Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: 2.0TDCi 96kW problém

 o Navštíveno 3316x o
o 20.10.2014, 12:26 | Lukasino
Ahoj,
prosím o radu, řeším problémy na 2.0TDCi 96kW motoru v X-Typu rok 2005:
1) Svítí check engine, diagnostika hlásí chybu P0403, tedy EGR ventil
EGR jsem vyndal, vyčistil, vrátil, po smazání se opět objeví.
EGR jsem znovu vvndal, zkusil ho podle návodu na YT (viz níže) a byl špatný,
takže jsem koupil jiný, použitý, ale podle té zkoušky OK a dal jsem ho tam,
bohužel stále svítí check engine :(
Ještě dodám, že mám EURO 3, tedy podtlakový bez elektroniky. Který by neměl hlásit chybu ani při zaslepení...

Auto jede naprosto normálně, není rozdíl mezi stavem kdy check engine svítí a kdy ne (rozsvítí se to cca po 3 nastartováních od smazání chyby).

Případně dá se nějak oblafnout motor, aby prostě jen ten check engine zhasl?

2) Kolísá teplota, odhadem 70-85°C podle budíku na palubáku. Po výměně termostatu za nový se to chová téměř stejně. Co s tím?
Na Fordclubs.org jsem se dočetl, že tenhle problém někdo chce řešit výměnou egr ventilu (při chybě p0403), ale nějak moc nerozumím co by to mělo společného :)

Moc díky za rady/nasměrování ;)

Jsou to věci, se kterými se dá v pohodě jezdit, ale jsem hnidopich a rád bych to měl v pořádku.

Tady ještě jak jsem zkoušel EGR:
[ Link ]


o 20.10.2014, 13:33 | Dudelina
Nebejvaly na mondeu termostaty 2?
o 20.10.2014, 14:04 | Only_One
jojo to je určitě spodní termostat. Kurevská debilovina - chladí se tím olejová náplň a podchlazuje to motor, přitom ten termostat drží na je dnom mini šroubečku. Po výměně mi klesla spotřeba o 1,5litru a přestala kolísat teplota a začalo to řádně a rychle topit.
S tím EGR netuším je to mazut, takže tam může být stále něco ucpáno, zakarbonováno a motoru se to nelíbí
o 20.10.2014, 14:15 | Lukasino
Teď na to koukám, vím že je tam druhý na olej, ale nenapadlo by mě, že by mohl dělat až takovou neplechu :-O

Díky, to vyzkouším ;)

ad EGR, ale co? "Kdyby to alespoň nejelo", ale ono to jede normálně, jen ta přihlouplá chyba stále vyskakuje :-/
o 20.10.2014, 14:30 | camron
Jo co mě ty dva termostaty v Mondeu natrápily....:-(
o 20.10.2014, 15:06 | Only_One
A co mě, než sem na to přišel :-D :-D
o 20.10.2014, 15:08 | Only_One
Jinak ten malej šmejd se dá vyměnit na parkovišti, jen musíš mít šikovnou hubenou ruku, třikrát zlomenou v zápěstí a dej si fakt, ale fakt, ale jako fakt fakt pozor, ať ti ten jeden mini šroubek nespadne do útrob... pokud se ti to stane, pravděpodobně objevíš několik velmi zajímavých nových sprostých slov.
o 20.10.2014, 15:19 | Lukasino
Skvělé, díky, ford má termostat skladem, tak to tenhle týden vyměním. S tím, že mi šroubek spadne do útrob počítám :D
o 21.10.2014, 10:47 | hutchins
je to určitě ten druhý termostat, tatík měl stejný problém na mondeu
o 21.10.2014, 18:58 | dj.DEKL
Ted zrovna resim na Mondeu, ale typuju to na velkej u me...jde mi tepla voda do chladice po par km...
o 22.10.2014, 12:13 | Woko_O | Upraveno: 2014-10-22 12:13:50
Pokud je to EGR ventilem a nechceš ho tam mít, tak ho zaslep a dá se vyřadit v jednotce. Pokud je to stejnej motor jako třeba v Mondeu.. mělo by to mít jednotku Delphi..
o 22.10.2014, 13:27 | Lukasino
Woko: jak říkám, záslepku mám koupenou, vadí mi jen ta kontrolka, takže to je určitě řešení. Jak vyřadit?

Snad dnes vyzvedávám ten termostat, tak doufám že se počasí umoudří abych to rovnou vyměnil.

dj.DEKL, tak držím pěsti :) já to ani nijak nezkoušel a vyměnil jsem ho rovnou... Ale výměna hlavního moc nepomohla :)
o 22.10.2014, 13:54 | Only_One
a kup si do rezervy nemrzku jednu flašku na doplnění
o 22.10.2014, 14:26 | Woko_O
Lukasino: v podstatě je to stejnej princip jako při chiptuningu. Samotná mapa se pak upravuje tak že se vyřadí z funkce pole EGR ventilu. Jednotka ho tudíž přestane sledovat,neovládá ho, jakoby tam vůbec nebyl..což samozřejmě při zaslepení stejně není potřeba. Bohužel i tato úprava stojí obrázky. Vychází to na cca 2500,-
o 22.10.2014, 17:51 | Lukasino
Woko_O: to zní opravdu zajímavě, nikdy jsem to neřešil, tak se zeptám hloupě, to umí každý "chiptuner" nebo poradíš někoho konkrétního v Praze?
o 22.10.2014, 22:54 | Woko_O | Upraveno: 2014-10-22 22:57:01
S jedním právě mluvíš.. ;-)

www.tuning.empreza.cz (je to trochu nedodělaný ale kontakt tam najdeš..hod mi klidně mail..bud na soukromej a nebo na firemní empreza.tuning atd.. :)
o 23.10.2014, 08:47 | Lukasino
No tak výborně, jdu psát mail, díky ;)
o 23.10.2014, 20:24 | dj.DEKL
To chci videt co vyresite :-)
o 23.10.2014, 22:25 | Woko_O
To já zatim taky.. :D
o 24.10.2014, 09:08 | Lukasino
Pánové, ale mě to taky zajímá :)
o 13.11.2014, 21:05 | Lukasino
Takže vyřešeno, děkuji pánové :)

Teplota - byl to skutečně "olejový" termostat

EGR - byl to uhnilý kabel u konektoru před solenoidem k EGR :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3347 sekund.