
Navštíveno 14178x

Už to tady určitě bylo, ale doba se změnila a tak i názory se mění.
Je to mnoho lidí, co LPG tankuje a mě by právě zajímalo, kde tankujete a proč. Byl bych rád, kdyby přispěl Radek i všichni ostatní.
V mém okolí říká každej něco jinýho, jeden tankuje jedině LPG u Shell, druhej všude možně a oba jsou spokojení.
Otázka na vás...
- kde tankujete (název čerpačky)
- proč tam tankujete? (cena? máte to po cestě?)
Má kvalita LPG velký vliv na opotřebení celého systému?
Vsude se chvali Flaga, ja jsem rozdil nepocitil. 90% tankuju ONO Plzen, kvuli cene a blizkosti u domova.
Ja tankuju někdy u Shellky v HK někdy u firmy jkproduct ktera mi dělá servis LPG ale z 90% tankuju lpg vždy u LukOil kdekoliv po čr a jsem spokojenej.
Taky tankuju ONO plzen nejčastěji, ale i u malejch benzínek. Rozdíl se mě nějak nezdá, tankuju vesměs kde to mam při cestě. Cena vždy stejná :)
ONO Plzeň a teď nove Primagas. Rozdíl bych řekl v klidu volnoběhu znát je a primagas má dlouhodobě o cca 0,8litrů menší spotřebu i když se jezdí +- pořád stejně. Nejvíc je ale znát, když jsem natankoval plyn v neměcku. To auto je jak polité živou vodou
Díky chlapi....
KDyž si O_O řekl o tankování v Německu..určitě to byla u mě náhoda,ale 6 let zpět jsem tankoval do Megana 1,4 LPG v Německu, narvali mi toho plynu tam nějak moc (prostě víc, než se dá natankovat u pump v ČR, třeba o 5-7 litrů, bylo to někde u dálnice.
Sotva sem se rozjel, myslel sem, že mám ručku zataženou, to absolutně nejelo, abych mohl dát pětku, tak sem to musel tahat jak sviňa, prostě říkám, něco se posralo. LPG sem vyjel, natankoval tehdá myslím ve Francii a auto zase naprosto normál, neskutečný.
Ale jak říkám, byla to určitě náhoda, ta kvalita tam asi lepší bude :o)
Only: to mam drobet z ruky ale občas při cestě tak nevadí nebudu tankovat jen na jedno místě
no u Ona mě poslední dobou spiš štve, jak tam mají dobitou plnící pistoli, uplně vyžvejkaná a taky tam je docela fronta když se to setká a to je prostě k vzteku. A obsluha tam je taky občas příjemná jak .....
Na ONU je sranda, jak tam některý týpci obsluhu hulí za pultem :-D
To už si dycky říkám, že takhle na salámu to jen tak někdo nemá...
jojo benzínka nebenzínka cigárko v hubě :-D

03.04.2012, 15:12 |
Drtič Rika se, ze nej je flaga. Ale rozdil nejak nepocituju. Tankuju hungaz ci jak to je, pac je to jedinna cerpacka u nas. Zadne problemy nemam, ani co se tyce opotrebeni.
Taky tankuju všude a rozdíl nevidím. Bohužel jezdíme dost nepravidelně a růzdé druhy provozu, takže ani spotřeby se nelze orientovat. Jediný, kde mi pocitově přišel pozitivní rozdíl byl plyn v Holandsku, ale otázka jestli to nebylo jen placebo :)
Pamatuju si ze jsem cetl nejaky clanek od ČOI o kontrole paliv v CR a nesrovnalosti u odebranych vzorku LPG bylo mizive mnozstvi.
Vono taky do benzinu ci nafty primicha ledaccos kazdej,ale plyn se hold pančuje tezko,proto bych tohle vubec,ale vubec neresil.
Primaplyn v současnosti vede v kvalitě, těsně následován Flagou. Ale je třeba si ohládat, aby pumpař opravdu bral LPG od toho koho má napsaného na stojanu, a ne nakupoval nejlevnější topný vytěžovák rozvážený ve starých cisternách co tahaly snad ještě matesy. Doporučuji u pumpy kde hodláte brát stabilně a často vyčíhat si dobu plnění a poptat se/zkouknout kdo a čím to plní.
Jinak zkušenost z DE, kterou jsem projel někjolikrát napříč až do CH ..... spotřeba dole naprosto vždy při tankování, bez ohledu na značku tamních pump. Nájezd na plnou vzatou v DE pak o 107!!! km větší než když tu stejnou plnou vezmu kdekoli v ČR.
Jinak teď, co denně lítám 150-200 km kvůli reko baráku, tankuju kde se dá a kde se kdy naskytnu, bez ohledu koho která pumpa je, a plus mínus stejné, žádné exaktní megarozdíly nepozoruju. Alke je to i tom, že ještě stále se distribuuje tzv. zimní směs, s více butanem, a ta je sama o sobě v řádech procent horší a méně výkonná. Rozdíly budou víc znatelné tak od května, kdy už se všude bude prodávat letní mix P a B ....

03.04.2012, 23:51 |
JP radek.613: nemůže bejt ta nižší spotřeba na DE plyn způsobená tím, že jsi na to jezdil v DE kde je o něco lepší plynulost dopravy?:))
Nikolivěk, jak DE, tak CZ jsou to spotřeby z kontinuálních nočních dálničních "letů" při rychlostech mezi 110 a 140 km/h, prakticky srovnatelné podmínky, i dosahované časy...
Díky, PrimaGas je u nás taky někde tuším, ale jak píšete, je to asi skoro jedno.
Dík všem za příspěvky!

04.04.2012, 21:13 |
JA no dneska sem měnil oba filtry ke vstřikům(6V)a já se divil proč mi to nechce jet..bordel se sypal ven jak z cukřenky..hubou sem to neprofouk..dal jsem nový a jéje...a dotaz na radka jak čast měnit?Při tomhle bordelu bych to viděl 1x za půl roku..

04.04.2012, 21:15 |
JA jezdim flagu i primaplyn, a u Rusáků Lukoil nevim co točej, myslim Primu..
hlásím primagas v Křimicích má letní směs :-)
Filtry na kapalné fázi obvykle 30tis nebo dva roky, my co jsme montážníci a revizáci v jdnom to zpravidla dáváme jednou ročně :-D Ale pro běžného smrtelníka, co za tu výměnu musí platit ty dva roky/30tis bohatě stačí. Co se týká filtrů plynné fáze, tam je to zajímavější, třeba fírbrové velkokapacitky co vyrábí HL propan stačí čistit (měnit vložku) co 80 tis km/5 let, AGčkové lištové filtry naopak tak max 30 tis. Podle mě ty rozdíly působí způsob konstrukce zplynovače-reduktoru, některí do svého výstupu bordel pouští hdně, jiné prakticky nikoli. Takže je obvykle stanovení intervalu pro plynný filtr loterie - buď se počká s výměnou až auto nejede, nebo se připojí plynová diag a koukne se v průběhu otáček pod zatížením (za jízdy) jestli neklesá tlak a nebo se prostě zvolí preventivní interval - třeba 3 roky/50tis a mění se bez ohledu na stav.
A co stojí běžného smrtelníka ten filtr? :-)
Podle systému, vložky filtrů kapalné fáze jsou desetikoruny, plynná fáze pak klidně i několik stovek, nejčastěji kol 200,-. Je to způsobeno tím, že filtry kapalné fáze už jsou za ta léta ujednoceny, kdežto patvar, velikost a konstrukci filtrů plynné fáze si každý výrobce dělá podle sebe a nebere ohledy na kompatibilitu s ostatními.
:-)
Díky, i kdyby člověk měl 1x za 10tis km vydat 1000kč, tak to taková tragedie není:-)
AllInOne: Tak samozřejmě aktivní plynaři, provozujíc své vozové parky tyto náklady vůbec neřeší a všechno funguje, ale co jsem si všiml, pro některé jedince to jsou kolikrát děsně důležité a zásadní investice, díky kterým pro ně pomalu nemá smysl auta plynit :-D. Zejména pro takové, co nikdy nic s LPG fyzicky neměli, zato diskuzně v přenesených info přímo excelují, a to nemluvím když ještě třeba vlastní trochu teplotně choulostivého hliníku z Japonska :-D :-D :-D
no co sem zaregistroval u jednoho auta, tak na filtry se dá ujet 80tisíc km bez výměny. (krom oleje a jednich svíček) bez výměny čehokoliv .... akorát se pak po těch 80tisících vyměnil motor :-D
Počkej, to nebylo auto, to byl OPEL...... :-D
No tak ja sem menil ted o vikendu filtr kapalne faze po dvou letech a neco kolem 40tis km a az sem se divil,ale filtr naprosto cisty a nikde ani smitko.Tankuju vetsinou pouze na Shellce,jelikoz ji mam nejbliz...
Hele Radku, v podstatě by ses mohl podívat na filtry z astry, máš tu bednu s plynem u sebe, jak ty filtříky vypadaj po těch kilácích, docela by mě to zajímalo :-)

05.04.2012, 19:49 |
JA radku možná jsem se už ptal, děláš Tartarini, myslím diagnostiku?
Oživým to tu :) Máte někdo zkušenost s LPG od Shellu? Netuším vůbec ale kdo je dodavatel? Počítám, že co se kvality plynu od Flagy týče, žádná změna nenastala?
Klidně to oživ:-)
Tankuji lpg z 99% u Shellu, najeto 50 000km,vše ok. Vzal jsem asi 10x u benziny Hungas, ale v ničem rozdíl.
Mě hlavně překvapila rozdílnost cen... protože u Shellu 16,90 Kč a u OMV asi 18,90 Kč. A když to vezmu na nějaký cenový průměr tady v Budějovicích, tak ten Shell je celkem levnější průměr, většinou se to pohybuje právě kolem 17 Kč/l.
Aha.u nas 18,90kč když se dobře vyspí, jinak 19,50kč. Benzina většinou pod 19 těsně. Nevím o OMV v Brně kde by bylo lpg.
Zvláštní je, že na D1 hned za Brnem je to lpg u Shellu levnější jak ve městě,rozdíl cca o korunu a to dlouhodobě.
Stojanovou cenu LPG totiž provozovatelé pump nastavují jako 50% aktuální ceny NAT95, který též zároveň prodávají. Tedy stojanová cena LPG absolutě neodráží skutečnost (nákup+doprava+obvyklá marže), ale zpravidla pouze to, kam se zrovna na dané ŠC/dané síti ČS posunula cena naturálu. Tím se LPG stává úplně zbytečně drahým a marže té pakáže je neskutečná. O "dohodách" ohledně stojanových cen v rámci okresů či měst ani nemluvím. Mimochodem, kdyby byl člověk "Krakonoš" a prodával na LPG pumpě lidem tak, jak nakoupí (nákup + DPH, doprava, spotř.daň), v průměru bychom ho nakupovali do 11ti korun :-D :-D :-D
S tou cenou za litr plynu v distribuci už nevím, co skončila Jihočeská plynárenská, tak jsem s cenou za PB mimo, díky za informaci :)
Radku, mezi systémy sekvenčního vstřikování - jsou některé víc háklivé na kvalitu paliva nebo jsou ty filtry všude +- stejné (co do tvaru ne, to vím)?
Na kvalitu paliva jsou nejháklivější LPI systémy, tedy vstřikování kapalné fáze. Tento systém je v našich zeměpisných oblastech nepoužitelný a neskutečně poruchový. Co se týká vstřikování plynných fází, filtrace je prakticky stejná u všech, veliké rozdíly jsou v konstrukci vstřikovačů, které úsadami a nečistotami trpí logicky nejvíc. Filtry totiž filtrují mechanické nečistoty, ale ne vosky, parafíny a jinou chemickou verbež, kterou tu v LPG tankujeme. Čím přesnější, a čím víc high-tech vstřikovače, tím více choulostivosti na zalepení parafinem, a tím vyšší poruchovost, přičemž zpravidla nejsou rozebíratelné a čistitelné. Čím robustnější, mechanicky jednodušší vstřikovač nejlépe s externě volitelným "výkonem" (průtokem sedlem), tím vyšší spolehlivost, násobně vysoká životnost i odolnost proti znečištění a v neposlední řadě i jednoduché čištění či výměna v řádech stokorun, nikoli tisícikorun...