
Navštíveno 2036x


30.05.2012, 09:40 |
Mila Ahoj lidi,
tak jsem se zbavil dalšího nafťáku a říkám si, jestli není čas dát šanci i alternativnímu palivu, aneb benzínu :-)
Los zatím s mírnou převahou dopadl na Toyotu Corollu TS VVTL-i (motor 1,8 se 141kW).
Co jsem zatím počítal recenze, tak se s tím dá jezdit za poměrně lidové peníze, a to i ve městě. Samozřejmě záleží na kvalitní značové obuvi, aby ty vietnamské těžké boty zbytečně netlačili na pedál, když člověk nikam nespěchá :-)
Co se týče kvality, tak by prý měla být taky na trošinku jiné úrovní než u koncernových chrochtáků (mám na mysly roky 05-07 s najetejma 100kkm a více).
Tedy moje dve otázky spočívají v tom, jestli máte s tímto motorem, optimálně i autem někdo nějaké konkrétní zkušenosti ?
Přemýšlím buďto o modelu rv2003 se 155kkm nebo modelu rv2005 (již po faceliftu - je mnohem hezčí) s 80kkm...
Rozdíl ceny těchto dvou modelů je skoro 100kkč, takže i srovnání by mne eventuelně pomohlo.
Předem děkuji za reakce
Míla
1,8 TS je výborný nářadí. ALe je tam nějaký technický problém s ovalitou válců do určitého roku výroby (mj. tím trpěly i Avensisy) tak projdi fora (hlavně ENG), do kterýho roku to je. Myslím, že tam dokonce psali něco o dvou různých typových označeních motorů, jedny jsou již OK a ty druhé měly právě tu vadu - žraly dost oleje.
Jinak já o TSku taky kdysi uvažoval, asi 3-4 jsem byl projet a mohu říct - super svezení s nenápadným HH. Motor má parádní zátah až do 8000rpm, kde ho to utne, ale nad 6000 se přestaví vačky a motor dostane poslední injekci síly- a to je znát:-)
POdle toho, co píšeš, půjde asi o model někde mezi právě že rokem 03-05, tajže poFL verze by měla být již vychytaná, určitě ten problém byl dříve.
A sháníš li chuťovku, mrkni se na trendcar Olomouc, tam je v bazaru jedna z D v top stavu a má tuším kůži. Koukal jsem na ní, když jsem tam byl se Sůbem v servisu:-)Mj, ten motor má mít 147kW ne? A Honda Civic měl 149kW a 2,0 motor - to je taky slušný povození. Ale ta TS je hezčí.

30.05.2012, 11:13 |
Mila opravdu má 141kW Zdeny, ale právě na ní ze všech stran slyším jen chválu, tak tady právě čekám na někoho, kdo by mi vysvětlil, že se zas a znova ubírám špatným směrem :-)
Jinak ta co mají v Olomouci je pěkná, ale obdobná (prakticky stejná) je i v Praze u Lexusu...
Já právě spíš asi pokoukávám po faceliftu 2005+ (vyráběli se tuším 2002-2007), protože je o kousek hezčí. Jinak co vím, tak se před FL a po FL lišili hlavně podvozkem, protože předtím tam byl prakticky sériák a pak tam začali dávat nějakej "Toyota sport něco.. " a ten prej už stojí za to !
No tak jsem zvědavej na další. Jdu oprášit své anglické "helou" a "hau ár jů" a jdu pročíst nějaká sofistikovaná fóra :-D
omyl..... to je poprvý co se ty ubíráš správnym směrem a i vetší spotřeba oleje (aneb nečekej to u vysokootáčkový sekačky) by byla prd proti poruchovosti a spotřebě oleje nějakýho PD který by sis koupil a baštilo ti o 2l míň ;-)
jinak je to opravdu 141KW 2ZZGE motor takže to je to samý co se dává do lotusů..... tam pak myslim existujou kompresor kity kdyby člověka ten výkon nudil tak se to dělalo někam k 230-240hp ještě tenhle motor.... snad i normál corolla se vyráběla s kompresorem ale to bylo jen JDM asi...
jinak stejně víme jak to dopadne..... místo kvalitního auta koupíš stejně ropnou krizi a pak si budeš nadávat že se to zase vysralo :)
JJ, 141 - už jsem to vygůgloval, prostě už pamět nění, co bývala:-)
Přesto ale prohledej web ohledně těch 2 typů motorů , skutečně na angl. forech kdesi jsemto četl a pak to psal i nějaký tuším že Slovák, není t z mý hlavy.
Ano, compressor kit se dá koupit běžně v USA a v D a nestojí to majlant a motor to (prý) kupodivu snáší dobře.

31.05.2012, 01:35 |
Mila Tak na zkušenosti uživatelů je pozdě... holka už je doma :-)
První feeling absolutně nepopsatelný. Do 4000rpm to jede jako snad každej průměrnej benzín (spotřeba Štěrboholy/Barradov 6,9L/100km) ... Od 4000rpm do 6000rpm to už začíná bejt zajímavý, ale pořád tomu chybí takový ten sladký pocit toho, proč má auto ve znaku "TS" a proč bylo v nabídce ojetých aut pro ČR a SR jen jeden kus?
Všechno přichází od 6000rpm do 8250rpm, kdy motor začně ostře řvát a auto se prostě pořádně dostane do varu ... spotřebu psát je asi zbytečný (což musí ode mne, zarytého nafťáka znít velice vtipně :-) ) - pro zvědavce počítač v tomhle spektru otáček ukazuje 40-80L/100km :-D
Závěr je, že jsem dnes najel 120km, z toho tak 3/4 testovacími jízdami s lidmi co jsem potkal a domů jsem dojel za 11,9 L/100km ... Za tu jízdu to ale každopádně stojí a když se nebude každý den "testovat", tak to bude akceptovatelná pecka ...
Jednoduše první dojem udělala holka skvělej, tak uvidíme, jak to bude pokračovat. Průběžně sem třeba ještě hodím nějaký další postřeh, nebo comment.
Míla

31.05.2012, 08:50 |
nome tak tomu říkám rychlost nákupu :-) z toho by si kde kdo mohl vzít příklad :-)
jinak gratulace, jel sem v celice se stejným motorem a je to solidní pila

31.05.2012, 09:08 |
Mila Jak říkám, do 6000rpm je to tak nějak v klidu, ale co ten motor dělá v 6-8tis člověk prostě nepochopí... to se nedá nazvat ani druhým dechem, je to prostě symfonie ;-)
Hoď nějaký fotky .. super volba.
Vzpomínám se slzou v oku na ten pocit když mi Celica při překročení 5500 rpm přehodila na ostrou vačku .. pecka.
se mi zkopíroval špatný odkaz,toto by měla být ona:
[ Link ]

01.06.2012, 00:18 |
radaman | Upraveno: 2012-06-01 00:21:34
Také jsem přemýšlel o Cecile nebo Corolle, ale dočetl jsem se v několika recenzích o špatné převodovce...zasekávání kvaltů při přeřazení...což mě odradilo...má někdo zkušenost?

01.06.2012, 01:22 |
Mila Walish - jojo, tak tuhle "pet láhev", jak to nazval Luke-jeep mám teď před domem já :-) I když jsem tedy ten výrok nepochopil ... Mohl jsem si koupit o 50kkč levnější Celicu, nebo něco echt sportovně vypadajícího, ale nechtěl jsem, protože tohle má prostě svoje kouzlo a kdo v tom neseděl a neprojel se tak nepochopí, je to prostě něco jako "láska po 5ti minutách"...
Fotky nějaké hodím zítra ;-) Jinak co se týče převodovky, tak tuším, že s tím byly minimální problémy a to ještě ve verzi rv2002-2004 před faceliftem (tyhle ještě navíc prý žrali olej a měli houpací podvozky), po faceliftu 2005-2007 už detaily vychytali a nemělo by tam být při správném používání nic špatně. Hlavně po FL to prostě vypadá mnohem lépe jak zvenku, tak i vevnitř a navíc už to má Toyoťácky sportovní odladěnej podvozek, kterej je další z poměrně nepochopitelnejch věcí, nato, že je to hothatch (na kočičích kostkách nemlátí a nevytřese duši, ale v serpentýnách se auto nenahýbá a podvozek i kola drží jako přilepený Patexkou :-) )
Jinak pomalinku začnu odhalovat taje a zvěsti lehce silnějších atmosferických benzínů aneb spotřeba pro diesel positive (to vždy v minulosti zajímalo i mě) :
Včera tankováno 44L Shell V-power
najeto 455 km
Dnes dotankováno 42L Shell V-power(ještě nesvítila rezerva)
Čili spotřeba pod 10L/100km s tím, že auto najelo přes 230km stylem 0-140kmh-0 aneb svézt rodinu a blízké a pak po Praze.
Další zjištění je že po dálnici 120-140km/h je průměr cca 8L,což ujde a jižní spojku jezdím mezi 6-7L ...
Vím, že mi sem teď rýpalové napíšou, že u tohohle auta řešit spotřebu jako takovou je kravina, ale je to tu primárně pro lidičky, kteří uvažujou nad změnou a neví, stejně jako jsem nevěděl já.
Prostě když se člověk sem tam sveze a pak jede zas podle předpisů, tak to jezdí cca o kačku na kilák dráž než nafta a to ve srovnání se servisem je fakt jako nic ...
Tak další recenze a obrázky dodám třeba o víkendu ;-)
Koukam,ze na tipcars je i zbesilost s 300ps. To bych tomu autu vazne nehadal.Docela cucim,ze se podobne auto dela.Motor pomalu jak integra :-) Tohle je pekna nenapadna myska:-)
cupra.165
ANo, je to tak. Nenápadná šedá myš, ale s výbornou technikou. Mně se pocitově líbila víc, než Civic ze stejné doby, který byl v té době velmi populární. A zvouček toho motoru leze hodně pod kůži:-)

02.06.2012, 10:39 |
Mila | Upraveno: 2012-06-02 10:46:36
Tak tady je kraťounký video s ochutnávkou zvuku! Je to při trojce a čtyřce do kopečka :-)
www.youtube.com/watch?v=8xo-omdVjBE&feature=youtu.be

02.06.2012, 16:07 |
fredh no a jak je to s komfortem? Nevytřásá to duši? Pohodlí?
No hlavně to někde o někoho nerozstřel.
Kua,to je pilka :-) Skoda,mit to aerodynamictejsi karoserii,nebylo tak tucne,bylo by to jeste o fous lepsi :-)

03.06.2012, 01:56 |
Mila fredh - no, je to takový zvláštní :-) V 82500 najetých km náprava (až na malinko načatou pravou přední kost) vůbec nemlátí a je to na nerovnostech v pomalý rychlosti velmi pohodlné... Když ale letíš na okresce ve větší rychlosti v otáčkách, tak snad cejtíš i muší lejna na silnici (auto je pak ale zase skvěle ovladatelné)
Zdeny - no, tohle jsem jen zkoušel, jinak jsem na TSko poměrně dost hodnej a do otáček chodí fakt párkrát denně a to musí bejt zahřátý a pak ho nechávám, možná i zbytečně, pěkně aspoň chvilku zchladit se...
Cupra - karoserie mi právě vyhovuje :-) Je tam místa jako v oktávce (na zadních sedadlech možná i více), akorát to má menší kufr, který ale i na velký nákup postačí. Jinak včera jsem jezdil s přáteli i ve 4 lidech (jízda dle předpisů - v tom autě je každý kilo znát, tak to nemá cenu honit) a nikdo si nestěžoval ...
Jinak opět info pro diesel pozitive - za posledních cca 1000 km (ANO, opravdu s tím jezdím každej den a ne málo :-) ) je kombinovaná spotřeba 8,6L/100km, s tím, že jsem dnes jel po okreskách cca 80km jen ve "sportovním režimu" :-), což si myslím, že za tak skvělé odreagování za volantem, stojí ... Komfort je též dobrý (nesrovnatelný třeba i s OCT II v normál výbavě)!