
Navštíveno 2022x

Ahoj,
máte zkušenosti s přestavbou na LPG na jihu čech? Kdysi jsem slyšel chválu na eurogas ve Strakonicích, ale nedávno sem četl na netu článek o tom, že tam někomu zničili mondeo (napadali špony do spalovacího prostoru).
Už jsem kontaktoval člena radek.613, ale co jsem koukal , tak je ze Žatce, což je pro mě docela z ruky. Co mi psal Radek, tak bych se měl vejít do 35000. Mám 4.0 V8 209kW.
radek.613: zkoušel jsem ti odepsat, ale pořád se mi to vrací, neboť máš plnou schránku.
Hnidopiši nepište :). Zatím jsem najel 4tkm a průměrnou spotřebu mám 10,7l s tím, že 50% je ve městě, zbylejch 25% trasy 30km a míň.
Ale už s principu nechci rvát do chřtánu státu zbytečně peníze a navíc se nechci ohlížet na spotřebu.
Pár km navíc ti neuškodí. Zajeď za Radkem, jednu instalaci jsem od nich měl a super!!!
ve Strakonicích, údajně machři ve svém oboru ...
[ Link ]
Radek pracuje pro Auto S.V.A v Soběhrdech což je kousek od Benešova. Přestavěli mi tam Jaguara V6, Tacumu, Astru a já bych a ně nedal dopustit.
jako Petura, je to importér, mám od nich auto, taky mi je všichni doporučovali a to to tam mám asi 90km :o)
petura: to je to co jsem myslel, akorat jsem to popletl :). No, mam to do Zatce tam a zpatky 420km. Pochybuju, ze to sfouknou za den. Takze 2x 420km :/
Radek je sice ze Žatce :-))), ale dílna v Soběhrdech u Benešova to máš skoro pořád nahoru kup raze po hlavní. Tam dojedeš, pujčí ti náhradní auto a pak si pro to zase přijedeš. Na počkání to fakt nejde.Je utné to naladit a to prostě chvilku trvá
Ten samý dotaz, ale Brno a okolí, koho by jste doporučili a co by jste vyloženě nedoporučili. Díky
Na Čadka už jsem nějaké pozitivní ohlasy slyšel, tak jsem si je jen potvrdil. Ceny má slušné. A jak je na tom Elpigaz v porovnání třeba s BRC, Landi Renzo, Prins, Lovato apod. Jezdím sice s LPG auty už 10 let, ale nemám přehled v současných systémech, jestli je mezi nimi nějaký významný rozdíl.
no já mám pocit, že především jde o to, jak danej člověk umí systém naladit a vychytat pro dané auto a jak si umí poradit když nastane problém. Protože sebelepší systém totálně degraduje odfláknutá práce nějakého pitomce nebo velké oči přestavující firmy, kde se seká 5přestaveb denně...
V Brně hlavně se vyhnout obloukem lpgservis.cz, vydrali tam semnou luxusně!

23.08.2011, 19:18 |
macomb | Upraveno: 2011-08-23 19:24:46
OO: Jasně, ta montáž dělá hlavní podíl na správné funkci, ale spíš jsem to myslel, jestli některé systémy netrpí nějakými chronickými problémy, kolik stojí údržba(membrány, filtry) a jaké servisní intervaly má, častá nutnost seřízení apod.
Kubais: Díky
Ještě jsem četl pozitivní ohlasy na Volvo fóru na greenfuel.cz, montáž od nich vypadala hezky provedená(fotky), ale ceny jsou trochu jinde, i když používají jiné výrobce lpg systémů. Tak jsem řešil, jestli má cenu si připlatit za jiný systém a jaký by mi to přineslo užitek. Náklady se mi vrátí relativně rychle, tak zase nechci šetřit každou tísícovku, když by se ve finále mohlo ukázat, že ta dražší zástavba se vyplatí více.
Hlavně pozor na to, s danou kvalitou LPG v čr a východním okolí jakou máme , aby volba "přešlechtěného" a "předokonalého" systému nedopadla špatně třeba díky zdecimování vstřiků nečistotami a podobně, jak se říkává "svůj k svému" a někdy není moc výhrou osadit třeba hyper dokonalé a ultrapřesné vstřikovače, když zkolabují po 15tis ujetých km (přičemž v civilizovaném světě na západ od nás najedou bez potřeby údržby statisíce km) na špínu z lpg a lakonická odpověď lpg firem bývá "no ale na nefunkčnost kvůli špíně nemáte záruku, hezky nám zacálujte sadu nových" nebo je dobré se vyvarovat systémům, zejména u ojetějších aut, s příliš aktivní jednotkou, která čtouce korekce z OBD těmito koriguje LPG délky vstřiku až za mez procentuelní korekce a působí tak zpětně v benzínové jednotce ukládání chyb na téma "dosažena hranice regulace"...

24.08.2011, 08:27 |
macomb | Upraveno: 2011-08-24 08:27:52
Radek.613: To mám právě taky na mysli, kvalita paliva je u nás příšerná, proto by mě zajímalo, jaký systém je nejodolnější a nejjednodušší k udržování. Filtry není problém si vyměnit sám(alespoň u mnou vlastněných systémů jsem s tím nikdy neměl problém), kolik vydrží membrány na náš sajrajt(rozdílné servisní intervaly).
Jinak pro zajímavost jsem letos byl Holandsku, takže sjem jejich palivo vyzkoušel a pocitově to jelo lépe(to muže být pouze placebo :) ) a i spotřeba byla nepatrně lepší ( na tom mohlo mít podíl i víc faktorů ale :) )
Tak u nás se bere jako nejlepší Flaga. ALe když jsem jí zkoušel, žádné změny jsem nepozoroval (snížení spotřeby, klidnější chod,...)
Takže pořád jedu TankOno a v poho už 40tkm.
Kdykoli mi vyjde tankování LPG od Rozvadova dál ve vnitrozemí germánie, s libovolným ze svých aut najedu řádově na natankovaný objem nádrže o 50 až 100 km víc, toliko ke kvalitě zdejší plynu....
Nejodolnější je takový, jehož konstruktéři pochází odsud a nikoli ze země kde je LPG čisté jak slovo boží :-D Momentálně se mi asi nejvíc lívbí primitivně velmi spolehlivé řešení vstřiků Magic Jet od HL, jdou rozebírat (i když potřeba tohoto úkonu jest celkem mizivá), projde jimi jakýkoli "bordel" a nepotřebují v zimě ohřev. Sem tam jim spíše odejde cívka (řádově jednotky kusů na ročně cca 100 montáží), ale i v tomto případě jsou fajn, neb vychází na nějakých bratru 800,- i s DPH což třeba oproti top řadě Prinsu v ceně 3000/kus docela potěší. Membrány se u vstřikových systémů neřeší, ty choulostivé měkké nízkotlaké nejsou v systému vůbec přítomny (systém nepracuje s podtlakem) a hlavní vysokotlaká/středotlaká najezdí 200tis bezproblému....

24.08.2011, 11:10 |
PK Radek.613: takže by si doporučil pro naše podmínky systém Magic? (ten montujete u vás ve firmě?) Chci si taky nechat přestavět auto, ale pořád tápu kde a jaký systém. U nás v Český Lípě mi jedna firma nabídla BRC za 34 tis (sekvence, R6, 170kW, toroid). Na vašich stránkách máte na 6 válec cenu 27, myslím. 7 tis. už je hezká uspora. Mohl by si mi prosím tě říct nějaký info o vašem systému, který montujete? Případně udělat srovnání s BRC? Vyplatí se vůbec připlácet? Předem mockrát díky.
PK, je to o autě, respektive o motoru, ne tolik o systému. Základem je ho bezproblému sžít s motorem, neřešit problémy typu "inženýr v pláštíku v laboratoři to při psaní softu jednotky myslel jinak, protože v životě neviděl spalovací motor". Není problém a děje se to, že jsou auta, kde si systém člověk poskládá třeba od 4 výrobců, aby se mu líbil jak funguje - třeba řízení od KME, vstřiky od Valteku, reguktor od Landiho, je to různé. Po těch 16ti letech a bytí v oboru v této zemi defacto "od počátku" prozatím zůstáváme u Magica, jeví se dlouhodobě plně použitelný, rozumně spolehlivý a servisovatelný pro zákazníka za dobrý peníz, komunikace a řešení problémů s výrobcem funguje a podpora rovněž. Z ostatních systémů pak děláme BRC a Lovato. "České" AG lidem z nefungujících aut vyndaváme (neplést si s pravým holandským A.G. to je super systém, "české" AG je napak děsivý sajrajt), vstřikování kapalné fáze s čerpadlem v nádrži od Landiho přímo vyhazujeme :-D Neřešíme kde se co vyrábí, jestli je to polské, německé, japonské či třeba pákistánské, chceme aby to fungovalo, byl na to spoleh a nepotřebujeme k tomu "auru jedinečnosti". Když se nám něco nelíbí - provedením, funkcí, materiálem, prostě to nepoužíváme.
Co se týká přímého srovnání dejme tomu Sequentu (BRC) oproti Magicu II či III (HL), stran uživatele v provozu rozdíl není, bez ohledu na to, co se píše v prospektech. Oba systémy čtou z benzínové jednotky délku vstřiku, oba emulují benzínové vstřiky a oba řídí plynové vstřiky dle strategie úpravy přečtené délky vstřiku benzínu, oba mohou "koukat" přes sběrnici (u novějších aut) na korekce OBD a dále dávku korigovat, k oběma jde připojit lambda sonda, je to prostě globálně stejné.

24.08.2011, 12:59 |
PK díky za info, ale jsem pořád tam, kde sem byl:D. Podle toho co píšeš, tak je vlastně z pohledu uživatele úplně jendo, pro jaký systém se rozhodnu (např Brc/Magic), protože oba dva splní to, co od nich požaduju a fungují na stejném principu. Rozdíl teda bude jen v ceně instalace a případně náhradních dílů.
Tak se zeptám jinak - jaký systém by si mi doporučil pro BMW 530iA (R6, 170kw)? Už jste přestavovali tento motor?
A ještě jaký rozdíl je mezi Magicem II a III?
Díky.