
Navštíveno 4137x


19.11.2014, 00:13 |
Kesam Vím že je tu pár lidí co jezdí a rozumí tomu chci si pořídit něco lepšího než mám ted.Kolo chci mimo cestu do horšího terénu jako les atd.,ale taky aby se na tom dalo jet i po silnici takže asi uzamikatelnou přední vidlici. Líbí se mi něco takového nejni to zrovna zase jak koukám taková raketa,ale nechci aby se to hned začalo rozpadat.


19.11.2014, 00:14 |
Kesam [ Link ] tohle se mi docela zamlouvá mám výšku 178cm a kola bych chtěl spíš ty 27,5 sem zkoušel ty 29 a na hovno se mi to ovládalo.

19.11.2014, 00:20 |
Kesam

19.11.2014, 00:20 |
Kesam Které je na tom lépe?
Na Cannondale bych se asi vykaslal, maji predrazene kola, vim o cem mluvim (viz. foto meho kola) :-)

Ale pokud shanis neco s cenou kolem 25 tis., tak uz se daji vybrat sikovne kousky, urcite bych koukal po necem na vidlici FOX, RS Reba atd., tj. asi nejaky starsi modelovy rok, ale to vubec nevadi.
ten Cannon je sice pěknej, ale výbavu má jak kolo za 15t. od jiných značek. Cannon, Special, Scott aj, tady budeš prostě doplácet ranec za značku... Zkus mrknout po Canyonu, Cube, Hibike.... tam už ty kola budou rozumně osazený.

19.11.2014, 09:01 |
Petura | Upraveno: 2014-11-19 09:02:00
Jezdím 29" a jsem naprosto spokojený ...
Zkus mrknout na kola Cube, ale víc mi vyhovovala geometrie Specialized(u) tak jezdím na tom. Kdybys měl cestu do Příbrami doporučím ti skvělý krámek, kde pokecáš, vyzkoušíš a prodejce poradí co a jak :)
Spešl, Scott, Trek, udavají směr MTB, tak se není čemu divit, že jsou dražší než ostatní, kteří více méně kopírují

Jen ja osobne bych se vykaslal ma 27,5 a koupil obyc 26,kdyz ti 29nesedi... ;-)

19.11.2014, 09:22 |
nome Jak píšou ostatní v ceně 25 tis se na značky jako cannondale vyprvni. Pokud chceš machrovat že máš cannona kdes zaplatil 15 tis za kolo a 10 za nápis abys mohl machrrovat tak ok ale jinak se dívej po jinejch značkaách
Cube, canyon,
třeba
[ Link ] tohle je třeba dobrý kolo za ty prachy

19.11.2014, 10:36 |
Kesam Díky chlapy teď sem si sjel na ghostu co má kámoš tady v práci stálo 24 ale ty 29 kola mi nesedí a jinak povídal že je tady prodejna s kolama kde mají velký výběr z těch Cube tak tam zajdu mrknout a ten druhej model francouzskej co sem sem dával link je kolo na hovno?
V teto cene jsou vsechny kola +- stejne, nekde dostanes "lepsi" znacku, jinde zase lepsi komponenty.
Jak jsem psal vyse, urcite bych shanel neco s lepsi vidlici, to je zaklad, jestli to je na komponentech XT, nebo SLX, to nepoznas.
Pro me by v teto cene byla smerodatna vidlice FOX, nebo RS Reba.
Nebo pak neco mirne jeteho, treba rok stare, s doklady a v zaruce.

19.11.2014, 13:32 |
jura.j | Upraveno: 2014-11-19 13:36:19

19.11.2014, 15:51 |
Kesam jura.j dají se ty odpružení uzamknout a kolik to váží to kolo tak 15 kilo ne? To je asi dobrý na nějakej sešup což by mi nevadilo ale co pak na silnici a má to malé kola tohle má ty 26ky ne?

19.11.2014, 15:56 |
Kesam nome:to co jsi sem dal to vypadá slušně jak jsou tam velká kola?

19.11.2014, 15:58 |
Honza2.016v | Upraveno: 2014-11-19 16:00:20
proč odpruženou vidli? v minulosti to šlo bez odpružený vidle a teď se to na "speciálech" vrací... na příští rok mam připravenou 29" pevňáka s karbon pevnou vidlej 2x10..možná 1x10 po přestavbě.. důvodem k tomuto kroku je pro mne velmi jednoduchej servis...kdy bych řešil jen brzdy a přehazku (při objemu 25 závodů za rok to je radost servisovat -vidly přesmykač, přehazku , vidly a brzdy..+ samozřejmě trenink..)
kámoš to má a je to silně nakažlivý... váží to necelejch 9kg v 29" a to kolo prostě maká... daj se na tom v pohodě přežít i dlouhý sudety a různá XCčka..jen to není za 25...
jinak za mě v tomto cenovým limitu bych skočil do 26" (už jen kvůli váze... tahat těžký 29/27,5" je oproti 26" výraznej rozdíl ve výjezdech a akceleraci - to kolo jede úplně jinak) ale zas na silnici mi na 26" chybí rychlost 29",
nebo byhc zkouknul něco z CZ "produkce" jako je Amulet (pokud jseš alespoň trochu vlastenec.....či Pells, kterýho jezdím teď už 4rokem, ale MTB budu měnit značku, silničku si nechám..
koukni třeba na www.amulet.cz www.pells.cz

19.11.2014, 16:08 |
Zdenek (A)
Souhlas s Honza2.016v... Neni to zase az tak dlouho, co jsem jezdil MTB uplne bez odpruzeni. Ani predek, ani zadek! Kdyz jsem si pak poridil MTB s predni odpruzenou vidli (RockShox Reba Race), tak jsem zase tak obrovskou zmenu nezaznamenal. Asi nejezdim v terenu uplnou kudlu a nedostavam se tak blizko k limitum, kde by to asi znatelne zafungovalo. Naopak na pevnych cestach a hlavne na silnici je to znatelne na skodu.

19.11.2014, 16:12 |
nome jako sorry ale pokud nepoznáš rozdíl mezi Rebou a pevnou vydlí třeba při rychlejší jízdě v lese tak je něco špatně :-)
na silnici ok ale jinak ...
Kesam- "bohužel" ten canyon je 29" menší v HT nedělaj ale osobně třeba s 180cm a 75kg nemám na 29" kolech žádný problém. Je to spíš o geometrii než o velikosti kol každému sedne něco jiného

19.11.2014, 16:21 |
Zdenek (A)
nome: Zase tak kategoricky jsem to nemyslel. Jen rikam, ze s pevnou vidli jsem toho najezdil hodne a nemyslim si, ze by s ni byl nejaky teren nesjizdny. Proste to holt projedu pomaleji. Kdyz s nikym nezavodim, tak jde o h**** ;-) Jde jen o to, srovnat si v hlave pomer toho, co najezdim v tezkem terenu, lehcim terenu, na cestach a po silnici.

19.11.2014, 16:22 |
nome | Upraveno: 2014-11-19 16:25:52
tady pěkně osazená 27,5 ood Němčíka
[ Link ] nebo karbonbová 26"
[ Link ] Zdenek - To ano ale pokud vím že budu primárně jezdit po silnici nebo cyklo stezkách a sem tam někde jinde tak bych asi volil něco jiného (cross, CX ...) ale jinak ano jsou situace kdy ti stačí pevná vidle

19.11.2014, 16:26 |
Honza2.016v | Upraveno: 2014-11-19 16:31:29
no pokud máš 100kg jako já, tak nastavit takovou rebu na nějakej maraton/sprint či hodně techniský XC znamená nafouknout jí tak, že se dostaneš zdvih 4cm (8cm si pak nedovedu představit, co by člověk musel skočit)... abych z toho při mý váze neměl mořskou nemoc...
takŤka má necelejch 80kg a na něj ta reba chodí krásně...

19.11.2014, 18:18 |
Kesam None to je taky pěkný ale já o tom vím hovno z toho co tam je nic nevyčtu.Dneska pořád něco říkal v práci nějake přehazovačky XT XR nebo co co je lepší nevím :-)
naco XT/XTR..sice to jedu, ale tobě bude stačit kolo osazený LX/SLX s tím že řazení může bejt úrovně DEORE (a hodně výrobců to tak dělá, protže to není tolik vidět..)..pokud to bude celý v SLXxu očekávej dobrej poměr cena/výkon/spolehlivost

19.11.2014, 19:14 |
nome | Upraveno: 2014-11-19 19:15:54
Kesam jsou to urovne komponent
s tim ze xtr je top xt o stupen nize, to co sem daval je osazene xt takze na tvoje jezdeni az az :) jinak souhlasim s honzou ze deore/slx staci 90% jezdcu
kolik toho vubec najezdis za rok ?

20.11.2014, 08:05 |
Zdenek (A)
Honza2.016v: Jo, mam 100kg. Rebu foukam dost, ale furt jsem "tabulkove" v rozsahu. Nastesti je zamykatelna z riditek, takze morskou nemoci netrpim. A jak jsem rekl.... nejezdim na hranici moznosti. Jednak na to momentalne nemam fyzicku a navic se mam asi prilis rad, takze to moc nehrotim ;-)
Honza: hele trosku ulet radit pevnaka na zaklade toho ze ty na tom zavodis, ne?
Ja teda taky dal 10tis za kolo a 80za znacku (cannon claymore) a za dva roky sem na vidli jeste nesahl, predtim totem na giantu servis jednou za 3roky, predtim marzocha66 na giantu 2roky bez servisu (pak mi kolo ukradli)
A lock na vidli nechapu vubec, me se nehoupou vidle 160-180mm a nedokazu si predstavit morskou nemoc ze 80-100mm vidle ...
assassin: A jezdíš nějaký spurty ze sedla?

20.11.2014, 19:20 |
Kesam No když mě to veme tak klidně 200 km za týden :-)
TAk chlapy ještě nějaké tipy.

20.11.2014, 19:40 |
Kesam Nome a ta vidle je dobrá? Tady každej píše že spíš tu druhou.

20.11.2014, 19:51 |
jurda Já sem si letos koupil toto
[ Link ] a najezdil sem sním 6000km po valašsku půlka cesta půlka terén a sem velmi zpokojený bezva kolo za dobrý peníz
Sel bych do XT...hodne dobra trvanlivost/cena...
naprosta hovadina co tady padlo ze cannon je drahej a ma levny osazeni....ano je to tak, ale taky na jejich kola testujou spickovy jezdce coz i spešl...a na geometrii je to znat...jezdim starou F4 s Fatty a jsem spokojenej...hodne sportovni posez akorat by to chtelo dve lokomotivy :-D chce se to svezt a vybrat...kazdy mame jinou stavbu tela atd...

20.11.2014, 22:35 |
assassin | Upraveno: 2014-11-20 22:43:30
Dudelina: tuhle otazku jsem cekal :) samo ze ne - jako temer nikdo z tech co nezavodi - a to myslim kesam taky neplanuje - naopak tim ze jezdil s klukama co jezdi stunt na moto a on na inlinech (jestli si ho s nekym nepletu) tak by ho mohlo spis chytit nejaky celopero s vyssima zdvihama a akcnejsi jizda lesem ..
Treba priklad ze reba v lese nedela moc rozdil proti pevne vidli je fakt - reba je presne vidle pro zavodniky pro ktere je idealni kdyz malo vazi a pri jizde se ani nehne - propruzi jen kdyz trefis extra nerovnost a tim zabrani defektu :)
Jinak bracha je docela nadsenec a taha domu ruzny predvadecky (momentalne je tam na prodej jekyll s lefty tzn skoro to co daval kamil - jen vetsi zdvih a nakej vyssi scalpel - ale samo jina cenova nez kesam hleda) a tudiz sem mel moznost projet kdeco - a bohuzel cannon co se tyka funkce a zpracovani - nic moc :( bratr ji ak jezdi prevazne santa cruz a to je jina liga - na nomada sem bohuzel financema nedosahl tak sem vzal claymore a dost toho lituju :(
Ad ty komponenty - neprijde mi to nejak zasadni - pro me ma smysl fungujici odpruzeni, lehky-pevny kola, pak brzdy a ten zbytek uz je jen pomer cena-hmotnost - funguje to vsechno uz od tech strednich rad a spis smerem k tem drazsim se to pak zacne lamat ze uz je to o hodne drazsi, o malo lehci a navic to min vydrzi ... Prehazka, razeni - to uz je vicemene spotrebak co clovek pripadne za par supu vymeni...


20.11.2014, 22:54 |
Kesam No to celopero mě nějak začíná zajímat když se to dá zamknout tak když pojedu silnici tak to zamknu a je to tvrdý jak normální rám jo?
Jo sem to já inlinista :-)
Kesam: kdyz dupes ve stoje tak se to houpe u vsech systemu - ale ja si zvyknul slapat jinak - v sede spis lehci prevody a jet na frekvenci a ne silove se vzpirat do pedalu - pak s houpanim neni problem a nezamykam na zadnym kole. Kdyz to ma lock tak to zamknes a je to uplne na tvrdo - zas je vic systemu nektery maj treba stavitelnou "gate" ze to velkej naraz odemkne - abys neprorazil dusinkdyz trefis obrubnik treba. Zasadni veda u celopera je kinematika zadni stavby - jsou slozite systemy ktere uz z principu tomu houpani zamezuji - tzn od slapani se nehoupe ale citlive reaguje na nerovnosti (z cenove dostupnych treba giant a jejich system "maestro") no a pak jsou jednodussi kinematiky a pak je to houpani dohnany nejakou slozitosti v tlumici - ruzny promenny charakteristiky tlumeni vcetne elektronicky rizenejch tlumicu.. Tunjednoduchou kinematiku ma treba ten cannon a maj zas "prekomplikovanej" tlumic - jsou tam teda vlastne dva tlumice v jednom - 180 a 110mm zdvihu- prepinas ze riditek s tim zentech 110 i trochu zvedne zadek - lepsi geo pro jizdu do kopce a navic ma jinou charakteristiku tlumeni ze fakt skoro nehoupe a "jde za pedalem" - na to ze to moje je zrovna uz na hranici freeride a ma to pres 16kg tak to fakt docela jede a da se na tom i delsi streka.
U celopera bych ale fakt doporucil si vyzkouset ruzny zdvihy, ruzny systemy, ruzny geometrie - je to hodne penez a clovek ma napoprve tendenci delat zbrkly rizhodnuti ala "ja zas tolik terenem jezdit nebudu, mi staci 100zdvih" a pak za rok meni a nebo naopak chytnou ho maratony a ze 160mm endura dojde k nakymu 10ti kilovymu "skoropevnaku" :) vyzkouseni/ zapujceni nakejch kol by slo zaridit - praha(spis beroun - pribram - treba naka projizdka po brdech)
Jinak samo vyzkouseni kola a geometrie je vhodny i u toho levnejsiho pevnaku - dokud clovek nezkusimvic kol tak mu ani neprijde ze v tom muze byt takovej rozdil
assassin: Hod mi prosim do mailu info k tomu Scalpelovi, kamos neco shani. Diky.
Já souhlasím s Honzou. Osazení SLX/LX, přehazku třeba v XT, na kole za 25k bude vzduchovka vidle s uzamykáním a je to.
Značku bych až tak moc neřešil - je to stejně v zásadě "pouze" rám (myslím značkový), chce to vyzkoušet geometrii.

21.11.2014, 07:55 |
TUNER Pokud jezdíš půl silnice půl lesy,určitě bych nekoukal po nějakém freeridu. Zbytečně těžký a zbytečně velký zdvihy který nevyužiješ. Ber to zjednodušeně tak,že čím vyšší zdvih,tím větší váha. Ono je hodně velkej rozdíl jezdit 10ti nebo 16 kg kolo. Třídu kola - XC,enduro,FR,DH atd. bych zvolil podle toho co jezdíš a na tebe bych tipoval XC - 100-120 mm nebo max enduro které je cca do 150-160 mm zdvihů.
Jezdim pevný XC,XC fulla a mam možnost i endura,ale to už mi pro moje potřeby přijde zbytečný.... ano,má o 50 mm vyší zdvihy než mam na XCčku,ale taky je o 2 kg těžší a ty zdvihy při maratonech tolik nevyužiju a spíš se mi hodí nižší váha. Mrkni na bike forum,mtbs a něco počti,určitě pak lépe poznáš co pro sebe nejlépe zvolit ;-)
Ohledně pevnýho a fulla na kterýho jsem přešel letos,tak řeknu jen že full je pohodlím,trakcí a ovládáním na nerovnostech někde jinde a je těžký se vždycky vracet na pevný,nepohodlný kolo )))
Stejnej názor na to mam od kamaráda a táty,kterejm jsem letos sehnal a vybral taky fully a všichni moc spokojený,jakej je to rozdíl.

21.11.2014, 09:17 |
nome | Upraveno: 2014-11-21 09:19:28
Kesam - no aano Reba je urcitě lepší ale za 25 nemůžeš chtít zázraky :-) podle mě uvedené vidle jsou na běžné hobby v pohodě.
co se týká fullu tak je rozhodnutí na tobě pokud si myslíž že ho využiješ v lese tak proč ne, ale připrav se že i s lockem na tlumičích to nikdy nepojede jak HT navíc na aspoň trošku solidního fulla musíš tak cca 10 tis přitlačit
Na to co sem dávali kluci se moc nedívej scalpel a ostatní je trošku jiná cenová kategorie (ale lefty je super:)
tady zrovna někdo řeší něco podobného tak si počti
[ Link ]