
Navštíveno 6879x

Zdravím,
chtěl bych vás poprosit o radu jestli jste se s něčim podobnym u auta nesetkali....
Jde o fiat stilo 1,9jtd 115ps 2002, najeto skutečných 90tis km. Auto od zimy do teď stálo před garáží. Nyní se při jízdě od cca 80km šíleně rozvibruje. Při volnoběhu nebo při menších rychlostech naprosto OK. První podezření padlo na zkřivené disky. Udělala se geometrie, vyvážilo se. Pořád beze změny. Vyměnili se poloosy. Zase beze změny. Další podezření bylo na dvouhmotový setrvačník (při jízdě jsme vypnuli motor)
a vibrace neustaly - takže to jsme taktéž vyloučili.
Už jsme bezradní, prosim o reakce k tématu...díky
nemuze byt spatnej nejakej tlumic asi zadni? nebo me napada nejakej plastovej kryt pod motorem jak fici vzduch tak to vybruje nekdi to je videt na autech co jedou po dalnici vybrujici kryty nebo poskakujici kola?
nejsem si jistej, že by plastovej kryt takto rozvibroval celý auto. čepy jsem nenapsal, ty jsou ok....
Jako ufík, budou to gumy (resp. psal jsi jen, že jste je převážili, zkus dát jinou sadu).
jako DJ.Ufík přede mnou. Zkus vyměnit sadu kol. Jestli to na nich stálo, mohou být šišaté pneu
Po geometrii a vyvážení jsem je pro vyzkoušení zaměnil za ocelové 15" zimáky, které vím, že jsou OK. Takže kola to opravdu nejsou...bohužel :-(
co kotouce?Ty taky dokazou nadelat peknej bordel...
co kotouce?Ty taky dokazou nadelat peknej bordel...
kotouče mám právě u soustružníka, uvidíme...
nějaké další nápady?
Tak kotouče srovnaný, náboje jsou ok.
Už fakt nevíme čim to může být...
Fakt se někdo s něčím podobným nesetkal? začíná to vyloženě kolem rychlosti 80km/h a pak se to jen zhoršuje... :-(
No při 80km/h jsou to prakticky vždy nevyvážené rotující hmoty na nápravách - kola, kotouče, náboje, ložiska. Takže jestli je tohle všechno v pořádku, pak je to jenom nějaká drobnůstka, kterou někde pořádná vůle pustí do ničím nekontrolovatelné akce a nechá narůst.
To RedBaron: bohužel vše co jsi napsal bylo vyřešeno
a problém stále trvá...vůle nikde nejsou...
Horní uložení tlumičů - to by spíš klepalo než že se šíleně rozvibruje celý auto...
...můj tip je K.O. vnitřní ložisko na poloose nebo utržený rameno.
Co gumy v ramenech nebo me napadá stabilizator co vyfuk?

27.06.2014, 21:03 |
Augi homoklouby?

27.06.2014, 21:15 |
hanx Zkus jinou silnici
dneska na to kasli a bez slavit svatek ;)
no stilo mam též, v rámci upgradu a nutnýho svrisu jsme ho poznal celkem dobře... nevím co by se tam mohlo pokazit..možná ložisko uložeí poloosy na straně spolujezdce, co je na takový hokejce zezadu bloku motoru.. pak mě napadá brutálně nakoplý kolo..který sice na vyvažovačce může bejt OK,ale od určitý rychlosti se stejně rozvibruje, protože už na to závažíčka nestačej... (jedno takový jsem měl kdysi dávno na tipu...)
Rotační část to nebude, ale bude to vůle v uložení něčeho - stabilizátor, čepy, ramena, prostě něco, co při určití rychlosti začně vibrovat. Kdysi mi něco podobného dělala Oktávka .- jenže to bylo kolem 50-60km/h. Vyměnilo se kde co. Nakonec to byla vůle v ramenu-špatný čep.
Jinak částečně by se na tom mohly podílet stlačené pneu po zimě, ale píšeš, že jsi je vyměnil.

28.06.2014, 19:51 |
Honza2.016v | Upraveno: 2014-06-28 19:52:48
jinak u stila je častej problém v řízení... nevím co to pány v TRW napadlo do řízení dát na stranu spolujezdce plastový futro, který po 10 letech vypadá tak jak vypadá a spojovačka na straně spolujezdce se tak může hejbat i o několik mm (záleží na vysunutí hřebenu...) dost často je toto místo i zdrojem hluků, kdy servisyměněj kde co (ramena, horní uložení, kosti stabíku, uložení nápravnice), ale problém je v hřebenu
hřeben pak servis vymění (za 7000,-) ale po 2-3 letech je vůle z5 (zkušenosti CZ majitelů stil..)
nějaký foto mam zde:
[ Link ] a zde je řešení (vyrobil jsem si bronzový futro):
[ Link ] [ Link ]
Možná se mi budete tlemit, ale mně něco podobnýho dělala Omega 2.5 V6.
Auto stálo skoro rok v garáži, akorát jsem je 1x za 14 projel a vrátil na místo.
Když jsem se rozhodl ji uvést do provozu, dělalo to to stejný. Volnoběh a do cca 80 km/h dobrý a pak vibrace jako prase.
Dělala to špatná zapalovací cívka - prostě to vynechávalo a to tak, že auto jelo jak z praku, ale prostě to mlátilo...