
Navštíveno 3766x


27.03.2013, 18:17 |
PK Jen aby tu řeč nestála, tak mě zajímá co si myslíte/jaký máte zkušenosti s tímhle autem? Vím, že se o nich obecně píše jako o nic moc autech, ale je tu někdo kdo má konkrétní zkušenost? Co motory? JTD někdo chválí, někdo na ně nadává kudy chodí. Porovnání 1.9 vs. 2.4? Po jakých motorech (vykonostních variantách) koukat? Jak jsou na tom se servisem, dá se v poho? Celkově jsou ty auta pěkný:)

27.03.2013, 20:10 |
Honza2.016v | Upraveno: 2013-03-27 20:11:39
JTD ano, 2.4 spíš ne,i když v tom je zajímavý svezení... pokud to je stejně těžký jak 2.5 V6 tak přední náprava trpí...co mi odcházelo čato bylo uložení stabíku a tyčky stabíku..jediný co s ena motoru může posrat je 2 hmota.. jinak moc závad na AR forech u JTD nesleduju...
jinak stav podvozku je u 156 rozhodující, většina alf ho má na sračku, polepit to na 2 roky a pryč za 50000,- jde za pár šupů, powerflex co někteří dělaj nemá cenu, protže ten neuhne, ale uhne to papírový ramínko (na to jak ej to velký auto, tak to má celkem směšný ramena např. na zadní nápravě, kde to ohneš doslova rukou...)
pořádná oprava podvozku (tj, ramena a tlumiče+ uložení stabíků na přední i zadní nápravě), která vydrží stojí kolem 50000,- což do toho nikdo nedá krom srdcařů.. já po laborování s různejma dílama který měli všelijakou životnost skočil před 3 lety do originálů od alfy a zatím je klid...
mam teda 2.5 V6 rv 2001 a neřešil sem krom toho podvozku zatím nic velkýho -klasika-olej, desky, kotouče, sežranej chladič od soli...ale když ta alfa je pěkná nemá cenu na ni řešit šit... konkrétně ten kousek co mam stál v době kdy sem ji pořizoval 180, přičemž ostatní byly už pod 150 a rozdíl ve stavu a vzhledu byl několik tříd... navíc oba předchozí majitelé srdcaři do alfy, první postupoval do 159 a druhej ji prodával prot, že buď on, nebo alfa, protže nadával dětem, když mu okopávali zezadu sedačky:)
Mám 1,9 jtd 16v 103kw 6st ve 147 a na tacho 220.300 km .... Nevím ale kolikrát už a možná to má ve skutečnosti krapet víc.
Ale na motoru jen měním olej a mám EGR Off. Jinak nic.
Nápravu přední jsem nechal udělat novou, ve 190tkm už trochu klepalo horní rameno a stabilizátor ... Dal jsem TRW je klid. K tomu tlumiče KYB tady od šestikuleho.
Závady žádné co to auto 3 roky a cca 65 tis. km mám.
Jen EGR jsem dal Off a nové lanovody. Jinak klasika údržba rozvody, brzdy, termostat a vodní pumpu preventivně s rozvodama.
Největší výdaje pak byly, když mi to nabourali a pak na sídlišti odřeli a nikdo ani lísteček za oknem nenechal. Lakoval jsem půlku auta :-/
do JTD se nepletu, bo nejsem wiki.power, ale obecne si u 156 pohlidej korozi prahu. ramena beru spis jako spotrebak, tzn jestli nebouchaji ted, tak je budes menit akorat o neco pozdeji :-)
Měl jsem kdysi 2.0 T.S. 114kW od první majitelky z D a měnil jsem akorát variátor na sací vačce (klasika T.S. motorů) a pak se furt rozsvěcela kontrolka airbagu a byl studeňák pod sedačkou řidiče na propojovacím konektoru. Jinak spotřebky jako rozvody a termostat. Jinak nic. Hlavně dávat správný olej.

29.03.2013, 07:57 |
PK Když už tady Jirka nakousl benzíny, tak jak jsou na tom? Snášejí lpg?
Já bych spíš volil JTD ... Na LPG jsem viděl 2.5 v6 ... Ale co se týče spolehlivosti, bude na tom jtd asi fakt líp

29.03.2013, 08:58 |
PK ok, tak když Alfu, tak JTD :) Díky

29.03.2013, 09:02 |
Ferro Mam dvě 156 2,5 V6 a 1,9 JTD(110kW). Doporučoval bych koukat už jen na verze po FL nejlíp 04+. A tam už moc na výběr nemáš. Takže jen se rozhodnout jestli 1,9 nebo 2,4. Rozdíl ve spotřebě cca litr. 2,4 jede líp a má na pěknej zvuk(na naftu) ale je těžší a má o válec navíc..
V6 po FL se téměř nedá sehnat ale s LPG není problém. JTS je přímej vstřik takže LPG ne.
Víc info najdeš na www.alfisti.cz
Taky jsem mel alfu 156 2,4jtd r.v.1998.mel jsem ji rok a pred skoro dvema lety jsem ji prodal horko tezko za 50 000.Prodaval jsem ji hlavne kvuli problemy s predni napravou.Horni ramena TRW vydrzeli cca 8000km a potom byli totalne KO.Z toho jsem si udelal zaver,jen ten ,ze by mohlo byt jedine reseni tohoto celkem nakaldneho problemu je montaz origo ramen.Bohuzel jsem uz na to nemel nervy do toho vrazet po necelym roce jezdeni,zas obrovskou sumu penez za origo ramena.Jinak bych rekl,ze auto na provoz plne srovnatelne s ostatnima autama.Kdyby se nesrali ty predni ramena proste.
nebrat :D a to jsem alfista.. Jsou lepší auta.

29.03.2013, 09:20 |
PK Favo: Akorát potvrzuješ, to co píšou ostatní - 2.4jtd a V6 jsou těžký motory, tak pak jde náprava do kytek. Doufám, že u 1.9 to je lepší.
Ferro: To bych rád koukal, ale finance mám omezený. Ono jde o to, že hledám druhý auto do rodiny, ale vůbec nevím co koupit. Alfy jsou celkem za málo a jsou pěkný:)
Pokud mas finance omezeny ,tak bych se na to vykaslal.Co si pamatuju ,tak ramena origo vysli na nejakych 15000kč + prace...ale nevim to uz jiste.Pokud nejsi ochotny to do toho dat,tak bych si alfu 156,147 vubec nekupoval.Tot muj nazor.

29.03.2013, 10:15 |
Ferro Záleží k čemu to auto má sloužit.. Problém s přední lichobežníkovou nápravou má dost aut. Je to prostě daň za lepší jízdní vlastnosti. Ale horní rameno stojí cca 1500 a pokud nejezdíš po taknkodromu tak by těch 20-30k mělo dat. Jo a 1,9JTD a 2,5 V6 není zas takovej váhovej rozdíl cca 50kg.
ramena muzes poridit za 15k, nebo taky za 3.000, stejne jako na cokoliv jineho. Pak je taky nekdo meni, kdyz zacnou vrzat silenty, jinej az kdyz nejde seridit geometrie. To jen k tomu srovnavani, kolik do nich kdo vrazil.
Ohledne toho zatizeni bych zase vzal v uvahu, ze 2.4 je litinovy petivalec, zatimco V6 je celohlinikovy.
Ne kazdy umi a muze sehnat origo ramena za 3000 bohuzel.Ja takovou moznost rozhodne nemel.
Jinak abychom si rozumnel ,tak originalem myslim ty ramena,ktera si koupis primo u autorizovanyho servisu(znackova prodejna) alfa romeo ne nekde u prekupnika.Jestli si rozumime.

29.03.2013, 11:27 |
PK | Upraveno: 2013-03-29 11:32:26
.mycTD určitě nemyslel origo ramena, ale ty sady, co se třeba prodávaj na aukru, bazosi apod. Cena většinou je třetinová, záleží pak na tom, jestli ta kvalita taky není třetinová.
at si na auto da kazdy co chce :) kdybych mel alfu ted a vedel ,co vim ,tak bych tam uz nic takoveho nikdy nedal :D nebavilo by me co pul roku resit ramena :D
hlavně je lepší hodit na seriovy ramena PU silentbloky a je klid na dyl, nez byly originaly. Kupovat druhovyrobu je opravdu tak na pul roku nez to zacne vsechno vrzat a bouchat ;)
no podle me nema cenu investovat do PU silentbloku,kdyz stejne odejdou cepy :)

30.03.2013, 03:52 |
Drtič Ja mel 156 2,5 v6 LPG a absolutne po 80tis bez problemu. Jen jednou spodni ramena. Pak jsem misto ni koupil 166 3.0V6 taky na LPG a s tou jsem najel cca 150t a taky bez problemu. Krom ramen, cepu,silenbloku...furt dokola jsem menil...ale to je zas jina pohadka. Za me klidne vzit, ta puvodni 77kw je skoro nesmrtelna

30.03.2013, 04:35 |
JP Drtič: Nepotkala se Ti pak ta 166? Nebo si Tě s někym pletu?