Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > BMW 5er E60 – info, rady, motorizace?

 o Navštíveno 16687x o
o 01.02.2012, 19:29 | sonyk02 | Upraveno: 2012-02-01 19:30:35
Tak nějak se mi do výběru dostalo tohle auto. Tak co by jste k tomu řekli?
Určitě sedan, rok od 2005 výše, nejspíše automat, nějaká lepší výbava, palivo nafta. Cena kolem 14000€

Motor: 525D – na to auto trochu slabší mi přijde, menší výbavy, asi rovnou vyřazeno z výběru.

530D – asi nejlepší volba, velký výběr, spolehlivý, dobrá spotřeba, jen nevím jaké jsou přesnější rozdíly mezi výkonovými verzemi 160kW a 170kW případně novější 173kW. Největší hrozba turbo a vstřiky, ale to je snad u každýho auta dneska.

535D – dobrý motor, ale už docela zbytečný výkon motoru (200kW), pro mě asi ani nevyužitelný, do budoucna i možná docela vražda na případné opravy, dvě turba a jiný blbosti který jsou samozřejmě i u 530D ale pořád tam je dost rozdílných věcí, a spotřeba vyšší než 3.0D ale jízda asi úžasná, ale pro každodenní ježdění pro mě zbytečný náklady navíc za palivo.

xDrive – 4x4 mnoho jsem o tom zatím nezjistil jak je to se spolehlivostí a provozem po xxxt km jestli má opravdu význam oproti pouze zadku, využitelnost a jízdní vlastnosti , spotřeba o 1-2l vyšší. Bydlím na Vysočině takže nějaké menší opodstatnění by bylo i když poslední roky zima nebývá tak drastická.


Nějaká fóra a články jsme už prolezl a něco málo informací získal a udělal si představu. Nejlépe mi vychází 530D automat, ted ještě váhám jestli jít do xDrive nebo ne, ale zase se trochu hůře shánějí. Pak jestli má vůbec takové auto smysl při ročním nájezdu do 20tkm a z toho 80% trasy do 20 - 30km a občas dálnice a delší trasy. Z toho vyplívá vhodnější 530i ale to už jsem vyřešil že prostě ne.

Třeba něco takového by se mi ideálně líbilo: [ Link ]
Něco málo se rozebíralo tady: [ Link ] nebo [ Link ] nebo [ Link ] - nebo [ Link ]


o 01.02.2012, 19:40 | Lukasino
ad 525d taky jsem to predem zavhl, ale po projeti jsem musel zmenit nazor, jede to myslim moc prijemne, takze kdyz bude hezky kus, nezavrhoval bych ho...

ale samozrejme 530d bude zrat stejne, pojede lip :)
o 01.02.2012, 20:25 | muSlim
535d s chipsami je taký M/// killer, rozmysli si to či to fakt nechceš :-D
o 01.02.2012, 23:24 | Luke_288
jj, viděl jsem kdysi v topgearu jak testovali M5 vs 535d- samozřejmě, že M5 ve všem lepší, ale ne nijak zásadně...
o 02.02.2012, 15:32 | cezetko | Upraveno: 2012-02-02 15:34:20
Určitě je lepší 4x4, než zadokolka. Motory jsou nejpovedenější ty 3.0d, samozřejmě čím novější (silnější) verze, tím lépe pro tebe.
U tý 4x4 se samozřejmě může posrat víc věcí, ale toho bych se nebál.

Po roce vlastnictví e61 530XD a najetých 45tis. km si libuji. Investice nevýrazné, jízdní vlastnosti, spotřeba supr.
A musím tedy říct, že jsem v Liberci rád za XD. Se zadokolkou by to k nám k baráku nebyla prdel.

Je to o cenovce, jako u všech aut...
o 02.02.2012, 16:09 | Nismo.Power
Luke288 : jasně a náhodou nebyla to posraná 545i která tomu dala na prdel ? :D srovnávat to s M5 je dost nesmysl....
535d bez čipu nedá ani STS což jsme i s kámošem potvrdily ve včerejší diskuzi u jídla x důkazama.....s čipem to je jiná ale myslim že tu nikdo netušíte kolik to vůbec má spotřebu tak pomlčte :D

ad dotaz tak jednoduchy....
e60 neni zdaleka tak kvalitní auto jako e39... je to spotřebák s velmi omezenou životností, přední náprava už neni zdaleka takovej problém jako elektrika

ad motory :
25d : mrdka nejede , zvuk jak traktor i vevnitř, spotřeba nevalná...... rozhodně nebrat

30d : klasickej motor..... životnost max 200 pak investice klidně kilo ale ta se nerentuje v budoucnosti, zpravidla se měněj celý motory kolem 250 za nějaký co maj míň jeto... spotřeba záleží na noze, kombinace klasika 10 a víc, vesnický kombi klidně 8....

35d : spolehlivost je silný kafe u toho řikat, velmi drahej na údržbu..... dieselheimer efekt to má dobrej a výkon stačí k tomu autu akorát..... spotřeba bez čipu a normál jízdou stejná jak 30d...

XD ... manuály docela drahá spojka, automaty se často serou a roztrhnou se když si člověk nevšimne že auto dělá louže.... louže tu dělá snad každá druhá e60 s automatem neb každá má dementně řešenej filtr kterej je vpodstatě plastová vana a ta praská..... nejvíc v zimě kor když se hodí břicho na sníh tak rupne a vyteče olej... stojí 5,5k ten "filtr"......

auto jako takový nemastný neslaný, proti e39 ztratilo ducha a zcela nejvíc kvalitu..... sedany maj potíže se zatejkánim do kufru a to zrovna na straně pojistek, po zatečení auto končí ve smrti elektriky (stěrače jedou, okna se stahujou, nejde chcípnout apod) ...... oprava nerentabilní novej svazek cirka 100tis výměna nereálná....
o 02.02.2012, 16:26 | muSlim
Nie, my to vôbec nevieme, videli sme to len v novinách ;-)
o 02.02.2012, 20:00 | matik | Upraveno: 2012-02-02 20:03:27
Tak sem taky hodím nějakej postřech... Po dvou e46tkách (33Od a 33Oi Obě v Mpaketu) jsem si udělal radost E60 530d (160kw a manuál, Mpaket)
S autem jsem velmi spokojenej ale jediné z čeho mám obavu je složitější elektroinstalace narozdíl od 46ky... Spotřebu mám 7,8 (Městský provoz v Plzni..Ale auto nějak nedrtím) Jinak spotřebu mimo město mám okolo 6,5 (okresky tak 90-110km/h)
Auto které nebylo na 100% chipovíno jede srovnatelně jako moje předchozí 33Oi...

Dej si bacha na to jestli e60 nedostala nějakou extra dardu na předek... Předek auta je hlníkoví včetně nosníku a klobouku i přední kapota s blatnikami je před fl hlník (po fl by měla mít plastové blatníky) ale dá se sehnat druhovýroba plech tak se na to mrkni před koupí abys předešel třeba nějaké zatajené nehodě
E60 si lidé z 99% kupovali na dálnice a podle toho samozřejmě bude vypadat nájezd... Takže raději koukej na stav a né na počítadlo kilometrů :)... A nebuď jak Nismo kterej svejma chytrejma řečma akorát podporuje stáčení tachometrů :) ... Vše je to o chování se k motoru a né až tolik na nájezdu :)
o 02.02.2012, 20:05 | Zdeny60
Teda Nismo, já snad to BMW vYřadím z jarního výběru definitvně :-)

Ale taky dobrý, aspoˇnebudu jako každej druhej jouda, co musí mít mermomocí baworische uberauto:-)Asi opravdu definitivně zůstanu u japončíků.
o 02.02.2012, 20:10 | Luke_288
jo tak pravda, omyl, byla to jen posraná 545i
o 02.02.2012, 20:47 | thepyroman
mame stejne reseni taky resim tohle auti, co sem zjistoval tak nejlepsi varianta asi je ta 530D a co sem se ptal dale tak je dobre si prisetrit a jit do 5ky od 2007, ze uz ma chytrejsi prevodovku a je to pry dost razantni zmena.. takze si adeji rok pockam prisetrim a pak pujdu do tehle varianty..
o 02.02.2012, 23:28 | PAVELK
Nismo ty si asi blázen člověče, ale to tu všichni vědí, co to meleš o zatejkání u sedanu do kufru a do pojistek???? Nechápu tě, viděl si jedno auto z vrtulníku a budeš tu mlet nesmysly. Fááákt dobrý rady dáváš
o 03.02.2012, 00:39 | fredy
jj, já měl E61 530D 2 roky a nic takového se mě nestalo :)
o 03.02.2012, 07:42 | m
žádnej div když píše že je to problém u SEDANU
o 03.02.2012, 07:56 | PAVELK
E60 a nikdy nic takovýho
o 05.02.2012, 15:21 | snoop69
Ať nezakládám další téma na E60-61 ,ale může mi někdo říct jak velký jízdní rozdíl je v 525D a 530D.Všichni ten 2,5 zatracuji ,ale zas tak hrozný to být nemůže nebo se mílím??
o 05.02.2012, 15:34 | Lukasino
Neco jsem se s 525d najezdil a urcite bych to nezatracoval, kazdopadne panove, Pesa Vam ukazal spravny smer a motorizaci ;o)))
o 05.02.2012, 19:24 | snoop69
Lukasino: já potřebuji auto na každodení dojíždění do práce to by mě M5 sežrala a zas tolik taky nevydělávám.
o 10.02.2012, 13:02 | sonyk02
Jo M5 to je jiná třída, ale jezdit s tím každej den do práce to je náročný na provoz.

Jinak k tému: jaký je manuál v tomto autě, je to nějaký náchylný k nějaký poruše, nebo si stojí o něco lépe než automat v případný opravě. Při kolika km se dělá spojka a cca kolik vychází?
o 13.02.2012, 07:41 | CervinVega
presne tak, 525d je uplne v pohode i v 2,5litru, pozdeji byla 3,0 se snizenym vykonem, po cipu stejne jak 530d... vybiral bych ciste podle stavu auta a samo v automatu, ve vybave, jinak to pak neprodas... a osobne bych sel do 530iA po fl :-)
o 15.02.2012, 14:10 | OMEGA
E60 535D, největší mrazy Praha malé úseky 12.5 nafty, normální počasí 9 a venku ještě míň, nejezdím pomalu, žádné závady, nevím co má v tom bájném STS ale chip nemám a moc aut mi neujede, ani starší benzínové MB pětilitry a podobné krásy. Na autě zatím najeto cca 20K km, celkově kolem 180K ale je pravda že jsem auto bral v top stavu. Auto nelze srovnávat s 525D, 530D, 503i a podobně a to už bez chipu, jede to fakt znatelně líp. Pokud se to pořádně vosolí chipem, vymlátí se katíka krapet upraví výfuk tak je z toho bestie, ale tohle bych dělal jen při malém nájezdu, po kompletní kontrole a nové turbosoustavě připravené v garáži..není to moc potřeba.
o 15.02.2012, 17:59 | Zdeny60
JJ, 2tunová bestie s mrštností Delta Integrale:-)))
o 18.02.2012, 13:18 | CervinVega
presne tak :-)
o 18.02.2012, 13:45 | snoop69
Jak to tady čtu tak si asi nikdy žádný BMW nepořídím!!Mám žetony na opici ,ale nemám na banány :-(
o 18.02.2012, 15:10 | CervinVega
vem si priklad, netreba resit servis :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 19.07.2012, 21:16 | sonyk02
Tak už je vybráno. BMW5 E60 530D 170kW r.v. 2006/6 190t km, automat. osobní dovoz z německa, výbava hodně slušná, dynamic drive, aktivní posilovač, el. šíbr, xenon natáčecí, komfortní kožené el. sedačky, navi profesional, head-up display, asistent dálkových světel,tempomat, parkováky předek zadek,start tlačítkem, a další blbosti. Zatím max spokojenost, jede to pěkně, jak se říká - BMW zážitek z jízdy.

foto k příspěvku  od sonyk02

o 19.07.2012, 21:46 | Mr.Scully
Myslím, že na pětku dobrá volba. Osobně bych šel do x-ka, ale pokud už jsi nějakou zadokolku měl a víš její nevýhody na sněhu (koleje, výjezd z parkovacího místa), tak tě to třeba nezaskočí :-)
o 19.07.2012, 22:24 | Kamil07
OMEGA: Tak to já mám zase zkušenost, že MB v pěti litru tu 535d udělá, sice né o moc, ale udělá.
Pokaždé se opakuje to stejné, start má lepší 535d a po pár metrech už vede MB.
Nedávno jsem to zkoušel k kamarádem, který nevěřil a to jsme srovnávali starší S500 W220 s 535d.
Jen podotýkám, že obě auta jsou v perfektním stavu, žádné unavené mrdky.
Teď jde ta 535d na chip + výfuk, tak jsem zvědavý co se z toho vyklube za zvěrstvo.
o 20.07.2012, 07:53 | muSlim | Upraveno: 2012-07-20 07:54:46
2 Mr.Scully: to o zadnom náhone si hovoria kucí v klube priaznivcov pneumatík z Tesca ;-) Teda v prípade takto ťažkého auta s automatom. Dal som tam poriadne gumy a celú zimu som sa sám seba pýtal, prečo som z toho mal obavy keď som s tým bol všade kde so Subaru (aj mimo asfalt)... Podotýkam že zimné testy robím na Bruntálsku :-)

2 sonyk02: pekná je, nech slúži, hlavne čo najdlhšie bez závad :-)
o 20.07.2012, 09:20 | Mr.Scully
muSlim - mám šest let 330i E46, resp. 330i E90 a ty problémy prostě jsou :-) Jakmile lehce zapadneš v parkovacím místě, tak se vyjíždí hrozně blbě, protože tě předjíždí zadek a je jedno, jestli je zapnutý nebo vypnutý ASC/DSC. Dvakrát už jsem auto vytlačoval :-) Stejně tak když jsou ve sněhu koleje, tak jedině vypnout stabilizaci a pak být hodně opatrný :-) Jinak samozřejmě v Alpách už jsem byl (bez problémů), ale občas to chování horší je. Celkově bych ale zadní náhon neměnil.
o 20.07.2012, 09:40 | Lukasino
Slime, i pri parkovani jo? Nepriklad zajet do podelne rady v prudsim kopci? Good luck :D Jednu zimu jsem obcas jezdil s 525d e61 a diky, nechci :o)
Jizda uplne v pohode, ale to parkovani byla katastrofa.
o 20.07.2012, 09:49 | clown
ja nevim, ja jen v zime vzdy koukam na posledni 3r a 5r jak tu stoji sikmo k chodniku a v zime je od nej vzdy nekdo musi odtlacit, protoze pres hrb z ledu co se jim udela po roztati a zmrznuti snehu v noci proste neprejedou pac jim to klouze ..
jestli tu budou jeste v zime, tak je natocim .. :)
o 20.07.2012, 09:53 | muSlim
2 Mr.Scully: no neviem či si mal automat, ale ten robí svoje v kombu s DSC, sám som bol prekvapený po štyrkolke. Ja hovorím že v pohode :-)

2 Lukasino: do kopca som pravda neparkoval, ale do poriadnych snehových mrdiek pred barákom zajížděl a vyjížděl v pohode :-)
o 20.07.2012, 10:06 | Pavel 528
tak to je asi posledni vec,kvuli ktere bych resil,zda BMW koupit nebo nekoupit...

A ze toho snehu respektive parkovani v takovyhle kolejich mame co?..o)))
proste za me nepodstatna kravina a pred barakem si to jednou za rok odhazim a nezaparkuju do metrovy zaveje..o)))
o 20.07.2012, 10:37 | Zdeny60
To se mi nechce věřit, vždyť všude se píše, že BMW má naprosto optimální rozložení zatížení náprav (skoro 1:1):-)

o 20.07.2012, 10:47 | fredy
je fakt, že v zimě jsem se svojí E61 530D v automatu měl taky občas problém vyjet od krajnice, pokud tam bylo více sněhu, ale to jsem měl i kdysi s Omegou MV6, se kterou jsem "zapadl" na rodné ulici, jen kvůli tomu, že to tam bylo jako ledová plocha ale hrbatá a zůstal jsem v dolíku :) napikaču teda jsem si říkal, ale kdybych asi zatížil kufr, tak by to bylo o něčem jiném, toto v tom bude hrát důležitou roli, hned po dobrých PNEU.
o 20.07.2012, 11:00 | RedBaron
Zdeny60: Ačkoliv na trakci z místa je lepší mít na hnané nápravě radši těch 60:40 jako u Audi, tak na těch 99,9% jízdy je těch 50:50 veliká paráda. Když napadne sníh, není problém vypnout DSC a celou dobu jet jenom smykem a přehazovat auto z levé zatáčky do pravé a smykem obloučky si krátit i rovinky, tak je auto ovladatelné. Já zůstal někde se zadokolkou asi 2x, většinou kvůli vlastní blbosti a tam, kde někdo s BMW nemohl vyjet, stačilo většinou narovnat kola a 3x houpnout. Ani nemůžu věřit tomu, že opět řešíme tenhle nesmysl.
o 20.07.2012, 11:19 | CervinVega
nesmysl to neni, ja bych treba Bmw nekomu (nedej boze pro "pasivniho" ridice), kdo bydli v kopci a MUSI parkovat pulkou na chodniku, nedoporucil... a je uplne jedno jake pneu... led a na nem snih, koleje, svah, game over...
o 20.07.2012, 11:30 | Mr.Scully
Ani to nemusí být led, stačí fakt 5-10 cm sněhu a podélné parkování nebo naopak vyjetí je prakticky NEMOŽNÉ. Což samozřejmě není důvod, proč BMW nekoupit. Je to situace, která nastane třikrát za zimu. Ale je třeba na to upozornit :-)
o 20.07.2012, 11:32 | Luke_288
známej s 535d potvrzoval jistej diskomfort při určitých manévrech na sněhu- jak se píše povětšinou parking (a ne, on nešetřil na pneu a ne, nebyl to lojza začátečník) a největší problém viděl v tom, že s automatem si prostě nehoupne...
o 20.07.2012, 12:09 | cezetko
já musím potvrdit to, co píše Luke_288. Sice mám XD, ale automat. Navíc je tam ještě asistent na rozjezd, takže auto ani o kousek necouvne. Neexistuje tam varianta, že bych auto rozhoupal. Při rozjezdu na ledu to kolama jen tak škube.

Takže se zadokolkou bych nevyjel v Liberci v zimě ani od baráku. Úzká ulice, prudká do kopce, nehrabaná a ještě do zatáčky.
o 20.07.2012, 12:34 | fredy
jj, je fakt, že v tomto je automat v nevýhodě, s manuálem je ten problém o dost menší
o 20.07.2012, 13:43 | Zdeny60
Já jsem se ptal jen lehce k věci, protože ve výběru auta (se schyluje už) také k RWD jedné japonské značky. Tak abych věděl, co bude manželku čekat v zimě:-( I když auto bude primárně pro mě.
RWD je totiž jedniná zásdní vada na kráse a bohužel v Jeseníkách to zima umí pěkně rozbalit, takže někdy se parking u firmy podobá tankodromu hodného pro Toyotu LandCruiser:-)
o 20.07.2012, 15:22 | CervinVega
pak ver, ze ostatni RWD (nejen japonske znacky) maji ten problem jeste podstatne vetsi...
na druhou stranu mas vlastni rozum a osobne se na ty reportaze docela tesim :-)))
o 20.07.2012, 20:18 | assassin
Nevim o kolik je lepsi ta stabilizace u novejsich bmw, ale u e36 s asc+t to zasadne vypinam kdyz chci neco vyjet, sice to s tim celkem drzi smer, ale porad to zpomaluje az do game over, takze vypnout a kontrovat proti utikajicimu zadku. Do rady v kopci sem parkovat mezkousel, tusil sem pruser a radeji parkuju tak abych vyjel bez komplikaci. Jinak dela problemy vyjet z rady i na rovine kdyz po prujezdu pluhu ta hradba primrzne, v zime vozim lopatu a vetsinou si ten schod musim odhazet... Chapu ze pro nekoho je to velky minus, ale me to fakt nikdy nenastvalo tak ze bych si rekl ze chci neco jineho nez rwd.... Bral bych awd jen kvuli blbnuti na snehu, ze je to dverma napred o moc rychlejsi...ale jak casto je u nas tolik snehu a zbytek roku tam to awd spis "prekazi"

Nechci zdenyho zenu nejak podcenovat, ale do jeseniku bych ji asi rwd nekupoval...

o 20.07.2012, 20:25 | Zdeny60
Assassin - ano, je to tak, protože by s tím jezdila de fcato ona do práce a já občas pro zábavu, jen to mě bruzdí v rozhodnutí.

Cervin Vega: máš dojem, že fyzika v Japonsku je jiná než v Německu? :-) 50:50 je všude stejný.

Ale spíše bojím, že reportáže na téma RWD a zima v Jeseníkách se asi nedočkáš.
o 21.07.2012, 01:13 | KKKuba
Mám E34 a v zimě bez jedinýho problému, přejel jsem s tím celý žďárský vrchy a tam to v zimě zrovna prdel teda není... Sice to má samosvor, ale i bez něj to nemůže bejt zas taková katastrofa, mám ještě e36 320i bez špéry a s tou taky v klidu, byť to nebyly takový kopce...

Takže bych se toho nebál, je to o řidiči, gumách a štěstí...
o 21.07.2012, 08:40 | assassin
Zdeny: obavam se ze i 5er uz nema tolik zatizenou zadni napravu, 7er uz vubec ne... To same u japoncu, is mozna neco vyjede, vetsi lexusy na tom budou podobne jako bawa... A obavam se ze 50:50 nemaj ani ty mensi auta, treba u sx200 si kamos na trakci docela stezuje, rikal ze za mokra se s tim boji jezdit...
o 21.07.2012, 08:44 | Zdeny60
Já uvažuji jíti touto cestou:
4x4, pořádný japonský V8, nějaký ten výkon, absoliutní výbava top max, houby zle - a za pár kaček proti obdobné 5er:

[ Link ]
o 21.07.2012, 09:25 | CervinVega
myslim ze neni o cem, to je presne auto pro tebe a to myslim vazne, jestli je jak popisuje, jdi do nej...
o 21.07.2012, 15:50 | Zdeny60
Tak zjištěno - dovoz USA:-(
o 22.07.2012, 12:16 | tesil
Jasne, nebrat.....A na dalsi rok o zabavu postarano.
o 22.07.2012, 12:22 | radaman
Dovoz USA? A včem je háček? Pro neznalce?
o 22.07.2012, 12:44 | tesil
pro Zdenyho je to primo hák, ale to musi vysvetlit on sam...To asi nebude vedet vic lidi.
o 22.07.2012, 12:51 | .mycTD
slysel jsem, ze to pak prej nezataci a jsou na to drahy dily.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3613 sekund.