
Navštíveno 3105x

Hodí se všem, je tam pár zásadních změn, měl by znát asi každý :-)
[ Link ] Hlavní asi do 3 dnů při reklamaci, musí dát vědět, jak bude závada odstraněna, upřesnění odstoupení do 14 dnů - nemusí být původní obal, nemusí být visačky, krycí folie apod., vrací se i poplatek za nejlevnější dopravení při odstoupení do 14 dnů...

30.12.2013, 23:13 |
CRK Odstoupeni do 14 dnu bez origo obalu je fakt pecka....
...a naklady na vraceni hradi prodejce...

31.12.2013, 00:08 |
CRK To je snad uz i ted, ale zbozi bez obalu muze v nekterejch pripadech hodne znehodnotit cenu zbozi...
Doted bylo ze vraci postovne pri praceni, ted to chapu ze krome postovneho jeste postovne od zakaznika zpet
Cili 2x postu
Jo je to "super"... Zase si tam někdo vytvořil zajímavé slovní kličky a obchodník kor při prodeji na netu aby to rovnou pověsil na hřebík, protože vracet zboží bez obalu, použité bez foĺií při dnešní rabatu třeba na elektronice? Noo to stačí mít dva vychcané zákazníky a může si to jít hodit a že takových lidí je v ČR bohužel čím dál víc :-/
CRK - jako prodejce máš nárok za "znehodnocení" origo a použití nějakou slevu uplatnit, takže pak prodat jako použité a rozdíl bys měl mít zaplacen, tak to chápu já. Ale bude to boj, než budou rozhodnut8, judikatury atd.

31.12.2013, 09:02 |
riviera.kidd | Upraveno: 2013-12-31 09:07:21
Vyborna je i veta ze se vratna doba prodluzuje o 1rok pokud se zakaznik neupozorni ze to muze vratit
Rok je objektivní doba. Pokud není kupující informován o možnosti do 14 dní vrátit, až rok je na to, že když je třeba po 5 měsících o tom informován, tak od doby sdělení této informace má max. těch 14 dní! Takže je to v tomto případě chyba prodávajícího, že na webu např. nemá uvedenou možnost pro odstoupení do 14 dní.

31.12.2013, 09:46 |
CRK HIGHTOWER: to je presne ono, ty mu strhnes 30 procent a on na tebe posle coi nebo pravnika, protoze bude tvrdit, ze je to moc... jeste prej ma bejt zrusena smluvni pokuta za neprevzeti zbozi - takze vzali i ten posledni nastroj na aspon nejakou obranu proti smejdum...
zaplatí to kupující... vyšší riziko pro obchodníky = vyšší marže...
Zhovadilost mi přijde i 3 dny na vyjádření k reklamaci. 99% eshopů i obchodů jsou jen prodejci a potřebují vyjádření k reklamaci od výrobce.
Což pochybuji, že do 3 dnů zvládnou. Navíc budou byti B2B vztahem mezi nimi a výrobcem.
Ježiš, nemůžou napsat, bude řešeno opravou a je to? Pak to normálně pošlou výrobci/dodavateli a je to... Když to pak vymění za nový kus nebo vrátí peníze, kde je problém? Nebo za to je snad taky sankce?
Proto říkám, než se najdou tabulky, hranice, vyjasní se co a jak, a nejen v tomto, celý občanský zákoník, bude to trvat 2-3-5 let... s rychlostí našich některých soudů, děs. Taky než se vyjasní vztahy mezi dodavateli a prodejci, reklamacemi, bude to divočina...
skončí to tak,že zůstanou silní velcí hráči (alza,mall apod.) a ostatní pochcípaj za chvilku. Když jsme dělaly e-shop v bývalé firmě tak i přes poměrně slušné prodeje byl díky vratkám ztrátový (nejčastější-lidi si objednávaly folie za 36,- kč a pak je vracely a my musely vracet plnou částku vč. poštovného). pak se nám stalo,že se vrátila pevná hf sada asi za 4500,- a nebylo to vidět,ale byla poškozená a dodavatel jí nám vrátil a 4500 fuč... a takových věcí bylo milion. Pak bylo lepší se na to už radši vykašlat. Dneska dělat e-shop je velká bojovka...
A jak to dělají třeba v Americe? Protože u nás vrací zboží třeba každý stý, ale v USA je naprosto standardem, že si kupující objedná deset foťáků z eshopu a pak jich devět vrátí. To je tam prostě styl nakupování. U nás ty vratky nejsou zdaleka tak rozšířené. Jak to, že v USA to nevadí?
(Osobně jsem tedy tu možnost vrácení do dvou týdnů nikdy nevyužil, vždycky si předem zjistím, co kupuju).
Ideální by byla ofiko černá listina lidí, co jsou šmejdi, dle jména, adresy, tel., IP, mailu, to by udělalo trochu pořádek, pro tyto by byl prodej jen při platbě předem.
Nebo smluvní pokuty uvedené v objednávce (prokazatelně o ní bude vědět), 200-300,- Kč, slušnému člověku to neva, šmejd si dá bacha. A prostě to dát k soudu...
. Nově je smlouva uzavřena ihned v okamžiku odeslání objednávky. Dříve byla smlouva uzavírána až po potvrzení ze strany obchodníka.
takže pozor na chyby a uvedené ceny za 1kč.
vzpomínám si dobře na kauzu předloni s esopem za chybné ceny kdy si každý objedbnával a byla to skrytá reklama, protože nebyla objednávka potvrzena.
takže když bude chyba na eshopu s cenou a já objednám je povinnen mi to dodat prodejce za cenu uvedenou v objednávce?
Kallin: to je kravina, protože jednoduchá obrana prodejce je zboží je vyprodané, nebo dále se neprodává.
No, to je věc obchodních podmínek na webu a pak případných soudních rozhodnutí :-D Smlouva je uzavřena a nedodržení podmínek smlouvy už samozřejmě nese sankce dle zákona či právě obchodních podmínek...
H.E.R.O.: Jsem rád, že je tady ještě někdo s normálním úsudkem. Bohužel je to jak píšeš :-/
Mr.Scully: To jsi proboha slyšel kde? Přítelkyně sestra je už nějaký ten pátek v USA a zrovna na tohle téma přišla řeč o Vánocích a tohle tam funguje max. u bot/oblečení... Neexistuje aby si někdo dovolil koupit foťák, sloupat slídy a hurá na dovču. Po 14dnech vrátit a chtít peníze zpět. Kam by to zboží jako šlo? Jak dlouho tohle prodejce s 2% marží může ustát?
Je to vse pekny, jak to bude kazdyho chranit a kdesi cosi. nejsem podnikatel, jse spotrebitel, kupuju, neprodavam. Ale mam takovej pocit ze prvni co cesi zacnou delat tak ze zacnou v tom hledat diry jak prodejce/zakzaniky zase jen oskubat, vymrdat s nema. Koupit si projektor, pustit na oslave vecer par filmu, zabalit, a poslat ho zpet projci atd atd. Ale treba taky ne, treba to bude vse v pohode...
Tuner#2 - vidím to třeba na fotografických diskusích. Vždycky se někdo ptá "co mám koupit za foťák tady z těch pěti" a odpovědi jsou "objednej všechny a pak si jeden nech a zbylé vrať". Podle četnosti takových příspěvků jsem vyrozuměl, že je to tam naprosto běžná věc, aspoň teda u větších prodejců (Amazon apod.).

01.01.2014, 12:19 |
X-sat (M)
Trošku upřesnění
Při vrácení do 14 dnů vrací obchodník zákazníkovi všechny peníze, které od něj přijal, včetně nezbytných nákladů na dopravu.
Toto neznamená, že bude prodejce hradit poštovné (dopravné), které bude zákazník platit za zaslání zboží zpět prodejci.
Osobně jsem rád za posílení práv zákazníka.

01.01.2014, 12:54 |
CRK X-sat: posileni prav zakaznika je v poradku, ale co taky nejaky prava prodejcu?
Tuner. Přesně tak používal jsem 3 týdny v USA iphone5, na Lte mě vydržela barie 2-3h tak jsem ho vrátil a dostal peníze zpět, všechny folie sundane a nikdo nic neřešil,tady mě přijde ještě větší masakr ty obaly, jak můžeš prodatt základní desku od pc bez krabice to přece nikdo nekoupí atd, nebo tv na to každy kouká tohle mi hlava nebere, takže někdo si udělá legraci objedná z eshopu 10x věc otevře a pak vrátí zpět ještě prodejce doplatí za jeho poštovné a věc již bez obalu neprodá mnoho není to super ::) ještě, ze už. Nebudu mít zádný e-shop

01.01.2014, 19:50 |
xenonman | Upraveno: 2014-01-01 19:51:23
Chápu ochrana zákazníka, ale to by jsme nesměli byt v Cz

02.01.2014, 12:07 |
Cenda jestli to chápu dobře, tak nOZ upravuje podmínky mezi dodavatelem a spotřebitelem.
Definice spotřebitele:
"Spotřebitelem je každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná."
Pak je spotřebitelem pouze člověk, nikoliv osoba (fyzická i právnická). Každopádně z definice vyplývá - jestli to dobře chápu - že nOZ neupravuje podmínky záruky pro prodej zboží, jenž slouží k výdělečné činnosti? Mě se to nezdá úplně jednoznačné ...
to Cenda, přítelkyně dělá v advokátce a teď jim došel novej občan s komentáři... celkem je to 6 svazků po cca 1500 stránkách ... MASAKR a to ještě neznamená, že ty komentáře budou přesně takto vykládány na soudu.
Takže pokud se ti to nezdá jednoznačné, nejsi v tom sám. Ani hodně dobří právníci z toho nejsou moudrý,

02.01.2014, 12:58 |
Cenda ona to dál ještě upravuje část o kupní smlouvě a tam se zas už jen píše o prodávajícím a kupujícím ... a podle téhle části na formě stran nezáleží (resp. není definováno), takže záruka 2 roky by měla platit vždy ... jsem z toho jelen :-(
Cenda: platí to pouze mezi prodejcem a spotřebitelem bez uvedeni IČ. Pokud je prodej na IČ, dotyčný má smolíka. Prodejce není povinný cokoliv do 14 dnů vracet. Protože se to řídí obchodním zákoníkem.

02.01.2014, 20:34 |
Cenda Rajdlos : pokud vim, tak obchodni zakonik je zrusen a misto nej je obcansky plus zakon o korporacich. Ten ale tohle neresi a v NOZ se neresi spotrebitel. Pouze kupujici a prodavajici.
Cenda: divný :/ OZ by měl být právě upraven dále zákonem o obchodních korporacích ne? který upravuje i vztahy mezi subjekty s IČ. Zítra zavolám účetní :)
no, ted ty vztahy co byli dříve v obchodním zákoníku jsou komplet převzaté do NOZ, zákon o obch. korporacích řeší vše ostatní, závazky jsou řešeny v NOZ.