
Navštíveno 3108x


18.02.2016, 14:00 |
jz33 Ahoj, dělal někdo repas nápravnic na autě? Zkušenosti, rady? Nechat pozinkovat, práškovat, lakovat... Kdy se repas vyplatí a kdy ne. Cena a náročnost. Děkuji za informace.
To asi záleží auto od auta...
Pokud to má dutiny, tak pozink nee (schnije Tě to zevnitř). Pokud to dutiny nemá, tak klidně pozink a kvalitní nátěr a nebo to jen opískovat, na to dvousložkový epoxidový základ a vrch. Ale dotaz je hodně obecný, těžko radit...

18.02.2016, 16:45 |
jz33 | Upraveno: 2016-02-18 16:48:37
Je to Felda, hodlám ji co nejvíce ochránit, jelikož má nalítáno 40.000 a koupil jsem ji před 2 roky od mého dědy(17.000 km :-) ). Vše opotřebené vyměnil pouze za originální díly. Dutiny ošetřeny, podvozek natřen. Nic nehnije. Plánuji koupit další auto a feldu mít pro zábavu a snad v garáži. Tam je zadní náprava profil U, pokud se nepletu, žádná dutina? Bude se vše sundavat, nové silentbloky, tlumiče atd. Na technické jsem se na auto díval zespoda a sem tam je trochu orezlá nápravnice. Dle technika to ještě nemá vliv na tuhost. Děkuji za informace.

18.02.2016, 16:52 |
Tuner#2 | Upraveno: 2016-02-18 16:53:02
Nápravnice u Feldy pokud si dobře vybavuju je dotej profil, takže opískovat, kvaltní dvousložkový základ, vrchni barva avystříkat dutiny voskem od Valvolinu.
[ Link ]

18.02.2016, 18:49 |
jz33 | Upraveno: 2016-02-18 18:49:48
Děkuji za tipy. Bude to rozsáhlá oprava/vylepšení. Během dubna to sežere podle propočtů skoro 50.000. Možná ty nápravnice nechám na později. Stačilo by dočasně vzít to odrezovačem a natřit Hammeritem nebo je lepší přípravek?
Pokud je to ohnilé, tak není nic lepšího než opískovat a vzít to opravdu kvalitní dvousložkovým základem. Hamerite mě nesmí ani na plot, natož na auto...

18.02.2016, 19:54 |
jz33 Moc se v tom nevyznám, ten dvousložkový základ to také ochrání? Mnoho lidí to patlá právě tím Hammeritem, Tlumex - plus/special, Body atd. Co je nevýhodou těchto přípravků, že to tam nesmí?

18.02.2016, 20:17 |
Tuner#2 | Upraveno: 2016-02-18 20:19:02
Tak základová barva na plech je vždy to nejlepší. Můžeš zvolit buď obyč syntetiku, která ale nefunguje, suříkovou základovku už dnes nekoupíš a tak je dneska nejlepší dvousložkový epoxid. Tady u nás v Plzni je přímo výrobce Sincolor a vyjde to i s tužidlem a ředidlem co obyč syntetika v marketu a vlastnostma je to o míle někde jinde...
No a na to patří nějaký vrchní nátěr. Na spodek auta (podlaha, podběhy) to může být Tlumex plast (ten používám) nebo nějaké body (ale to časem psaká).
Nicméně na nápravy tyhle lepivé věci nejsou zrovna košér a tak je dobré nápravy zavřít na ten dvousložkový základ nějakou vrchní barvou. Mě se osvědčil Alkyton, který je pružný a dobře povrch zavře. Jsou i lepší dvousložkové polyuretanové barvy, ale po většinou jsou tvrdší a křehčí, takže více trpí na oklep.

18.02.2016, 20:54 |
jz33 Super, moc ti děkuji za rady. Je tady v Plzni taky možnost to nechat opískovat? Případně dělá zde někdo komplet repas?
Hned několik míst. V areálu bývalé Škodovky, lakovna Souček u Pivovaru (ten to vozí do Břas na pískování), pak co vím Letkov, Dýšiná (tam dělají i šopování)... Je toho víc.

18.02.2016, 21:13 |
jz33 To zní zajímavě. Tím šopováním se dá ošetřit třeba i výfuk nebo blatník? Je lepší žárové zinkování ponorem nebo to šopování?
Na výfuk je šopování hliníkem jako dobrá ochrana, na blatníky max. tak na okraje blatníků (lemy, pertly), plošně ne, protože se to zkroutí.
Žárový zinek je jen na silné plechy, jinak se to taky zkroutí, galvanicky je OK, ale jak už jsem psal nesmí tam být dutiny v kterých zůstane kyselina a schnije to zevnitř...

18.02.2016, 21:39 |
jz33 Ok, takže výfuk šopování hliníkem - potom bych chtěl nechat vyrobit
[ Link ] snad ještě dělá výfuky. Nápravnice opískovat+šopování - na to se pak ještě něco natře - třeba ten alkyton? Podběhy odrezovačem a na to dle webu
[ Link ] penetrátor a alkyton nebo rovnou tlumex?

18.02.2016, 21:50 |
Tuner#2 | Upraveno: 2016-02-18 21:51:29
Čemu přesně jsi nerozumněl tady? 18.02.2016, 20:17
Šopovat hliníkem nápravnici je nesmysl, jak jsem psal chce to po opískování kvalitní základ a na to vrch. Podběhy obrousit na čistý plech, místa s korozí vyvařit a případně přetřít odrezovačem, na to opět kvalitní základovku (2 vrstvy) a na to tlumex.
Svody na 1,3 jsou nesmysl, obzvlášť pokud na motoru nebude žádná mechanická úprava...

19.02.2016, 09:41 |
jz33 Myslel jsem zadní nápravnici - ta dutá není, přední ano, i když je asi blbost dělat jednu tak a druhou jinak. Jako první bych dal vačku a jednotku ME (možná sání a hlavu) - to už by snad smysl mělo. Na ty podběhy dodržet návod Alkytonu nebo bude lepší ten Tlumex?
Záleží jakou vačku bys dával a jaké další mechanické úpravy? Jinak jsou ty svody vyhozené peníze...
Podběhy jsem psal už tady: 18.02.2016, 20:17

19.02.2016, 16:36 |
jz33 Jo tak, Sincolor - dvousložkový epoxid na podběhy také, potom Tlumex plast. To mohu rovnou dát ten dvousložkový epoxid na podběhy, které pískovat nebudu nebo musím ještě ošetřit něčím předtím? O úpravě motoru a dalších věcí asi bude nejlepší zavolat přímo do ME. U toho výfuku se mi hlavně líbí, že je nerez a nebudu muset každé 2-3 roky dávat nový nekvalitní :-(
Ano, jak jsem psal, kvalitní základová barva je základ všeho...
Co dělat z podběhama píšu už tady: 18.02.2016, 21:50
Mám pocit, že moje posty snad nečteš :))

19.02.2016, 20:49 |
jz33 | Upraveno: 2016-02-19 20:59:04
Jo máš pravdu, to jsem přehlédl, sorry. To by mělo být vše. Ještě jednou moc děkuji za veškeré rady. V dubnu to nechám všechno udělat, tak dám vědět, jak to dopadlo :-)