarazim mezi voči to se na mě nezlob, ono že se auto šrotuje to je jedině dobře tak to má bejt od toho se tomu řiká deformační zóny čim víc masa a délky tě brzdí tim líp a míň toho pojmeš ty ale na škodovce neni ani dýlka ani maso natož motor a že se ti dostane náraz do kabiny tak deformační zóny prostě všeho s mírou do kabiny ti to jít nesmí at se děje co se děje, ve 160ti čelně úžovkou do tvrdý překážky máš palubku na zadnim okýnku a řidiče v motorovym prostoru ........
a nějaký totálně imbecilní kecy o tom že lidi na nový auto nemaj to je ještě horší......... nemáš tak nejezdi a neohrožuj ostatní lidi na silnici ! tyhle šroty prostě patřej do sběru a tak to je , normální civilizovanej stát EU motivuje občany ke koupi novýho vozidla třeba tím že na národní značku neplatíš daň nebo máš výraznou slevu a starej šrot tak za ten ti zaplatěj že ho necháš zlikvidovat, ono ano u nás se tyhle šroty držej jen proto že ekologie se vyřeší tim že daj poplatky a ono to auto po zaplacení poplatku přestane čadit to ví přece každej politik........... u náš za likvidaci se platí a na nový slevy nejsou spíš naopak a pak se div že tu jezděj lidi v těhle šrotech a že jsme vrakoviště celý evropy....... je to smutný ale je to tak ale prostě zrovna konkrétně tyhle auta se musej vymítit , když starý auto tak veterán nebo auto s nějakym kulturnim přínosem což tohle rozhodně neni......

16.01.2009, 10:45 |
Daryl (A)
Tuner#2: no nevim, myslim, ze nema smysl se hadat.
Nicmene bavime se tu o Sade 105,120 ne fataku s katem a motorem vepredu. I kdyz tech jsem uz taky par videl a nechcel bych tam sedet.
A je zcestne mluvit o stesti/uhlu a podobne. Proto jsou ty NCAP testy normovany. Aby se dalo porovnat a odhadnout co se stane. Testy jsou staveny tak, aby odpovidaly nejcastejsim situacim pri havarii. Naraz na 40% celem je predjizdeci manevr napriklad.
cituji:
"... viděl jsem spoustu škodovek, které vypadali mnohem lépe po havarce ve velké rychlosti než auto moderní stejné kategorii..."
konec citace. Timto je mysleno, ze porovnavana auta havarovala uplne stejne a stejnym zpusobem ve stejne rychlosti ? Staci zpusob(letel do prikopu) a rychlost +/- 10km/h. Silne pochybuju. Jako jsem vcelku tolerantni vuci nazorum druhych, ale tvrdit, ze nasledky havarie ve skode 120 (nebo i favorit 135) se vyrovnaji nebo muzou byt mensi nez v novem aute se 4-5 hvezdami v NCAP mi prijde jako zoufala lez.
Ad cena a ze ne kazdy ma na nove auto.
Promin, ale sade za mesic provozu sezere vic na benzinu nez sama stoji( i kdyz ted uz nemaj zadnou cenu ). Rocni povinne je drazsi nez cely auto. POkud nekdo nema na auto z roku rekneme 98, ktery se dnes prodavaj za 20-50t a vsechny maj kat, abs a v drtive vetsine i bagy, tak asi by nemel vubec jezdit, ne ? Ja to nechapu. POkud mne to zivi, tak na to mam. Pokud mne to nezivi, proc s tim jezdim ? Pohodli ? to neco stoji ne ? Obcas potrebujes nekam dojet autem ? Jak obcas ?
Jako pro mne pokud mne auto nezivi, je auto jen pohodli a luxus. A za ten se preci musi platit.

16.01.2009, 10:51 |
kuja Jako daryl a nismo....
Pokavad clovek jezdi ve Skode 105,120 nebo ve Favoritu,tak proc by nemoh mit na uver cca 50tis,kterej ho bude stat 1000Kc mesicne a uz muze jezdit v mnohem bezpecnejsim,ekologictejsim a pohodlnejsim aute.
btw i moje stary Scirocco z roku 87 a Jetta z roku 81,byly mnohem bezpecnejsi nez stara Skodovka....

16.01.2009, 10:53 |
Kesam Tak tohle by měly stáhnou ze silnic to je rakev a ne auto.
KFL: Proto ty uvozovky, čekal jsem, že se někdo chytne.
Daryl: Rozhodně netvrdím, že je 120cka nějak extra bezpečné auto, ale zároveň nesouhlasím s tím, že je nebezpečnější než 2jkový Golf, starý Escort apod. ze stejného roku výroby. Srovnávat to s takřka 2t amerikou je tak trochu zcestné, stejně jako snaha plošně tyhle auta vymítit.

16.01.2009, 11:06 |
Daryl (A)
TUner: 105/120 vs 2er golf nebo escort ? Tak to ja si tvrdit dovolim. Pokud beres stejne rocniky tak to je nebe a dudy
Kes@m: No tak hlavně že ta Tvoje Fiesta je o mnoho bezpečnější :-) Asi před měsícem měl švagr vyvařovat jednu Fiestu a když sundal blatníky, tak nebylo na co vařit a nakonec to kvůli nesmyslné ceně za opravu nedělal.
plošně tyhle auta vymítit neni zcestný ale nutný, jinak žádný ekologie a menší úmrtnosti nikdá nedosáhneš........
píšeš že netvrdíš že je extrabezpečná ale na druhý straně píšeš že si jich viděl spousty kde dopadly líp než moderní odolný auto tak to si trochu protiřečí......... nicméně je to rakev ne auto
jinak nejde mi o to že mám dvoutunovou ameriku jde třeba o to že jak vidíš tak to auto vypadá takhle z kotrmelců ze 180ti což si dokážeš dle mě tak nějak zinscenovat jak to může vypadat ....... jde o to že ať je to auto těžký jak chce tak třeba střecha je vpohodě, pošli tam úžovku v 80ti ať ti spadne svojí váhou na střechu a máš z ní kinder surprise až budou hasiči tahat to mletý maso co je inside........
ber to prostě tak že to auto neobsahuje krom nenavíjecího pásu žádnou bezpečnostní výbavu a je to křehký jak domeček z karet........
nicméně je jasný že i relativně bezpečný auto se dá totálně oddělat
viz třeba tohle nebo ta rozpůlená RS6 apod.....


16.01.2009, 12:02 |
TUNER He he,ve 180 přes pangejt na střechu...to jo,to je rychlost kterou třeba jel řidič když kouklal na tachometr,ale při letu třeba bokem,brždění atd,se rychlost rapidně snižuje,takže na boudu to hodil třeba už při rychlosti 100 km/h.
Vim o tom svoje. Letěl jsem se šáde bokem,taky jsem jel tak kilo a brzdný čáry za mnou tak 50 metrů a pak jsem letěl bokem ze stráně - rychlost byla určitě nižší....
Nikdy bych ale neřekl,že jsem letěl v kilu ze stráně!!
Autu se nic,co by mě jakkoliv ohrozilo,nestalo.
Vim že rychlost se tim zbrzdila a já neměl žádnou modřinu,jen mě bolelo za krkem.
Srovnávat 20 let starý auto "třeba s cliem 2000" Je jak psal T2 hrušky a jablka...to nebudu raději ani komentovat.
Pokud chcete debatovat o tom crash testu,tak si najděte na netu diskuze a pár faktů. To že tam ta škodofka neměla rezervu,která je dost podstatnou deformační zónou to jistě taky nevíte a že celkově byl test nasimulovanej tak jak byl,to ví jen skupina lidí který se o to zajímají a na drtivou většinu lidí to zapůsobilo tak jak "oni" chtěli... tzn. že je škodofka rakev.... Myslete si co chcete....ovečky.....)))
rezervu tam nemá většina pitomců dneska rezerva bejvá často jako bourací částo karoserie ale i když by tam byla tak to nedopadne moc líp, s novějšíma autama se to snaží srovnávat T2 já ne
jinak ve 180ti přeletěl pangejt a pak chytil rotaci, před nim stála hromadná bouračka z ničeho nic takže než se dotknul brzdy tak už točil volant a letěl vzduchem takže kilo "neletěl".......
nicméně to auto je prostě už tak 10 let za zenitem takže už to musi zmizet , jejich železo je potřebný pro nový auta, jen to tady zabírá místo .......
Nismo.Power: No jasně, třeba na takové SUV Infiniti - ne fakt děkuji nechci. Nejsme prcek, abych musel velkým autem dokazovat jak ho mám malého :-)
je jedno na jaký ale to želozo se hodí, nemusí ho tady stát miliony kilo pod plachtou či za kůlnou u baráku jako hodně těhle šáde jezdí........
zajímavý že poslední výmluva jak někomu dojdou argumenty je vždycky že ho určitě má malýho když má velký auto........ jako marauder se za to nestydim a klidně si to napíšu do profilu 19cm na žádost T2 , ovšem cadillaca jsem si koupil ze zcela jednoduchýho důvodu, jsem Pražák jak už jsis stihnul povšimnout a zkritizovat a jezdim v autě hodně často, je to tady asmý prase s passatem nebo dvojkovou oktávkou či nově se rozmáhá na všechny možný způsoby zbořený Q7 a manažerem inside .. . . .. . už hodněkrát se na mě řítily nějaký smažky v polorozpadlym fáčku, kšiltovky na hlavě a přes červenou probrzděj celou kžižovatku a já jim uhybám aby se následně rozsekaly o svodidla..... to byl důvod kdy sem řek a konec, OPAKUJU zadlužil jsem se abych si koupil velký a bezpečný auto a nemusel se tady pořád bát o kejhák díky takovej kokotum ve favoritech........
nicméně myslim že nemá vůbec smysl to už řešit, jste tu dva a chápeme vaše nadšení pro tyhle auta ale uznejte že to je prostě pojízdnej penál proti běžnýmu autu a nemá to žádnou bezpečnostní výbavu.......
já už tuhle debatu radši uzavřu ale musim ještě poznamenat že je možný že vy je máte v dobrym stavu a to auto je schopný držet na silnici jako běžný podprůměrný auto nicméně podívej se na stav těch ostatních trosek co jezděj po silnici , snad neni měsíce abych někde nejel kolem úžovky co jede šejdrem, nebo má zadní áčka nebo jí prostě to kolo za jízdy neupadlo....... prostě jedeš a kolo upadne a je to běžná situace to nezapřeš, a kvůli takovýhlemu šrotu co se tam vzpříčí v silnici se má někdo zabít ??? promin ale kde to jsme .........

16.01.2009, 12:31 |
PL113 Jedna část přispěvatelů by asi byla ráda za to, kdyby se vymlátila ve starý škůdce:/

16.01.2009, 12:33 |
Big_Max | Upraveno: 2009-01-16 12:37:03
No myslím, že obhajovat škodu 120 a podobně že je bezpečná nemůže opravdu nikdo rozumně uvažujíci a myslím, že už ve své době patřila k méňe bezpečným, natož v dnešní době, kdy jsou běžné rychlosti jinde a bezpečnost a pevnost to stejný.
A myslím se,že ohánět se tím ,že si někdo velkým autem něco dokazuje je trošku mimo mísu.
Tuner#2:
Cituji: Daryl: Rozhodně netvrdím, že je 120cka nějak extra bezpečné auto, ale zároveň nesouhlasím s tím, že je nebezpečnější než 2jkový Golf, starý Escort apod. ze stejného roku výroby. Pokud jsi tohle myslel vazne a rikas, ze 120 je s bezpecnosti na tom stejne jako Golf II, nebo zminovany Escort, tak si myslim, ze by ses mel nad sebou zamyslet..... Tim nerikam, ze golf II nebo Escort je kdovijak bezpecny auto...
LOL to je flame :o) Proti nikomu nič, ale vyznieva to tu ako Škoda_owenrs vs. Pražáčci :o))))
Nismo.Power: To nebyla urážka a konec argumentů, ale konstatování. Ty jsi přesně typ člověka, před kterým raději zavřu krám a neprodám mu ani tužkovou baterku, neb by jí druhý den přišel reklamovat s tím, že jeho iPod mu motá kazety :-D
Ještě jsem neviděl upadnout kolo u auta, kde majitel dotáhnul matku zadního bubnu na předepsaný moment a jednu za dva roky to zkontroloval. Ano pokud jezdí na vyčvachtaným bubnu s povolenou matkou, tak poloosa může opravdu prasknout, ale takové auto by nemělo mít STK. S těma jízdníma vlastnostma, že máme na úrovni běžnýho podprůměrnýho auta - to jsi mě vážně pobavil. Proč teda ty běžné auta dostávají zcela běžně na frak od škodovek s podstatně menším výkonem? No nic, raději končím tuhle diskuzi, která nikam nevede.
Ty "pražáci" byli v uvozovkách a tak to bylo i myšleno. Ale alespoň se ukáže, kde kdo bydlí když tak hezky startujete :-D

16.01.2009, 13:55 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-01-16 13:56:50
no krám už bys měl zavřít to máš pravdu :))) (ideálně do stodoly)
ono zajímavý jak s tim hodně lidí jezdí áčka a že fakt pravidelně vidíš někde škodlivku s odpadlym kolem ...... ale je fajn vědět jak to auto máš zmáknutý když celá kolo drží teda na poloose :) nicméně těhle vraků co jak řikáš by neměly mít technickou tak těch tu jezdí po vesnicích na tisíce a o tom my se tady bavíme, nikdo tady nenaráží na konkrétně tvýho zrenovovanýho veterána, jen prostě řikáme že když už sešrotovat tak všechno, vraky se množej jak cikáni na to bacha :))
120dvácou sem taky něco najezdil na chatě a nemusíš mi řikat co to dokáže předjet, běžně sem nandaval i cyklisty :)
a to s těma pražákama a že je máme malý to je jasný že to sem nepatří ale řiká to každej když mu dojdou fakta :)
Nismo.Power: Asi by jsi měl nastudovat něco o autech, to že kolo drží na poloose je zcela normálný u kyvadlové nápravy a bez problému na tom jezdili Renault Alpine a další mnohem silnější! vozy než je 120cka. Jen tak na okraj, já v autě kyvadlovou nápravu nemám, mám tam úhlovou, kterou měli vozy Š 130, 135/6 a Rapid. Pochybuju ale o tom, že vůbec víš o čem píšu a jaký je tam rozdíl oproti 105 - 120 :-D

16.01.2009, 14:24 |
koren uz se popraliii?

16.01.2009, 14:39 |
Nismo.Power | Upraveno: 2009-01-16 14:40:44
co máš za nápravy na úžovce je mi uplně buřt takový auta nedělám a dělat nebudu a i kdyby tam to kolo drželo na provázku tak bych se nedivil, rozdíly mezi typama nevim ale zcela přesně ti řeknu co je spojuje, a to že to je hromada šrotu co patří ekologicky zlikvidovat........ :) nicméně neřešim už , Nismo.Powerový takhle cápek v úžovce zabil kámošku + další asi dva mladý lidi
[ Link ] [ Link ] [ Link ] a moh bych dalkosáhle pokračovat, tohle auto patří do šrotu , řeknu ti že mě je normálně líto mladšejch lidí co se v tomhle vozej a teprv mi je fakt líto když vidim namachrovanýho imbecila co tam drtí těch 33koní nebo kolik to má výkonu a vedle něj sedí mladá holka, vždycky jich lituju že si najde takovýho kreténa neb jich většina skončí viz linky, já končim nemá to smysl

16.01.2009, 14:43 |
Rudi bych doporučil majitelům 120tek využít aspoň jednou GPSku, aby zjistili reálnou hodnotu maximálky, ono je totiž ve 120e značnej rozdíl, jestli jede 150 tachometrově nebo reálně...
taky byh tydle starý český plečky dávno vyřadil, dneska si za 5-10tis. koupíš lepší auto - fiesta, 121, escort a další...

16.01.2009, 14:43 |
Draxx "Proč teda ty běžné auta dostávají zcela běžně na frak od škodovek s podstatně menším výkonem"
Tak to mi rekni ktery bezny auto dostava na frak od skodovky? Me s moji beznou Primerou P11 jeste skodna nikdy nepredjela a to nejsem zavodnik...
Nismo.Power: Nemám užovku, ale široké Mko :-D a já zas lituju ty holky co jezdí s mladým imbecilem, který dostal silné auto od tatínka a nezná fyzikální zákony. Ty bohužel platí pro všechny stejné. Taky sem můžu začít házet linky na ohořelé A6, BMW 5 apod, kde byl řičič ve věku 18 - 20 let tak jako jsi to sem dal Ty. To slovo byl je tam důležité, neb už taky nejsou mezi námi. Diskuze s Tebou je fakt o hovně a už se nedivím, tak debilním zákonům co padají z vlády. Ono to občas chce přijít mezi normální lidi a myslet hlavou.
asi jako Rudi....... dneska to nemá cenu ani krabičky cigaret ta škodovka, kdyby stát dával nějakej příspěvek za to že to člověk dá na likvidaci tak by to dle mě zabralo a většina by se toho ztratila ze silnic ...... dneska už je za 15kkč slušná felicie ......
Draxx : neboj, oni dávaj nafrak běžně dosti autum , jenže to sou ty hystorky jak támhle jede CRX tak sem jí dupnul a vzal sem ho přes plnou a nandal sem mu přitom řidič CRX si ho třeba ani nevšimne ale škodovkář se raduje jak mu ukázal když to CRX jelo na volnoběh. . .. . . ovšem tyhle manévry s těmahle pekáčema končej viz link což je smutný
Rudi: S první částí nezbývá než jen souhlasit, proto tam mám digi tacho zkalibrovaný GPSkou:
[ Link ] Draxx: Třeba tady:
[ Link ] Jinak ono ty špatné jízdní vlastnosti mají lidi zafixovány z užovky na OR6 gumách "šíře" 165/80. Dej takové gumy na Focuse a skončíš v první zatáčce. Opak už udělal málokdo. Aby zkusil pořádnou gumu a svezení třeba v jinak sériové Š 130.
NP: vyjímečně souhlas :-)
Tuner2: Ty už radši nic nepiš...
tuner do teď sem ti fandil ale jak vidím to foto :-)))))

16.01.2009, 15:39 |
Syrup | Upraveno: 2009-01-16 15:41:24
Snad kazdymu normalne smyslejicimu clovekovi je jasny ze 120 a podobny vraky jsou jedny z nejnebezpecnejsich aut na silnici, tim co tady pisou "tuneri" se fakt bavim.... vy nejste normalni!
A ty "prazaci" ... no LOL.... :D
edit: tak kdyz koukam ze se v schade meri rychlost pomoci meraku na kolo.... tak ..... :-D :-D :-D :-D to me uplne polozilo

16.01.2009, 16:02 |
Lufas dal sem si tu praci a cely to prelouskal:-D vazne sem se bavil jinak jako Syrup:-D
Syrup: Akorát, že "tuneři" napsali fakta, ale když jste jak ovečky které uvěří nesmyslnému testu, tak fakt nemám co dodat. Nikdy jsem nenapsal, že je Škodovka vrchol bezpečnosti, ale rozhodně nesouhlasím, že je extra nebezpečná jak je tady předhazováno.
P.S. Cyklo tacho používá hodně motorkářů, tak nevidím důvod proč ho nedat do auta. Já vím, Ty vaše auta ukazují přesně a nic takového nepotřebujete, ale kdo čte časopis Automobil, tak ví, že i nová A6 má třeba ve 130 už pěknou odchylku rovkou třeba 10km/h.

16.01.2009, 16:13 |
koren vono to vyjde skoro nastejno, jestli do zdi v 50 se schade nebo ve 200 s 5er.
mno ale jak casto jedu 2kila a jak casto jedu 50, ze?

16.01.2009, 16:14 |
Lufas Tuner#2:neni to o vereni v test ale o faktech jak tyhle bouracky se skudkama dopadaj:-)

16.01.2009, 16:21 |
koren Tuner#2: prolez sem tvoje fotky a hezka prace. fandim lidem ktery udelaj auto od zakladu a takhle peclive. stejne tak jsem rad ze existuji takhle zachovany schade - porad je to kus nasi historie.
na druhou stranu kolik jich je ve stavu alespon se zdanlive blizicimu te tve. a i tak, za modelove situace tvoje car vs nismovo celne, by ve skudce nechtel sedet asi nikdo.
...a vo tom to je
pokusím na tuto vaši plodnou diskuzi podívat z druhé strany.
Jedeš ve svém seriovém a normální autě ( OI či Fabie to je fuk) a uděláš chybu na křižovatce, kde nedáš přednost protijedoucímu. Takové a podobné chyby se dnes denně stávají, ne že ne a nikdo proti tomu není imunní.
jak to dopadne.
1. varianta: trefíš protijedoucí 120cu se stejně starýnm klukem. Ty pomuchlaný předek, jeho vyřezávají 1/2 hodiny a tuhoš. Ty sazba natvrdo do 5 ti let a zkurvenej celej život
2. varianta: to samé, akorát rodinka jede na nákup.
ty pomuchlaný předek. naproti tak 2-3 mrtvý , zbytek těžce + trvalý následky. Pro tebe sazba do 10 let+ zkurvenej život na N-tou + platíš bolestné jako hypotéku spoustu let
3. varianta: trefíš fabii nebo focuse 1 nebo thálii.
Výsledek je dva rozbitý nosy, on je vytočenej do ruda že si mu to rozsekal, ty si nasranej, že to máš zmuchlaný. Sepíšete záznam o nehodě nebo zavoláte benga. Dostaneš pár tisíc a pár bodů a tímto končí. Máš ponaučení a jezdíš opatrnějc.
Shrnutí. jednoznačně podporuju úklid starých škopků ze silnice a to za každou cenu, dále podporuju přísnější kontrolu na STK + kontrolu poutání ( s tím poutáním je to samé. Soupeř se nepoutá, trefíš ho a odesereš to víc než když by se ten vořech přivázal.

16.01.2009, 16:32 |
koren cippis: koukam ze jsme napsali de facto to samy:-)
mnoo.... cippis to pěkně sepsal ;-)

16.01.2009, 17:08 |
JP Je hezký, že neprohnilá 120 v suprovym stavu, s rezervou, s OK podvozkem a širokejma pneu
je tak bezpečná, že k městskýmu ťukanci nemusí ani lítat vrtulník, ale já jsem upřímně takovou škodnou za poslední rok asi vůbec nepotkal. Vídám prakticky jen poloshnilý vraky s kolama do A, možná ještě na původních univerzálech, díky kterejm mam oleštěný tlačítko vnitřního okruhu ventilace. Proto mi přijde naprosto irelevantní argumentovat nějakou jednou konkrétní škodovkou, do který majitel nasypal roční plat a která je oproti 95% ostatních v diametrálně odlišnym stavu. Jestli je ten test zmanipulovanej nebo ne je úplně fuk, prakticky libovolný 15 let starý auto za 20tkč by ho ustálo nesrovnatelně líp. Naprosto souhlasim s Nismem - průměrná škodovka je v dnešní době nepoužitelnej pekáč s příšernou pasivní i aktivní bezpečností. Většina kusů se s bídou dohrabe ke 120km/h, přičemž v tu chvíli už z motoru skoro lítaj ojnice, půlka dílů vystavenejch aerodynamice se chystá k urychlený evakuaci a nerozvážnej pohyb volantem, nebo větší nerovnost na silnici znamená výlet do příkopu. Nemam to vyčtený ze Světu Motorů, jel jsem v několika kusech...
Jinak tunerovo kár je bez debat moc pěknej, ale bourat bych v tom stejně nechtěl.

16.01.2009, 17:31 |
Spirit | Upraveno: 2009-01-16 17:37:57
měl jsem hodně škodovek i rapidy cpal jsem do nich prachy a žil v tom že jsou to super auta !Naštěstí jsem ale dostal rozum a koupil feldu a pak O1 combi a co se nestalo?!!!Čelně jsem se střetl s protijedoucím autem v rychlostech já 85km on taky tak !dopadlo to tak že jsem vylezl z auta v pohodě přítelkyně bezvědomí zaseknutá s polámanou pánvý,nos,otřes mosku,a jiné,vystříhali jí hasiči a odletěla vrtulníkem! Lidé s protijedoucího vozu rodina s dítětem 4měsíce staré!Zranění manžel vylezl,žena v zadu s dítětem zlomeniny pánve,otřes mozku,a jiné zlomeniny,díte naštěstí v pořádku!!!Co s toho vyplinulo pro mě!ŠKODOVKA i fávo!!Jsou na hovno né jen že by jsem zabil sebe i mou přítelkyni ale kdyby takové auto měly ty v protijedoucím autě jsou mrtví a já s tím žiju!!!!proto by jsem tyto auta sešrotoval!Plně podporuji ekologickou dan aby se vraky všeho druhu neprodávala dál!!!!!Je nezodpovědnost jezdit s takovým autem a a vozit v něm třeba rodinu!!
Je něco jiného si auto koupit a tunit ho nebo renovovat ale na normální ježdění to není!!!
peugeot 307 break jsem věděč těm lidem že němeli feldu!!!!!!!!!!!!!!!!!

taky jsem si kdysi myslel, bůhví co nemám když jsem sedlal Š120, ale naprosto souhlasím s Darylem, NP a cippis(em) ....
tyhle auta už mají svojí éru za sebou, na sraz, rally a podobný akce je dobrá a majitel se může pochlubit co z toho "škopku" udělal nebo jaký z toho dostal za, ale do běžného provozu už prostě nejsou vhodný ...

16.01.2009, 17:48 |
Tuner#2 | Upraveno: 2009-01-16 17:53:10
Já si myslím, že dnešní celá diskuze sklouzla tam kam neměla. Podsouváte mě tady samé hrůzy. Nepopírám, že kdybych si měl možnost ukázat a zvolit třeba mezi 120ckou a Octavií II, tak je naprosto jasné, že ukážu na Octavii. Jak už jsem psal, netvrdím, že škodovka je bezpečné auto a že se hodí na dálniční provoz v sériovém zuboženém stavu, ale na druhou stranu se nemůžu "podepsat" za to, že je to pojízdná rakev apod. Mám kamaráda, který přežil v Rapidu čelní náraz, kdy on jel kolem 100km/h a proti dodávka nějakých 60km/h. Moc toho neubrzdil, přežil, ale měl zlomenou nohu a tu mu poté ještě operacema "natahovali" šroubama. A co myslíte že má dnes za auto? Postavil si opět Rapida. Ale to jen tak na okraj. Ono je to hlavně o tom jak jezdíme a je jasné, že 120cky mají většinu kluci hned po autoškole a pak se není čemu divit, že je tolik smrťáků. Kdyby všichni tihle s čerstvým razítkem měli RS6 a M5, tak by těch smrťáků bylo daleko víc s daleko většíma následkama hlavně na dálnicích. Dneska tady píšete, že třeba Felina je proti tomu nebe a dudy (což si já nemyslím), ale sejděme se tady za 10 let a budete na ně nadávat úplně stejně jak na 120cky. Ale ona dnes ta 120cka a nebo za 10 let felina, pokud bude udržovaná, může celkem dobře posloužit důchodci na vesnici a umožní mu nebýt odříznut od okolního světa. Za těch 12 let co jezdím, jsem neměl jediný problém se 120ckou s dědkem za volantem a "platem vajíček" za oknem. Vidím na dálku, zpomalím a když bylo volno, tak jsem předjel. Ale těch krizovek s prckama za volantem velkých aut, kde nejsou ani vidět bylo neskutečně moc a hlavně to vždy proběhne tak rychle, že člověk takřka nemá šanci na reakci, neb on je king je jede si svých 150km/h ve velkém autě kde se mu nic nestane.
Takže asi tak nějak jsem to myslel, doufám, že rozumná část čitatelů to pochopí a přeju jim hezký víkend. Já se dneska u výlevů Nisma bavil víc než u keců škodovkáře :-D
Tak vazeni, ja jen dodam, reakce nectu, pac vim jak se to odviji, ze T2 a Nismo:-))) ale pridam si svoje, ano skodovky mam rad, pac sou pro me citovka a motoristickej ucnak, ty me naucily.... a ted se hrabu v Mondeich08 a S-Maxech:-) jinak k tematu..: z toho crashtestu nezaujatej a normalne myslici clovek pozna ze je to totalni nesmysl, uz jen plochou narazu toho kazdeho auta: Nissan je hlavne vetsi a naraz byl trema ctvrtinama plochy predku, kdezto skodovka narazila jen ctvrtinou, nekde v drivejsim threadu sem to obkresloval na fotkach, tak si to najdete koho to zajima a zaujatej clovek bude tvrdit to co tvrdi, takze to je taky o nicem. A skodovka ktera je v dobrym stavu (vlastne jakykoli auto) proste neni vrak... je to jen drive vyrobene auto.. Reknete doma fotroj ze je starej a uz by se nemel objevovat venku (joke:-)) a hlavne za krasnym starsim autem se ohlidnu a se zajmem se budu divat (at je to mustang nebo uzovka) nez na nejaky soucasny plastovy obludy, viz Oktavka a jim podobny.. tot muj nazor at je jakejkoli, je proste muj:-)

16.01.2009, 19:11 |
zazaa video zajimavy a lehce zmanipulovany .... umysl byl asi dobrej provedeni horsi, ale co nekoho to treba od skodovek odradi a poridi neco novejsi a bezpecnejsi, pro mne za mne at si kazdej nazor udela
na druhou stranu nechapu tady ty vykriky ze by se mely hromadne zlikvidovat atd :( nechapu proc je tu tolik netolerantnich lidi ktery se chovaj jak banda ovci a furt dokoloa opakujou ruzne lzi, polopravdy a pravdy ktere naprosta vetsina lidi co touhle radou skodovek jezdi davno vi a JE JIM TO UPLNE U PRDELE !!
zkuste proste nechat zit ty co v tech "starejch rakvich" jezdit chteji ... koneckoncu pro bezneho majitele novejsiho auta stredni tridy je to jen dalsi bonus pri pripadne nehode pac jim to auto ublizi urcite min :)
Ad kuja a sciro, osobne sem videl u Armyho na zahrade jeho mlady bejvaly sciro po narazu do zadniho kola od kamionu a zlomila se kastle a ty ohnuty zadni napravy to taky o necem svedci, Sciro je na tom s bezpecnosti naprosto stejne jako treba favorit a neshnila skodarna..
Tak ted uz chybi jenom komentar Skodovkare aby to rozsekl:))))

16.01.2009, 19:59 |
dddd je to tu furt dokola a všechna fora jsou o tom samém, co člověk to názor, a fůra lidí se nechá ovlivnit a zmanipulovat je to i můj případ, prostě to blbé stádo ovcí, co je pravda? nic jen něčí názor
všichni sme v tom jezdili a žijem :-)

16.01.2009, 21:21 |
koren tak jeste par videi,pro ty co nevideli nebo jsou liny hledat
[ Link ]

16.01.2009, 21:26 |
koren sakr,dalsi ted nemuzu najit:-( jasny ze to je bez info co a jak o nicem,ale aspon pro ilustraci

16.01.2009, 21:33 |
koren a jedno pro ty co schade nemusej
[ Link ]

16.01.2009, 22:39 |
C.W.O.K. | Upraveno: 2009-01-16 22:39:44
Tuner#2 viděl jsem šáde co to naťukla v 15km/h do baráku a to mi stačilo, v životě do toho nesednu, mám svůj život rád.
a argument že si ty plechovky kupujou mladý kluci po autoškole je jaksi směšnej, proč si za stejnou cenu nekoupit něco více bezpečnýho? já po autoškole koupil pežota 205, ale po 3 měsících jsem se v tom začal bát jezdit a to jsem to měl v dobrym stavu, tak šel hned pryč...pořídil esco MK VII a to je o něčem úplně jinym s bezpečností...

16.01.2009, 23:25 |
JP MiŠeL: No ty co nežijou Ti to těžko napíšou:-)

17.01.2009, 00:39 |
MaxxT 1:0 pro tank.. dal bych dalsi pod pasy :-D
to Tuner2: čelňák v Rapidu v 100km/h hodině mohl přežít jen jedině že by byl Superman. Pohledej na netu simulovaný Crash test posledního modelu Laguny, který ve standardním testu ( 64km/h) dostal bez diskuzí 5 hvězd. Pak to samý relativně bezpečný auto otestovali v rychlosti cca 80km/h v crash testu. Výsledek:
[ Link ] možná by jsi si měl otevřít zase knížku Fyziky, aby jsi zjistil jaký síly by na toho tvýho kámoše působily. Dodávka co jela doproti cca 60km/h by tak dávalo dohromady po odečtení deformačních sil náraz při cca 120-130km/h ( tedy zpomalení ze 130 na 0 tak za 0,5 sekundy). Vůbec nebudu uvažovat o hmotnostní převaze tý dodávky. To by ten tvůj kámoš musel přežít skok z tak 7mýho spíš 10 patra na beton. To se dá jen když máš 1000 strážných andělů nebo ve filmu o Bondovi.
Jinak jsem rád, když má někdo rád starý auta a renovuje je, ale prostě musí tady začít fungovat mechanizmus, který odstraní z našich silnic model vozu, který je první v počtu registrací ( Š105-130, tzn. pravděpodobnost, že ho potkáš je velmi velká. A to se nejnověší model tohodle veterána přestal vyrábět skoro před 20 lety( poslední 125L - 1989).

17.01.2009, 01:36 |
Tuner#2 | Upraveno: 2009-01-17 01:37:53
cippis: Jak jsem "koupil" tak prodávám. O těch rychlostech se můžem jen dohadovat (mohlo/bylo to méně?), ale dle popisu situace to tak mohlo být. Ono crash test do pevné překážky je něco jiného než dvě auta proti sobě, kde jsou dvě deformační zóny. Mě se to jen při téhle diskuzi jen vybavilo a myslím, že to není nic podstatného.
Dle mě je mnohem horší to čím končíš. Už tady na to narážel zazaa i Samantus. Na západě by nikdo nic takového nevypustil z huby, aby např. Němec kritizoval jedničkového Golfa a nebo aby Angličan chtěl vymýtit Mini Coopera ze silnic. Tam jsou pánové vlastenci a třeba Miník (myslím ten starý) se vyráběl snad do roku 2001 a myslím si, že s bezpečností na tom je velmi podobně jako škodovka. Ale holt u nás vlastenectví a úcta k nějakému majetku druhé osoby Vám velkým nic neříká a plošně by jste vymýtili všechno co se Vám nelíbí... Je mě Vás upřímně líto a tohle mě na českém národu docela dost mrzí.
Zkuste se zamyslet nad tím, čím Vám ten děda ve škodovce tak moc ublížil na silnici? Tím, že jste museli své káry zabrzdit z cestovní rychlosti 130km/h na 80 a vypadnul Vám přitom mobil z ruky? Jak už jsme psal, mě teda víc ohrožují tací, co řídí velké káry a prasí jak to jen jde hlava nehlava. Těm auta nechcete plošně sebrat?

17.01.2009, 01:49 |
JP Co by nemoh přežít náraz ve 100km/h. Třeba brácha vole, přejel vole policajta, sto dvacet na budíkách, policajt vole na sračky, nemožná identifikace jako... no fakt!

17.01.2009, 01:51 |
Kesam JP:-)

17.01.2009, 02:29 |
M.a.R.i | Upraveno: 2009-01-17 02:33:25
Škodovka byla moje první auto,takže na ní nikdy nezapomenu, zažil jsem s ní spoustu,ale na druhou stranu už bych jí nikdy nechtěl na denní ježdění. Už co se týče spotřeby,podvozku,brzd,bezpečnosti atd... Ale mít nějakej voňavej kousek na víkendy by bylo o něčem jiným. Škodovky mám rád,ale co jezdí na silnicích je hrůza,ale prostě je to tím,že je to nejlevnější a nejčastější auto na našich vozvzovkách,proto je tu taky spousta v tak zuboženým stavu.
Určitě bych je nechtěl všechny vymítit... To co tu jezdí není chyba auta,ale našich benevoletních STK, pod čím se technik podepíše a pustí na silnice.
Nevím jestli jsem taky ovečka z davu. Ale můj názor k bezpečnosti. Pokud při crashtestu nebyla rezerva,tak je to dosti zkreslený,neboť u škodovky se jedná o podstatnou deformační zónu díky motoru vzadu + pokud byl náraz jenom 25%ˇčelní plochy vozu,tak je to taky pěkná sviňárna, ale na druhou stranu je možná dobře,když se na tenhle test koukli něčí rodiče a synovi pak raději koupí fiestu,escorta či něco jinýho místo škodovky. Sice jsem byl rád,že moje 1.auto byla škodovka,neboť jsem se na ní všechno naučil, je to opravdu "surový" auto a možná kdybych si tenkrát koupil něco silnějšího tak bych se zabil,ale na druhou stranu mi přijde že sériová škodovka na předepsaných pneu má co dělat aby se udržela na silnici,i když 130,136 je na tom líp...
Myslím si,že veškeré vozy západní produkce ze stejného roku co byla škodovka by byly minimálně stejně "bezpečné", v drtivém případě bezpečnější. Ale také je to tím,že škodovka má motor vzadu,tudíž v přední části je dosti omezená deformáční zóna.
Bee, Beee ovce blbeee. Nechapu co jste to za lidi, co tady obhajujete tu stupidni dan. Paka. Cemu to asi pomuze? Kam asi ty penize jdou? Vsichni nadavate na starej vozovej park. A ta dan to snad vyresi? Tudle nudle! Je to jen dalsi zpusob jak nam vytahnout penize z kapes! Nic nevyresi, jenom dalsi penize pro nenazranej stat. Kdyby se opravdu snazili o bezpecny/eko silnice, tak jsou pobydky tipu stare auto za novejsi/bezpecnejsi/cistejsi a ne jezdi si cim chces, ale pri prodeji zaplat! Ano, je rozdl mezi Skoda 120 a Golf II: Tvar, bezpecnost, emise,... Ale kde ten rozdil vydi zakon? Neplati nahodou stejne? Zabitim trhu aut se "spatnym" osvedcenim EURO se toho moc nevyresi. KOlika procenty se podili osobni doprava na znecisteni? 15%? Nerikam, ze je to malo, ale snad podniky/doprava obecne/energetika jsou trosku horsi. Dnes je proste moda setrit od nejmensich/nejhure pocitatelnych polozek. Viz pneu se snizenym valivym odporem - autor je na odstrel. Osobni auta Nejsou zlo. Ne kdyz se topi plynem, uhlim, nebo ropou. Ne kdyz zakony v EU prosazujou lidi, kteri jednaji podle filozofie "zabij bobra, zachranis strom. Podivejte se jenom na ty nase "svine zelene". O atomove elektrarne nechcou slyset, ale loni otvirali uhelnou se vsi paradou. Fuj, hanba blejt. Proste bordel vsude okolo. Ale hlavne ze se tu hadate o techle "blbostech" Vetsi prusery se o to lepe splachnou.
Edit: Chyby nereste, dekuju.
M.a.R.i : Vytrhnu jenom jednu tvoji větu,páč na ní můžu reagovat:) Na učňáku nám jeden člověk (p. Perna),který spolupracoval na vývoji Škody 120, říkal že to že 120 má motor vzadu zvýhodňuje oproti Favoritu,protože při čelním nárazu nejtěžší část(motor) má tendenci pokračovat v pohybu čímž pohlcuje náraz.oproti Favoritu u kterýho náraz půjde přímo na motor který se posune přímo do noh řidiče a nadělá škodu....
takže bych chtěl vidět srovnání 120/Favorit.
říkám to co mi bylo řečeno od člověka kterýmu věřím,možná to jen špatně prezentuju neodborně...
jinak k tématu.. okrom typu auta se musí brát v potaz i stav vozidla a řidič podle mě,ale souhlasím že tyhle auta jsou s bezpečností na štíru....
kozlus: ...ještě bych přidal výplody o světlech pro denní svícení a jejich příznivý vliv na spotřebu :-)) nebo zrušení vláknových žárovek za účelem celkové úspory energie :-))
...jinak k diskuzi nemám slov, někteří jsou dle mě fakt omezení...tipuju, že před 20ti lety (asi ne na internetu :-) ) kolovaly podobné zprávy o nebezpečnosti spartaků a podobně, v době, kdy všichni jezdili ve 120tkách, páč když jedou těch svojich cestovních 90 a trefí starou felicii, tak jsou z toho smrťáky...
to kozlus: neřeším tu ekonomiku daně ( v podstatě je mi to jedno). řeším tu nastavení restrikce. Zkus se zamyslet nad tím co jsem napsal v prvním příspěvku. tohle se může stát komukoliv z nás. A pouze tvrdá pravidla hry můžou zabezpečit to, že se ty vrátíš z cesty domů zdravý a že když už něco vyvedeš budou minimalizované následky pro tebe i tvou rodinu. Pokud nejsou lidi zodpovědní sami musí na ně nastoupit bič. To jestli je to řešení daň za převod, nebo za provoz nebo úplný zákaz je mi jedno

17.01.2009, 12:38 |
JP Já ekodaň v žádnym případě nepodporuju, jenom řikám, že škodovka je ve srovnání s normálním autem nebezpečnej šrot:-). Ale o moc líp na tom nejsou ani některý jiný starý auta, s vyjímkou pověstnejch tanků jako MB W123 nebo Volvo 240. Třeba starý Fordy nebo malý Peugeoty na tom byly tragicky už jako nový, natož teď, když jsou na většině kusů některý nosný části shnilý. A ano, za 10 let třeba bude nebezpečnej šrot auto z 90. let, to je prostě vývoj. Ale když v tom někdo chce jezdit, ať tim jezdí. Jestliže ho v tom zabiju, je to moje zodpovědnost, nemam jezdit jak piča. Stejnětak by mohly bejt daňově zatížený trička proti neprůstřelnejm vestám, protože co kdybych náhodou do někoho omylem střelil. Každej taky bude v zimě nosit integrální helmu, protože co kdyby uklouznul na náledí a rozbil si hlavu. Nemáš helmu? Nezodpovědnej blbe! Bič na tebe! Pokuta a deset ran holí!
ebeerman: To porovnání máš o kousek výš v jednom videu...

17.01.2009, 12:42 |
JP
to JP:
Tak ta sierra je mazec, beru zpátky co jsem napsal :D
S tou vestou a helmou dobrej příklad :D:D
cippis: Nějak jsi mě neodpověděl, čím Tě ty 120cky tak silně ohrožují oproti těm rádoby manažerům s telefonem u ucha v Q7 apod....
Jinak jsem rád, že se tu našlo dost normálně a rozumně smýšlející lidí, ono nic není jen černé a nebo bílé.
T2 : nemám vůbec nic proti tvojí lásce k tomu vozu, máš jí fakt pěknou a super stavu le všichni tady maj pravdu že takový na silnici sotva potkáš a myslim že to uznáš i sám.......
jenže problém je když se nedej bože potkáme spolu v protisměru , pak je hezký že jí nemáš zrezlou, že tam máš rezervu a široký gumy nebo tachometr aby si věděl přesnějc kolik jedeš, věř tomu že nebudeš mít ani zlomek sekundy se rozmyslet jestli si to rozdáme 3/4 čelní plochy nebo 1:1 a než stihneš jen cuknout volantem tak muj motor je na úrovni koncetvýho volantu když pojedem oba 50-60 a taky věř tomu že proti mě v 50ti je to horší než proti pevný překážce který má aspon trochu deformační zónu takže betonovej plot apod.. . . . .. ., ty co to zkoušely o strom tak je fuk že tam neměly rezervu a i kdyby byly otevřený dveře to je celkem jedno, moje dvě tuny pro tebe v 50ti čelně znamenaj pevnou překážku + sakra velkou šlupku směrem dozadu kterou ti ta pevná nedá takže pokud budeš mít tunu tak je to 2x horší než když to posleš do onoho plotu pevnýho třeba. .. . . .. . . pokud si boural tak určitě víš kolik máš času na to si vybrat kam to pošleš , když se já budu hádat s modernim autem o 4-5 hvězdičkách a klidně míň a pošlu to do něj 3/4 tak se odrazíme a věř tomu že škodovka se tolik neodráží a rozpárá se ti celej bok , když se potkám s modernim autem čelně tak pak záleží jenom o váze jednotlivejch aut a další miliardě náhod ale váha je důležitá dle platnejch fyzikálních zákonů . . .. .
stejně tak věř že lidi který se tě tady aspon trochu zastali aby si nebyl v takový žumpě tak pokud se jim někdo z rodiny v podobnym autě zabije tak mu všichni řeknou že mít něco jinýho tak se to stát nemuselo a ty lidi okamžitě změněj názor, nikdo tady proti tobě nevybíral ty nejhorší případy ale sou to ty běžný případy který se bohůžel stávaj a ten co jel proti škodě tak si to bude celej život vyčítat že prostě někoho zabil nebo se o něj někdo zabil ....... až se ti zabije nějakej známej z klubu tak možná taky změníš na to auto názor a pustíš to k vodě neb básničky nebo tichá pošta o čelnim nárazu rapida v kile nebo nevim co to bylo to je totální hovadina neb v takovejch případech už máš problémy i v bezpečnejch autech........
nic proti tvojí šáda, klidně bych sešrotoval všechny krom těch hezkejch a ty klidně naházel na veterány ale prostě jednoduše nabourat bych se v tom bejt tebou nechtěl.....
...a tak si budem kupovat ještě těžší a větší auta...když on 2t, tak já 2,5t, abych dopadl líp...když on 2,5, tak já 3t a nakonec budem jezdit v tancích...takhle na mě ta slohovka působí :-/
Nismo.Power: To Tě nestačí co Tě napsali Etien, X-sat a další?
Ale k věci. Ano jeden známej z fóra se v Rapidu zabil. Můj vzdálený příbuzný je po bouračce na vozíku, ale oba dva byli v letech za které děkuji bohu že jsem je přežil a měl starou stovku, která víc jak 120km/h nejela. Oba dva vylítli do protisměru a ať je to jak chce smutné, tak můj názor to nezmění. Kdyby jeli ve starém Escortu, Sieře (viz. video) tak by dopadli úplně stejně. Ono základ je jezdit hlavou a nebourat. Předhazovat tady pořád 2t auto, to je jako bych Tě tady říkal, proč pořád jezdíš v tom zakrslým osobáku s 2t, když já Tě čelně naberu se svým Renaultem Magnum plně naloženým s 30t. To si taky moc nepopovídáme co? Další příklad je motorkář? Když ho sejmu, tak taky dle Tebe měl mít 2t motorku a kolem sebe 10 airbagů? Nebuď směšný...
Ještě na závěr, odpověz mě prosím na otázku ze 17.01.2009, 01:36 poslední odstavec.
[ Link ] a je fuk, v jakým jedeš autě :-(
Starý střepy má vyhnat ze silnic fungující STK a ne nějaký nařízení. Kua, každý si může jezdit, v čem chce. Základ je ohleduplnost a tolerantnost za volantem. Což bohužel často u majitelů velkých SUV a podobných korábů jaksi není vidět (neříkám že u všech). Teď jedu já a ostatní UHNĚTE!
kamarad co se vyboural, kdyz prijela zachranka tak se ptaly kde je ta mrtvola a on stal pred nima a prej ..to jsem ja :-)

v pozadi bracha tatka, kamaradka a jeho strejda, on jen odrene koleno cca 3 stehy a den a noc na pozorovani v nemocnici :-)

03.02.2012, 18:21 |
hawai tak to musel jet jak hovado... a moc se divim že se mu nic moc nestalo. to asi ani neměl pásy a vystoupil za jízdy, ne? jinak to neni možný
No tak to je strasnej brutus :( To uz asi ten novej vyfuk nepouzije :o)
pas mel...musel se odrezat a co rikal ze na tachometru bylo asi 90 a nez narazil tak jel cca 50m prikopem
Ty libový naklápěcí světla na tý poslední fotce, já myslel, že to má jen Superb .... :-)
Já jsem škodovek prostřídal už 10-od 1000MB koupené v den 18 narozenin za 3tisíce na leasing-splátky po litru bez akontace od souseda až po současného Yetiho
A popravdě bych už ve starém autě bourat nechtěl.Je zvláštní,jak člověk s přibývajícím věkem získává pud sebezáchovy a domýšlí,co všechno se může posrat.Takže jsem vděčný za všechny pytle kolem sebe,akustickou signalizaci nezapnutých pásů,která mne donutila se aautomaticky poutat,protože ve 20 jsem věřil,že to při bouračce udržím rukama.
Berte ale také v potaz,že ne každý,kdo má 120ku jezdí jako kretén.
Naopak aut za hodně peněz jezdících stylem uhni píčo,jedu a jsem dobrej je pravděpodobost bouračky přeci jen vyšší-škdovka jede furt 90-100 a nemá potřebu předjíždět kamion přes dvě plný,jako to dělají někteří majitelé silných aut.
No jestli po padesáti metrech (zpomalovací) jízdy v příkopě ještě dokáže takhle rozšrotovat auto na prvočinitele, tak potěš koště...
jo a rozsap se o ten strom co je na prvni fotce nejblize :-)

03.02.2012, 18:44 |
hawai | Upraveno: 2012-02-03 18:45:26
moje první auto byla taky 120ka kterou jsem si koupil dva týdny po osumnáctinách. naštěstí jsem jí měl jen dva týdny než šla na poli přes střechu (v 18ti blbne hold každej) :-) když jsem po sléze viděl jak to bylo všechno sežraný, tak jsem byl rád že jsem jí zrušil na poli a ne na silnici. tenkrát mě to pěkně poučilo a od tý doby jezdim tak jak se má a na nějaký krávovinky prdim... a do těhlech starejch škodovek bych už v životě nevlez


04.02.2012, 21:44 |
AR hawai: tak to je tak akorat na pořádný průplesk...čerstvé noty a už tak prasit a kutálet se s autem...
Luboš: Jak se mu to podařilo dostat se mimo cestu? chlast?

05.02.2012, 17:06 |
Kesam Tak to se podruhé narodil kámoš koukám :D

05.02.2012, 18:58 |
vinzek fa | Upraveno: 2012-02-05 19:01:01
teoreticky uplne stejne trefil vita mojeho sadoviperas akurat na druhou stranu a nejhorsi zraneni asi vyrazenej zub a kamos si nepamatuje par dnu ale jinak nic
a ta rozpulena sade je dobra takle kolovalo i rozpuleny RS6 audi -))