Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Downsizing...

 o Navštíveno 9669x o
o 27.12.2013, 08:54 | Jozzo


o 27.12.2013, 09:41 | Pavel 528
vubec se tomu nedivim,ze to takto vyslo....a to se nebavime o tom,co ty motory vydrzi....proste jde to vsechno do sra.ek
o 27.12.2013, 09:52 | haskyvr6
Jen napsali na papír to, co většina lidi trochu znalých problematiky již dávno ví. Je to smutné...
o 27.12.2013, 10:01 | Tuner#2
Jako haskyvr6 :-/
o 27.12.2013, 10:57 | muSlim
Ako ostatní. Objem ničím nenahradíš :-/
o 27.12.2013, 11:06 | radaman
:-( další perpetummobile jako bio paliva...mam takový pocit, že to bude se vším jen horší a budou nám tyto nesmysly tlačeny více a více :-(
o 27.12.2013, 11:20 | michall
Trochu mi to připomíná akci úsporné "žárovky"
o 27.12.2013, 11:58 | mrazik
Zapominate na druhy pohled, ktery zminuje v clanku, ze downsizing neni spatny smer, zakaznikovi nabidne lepsi dynamiku motoru. Ocekavat nizkou spotrebu mohl snad jen ten nejvetsi optimista, fyzika se proste okecat neda.
Ja mam ve Fordu S-Max 1.6 ecoboost 118kW a ten motor funguje vyborne a spotreba 8.5 - 9 je myslim take adekvatni, vzhledem k velikosti auta.
o 27.12.2013, 12:52 | crestik
...mě by spíš zajímal ten jejich provoz, jak se s nějakým jejich 1,5t autem s 2,5l motorem dostali pod 8/100.
o 27.12.2013, 13:44 | Augi
Mně zase připadá, že někteří zdejší členové jsou až příliš zaujatí. Ukažte mi jakýkoliv auto s "větším" objemem a výkonem jako mám já v 1.4 (230HP), že umí jet v pohodě pod 6 litrů a dlouhodobě za 7? :-/

A může mně nekdo vysvětlit, jak může mít japonský 2.5litr lepší dynamiku než 2.0Ecoboost? A to nejsem žádnej Fordista, ale zní mi to jako kokotina...
o 27.12.2013, 13:48 | Pavel 528
a kolik ti ta 1,4 s vykonem 230ps nabeha km?...az budes mit najeto 500tis,tak se o tom muzeme pobavit,jak je to spolehlive...o]]
s tou s spotrebou je to samozrejme na stylu kazdeho "zavodnika",ale 7 je uplne dokonale,pokud je to real a ne palubak cislo a jezdis kloubouka..o]]
o 27.12.2013, 15:01 | muSlim
2 Augi: trebárs 330i/335i? Nevravím že presne za 7, ale bude sa to motať neďaleko tvojej spotreby, nabehá to tak 6x toľko čo vydrží tá 1.4 a výkon z toho lezie každou dierou ;-)
o 27.12.2013, 15:22 | Augi
Pavel 28: Ale o výdrži já se vůbec nebavím, to je "možná" někde jinde.

muSlim: Ano, je to reál. Nemám důvod tu plácat kraviny. Jen si prostě myslím, že v tom článku jsou kokotiny, to je vše.
o 27.12.2013, 15:54 | Proffesor_W
230 koni z 1.4 skodovky? kolem toho bych se bal i chodit.
o 27.12.2013, 19:18 | Milhauzz
Nu,

downsizing je taky taková ekologie převlečená za byznys. Trh je zkrátka přesycenej, je potřeba aby se všechno "kurvilo" a pak se kupovalo nové a nové, prostě konzumní společnost. Málo kdo dneska zaplatí za kvalitu. Nejde jen o auta, podívejme se do spotřební elektroniky, kam spadlo i IT a další věci. Dávno sou doby, kdy auto byla celoživotní investice. Mrkněme se po bazarech. Dneska si kromě konkrétního modelu můžeme "namíchat" pomalu i výbavu, barvu a provedení interiéru. Navíc auta už nejsou jen dělníci ale takřka pojízdné obyváky. Holt na lepší se zvyká vždycky lépe.

nicméně tu budou vždy dva tábory. Jedna strana lidí, kteří jsou na tom finančně dobře a můžou si dovolit co řekněme tři roky koupit nové auto, tak budiž, ti nějakou výdržnost sledovat nebudou. Najedou 250 tis, v bazaru, jak už je českým zvykem, se z toho udělá voňavka se 128tis km a hotovo. Finančně bonitní majitel, který toto neřeší, bude nejspíše dumat nad spotřebou s tím, že ano, má malý motor který umí jet v ideálním případě za malou spotřebu, ale když na to dupne, může jet 200km/h.

Druhý tábor, do něhož patřím i já, se prostě děsí toho, co si za 10 let koupí v bazaru. Před 10ti lety, když se člověk motal v bazaru, tak přemýšlel možná nad rozvodama, gumama, žárovkama a tím, že ho musí alespoň projet myčkou, než se pochlubí. Dneska a v budoucnosti? Egr, turbo, dvouhmota, vstřiky, čerpada, kompresory, nevyspytatelná elektronika a tak dále. O výměně autorádia (alébrž sme na autohifi clubu) si můžem už taky jenom nechat zdát. A co ještě patří k nám za obavy, na této straně tábora? Jendoduchá odpověď: Proč si sakra mám kupovat přefoukanou volovinu, která žere stejně jako šestiválec s navíc lahodným zvukem? (jasně, sám mám teď přefoukanej čtyřhrnek v naftě, ale V6, V5 a V5 tubo béňo bylo a to byl zážitek z jízdy).

Prostě ať chceme nebo necheme, tak auto se stalo spotřebním zbožím. Třeba autobazary úplně zaniknou, protože nebude co prodávat. Prostě 5 let kvóta a pak šup do lisu. Vemte si jen tak úvahu. Proč se pídit po mainstremovém ojetém telefonu když nový stojí míň jak inkaso? Proč kupovat starý PC děckám na hry kdyžbudou řvát že jim tam nejde to a tamto? Proč nepřesvědčí člověk své známé že to či ono opravdu bude hrát ať nekupují tu mrdku z elektra? Protože to nemá modrou ledku USB a HDMI.

Věci prostě ztrácej hodnotu, konzumní společnost založená na hodnotě peněz je tu a my svým halekáním akrotát můžeme nostalgicky (i když je to v prdeli když si řeknu, že mi bude na jaře 33) že prostě bylo líp.

Nu, přestanu mudrovat a du dělat něco užitečnějšího, třeba někoho nasrat :)
o 27.12.2013, 19:40 | CVakk
pěkně si to napsal...
o 27.12.2013, 19:41 | Marťas1
Milhauzz: amen
o 27.12.2013, 19:55 | Lubak | Upraveno: 2013-12-27 19:56:33
downsizing je prostě trend dnešní doby, ať se nám to líbí nebo ne, automobilky jsou k tomu defakto nuceni, aneb prostě chtějí zisk.
Sám pozoruju změnu i z pohledu kupujicích, kteří se o tyto motory zajímají. Automobilky chtějí v první řadě prodat(vydělat). Ač mám osobně rád autem s větším objemem, tak bohužel na našem kontinentu defakto neprodejné. Pár ks, kterých se prodá prostě automobilku nevytrhne a chtějí obrat/zisk/prodej tak jdu s davem.
Stačí se podívat na statistiky třeba u VW a jiných kdo má ještě např. 6 ti válce procento je mizivé a do budoucna bohužel tyto motory tady zmizí úplně ač je to škoda, je to tak.
downsizingové motory jsou od určitých výrobců velice příjemné, ale záleží na rozumu každého kupujícího, pokud si myslí že např. s 160PS foukačkou budou s plynem na podlaze jezdit za 4,5 litru tak to je prostě utopie a průměrně smýšlející člověk si to prostě myslet nemůže.
Sám mám něco s těmahle motorama najeto a je to prostě jen a jen o užívání. Umím jezdit za 5 litrů ale také za 10 je to prostě o užívání a používání noh a hlavy
o 27.12.2013, 21:06 | mrazik
Pavel 528 a chce nekdo, aby ty motory najezdili 500 tKm ? Drtiva vetsina lidi se boji koupit ojetinu, co ma 200 tKm poctivych a nad 300 tKm je auto neprodejne, takze kdo to vlastne chce ?
Milhauzz mazes si trochu med kolem pusy, oni ojetiny jsou stale stejne rizikove, egr je problem uz od 90teho roku atd. Ja si treba tu foukanou volovinu koupil, protoze Ford s nima jako jediny nema problem.
Staci se podivat, jaky je prumerny objem v nejprodavanejsi nizsi stredni kategorii : 1.4 - 1.6, objem nad 2 litry je vzacnosti a drtiva vetsina lidi rekne, ze to nekoupi, protoze to strasne zere.
At chceme nebo nechceme, vyvoj je proste takovy, ze auta, elektronika jsou spotrebni veci, muzeme s tim nesouhlasit, muzeme o tom diskutovat, ale to je tak jedine, co s tim muzeme delat.
o 27.12.2013, 21:19 | petrcorrado
tak on ten směr nižšího objemu je stejně jen klišé pro blbečky. Jestliže odebírám výkon 160ps tak ho odebírám z paliva a tomu palivu je úplně fuk jestli hoří ve v6 nebo 1,2t. pořád je zachovaný směšovací poměr, takže turbo tam sice foukne víc vzduchu ale tím pádem i více paliva. Jediný rozdíl je při jízdě v klidu, kdy ten výkon neodebírám, ale vyspělý více válcový motory to řeší vypínáním válců. Rozdíl je opravdu jen v životnosti a o tu tady jde, jak už tu většina píše. Na tyhle pomatenosti jednou dojedem. Někdy mám pocit, že vládu převzali mimoni a chtěj nás prostě postupně zlikvidovat a my jim ještě budem tleskat... :-(
o 27.12.2013, 21:34 | mrazik
petrcorrado jenze kazdy motor je ruzny, kazdy ma ruznou ucinost, zevseobecnovat toto je kravina - drive meli auta silene objemy a vykony male. Tvrdit o vsech majitelich, ze jsou blbeckove, to bych si neco nehezkeho pomyslel ja o tobe. ja chtel velke auto pro vetsi rodinu, chtel jsem benzin a foukana 1.6 s vykonem 160PS mi vyhovuje, jsem proto blbecek ?
Zivotnost nesouvisi pouze s tim, jestli tam je nebo neni turbo, zavisi vyhradne na konstrukci motoru, pouzitych materialech - z minulosti je znamo spousta motoru nefoukanych, co meli velke problemy.
Me uz to prijde jako zpusob, jak byt zase v necem IN. Jeste nadavat na amiky, jak kradou ropu v afganistanu a je to kompletni.
o 27.12.2013, 21:41 | petrcorrado | Upraveno: 2013-12-27 21:45:34
myslím tím obecné prosazování downsizingu - a s tím spojená argumentace - je skutečně pro lidi bez širšího rozhledu. Konkrétně tvůj motor jsem uvedl pouze jako příklad poměru výkonu, downsizing to úplně není. To je právě ta 1,2T a i třeba 1,2htp. 100ps z litru se tahá z motoru bez problému několik desítek let. A není to nijak závratná hodnota. Takže asi tak :-)
- účinnost se moc u motorů nemění, je víceméně stejná. Ten koncept ani nic moc převratného nedovolí. Je to prostě termodynamická hračka, ta bude vždycky topit pánu Bohu do oken. Myslím, že stačí znalost středoškolské fyziky a sem tam si něco přečíst a je hned jasný co je zatím. Což tady na fóru vypadá, že to každý pochopil.. :-)
o 27.12.2013, 22:19 | Milhauzz
Mrazik: já nemyslel egr nějak konkrétně, spíš sem to vzal jen jako výčet věcí, kterých je v autě čím dál tím víc ... nesmíš chytat každý slovo :)
o 27.12.2013, 22:33 | Proffesor_W
27.12.2013, 21:34 | mrazik

Naopak, aktualne je spis IN koupit si auto s motorem ze sekacky a PC ventilatorem v sani.
o 27.12.2013, 22:36 | Respo
ako písal Milhauzz .
Ibaže sa to týka všetkého nie len aut alebo IT ale dokonca aj vlakov alebo lietadiel
prečo v CZ už nie sú migi ? alebo prečo odstranili vláčik čmeliak ? lebo vela žere nafty . U nás na SK sú už iba dva čmeliaky a migi sa budú dávať tiež preč
Prečo teda taký rusi začali vyrábať pre seba znova čemliakov !? prečo rusi začali vyrábať Mig 31 ( ktorého koncept bol už pred migom 29 a vývoj začal pred 1980 )?! lebo sú to poctivé ktoré su blbovzdorné a budú fungovať !
Presne preto rusi serú na DPF a EURO normu a u nás sa snažíme zachrániť svet nejakými emisiami a pritom zaoceanska loď má počas jedenj plavby emisie ako polka aut na zemeguli

Tí ktorý patria do druhej skupiny ludí určite ocenia dokument o plánovanom zastarávani : Žiarovkova konspiracia (2010)

Kto vie kde to všetko nakoniec skončí lebo takto to ísť donekonečna nemôže
o 27.12.2013, 22:42 | mrazik | Upraveno: 2013-12-27 22:42:51
Respo jasne, nahazeme na jednu hromadu, hrusky , jablka, banany, hroznove vino a do toho nastrouhame klokana, asi tak chapu to co jsi stvoril.
Ale dulezite je na neco nadavat, je jedno na co, hlavne na neco.
Sakra tak to nekupujte, nuti vas nekdo, drzi vam nekdo pistoli u hlavy ?
Kolik z vas ma 6 a vice valcu pod kapotou ? Jeden, dva ?
o 27.12.2013, 22:46 | schwaboid
100% for Milhauzz
o 28.12.2013, 00:00 | Milhauzz
Žárovková konspirace je zajímavá. Když sem to shlédl, tak sem si říkal, že buď je to propaganda s kapkou naivismu nebo prostě takový to uvědomění že všechno je jen a jen byznys. Boužel. Já bych se tu nerad nějak rozkecával (i když sem už zase dlouho nic nepsal a svrbí mě ruce :)) o kvalitě či nekvalitě, ale jen tak co mě trklo, když sem viděl ty zaoceánský lodě.

Otec se pohybuje v lodích už odnepaměti. Nyní je v situaci, kdy vykonává na menších lodí (do 3000kW) Chief Engineera (kdo nezná, tak druhá fce pod kapitánem). Už prostřídal několik rejdařství a má za sebou zkušenosti s loděma cca 30let. Za tu dobu se hodně událo. Jezdil jak na lodích vyrobených v polských loděnicicíh za bolševika, pak na USA lodích, německých lodích. Jak je to se vším, tak i výroba lodí se kvůli ceně přestěhovala do číny. Nu a teď k čemu se chci dostat. Trh s loděma je totálně přesycen. Loděnice se zavírají a dokonce skoro všechny v číně. A teď pozor, v číně se to balí ne kvůli totální přesycenosti trhu, ale kvůli tomu, že ty lodě jsou prostě sračky. Nejsou problémy s motorama (německo), el. generátorama (usa), odstředivkama na čištění paliva (německo), ale s lodí jako takovou. S elektroinstalací, armaturama, celkovým provdením. Tyto lodě po 5ti (!!!) letech jsou nerentabilní na provoz z důvodu údržby. Přitom otec pamatuje lodě, co měli 25 let, miliontej nátěr a furt to všechno bublalo a byla pohodička. Tak uvidíme, jestli potentáti z automobilek nepřestěhují výrobu do číny, aby auta byla sice lacinější ale kvalitativně v prdeli ...

Takže doufám a přeju těm hajzlům čínskejm, co jen všechno fušujou, kopírujou, náma evropanama totálně pohrdajou a mají vše v paži, aby taky poznali, co to je, když výroba stojí. Mno jo, von čínan si zvykl (teda tam na boahtýám pobřeží) na nějakej vyšší standard a chce víc a víc. Tak stěhujou výrobu do vnitrozemí. Aporo, nebylo tohle už kdysi v číně? Že se vyrábělo železo úplně všude a stálo to za hovno? :)

Mno a kam tím směřuju? Já si tak nějak přeju, aby za x let praskla finanční čínská uměle držená deflace a vrátila se výroba zpět, byla práce, opět kvalita, za kterou se dá zaplatit a vydrží. Jenže s EU je tahle myšlenka čirá utopie. Kurva já du spat, akorát sem se zase rozčílil. když se mrknu kolem sebe doma, přemýšlím, co v tý číně vlastně vyrobený nebylo. Snad asi jenom já :) A sorry za offtopic :)

o 28.12.2013, 01:12 | Jozzo
já mám :))
o 28.12.2013, 03:35 | Drtič
Taky mam :-D
o 28.12.2013, 09:33 | mrazik
Takze jsem mel pravdu, dva :-D
Milhauzz jo to je bohuzel smutna realita. Ti nahore, myslim uplne nahore, ziji v uplne jinem svete a zadaji minimalne stale stejne zisky a vzdycky zalezi, jaky jim kdo prinese graf resp. prezentaci. V nasi firme udelali graf, ze se prestehuje oddeleni financni oddeleni HR do Indie (ano ctete dobre), protoze to je levnejsi a tady muzou prospustit nekolik desitek lidi. Super napad, naktery po roce vsaichni nadavaj, protoze to absolutne nefunguje a moc se bavime nad tim, co indiani vymysli.
Spousta tovaren uz se takhle spalila, kdyz zmetkovatost stoupla a ja doufam jako ty, ze soudruzi to neudrzi a bublina praskne. Uvidime, jak dlouho to bude trvat. Ono jde take o to, ze za chvili tu nebude mit ty vyrobky kdo kupovat, protoze lidi nebudou mit tolik penez.
o 28.12.2013, 09:48 | schwaboid
Já mám dva, takže už jsme 3 mušketýři a máme 4 V6 :-)
o 28.12.2013, 10:12 | muSlim
Tiež mám nejakú dobu už len 6 valce, takže mimo ;-) teda momentálne nemám (predaj), ale onedlho zas budem mať, takže by si sa mrazíku divil koľko ľudí tu tie 6+ valce má :-)
o 28.12.2013, 10:35 | petrcorrado
Taky mám. R6, V6 a V8. Kolem mě spoustu přátel s V8. Jinak dnes dávali autosalon a v něm nový golf gti co má 230 ps a 350 nm a světe div se, údajně bere jen 6 litrů. Takže jdu roztrhat diplom.... A stěžovat si na katedru spalovacích motorů, že nás učili blbosti!!!!
o 28.12.2013, 10:50 | Honza2.016v | Upraveno: 2013-12-28 10:51:30
nejmenší motor co vautě doma máme je 1712ccm boxer na 4 klapce se 140PS tak jak vyjel z továrny:) jinak pod 2l nejde nic a jsem za to rád..

s downsizingem mam tu zkušenost jak už tu nahoře někdo psal..že koně musíš nakrmit a je jedno jestli z 1.4T či 2.5l V6 NA motoru...je to obyčejná chemie a fyzika... a radši budujezdit 2.5V6 než nějakým nadopovaným pištilem, kde budu čekat co se kde vysere.. nově maj konstruktéři těchto malejch sráčů vychytávku-kurvítko v podobě ozubeným řemenem poháněný olejový pumpy... samozřejmě máčeným v tom sajrajtu ve vaně... prej jsou motor tišší a má celkově klidnější chod srovnatelnej s klasickejma nedownsizingovejma motorama..

ano olejová pumpa(pouze ale odsávací ze suchý skříně) poháněná řemen funguje již léta v motorsportu..ale tam jsou jiný podmínky provozu a servisní intevraly...
o 28.12.2013, 10:57 | SilverGhost
Taky mám I4 a V8 :-)
Jinak v autosalonu neříkali, že bere jen 6 litrů, ale že se s ním na klobouka dá jezdit za 6,5-6,7.
o 28.12.2013, 10:58 | P.E.T.R
Také mám V6 3.0 a už kvůli tomu zvuku bych menší motor nechtěl. Zvyká se velmi rychle. :)
o 28.12.2013, 11:34 | Sau
Taky mám šestivál (a zároveň čtyřválec v druhém autě) a jak tu moju R6 miluju tak ju mět na denní ježdění si moc představit nedokážu. Na to mám ten čtyřválec. Žádný oturbený tříválec samozřejmě, klasická atmosférická 1.8. Které ovšem jezdí za 2/3 spotřeby té R6. Při tom stylu a provozu kde s ní jezdím já. Nevím proč bych měl jezdit se spotřebů o polvinu vyšší, enom kvůli pocitu ? Jako víkendovka, na což tu R6 mám je to ale něco inčího.

Podle ma je pro většinu ludí tu v evropě najideálnější motor atmosféra právě nějak 1.5-2.0 litru objemu. Na to kdyby automobilky vrhly veškeré své úsilí, to by podle ma pak panečku byly vymazlené motory. Žádný downsizing...
o 28.12.2013, 12:05 | Pavel 528
nejak nemam silu sem psat nejaky litanije jako Milhauzz,ale naprosty souhlas s nim...
jo a taky mam R6 3,0....o]]
o 28.12.2013, 12:17 | radek.613
Taky mám a měl jsem, a stav průběžně doplňuji, dokud je kde a z čeho vybírat. Krom "modrého otroka", tedy užitkového pick-upa (4válec z poloviny devadesátých let 63 kW z 1,3 litru) doma není a nebylo nikdy nic jiného než V8, R6, V6, V12 a nevidím v příštích 20ti letech jakýkoli rozumný důvod pro změnu či pořízení něčeho moderního se čtyřmi a méně válci, i kdyby to na papíru mělo parametry motoru F1, neb realita bude v řitním otvoru EU, design bude na poblití, váha rozměru slona a procento plastů děsivě vysoké, jak všichni víme.

Sau: 6 let denního provozu se starou ojetou R6 patřičného objemu, kvality výroby a tím spolehlivosti a výdrže u mě představovalo náklady na PHM i servis nižší, než s paralelně provozovaným nízkoobjemovým "moderním" R4 v zaměstnání, přičemž toto reálné zhodnocení jsem si dovolil udělat v šestiletém horizontu s průměrným ročním nájezdem každého z těch aut mezi 22-25tis ročně. S tím že rozdíl spotřeb bohatě, bohatě kompenzovalo pohodlí, bezpečnost, výkon a feeling se čtyřválcem nedosažitelný. Takže za mě opačně - proč bych měl denně trpět v nějaké podmotorované plastopixle, jejíž bezpečnost vytváří pouze hromádka pytlů a jízdních asistentů....
o 28.12.2013, 12:46 | Sau
radek.613 : Jo, záleží jak sa kde kdo pohybuje a jezdí. U ma je to přesně naopak, servis a náklady zatím jednoznačně meněí u R4 než u R6. A právě ten čtyřvál sem kupoval takový aby podmotorovaný nebyl (140 koní na 1260 kg).
o 28.12.2013, 13:56 | petrcorrado | Upraveno: 2013-12-28 13:57:30
to SAU: tvůj motor ale není zástupce downsizingu. Navíc poměr váha - výkon je velmi pěknej :-)
to Silverghost to asi říkali, ale pak v tom závěru v tý tabulce byla psaná spotřeba 6 - 6.5, nevím přesně, ale to je snad fuk. Je to podvod, nebo klamavá reklama, nebo spíš je to trend. To samý zkoušeli hlásit u panamery tuším okolo 8,5? už taky přesně nevím, ale musel jsem se tomu smát....
spotřeba není odvislá ani tak od objemu, jako od výkonu. 200 ps auto bude jezdit okolo 10-12, 300ps okolo 13-15. Tak to prostě je. Neřeším tu jízdu na dědečka - protože to není samozřejmě věrohodný ukazatel. Je to jen nevýznamná statistická odchylka. Mluvím o průměrné spotřebě.
o 28.12.2013, 14:00 | Sau
petrcorrado : Šak jo, o tom právě píšu. Kdyby sa automobilky spíš vrhly na eště další zdokonalování atmosférických motorů, udělaly by líp. Tak jak to třeba dělá Mazda.
o 28.12.2013, 18:02 | Knightey-
Ja to rikam furt, jebat tyhle nizkoobjemovevysokootackove motory :D

PS: 2x V8 kdyby chtel nekdo rejpat :)
o 28.12.2013, 23:22 | radek.613
Ještě chvíli a bude to vypadat, že čtyřválcové TSI tu má jen "mrazik".... :-D
o 28.12.2013, 23:36 | .mycTD
taky mam jako daily car V6...
o 28.12.2013, 23:41 | KKKuba
2.5 R6, nic s míň jak šesti hrnkama už mi nesmí do baráku :D

(takže můj názor na downsizing je asi jasnej...)
o 29.12.2013, 00:41 | mr.brain
K té spotřebě u toho Golfu... Nevím proč si myslíte, že je to nemožný, říkal to v souvislosti pokud bude řidič řadit přesně podle indikátoru řazení a nebude na to moc šlapat. A kdo má novější koncernové vozítko s tímhle indikátorem na maxidotu (nebo jak se teď ten display jmenuje), tak ví, že to nabádá k řazení už při nesmyslných otáčkách (resp. nutí to extrémně podtáčet), takže v určitém režimu to fungovat může.
o 29.12.2013, 03:22 | Augi
radek.613: neboj, nebude, já mám taky tu nesmyslnou malorážku od koncernu, co má k turbu navíc ještě kompresor :-D
o 29.12.2013, 09:03 | Dudelina
Já osobně preferuju koncept malýho (litrovýho) prdítka do města (obratnost, pojistka, spotřeba) a k tomu něco rodinýho klidně velkoobjemovýho. Nicméně koncept Ecoboostu mně neva, když vidím, že 160k dokáže opravdu jezdit kolem 7,5l.
Osobně mně chybí pokračování 3L Lupa atd. prostě něčeho, co bude do města a bude opravdu nízkonákladové.

Sice mám taky sen mít něco > 4.0L ,ale zase jsem realista spíš to bude něco na víkendový blbnutí, než denní ježdění.
o 29.12.2013, 09:13 | petrcorrado
Mr. Brain : jenže ten určitej režim je v celkovým používání toho auta nevýznamnej. Taky by mohli začít uvádět spotřebu při jízdě z kopce... :-D
o 29.12.2013, 10:12 | mrazik
Dudelina přesně tak, on je V6 nebo V8 paradni, ale jezdit s nim kazdy den do mesta je volovina. Pro me je vyhodnejsi jezdit autem,k tomu jeste rozvazeni deti, a musel jsem volit vetsi rodine auto, takze S-Max s 1.6 EB mi prisel jako vyborna varianta.
Vidim, ze majitelu s V6 a vice je tu vic nez jsem myslel, polozim tedy dalsi otazku - kolik z vas s nimi jezdi kazdy den ?
o 29.12.2013, 10:27 | Duri
...taky 3.0 V6....každy den v provozu
o 29.12.2013, 10:28 | Honza2.016v
S V6 jezdím každej den (AR 156 V6 SW).. jak couračky po městě, tak do práce... z 2.5l má 220PS (ze seriovejch 190PS po úpravách -vačky, sání, SW, lehce do vejfuku)

Boxer na 4 klapce (AR 33) je auto pro radost stejně tak 2L NA 4válce (jeden 200PS, druhej 230PS v otáčkovým pásmu přes 8000rpm) ...s těma ale jezdím jen v létě a nemám s tím problém jet do práce či na dovolenou...
o 29.12.2013, 10:32 | schwaboid
No, já sedana 2,9i V6 24v střídám s kombíkem R4 2,3i benzínem dle potřeby kufru. Taky podle toho jestli V6 nestojí v garáži a já na ní něco nekutím jako poslední dva měsíce. A Ta R4 nežere zase o tolik míň.
o 29.12.2013, 10:41 | hopa26
Já tu foukanou 1,4TSI mám a jsem s ní spokojený.Ne každý potřebuje mít osmiválec na ježdění po městě,kde je spotřeba jisto jistě 6,2 .A když se na to šlape,tak 7,3
Je to sen každého řidiče,viz zde inzerovaný ten červený džíp-už nevím který to byl topic,auto hezký-ale takřka neprodejný....
Když je taková bomba mít velký obsah,že jste ho někdo nekoupil a neupgradoval?

o 29.12.2013, 10:52 | Pavel 528
taky jezdim denne s R6 3.0 a po Praze mam spotrebu kolem 8l nafty,takze co si prat vic?abych jezdil nejakym malym prditkem s moturkem z vysavace...o]]
o 29.12.2013, 10:54 | .mycTD
hopa: z tveho prispevku to vypada, ze z te 1.4 mas spis komplex...
o 29.12.2013, 11:24 | Augi
Pavel 528: Tak 8 litru po Praze, to musis jezdit dobry cesty. Ja tuhle stal hodinu na Jizni spojce pote, co jsem natankoval (takze jsem měl vynulovanej palubak) a po hodince jsem byl na prumeru 15,8 :-D Ale to na tom byli asi vsichni minimalne podobne.
o 29.12.2013, 11:38 | Seat Power
koncernovej 6tivál 4x4 každý den v provozu,bezny cesky platovy prumer tady v Cr a nemam stim problém,denne v provozu.
o 29.12.2013, 13:39 | Paczqo
S jednim V8 každej den couračky město za 16,5L LPG /100km mimo město to jde tuplem dolů a kamarad s V8 6,5TD za 14 - 17 litrů nafty s tim jezdi denně :-)
o 29.12.2013, 13:41 | Augi
Seat Power: Tak to ses velkej hrac :-) Ale je to samozrejme o tom, kdo je ochotej dat jak velky procento svyho platu za provoz auta. Ja jsem treba kolenovrt v tomhle... No, vlastne ve vsem :-D
o 29.12.2013, 13:59 | Dudelina
Jako Augi.
Jde o priority. Já se k tomu malýmu prdítku taky ještě nepropracoval (i když do budoucna ho chci), pač starý TDi Vento to nevzdává a i zima čistě ve městě je do 6L.
Momentálně šetřím na bydlení, takže opravdu každá koruna dobrá. Pořád je pro mě rozdíl jezdit po městě za 5-6, než 9-10. Druhá věc je pak praktičnost ve městě. Když vyjedu ženy kombíkovou xantií, tak každý druhý místo na parkování není pro mě :).
Já bych klidně Smarta, ale když slyším jak to je spolehlivý...

o 29.12.2013, 15:28 | Pavel 528
Augi:je jasny,ze kdyz budu stat vecne v kolone,tak jsem hned na 10l,ale beru celkovej prumer coz je kolem 8,coz je proste parada,na tak velkej objem a stary auto jako je moje 530d a pomer vykon/cena kvalita me opravdu v nicem nic nepresvedcilo jinak...vybava a pohodli a auto skoro "zadarmo" je zatim neprekonatelne a az to jednou dojede,tak vubec nevim co si koupim jinyho,pac e60 je jebka a f10 je a jeste dlouho bude cenove mimo...
o 29.12.2013, 19:37 | macek
Jen se musim smat jak nekdo kdo ma starej pekac zase nadava jak je neco jebka a ani v tom nejel:-)))
o 29.12.2013, 19:50 | Pavel 528
Tak se smej,ale jedine vlastni hlouposti...nevim co se zase do me navazis..o e91 jsem tu nerekl pul slova a o tobe uz vubec nic...
a ano,mam starej jeste poctivej kram od bmw a ne novejsi jebku e60 a ver,ze jsem v nekolika kusech jel..o]]
o 29.12.2013, 19:58 | macek
:-))) jsem cekal ze se ozves:-)) nikdo se do tebe nenavazi ty. Priste trochu nadhledu. Jinak tvuj nazor na to ze auto ktery nenajdde treba 500tis tak je kram atd je hodne mimo ja redeji kdyz se zacne srat tak ho dam pryc a koupim jiny a ne ze budu udrzovat starej kostel za kazdou cenu pac ja jezdim hodne a ta spotreba je pro me dost rozhodujici
o 29.12.2013, 20:10 | Honza2.016v
radsi starej pekac kterej jde opravit za par korun sroubovakem a kladivem doma na kolene :) nez srace co neujede ani 100 000km

osobne se mi dnesni automobilova produkce az na par vyjimek doslova hnusi - (a to delam ve vyvoji komponent pro automobilovej prumysl)

kdyz premejslim co za "novy auto" az me soucasnej vozovej park omrzi tak proste a jednoduse - nevim...soucasna nabidka napric automobilkama me nijak neoslovuje motorizaci/vybavou/radosti z jizdy/pritomnosti kurvitek/ a nejakou rozumnou servisovatelnosti doma (99% praci na aute vc. stavby a ladeni motoru si delam sam..)

asi se uchylim na dnesni pomery k nejakýmu monstru co zere i travu v okruhu 1km kolem silnice...(naposled jsem pokukoval po XJ6/8 od nasrany kocky nebo nejaky Masarce ktera mi je blizsi ze je z IT:))

bojim se jedny veci - ze nejakej paprda nahore v EU bude mit spasnou myslenku jak zachranit svet, ktera bude znamenat nucenou likvidaci takovejch "user friendly" povozu z 80-90 let..na ktery dosud neda stale mnoho lidi dopustit...
o 29.12.2013, 20:24 | macek
:-))) to je prdel panove klidek stejne s tim nic neudelate nejdrive tu nekdo ma keci ze kdo ma tdi ,tdci a kde jakou ropu tak je to na picu a ze emise na picu ze to coudi jako krava a na druhou stranu treba starej kram je nej pak objem nejde nahradit:-)) je jina doba a nikdo z vas nic neudela a jen se o tom bude kecat:-)) me je to uplne u prdele kdo s cim jezdi ja vim za sebe ze v tyhle dobe je pro me nejdulezitejsi spotreba a hotovo a ne aby auto zralo jako krava a keci ze s 6ti hrnkem treba jezdi nekdo za tolik co litrovej jinej pekac tak to nekomentuju kazdej se zamyslete nad tim ja mel dve bawa 6ti hrnky a Praha nesla pod 12 litru neco jinyho jd venek ale me zajima mesto. Ted jezdim venek cca 4,5az 5,5 podle stylu ale mesto proste 6-8 litri a to je docela uspornej 2 litrovej motor kolem me vsichni co jezdej Prahu s 3litrMa tak kazdej ma jednou takovou spotrebu
Znamej si ted koupil 535d a je hotovej ze pod 13 nejde :-)))
o 29.12.2013, 20:34 | AllInOne
No, macku....a prave jak rikas, kazdymu vyhovuje neco jinyho. Ver, ze kdyby tem, co maj vetsi obsahy a vyssi spotrebu to vadilo, tak ze s tim neco udelaj. Ale radsi se pohodlne (cti jak jim nejvic vyhovuje) svezou.
o 29.12.2013, 20:49 | mr.brain
A ja si myslel, ze motor ma vzdycky objem :( ale koukam, ze obsahari utoci uspesne vsude :D
o 29.12.2013, 20:52 | AllInOne
Ale básníka si pochopil,ne?:-)))
o 29.12.2013, 21:11 | H-Honza (M)
nevim co kdo povazuje za prumerny plat, ale v dnesni dobe mi rozhodne neni jedno, jestli jezdim za 6l nebo za 12l - mluvme o benzinu. Pokud vezmu v potaz auto na denni jezdeni, rozhodne mi nebude jedno jestli mi benzinovej vicevalec zatizi rodinny rozpocet dvojnasobkem proti necemu jako je tsi nebo ecoboost.
Taky mam tsi rapida - nevim co to bude delat s 200t km na tacho a je mi to u prdele, protoze na to je 5ti leta zaruka / 150 000km, a za 5 let 150 000 nenajedu. A s ohledem na pouziti auta je to mensi zlo nez naftovy motor.

S V6 a V8 jsem najezdil dost na to, abych se tem mistnim bajkam mohl vysmat, dost casto mam pocit ze si tak jejich majitele kompenzuji to, ze nemeli dostatek penez na to aby si koupili drazsi naftovou verzi stejneho auta - chce to trochu soudnosti a nemichat jabka a hrusky (benzin a naftu...). Nejak nechapu ty mistni borce, co tu jsou schopni tvrdit jak jezdi s velkym motorem a rozumnou spotrebou, on je snad rozdil mezi tim za kolik auto "jezdi" a za kolik auto "umi jet". Takze pokud vezmu treba augiho malorazku, kdyz se pujde svezt nekam, treba jako jsou silnice na melnik, tak se za 8l benzinu slusne sveze, zatim co s nejakou 3,0 V6 pojede v ponozkach a hodne opatrne, aby se na tehle hodnote udrzel.

A tem, kdo malorazkam neveri porad zbyva jina moznost, hybridni technoligie dneska dokazi divy, coz pro me bylo treba svezeni s nejmenovanym japonskym hybridem - s V6 s 3++hp pod kapotou s prumerem kolem 7mi litru - beznou jizdou, takze kombinovana spotreba.
o 29.12.2013, 21:16 | mrazik | Upraveno: 2013-12-29 21:20:09
Honza2.016v jenze ja chci pro sebe a rodinu odpovidajici bezpecnost, coz mi doda jen ,,nove" auto. Bohuzel jsem si to 3 dny pred vanocema vyzkousel osobne a bohudik jsem mohl stravit vanoce s rodinou.
o 29.12.2013, 22:17 | petrcorrado | Upraveno: 2013-12-29 22:18:23
tady se míchá několik věcí dohromady. Nejde tu o spor starý auto versus nový, ani jestli malej objem jede za málo. Je to o tom, že se začal kompenzovat objem u těžších aut malými motory s vyhoněným výkonem na mez udržitelnosti. O tom je ten problém. Jestli někdo má 1,6 tku s 90ps v tunovým autě tak asi jezdí za 6l, ale jestli má někdo 1,6tku se 200ps v 1,8tuny tak prostě za 6 nejezdí a i když se nám to tu snaží výrobce namluvit seč může. Možná někde na ideální rovině za bezvětří na chvilku na přístrojovce mu problikne tahle hodnota, ale to snad neznamená, že to je hodnota normální, provozní, ne? Jsem postiženej Mercedesy a ani jim se tahle šaškárna nevyhnula, když narvali r4 250cdi do Eska a snažili se jak mohli přesvědčit kupce, že to je v pořádku a cool... hlavně.. Jiná věc jsou hybridy, byl jsem k nim skeptickej, ale svez jsem se SUV od lexusu s V6 a el. motorem a tahle 2,5 tunová kráva jezdí průměrně za 7. Tam ten smysl vidím...
o 29.12.2013, 22:22 | schwaboid
Každý ať si dělá co chce, já mám sice plat nadprůměrný, ale přesto nehodlám dávat svoje těžce vydřený prachy za nějakou malou novou předraženou jebku. Zvykl jsem si za těch více než deset let co to auto mám na velkej prostornej auťák. NECHCI PŘEDOHRAB ! ANI HALDEX ! Takže mega a půl a víc za nový .... to nemám a nedám. Případný leasing by náš rodinný rozpočet zatížil přespříliš a leasingové navýšení by možná udělalo víc škody, než moje současná zvýšená spotřeba. Čiže pro mě připadá v úvahu jedině nějaká ojetina, jenže až mě tohle auto (Ford Scorpio kombi 2,3i) , který jsem kupoval jako pětiletý opustí, budu mít problém něco vybrat. Bo ty nový auta mají mnohem více kurvítek a po pěti letech budou skoro KO. V tomhle byly starší auta s velkými jednoduššími motory bez turb lepší. Proto, jsem si pro radost pořídil ještě druhý s V6 Cosworth z roku 1994 v sedanu se kterým jezdím tak 80% jízd. Sháněl jsem ho dlouho a nakonec pro něho jel 800 km do Kolína nad Rýnem. Pro mě je ježdění s ním, zvuk, projev, ale i občasný servis takovým koníčkem, mám rád auta z 80.-90. let, kdy byl jen řidič, samosvor + ABS a ostatní zkratky a asistenti byly něco jako sprostá slova. Nebudu se do nikoho navážet jako někdo nade mnou, ale jsou auta ve kterých mě jako hrdého majitele fakt nikdy nikdo neuvidí .......
o 29.12.2013, 22:24 | hopa26
H-Honza-vidím to stejně.Auto si přece vybírám pro svoji potřebu,je pravděpodobné,že pokud budu jezdit do hor,koupím čtyřkolku,když budu jezdit dvakrát týdně do říše za prací,zvolím rychlé diselové auto a jestli jezdím kolem baráku trasy do třiceti kilometrů,koupím něco co hovno žere a rychle se to ohřeje.
o 29.12.2013, 22:40 | HIGHTOWER
[ Link ]

Kdo by řekl, že takový "supersport" od BMW bude mít jednou třívál 1.5 l 170 kW pro zadní nápravu + elektromotor 96 kW pro přední nápravu...
o 29.12.2013, 22:59 | mrazik
A to jen tak od stolu nekdo pozna, ze ten motor s timto je na mezi udrzitelnosti ? Nekdo uz vi, ze za 5 let ty auta budou skoro KO atd. Chcete mi namluvit,ze soucasna starsi auta na tom jsou lepe ? No jak sleduju okoli a tady forum, tak mi to teda prijde stejny, ono tech kurvitek je dost uz ve starsich autech, nejak tam proste rozdil nevidim. Ja vyboral auto pro 5ti clenou rodinu, bezpecne a dostal takovou cenu za nove, ze nebylo co resit a rozhodne bych to predrazenou jebkou nenazval. Co se tyce hmotnosti, muj S-Max je s 1.6 EB o 100Kg lehci nez naftak a lehci nez puvodni 2.5T, coz se projevilo priznive i na jizdnich vlastnostech.
Ja rozumim co je jadro pudla, ale zacina mi to pripominat klub duchodcu, ze driv bylo lepe.
o 30.12.2013, 09:18 | Augi
Já jen ještě malinko "zaútočím" na onu bezpečnost těch velkejch kráv, kterou se tu spousta lidí ohání. Ano, v momentě, kdy nějaká A8 smete Smarta, pak je to jednoduchá fyzika, ale nebavme se jen o katastrofickém scénáři havárie...
Moje auto má 13metráků. Můj tata kdysi měl E32 740iA, která vážila poctivých 1790kg (dle TP). Může mně někdo vysvětlit, jak tohle auto mohlo mít v sérii 15" ráfky??? Resp. narážím na to, jak velký brzdy asi brzdilo 286koňový auto, aby vlezly pod 15" ráfky??? Ano, byl to kotouč 302mm x 20mm...
Už X let stará O1RS měla 312, ta moje podělaná malorážka měla v sérii 288, teď jsem tam lupl 330x30 s čtyřpístkem, tužší stabík, povozek a teď se bavme o bezpečnosti. Já nechci nikoho smést ze silnice, budu mnohem raději, když s tím svým prdítkem zastavím stejně jako sériová 911, popř. se dokážu vyhnout, aniž bych se jak "něčí koráb" rozhoupal a chytl šmíra...
Nicméně, jak bylo už několikrát řečeno, je to o preferencích každého, ale mně jde hlavně o bezpečnost a kvůli tomu si nekoupím ani ML, ani X5...
o 30.12.2013, 09:29 | mrazik
Augi jenze ani sebelepsi brzdy ti nepomuzou, kdyz nekdo smete tebe.
o 30.12.2013, 09:33 | Augi
A k tomu údajnému podtáčení nových motorů, co zmiňujete. Já si nemyslím, že automobilky úmyslně nutí ničit motory podtáčením. Ano, nám se může zdát, že auto chce řadit moc brzo, ale jako důkaz můžu doložit např. to, jak řadí moje DSG.
Typický příklad, město, jedu tachometrových 55kmh (což je reálně 52kmh), tempomat a hle, von ten vůl tam hodí sedmičku a točí 1200 otáček :-D

foto k příspěvku  od Augi

o 30.12.2013, 09:33 | petrcorrado
To Mrazik: tak pozná, už jen tím jak tyhle motory se kolem 40-50 tis km vrací do servisu s přidřením. A jinak na to stačí prostá úvaha. Už jen s jakým tlakem cdi pracuje a jak odchází vstřikovače.Na ML jsem je měl všechny vyměněné do 200 t km. Na Gl už je mám taky všechny nové. Cena je taky dobrá : 10 tis/ ks. :-D
Ale jinak máš pravdu, dříve bylo samo lépe :-D
o 30.12.2013, 09:35 | Augi
mrazik: A proto se chci vyhnout, proto podvozek, proto stabík, proto lehčí kovaný kola, proto taky nový auto s šesti pytlama. Víc už udělat nemůžu....
o 30.12.2013, 09:39 | petrcorrado
To Augi: ještě ze školy si pamatuju, že nejkritičtější oblast pro spalovák je podtáčení. Ale třeba už to neplatí.
K těm brzdám ještě: když jsme kupovali Gl tak jsem byl na jedné US verzi a ty mají menší brzdy než evropské. Že prý v Americe nejsou tak přísný předpisy. Tak nevím, jinej kontinent, jiná fyzika.. :-)
o 30.12.2013, 09:40 | mrazik
petrcorrado ale to pises o konkretnim motoru TSi, ktere odchazeli kvuli spatne konstrukci. Treba EcoBoost s tim problemy nema, nektere uz maji dost pres 100 tKm a porad jezdi. takovych problemovych motoru najdes v
minulosti dost a to nemaji ani turbo. A uz zase michame hrusky s jahodama - nemotej sem diesel, ze tam odchazi vstriky neni mnohdy vinou tech vstriku, ale nafty a je to uplne jina kapitola.
Augi nekdy ani nestihnes otocit volantem, ani to jine auto nezahlednes a z niceho nic prijde rana. A k cemu jsou ti pak lepsi brzdy ?
o 30.12.2013, 09:42 | H-Honza (M)
petrcorrado: - s tou fyzikou mas asi pravdu, nechtel jsem to sem psat, ale mondeo 1,6 ecoboost combi jsem mel na vikend pujcene, stejne jako vim, za co jezdi 2,4l motor v accordu.... proto bych na tom clanku dvakrat nestavel.
o 30.12.2013, 09:50 | Augi
mrazik: jasnačka, já to všechno chápu a beru. Ale přesto to na mém přístupu k "prevenci" nic nezmění.

H-Honza: Pod to se můžu podepsat, stejná zkušenost.
o 30.12.2013, 09:50 | petrcorrado | Upraveno: 2013-12-30 09:51:18
Nepíšu o Tsi, neb s ním nemám konkretni zkušenost. Píšu o 250 cdi 4 válec co pánové z MB nacpali do 2,5 tunových aut. Čili se jedná o naprosto relevantní příspěvek k danému tématu a k relevantní reakci proč se dá od stolu odhadnout smysluplnost tohoto trendu ;-)
o 30.12.2013, 10:18 | Pavel 528
Augi:dokonce 8 airbagu mam v aute z roku 2001 a brzdna draha ze seriovyma brzdama je skoro stejna jako u podobnych aut...
tim ale nerikam,ze dat lepsi brzdy je spatne..ale opet me to nepresvedcuje,proc mam jezdit treba octavii ci dokonce ve fabii oproti stary 5er

starsi test

[ Link ]
o 30.12.2013, 10:18 | muSlim
A flejm roku 2013 vyhráva vlákno.... :-)
o 30.12.2013, 10:25 | Augi
Pavel 528: Díky za link. BMW 530d brzdí stejně "dobře" jako Roomster :-) A že máš 8 pytlů, to se divím. Kde je ten sedmej a osmej?
o 30.12.2013, 10:29 | Pavel 528
no to brzdi,ale zrovna tak jako treba A6 ci CLK 55AMG..o))
dva pytle jsou jeste vzadu...
o 30.12.2013, 10:31 | mrazik
petrcorrado mozna jsem natvrdlej, ale snazis se napsat, ze kdyz 250 cdi je spatnej, tak tim padem stoji za hovno vsechny ty tzv. downsizingove motory ?
o 30.12.2013, 10:42 | petrcorrado | Upraveno: 2013-12-30 10:46:45
Mám za to, že koncept downsizingu přináší víc nevýhod než výhod, a na podporu svého tvrzení uvádím konkrétní příklad, o kterém něco málo vím. Nezatracuju malé motory, ale jejich nasteroidování aby mohli vyřadit větší motory z těžkých aut. Líp se asi už vyjádřit neumím...

Jo a ten motor není zas tak špatnej, oni to mazání nakonec vyladěj navzdory debilním ekologům. Ale rozhodně není do 2,5 tunovýho auta, protože tam prostě bude dostávat na prdel, aby to mělo aspoň trochu dynamiky.
o 30.12.2013, 11:06 | Augi
Pavel 528: Kde vzadu? To je jako když Octavie blbečci uvádí 10 pytlů, protože v interiéru najdou 10 nápisů...
Takže od začátku: 2 vepředu, to je klasika, 2 v sedadlech jakože boční a pak 2 hlavové, které logicky vedou od A sloupku až po C sloupek, tedy jsou i pro zadní sedadla. Kde tedy u Tebe je sedmej a osmej? Ptám se normálně ;-)
o 30.12.2013, 11:13 | walish
Augi: Můžou být třeba kolenní
o 30.12.2013, 11:16 | Augi
walish: Já vím, že můžou, woe :-) Jen čekám konkrétní odpověď, protože E39 dle mě neměla víc jak 6 pytlů...
o 30.12.2013, 11:23 | walish
1. Driver steering
2. Passenger dashboard
3. A-pillar and roof - driver
4. A-pillar and roof - passenger
5. Door - driver
6. Door - passenger
7. Door - rear driver
8. Door - Rear passanger
9. Roof (above door) - rear driver
10. Roof (above door) rear passenge
o 30.12.2013, 11:47 | Augi
e? A tohle má E39?
Jinak 3 a 9 je jeden pytel a 4 a 10 je taky jeden pytel, nebo?
o 30.12.2013, 11:48 | Augi
A malé doplnění:
[ Link ]
o 30.12.2013, 11:50 | walish
No našel jsem to k e39, tak asi jo :)
A máš asi pravdu, že jsou stejné,resp. měly by být, čili se dostáváme k osmi :)
o 30.12.2013, 12:59 | muSlim
2 Augu: E39 má viac bagov ako tvoja sekačka priemernú spotrebu ;-)
o 30.12.2013, 13:01 | Augi
Pavel 528: Teď si prohlížím ten link detailněji a nějak se mi to nezdá...
Audi S4 víc jak 40 metrů?
M5 Touring dál než M6?
Xsara Picasso 36.9?
S-Max TDCi 35.9? Tedy lepší než Corvette C6?
Murcielago 39?
Rozdíl mezi 730d a 745d je 5 metrů?

Myslím, že ten link je úplná píííčovina a naprosto irelevantní...

Jediné, co chápu, je H2 47.2 metrů :-)
o 30.12.2013, 13:03 | walish
Augi: Citron a BMW jeli 50, zbytek 100 :))
o 30.12.2013, 13:05 | Pavel 528
Augi:tak bagy ti tu vysvetlil walish..o]]proste v dobe,kdy bmw umelo 8bagu skodovka delala felicie..o]]
co se tyce tech metru,tak uz nevim co by si chtel za lepsi test,pac pak uz nejde verit nicemu...
o 30.12.2013, 13:12 | Augi
Pavel 528: Neříkám, že vím vše, ale nechceš mi tvrdit, že Murcielago brzdí hůř než S-Max?

A o luxusu se nebavím. Vím, co dělalo BMW před 20 lety, když měla tato 735i, 740iA a pak S8... To je jiná kapitola. Ale i ta naše posraná S8 měla 16" zimní ráfky a když jsem ju protáhl, tak se hulilo od brzd :-(
o 30.12.2013, 13:18 | Pavel 528
Nerikam,ze tam nejsou nejaky kraviny,ale snad by tam nenapsali uplny chujoviny...
Jo,s tema kolama to tak je,prvni e39 i e38 mely 15ky kola,pak byl zaklad 16 a pak 17,kdy zacali zvetsovat brzdy...
o 30.12.2013, 14:40 | Augi | Upraveno: 2013-12-30 14:42:54
Pavel 528: A je to skutečně jak píše mrazik, že máš pytle i v zadních dveřích?
o 30.12.2013, 14:44 | Augi
Pavel 528: A mobil mi nebereš... ;-)
o 30.12.2013, 14:47 | Pavel 528
Augi:tak se vzdavam,mam jich tam jen 6,ted jsem se byl podivat,no ale je to stejne jako octa z 2010,nebo jak ji mas starou..o]]
o 30.12.2013, 14:48 | Pavel 528
pac jsem byl ted venku se na to podivat..o]]
o 30.12.2013, 15:03 | Augi | Upraveno: 2013-12-30 15:04:12
Pavel 528: V poho. :-) Ptal jsem se kvůli tomu, že spousta dementů s Octavií píše 10 airbagů, protože mají přední 2, boční v sicnách 2 a pak mají nápis na A, B i C sloupku a počítají to za jeden, takže napíšou deset. Ale fakt je ten, že v A, B i C sloupku je jeden hlavový airbag pro přední i zadní sicny a tak to maj všechny automobilky...
Proto mi bylo divný, že Tvůj dinosaurus má tolik pytlů, co nová 5er, která má skutečně zadní boční :-)

A volal jsem Ti kvůli tomu, že už jsem dlouho nemluvil z žádným čížkem z Prahéééé :-) Kromě pepa689 před pár dny :-)
o 31.12.2013, 00:43 | Honcke
:) Zličín-Holešovice,večerní provoz-plynulá jízda,využívání rychlostních limitů-50/70/80km/h.
Trasa 14kilometrů.

foto k příspěvku  od Honcke

o 31.12.2013, 08:42 | Pavel 528
Augi:jen jsem tedy vcera vecer projizdel inzeraty E39tek a nasel jsem na fotkach ,ze to ma bagy i vzadu ve dverich a i v zadnim C sloupku,takze to co dal Walish je fakt a bude jich az 10....pac ja tam ty napisy nemam,tedy mam 6...
o 31.12.2013, 08:47 | Pavel 528

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 31.12.2013, 08:47 | Pavel 528

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 31.12.2013, 08:48 | Pavel 528 | Upraveno: 2013-12-31 08:49:02
a toto jsou fotky z modelu pred face/tedy 95-00 a tedy musi byt vzadu dalsi dva v C sloupku

foto k příspěvku  od Pavel 528

o 31.12.2013, 11:35 | PK
Já pokud budu mít na nový, tak si klidně koupím ecoboost, tsi apod. Až najedu 100-150 tis, pošlu to do světa a koupím zase nový. Pak nemá cenu řešit kolik to najede, co tam odejde apod...

Ale na nový nemám, tak asi budu muset udržovat při životě nějakej dvacetiletej atmosférickej "vrak". Do kterýho jde bez problému nacpat plyn, nejsou tam zbytečný kurvítka, dvouhmoty, turba, nekolik lambda sond, nejlépe ještě rozvod řetězem...
o 01.01.2014, 10:27 | Losky
Není to stejně jedno to řešit. Lidi mají míň a míň peněz a prostě koukají na ceny a pokud bude downsizing probíhat nadále, prostě budou lidi rádi, protože nová auta půjdou pořád cenou dolů.
Ono na jednu stranu se už proberte - dnešní doba neprospívá dinosaurům s šesti a více válci. I když ta auta jsou mnohem lepší a bytelnější, ale prostě trh je vytlačí na pokraj vyhynutí a tyhle nová víceválcová auta si budou moc dovolit lidi, co vydělávají opravdu mraky peněz. Osobně bych taky rád zkusil něco s šesti válci, ale při představě, jak to po roce či dvou prodávám s velkými problémy... Nevím.
Dnes jsem třeba koukal na bmwklub a je tam plno lidí, co si ty auta váží, ale např. E39 z roku 96, 528i za cenu 136t?????? Tohle může koupit jen fanda, protože normální průměrný člověk si spočítá auto staré 18 let za tyhle prachy? Sorry, ale tohle může koupit jedině BMW pacient. 90% lidí ho za takový inzerát pošle do pr.....
Další kravina je třeba platba za CO2 ve Francii viz odkaz:
[ Link ]
Jak tohle jednou někde zavedou, je to otázka kdy to bude tady a podívejte se na dardy u auta s 200g CO2 - 8000€ a třeba zmiňovaná stará 528i má skoro 230g.

Stojí to za pytel prostě všechno... Radost už bude za pár let jen pro bohaté...
o 01.01.2014, 11:09 | Pavel 528
njn,je to tak,co se da delat...
tak za 528i za 136 je totalni ulet,i kdyby kyla jako by vyjela z fabriky....predface kusy jsou fakt uz mimon,ale face se pohybuji od 80 do treba 180tis/to je ale stejne nesmysl at bude jaka chce a je to neprodejne...a zalezi strasne na vybave,coz pro lidi co si takovyhle auta kupuji je zasadni...holoty jsou neprodejne..

no a ty emise a umela narizeni z EU to bude taky velikj problem,kdy takovyhle auta pujdou do srotu...
o 01.01.2014, 12:29 | radek.613
Ono stačí nepočítat s tím, že to člověk bude chtít za rok, dva prodat.... a je klid....
o 01.01.2014, 13:14 | petrcorrado
Losky: v zásadě je to pravda, souhlasím s tím co píšeš. Malá auta ať mají malé motory, ale cpát to do velkých limuzín, nebo SUV? A tvářit se, že to je ekonomický? Mimochodem vzpomínám si na test spotřeby 1.2 htp v SM nebo obdobném plátku, to bylo překvapení panečku :-D a to se vlastně testovalo malé auto.... :-D
o 01.01.2014, 13:33 | crestik
Losky: nesouhlasím s tím, že lidi mají míň a míň peněz, jenom to uvalí za všechno kolem, za co by ani nemuseli.
Mrkni tady, orientačně
[ Link ]
Jenže spousta lidí má neúměrně drahý "provoz"
o 01.01.2014, 17:15 | Losky
osobně bych chtěl zkusit BMW,ale láká mě jen V6 a představa, že si ho budu muset nechat třeba 3 roky mě rmoutí.Jinak ceny na BMW klubu jsou šílený.
Sám rok jezdim s Yetim 2.0 103 kw TDI 4x4 a průměr mám 7,8 l nafty za 13000 km, takže na spotřebu nic moc. S Octavií 1.9 96kw (120kw) jsem jezdil dlouhodobě za 6,6l, ale to byla samá vyšší rychlost a hrabačky.
V únoru bude O3 1.4, tak jsem zvědavej na tu malorážku
o 01.01.2014, 17:15 | Losky
osobně bych chtěl zkusit BMW,ale láká mě jen V6 a představa, že si ho budu muset nechat třeba 3 roky mě rmoutí.Jinak ceny na BMW klubu jsou šílený.
Sám rok jezdim s Yetim 2.0 103 kw TDI 4x4 a průměr mám 7,8 l nafty za 13000 km, takže na spotřebu nic moc. S Octavií 1.9 96kw (120kw) jsem jezdil dlouhodobě za 6,6l, ale to byla samá vyšší rychlost a hrabačky.
V únoru bude O3 1.4, tak jsem zvědavej na tu malorážku
o 01.01.2014, 17:28 | Vencaf
V6 a BMW to moc nejde dohromady :D
o 01.01.2014, 17:33 | schwaboid
Tak BMW asi žádný V6 nemá .... je to všechno R6
o 01.01.2014, 17:55 | Pavel 528
jako Venca a schwaboid..o))
losky:a proc si tedy kupujes takovy nesmysly jako O3,kdyz si ochotnej dat tolik penez za novy auto,tak to nechapu,ze se bojis jetyho BMW a "vysoke" spotreby,pac si sice koupis O3 se spotrebou 6l,ale to auto te stoji 500..o]]
ja kdybych byl ochotny do auta vrazit 500,tak si rozhodne nepujdu koupit cokoli novyho...zcela vyhozene prachy,ale kdo na to ma...o]]]
o 01.01.2014, 19:04 | Zdeny60
JJ, za půl mičudy se dá sehnat dva roky starý jinačí bombarďák:-)
Nový auto je v podstatě finanční nesmysl.
o 01.01.2014, 20:46 | Losky
Jj, kupovat to,tak jdu do něčeho prďáckýho, ale mám to na operativní leasing a za rok vrátím. A to můžu pouze Škodovky
o 01.01.2014, 20:54 | skoki
ja mám v trojokvom bavore e46 8 airbagov :-) mám aj octaviu 3 s dvojlitrovým dieslom, kde je uplny nezmysel spotreba v techničáku priemer 4,2litra. Aj keď som sa akokoľvek snažil pod 5 litrov som sa nikdy nedostal. Jazdím bežne 5,2-5,6. Inak som tiež zastanca väčších motorov v bavore mám 2,8 a v ďalšom aute budem mať určite osemvalec. Jednoducho ten pocit z toho motora je uplne niekde inde ako tie malé nafukance :-D
o 01.01.2014, 21:20 | mrazik
Ohledne noveho a mirne jeteho (1 az 2 roky) je jedna vec, ze spiusta lidi nevi, co by si za mirne jete rekla a financni rozdil je natolik maly, ze je lepsi vzit nove auto se zarukou.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3235 sekund.