Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jake kolo? MTB

 o Navštíveno 3521x o
o 15.06.2011, 14:24 | Antonio
Uvazuju ze vyměním kolo, tak jsem se po něčem začal dívat, bohužel tomu vůbec nerozumím vybírám převážně dle barvy:-) Poradí mi někdo co za kolo do max 10 000, ideal opružená přední vidle. Díval jsem se na [ Link ]
co říkáte?
dík


o 15.06.2011, 14:25 | Skury
Škoda že jsi z Ostravy... Bych ti dal kontakt na kámoše, co se kolama živí a poradil by ti a udělal cenu... Takhle je to zbytečný...
o 15.06.2011, 14:37 | Antonio
ale i tak diky:-)

jen upřesním, že na kolo sednu párkrát do roka, nepotřebuju žádný HI-end
o 15.06.2011, 14:47 | Only_One
hele pak to moc nestuduj. Pokud chceš nové tak nejvíc zajímavým parametrem bude typ brzd zdali si necháš klasický skoro bezúdržbový V-brake a nebo bys chtěl kotouče ovšem s ohledem na cenu hodně sporadické kvality. Pak si můžeš vybrat vydlici a taky to není asi žádná hitparáda ale jeslti nejsi nadšenec tak ti to může být skoro jedno. Zkus se podívat na výbavu od shimana alespon Deorečko. A obecně bych se kouknul co má nějakej osvědčenej výrobce v akci.. třeba Merida MATS a pod. Občas se jim něco kolem 10tisíc objeví ve slevě z výprodeje loňskýho roku a to by se ti celkem vyplatilo.
o 15.06.2011, 14:47 | Roader
mrkni se tady: [ Link ]
o 15.06.2011, 14:55 | Zdenek (A)
Na to nepotrebujes zadnou slozitou analyzu. Pokud mas tak male pozadavky, tak na to je par obecnych rad.

- Zamysli se, kde jezdis. Hlavne silnice a malo lehkeho terenu? Nebo spise teren? Jakej teren? Polni cesty nebo i tezsi kamenite cesty, koreny stromu.... Nebo dokonce downhill? ;-) Ale to asi ne... Podle toho vybiras konstrukci kola a take plaste. Obecne na lehci teren nebo silnici lehci a tenci kola s mene hrubym vzorkem. A naopak...

- Odpruzeni? Zase plati, ze vybiras podle narocnosti terenu. Cim lehci teren, tim nizsi zdvih. Ale zamek odpruzeni (i ten nejjednodussi) se hodi vzdy, kdyz jedes jen po silnici.

- Ram? Staci lepsi ocel nebo dural. Karbon a jine vychytavky... na to zapomen.

- Komponenty? Nejmene bys mel setrit na prehazovackach. Ty musi slapat jako hodinky, jinak budes nasranej. Ve tve kategorii asi neni potreba bazirovat na znackach. Koukej na kvalitu provedeni. Brzdy staci typu V-brake. Jsou jednodussi nez kotoucove (lankove, hydraulicke). Jsou lehci, obsahuji mene "kurvitek" a brzdi velmi dobre a udrzbu zvladne i (ne)cvicena opice.
o 15.06.2011, 15:08 | Only_One
Downhill na kole za 10tisíc by mohl by být docela zajímavej :-D
o 15.06.2011, 15:11 | Antonio
no, jezdím převážně cesty,ale čas od času se vydám do hor, tak by ta odpružená vidle sedla. Zámek každopádně chci, na ceste se mi s odpruzenou vidli moc dobre nejezdi.

slo mi o ty komponenty, ale myslím, že v této ceně je to asi jedno. Co se brzd týče, tak V-brake mi stačí, po kotouci netouzím. na nynejším Authoru Mystic mám V-brake a bez jediné údržby fungují 12let perfektně!

Šlo mi o to, jestli za 10tis koupím kolo, které mi zase minimalne 10let vydrží bez větších investic
o 15.06.2011, 15:20 | Vencaf
12 let bez údržby? kolik najezdíš? já jsem línej a moc nenajezdím, ale probrzdil jsem špalíky na železo za necelý dva roky..
já mám výše zmiňovanou Meridu Matts několik let a za ty peníze není špatná, jen přední vidlice je takovej žebrák, je lepší jí nechat stále zamčenou, komponenty Deore, přehazka dokonce Deore XT což celkem ujde
o 15.06.2011, 15:37 | koren | Upraveno: 2011-06-15 15:38:30
za 10k vubec nema cenu o novym uvazovat, pokud na tom chces jezdit. uz vubec to nebude splnovat pozadavek "minimalne 10let vydrží bez větších investic".
dalo by se neco sehnat po bazarech, pri trose stesti a hledani.

napr
[ Link ]
[ Link ]
[ Link ]

edit: o mtb se tu napsalo vcelku hodne, i v posledni dobe. staci pohledat
o 15.06.2011, 15:45 | DaveF | Upraveno: 2011-06-15 15:47:03
hmm, taky vybírám kolo...rozpočet max 15tis. Byl jsem původně vzhledem k dosavadnímu využití rozhodnutej pro cross, nicméně mě už 2 známí přesvědčujou ať si koupím radši bajka, že mě to bude víc bavit a vzhledem k tomu, že se i chci začít trochu víc na kole hejbat tak ať vyrazím víc do terénu. No takže z toho už mám slušně hlavu zamotanou a potřeboval bych to nějak rozseknout :-)
Je mi už jasný, že do 15ti je asi lepší oželet kotoučovky a připlatit si třeba za lepší vidlici(mám 105-110kg) ale stejně mám dilema protože zatím jsem moc nejezdil a nerad bych za rok sháněl jiný kolo. Na druhou stranu na stezku vyrazím často taky, mám ji hned u baráku a o dovolených apod...takže na horákovi se zas víc nadřu...no vychází mi z toho nejlépe mít 2 kola :-)
o 15.06.2011, 15:52 | schimi | Upraveno: 2011-06-15 15:53:05
Tiez som pred dvoma rokmi kupoval bicykel a dlho hladal. Tiez som len obcasny sportovec :-) Nakoniec som zuzil vyber na KTM a maximalna spokojnost. Je to model Chicago. Mal som stastie lebo bol v akcii za 11-tis.
Co je velmi dolezita vec, pozeraj na vahu, lebo tahat zo sebou kopu zeleza nie je vyhra :-)
o 15.06.2011, 15:53 | Zdenek (A)
Je fakt, ze 10.000 je spodni hranice. Niz to nema smysl. Ted pokukuju po nejakem trackovem kole pro kamaradku. Zrovna v pondeli jsem prosmejdil 2 slusny obchody s kolama, takze zrovna v tehle cenove hladine jsem si udelal trochu jasno. Kdybys byl ochoten dat aspon 12.000 nebo spise 15.000... Za tech 15.000 bys uz nemusel mit uplnou plecku.

Bazaru bych se ja vyhnul. Ale to je tvuj boj :-)
o 15.06.2011, 15:56 | Zdenek (A)
Jo, schimi dobre zminuje vahu. Neni tu treba hrat o gramy, ale pouzit hlavu. Vahu usetris na kotoucovych brzdach, vykasli se na odpruzenej zadek a podle prevazujiciho terenu zvol co nejlehci kola - na silnici a lehci teren nepotrebujes prilis siroke plaste a prilis hrubej vzorek. S "traktorovym" vzorkem se po silnici budes akorat zbytecne drit.
o 15.06.2011, 16:20 | koren
jak pise zdenek, okolo 15ti jsou slusny kola overenejch znacek s funkcni vidlici a slusnou vybavou (bavime se o starsich modelech ve sleve s PC kolem 20).
bohuzel je potreba vybirat, opet opakuju: vetsina lidi vidi deore XT na prehazce a mysli si, jak supr udela koupi za 10k, pritom zbytek (tedy cely kolo az na prehazku) je hypermarketovej kram.
Okolo 15-20 je taky potreba vybirat, vyvazenej mix komponent tzn vidle - kola - ram - osazeni se objevuje malokdy:-(

ad trekovy kolo - je pravda ze na silnici to jede lip nez mtb. na druhou stranu ten rozdil neni tak radikalni jako mtb vs trek v terenu - a to staci trochu blata a sem-tam vymol na polnacce. vubec si myslim ze obliba trekovych kol pochazi z doby nekdy pred 20ti lety, kdy mtb vazilo 15-16kg a nyni je naprosto mimo.

kdyz to shrnu, pouzitelny minimum je kvalitni ram (umyslne neuvadim znacku), vzduchova vidle, deore ev sram 7, kvalitni zapleteny kola (tady to chce zjistit si konkretni model).
o 15.06.2011, 16:31 | koren
10000 jeste jednou - pokud slusna vidle vyjde minimalne na 4k, kola s plastema rekneme taky minimum 4k, tak zbyvaj 2k a to je tak na sedlo a pedaly.
Umyslne jsem zvolil tyhle dva komponenty,nebot na nich se nejvic setri.

mytus narocnost udrzby a ceny hydraulickych kotoucu - cena je temer stejna (bavime se o kvalitnich komponentech), udrzba jednodusi, vaha v prumeru o 100g vyssi.

a jeste jednou odkazu na jiz probehla temata, rozebiralo se vse od geometrie ramu, pouzitelnou vybavu, typy odpruzeni...
o 15.06.2011, 16:31 | LukeFab
Hele,když už je to to téma,tak se taky zeptám.

Jak poznám jakou velikost rámu? mám 185cm
Kdybych kupoval xčko s kotoučema,tak kolem 15t,tak se dá sehnat už něco slušnýho?Klidně starší model.Chtěl bych uzaviratelnou vidlu,pokud možno.
o 15.06.2011, 16:47 | PlusOne | Upraveno: 2011-06-15 16:50:28
LukeFab:
každej výrobce to čísluje jinak, rozhodující by měla být délka sedlové trubky. L, XL, atd - nejdřív zjisti, jaká hodnota se pod tím skrývá. Hledej něco ve 20" případně kolem 52 cm.
Měřím 183 cm, a 20" rám od Meridy je mi "akorát" ;-)

[ Link ]

Nakonec se stejně nejlíp vyplatí si vyhlídnout konkrétní model, a na něm se "vyzkoušet" ;-)
o 15.06.2011, 16:59 | koren
185 vychazi zhruba na velikost L resp 19 palcu.
co vyrobce, to trochu jina geometrie, stejne tak jako co clovek, to jiny telesny proporce. doporucuju nahazet vlastni miry do [ Link ] a pak porovnat s geometrii danyho kola (solidni vyrobci ji maji na svych strankach, vcetne starsich modelu)

okolo 15ti bylo zhruba toto [ Link ] ale uz je pryc.
tak treba tohle [ Link ]
o 15.06.2011, 17:00 | TUNER
Jako koren. Než novej krám za 10k tak raději něco jetýho s komponentama vyší třídy/kvality.
o 15.06.2011, 17:01 | LukeFab | Upraveno: 2011-06-15 17:05:01
a co toto?Kdyby to nělo nášlpaný pedály,tak je to jen plus [ Link ] akorat u toho se mi nelíbí ta horní rámová trubka,jak tam má tu výztuhu. klidně bych se nebál koupit něco jetýho.sem se dival na aukro,tam nic neni.neznám ty bikový fora,kde by něco zajimavyho mohlo byt.kdyžtak nahodte pls
o 15.06.2011, 17:06 | PlusOne
LukeFab:
tak dej model TFS 700 netrail ;-) Je to stejně vybavený, jen to má jinou geometrii rámu
o 15.06.2011, 17:09 | koren
ta merida je postavena spis na traily, tzn uz docela narocnej teren - 120 zdvih vidle, siroky plaste. s timhle uz se vcelku nadres. jako univerzalni kolo bych videl pevnej mtb ram xc kategorie s 100mm zdvihu vidle.
ale jinak gutt,nic zasadne spatnyho na tom nevidim;-)
o 16.06.2011, 23:31 | Antonio
zamiloval jsem se
[ Link ]
o 17.06.2011, 00:45 | koren
Antonio: vidle naprd, jediny co se da z tyhle rady je xcr viz [ Link ] btw jak pisou na TT, pokud mas vic jak 70kg bude problem...

ps laska vypada takhle:-)
[ Link ]
o 17.06.2011, 01:10 | danix.m
1.zaklad kola je ram!ten vam udava jestli kolo pojede,nebo nepojede a jak se bude chovat..a proto kupovat jen overene znacky!(trek,author,specialized,gt,merida...)A to jestli budes mi prehazku alivio nebo deore od shimana neres!Vsechny radi bezvadne
2.kotouce na kole za 10tis nemaji smysl,beztak klasicka vecka brzdi paradne.Zvysuji vahu(ne 100g ale min pul kila) a cenu
3.i za 10tis se da koupit kolo s olejovou vidlici.Tzn .
aby vidle mela olejove tlumeni
4.kazdy vyrobce ma trochu jinou geometrii ramu...tak by bylo vhodne vybrat si 2 az 3 tri kola od ruznych znacek a idealne aby ti je nechali projet pred prodejnou.Uvidis sam na kterem se ti pojede nejlepe.
5.kup si bajka..a nebudes nikdy omezenej terenem.A ten 1 km/h o ktery budes na silnici pomalejsi snad prezijes.Navic i na bajka se daji poridit velmi uzke a rychle plaste na silnici.
o 17.06.2011, 01:23 | hanx
co třeba něco takovýho? :-) [ Link ]

nebo tohle bazarový vypadá slušně, pokud měříš kolem 175 cm [ Link ]
o 17.06.2011, 01:59 | koren | Upraveno: 2011-06-17 02:01:05
danix.m: vcelku souhlas,az na...

1) ram je urcite dulezitej, nicmene geometrii ovlivnis velmi vyrazne treba predstavcem, druhem riditek a typem zamku sedlovky. to jak kolo "jede" ovlivnuji predevsim kola a treba kliky, geometrie ramu ovlivnue "chovani" - tedy jak drzi smer a jak se mu chce do zatacky. ano,jiste se da namitnout ze to jak "jede" ovlivni tuhost ramu - to je ale proti kolum minimalni (bavime se o kvalitnim ramu a ne o zvejkacce z Tesca)

2) k cenam - rozdil par Kc, napr koutoucovky za cca 1600 [ Link ] vs Vcka za cca 1200 a to nemas bovdeny a lanka [ Link ] [ Link ]
vaha je skutecne 100g a ne pul kila, to platilo pred 10ti lety (zdroj velo 7-8/2007):
Vcka
avid sd7
celist 180g
paka 90g
lanka a bovdeny 80g
celkem: 350g

kotoucovka
shimano LX
paka, trmen, hadicka, tekutina, kotouc
celkem 450g

3)olejove tlumeni je sice hezka vec, ale pokud mas pruzeni pruzinou tak je k nicemu (samo pokud nahodou nevazis presne tolik, na kolik je stavena pruzina). aneb kdyz to nepruzi, tak to nemusi ani tlumit...

4)souhlas. bohuzel aby clovek poznal jestli mu sedi je potreba vic nez objet komin. pekne to ma vyreseny treba RB.

5)souhlas uplnej...
o 17.06.2011, 02:02 | koren
hanx: meridu uz sem tu daval, gt je jen Sko, tzn miniram.
o 17.06.2011, 14:40 | bafis
kdyby byl zajem, uvazuju o prodeji sveho celopera Specialized Stumpjumper, velikost M. Pred trema rokama jsem ho koupil jako lehce jete na E-bay celkem za slusnou cenu. Kol mam vic, tohle uzivam nejmin a zvhledem k tomu ze budu muset kupovat kocar a detskou vybavu :) tak budou muset takoveto zbytecne hracky z baraku. Zatim jsem nestudoval orientacni ceny, ale jelikoz chci prodat a ne jen vystavovat, tak cenu bych videl realne kolem 15tkc. V pripade zajmu o vice info, mail pod nickem.
o 17.06.2011, 19:31 | crestik
jako já se bavím..."kola za 10 jsou sračky, ale za 15 už jsou slušné"...v roce 96 jsem si koupil průměrného Superiora za 7tis a snad nejnižší výbavou Shimano, a nepřehnanou údržbou mi sloužil 12 let, a to jsem na něm blbnul v lesích solidně. Kola za 10-15 jsou normálně použitelná, kdo to myslí s kolem pořádně, nebude se ptát na AHC a cenově bude mít jiný rozpočet. Když se tu háže výbavou, je tu někdo, kdo dokáže reálně popsat lepší chování, výdrž apod nějaké vyšší řady? I tady platí, stejně jak u aut, pokud je něco "vyšší", je to složitější, preciznější, náchylnější na poruchy, ale potřebuje větší údržbu a nevydrží to co kus železa. Stejně tak je u mě těžký frajer ten, co vejde do cyklošopu, projede se na dvou kolech a řekne, že "tomudle se kroutí více rám v zatáčkách".
Rozdíl cross vs MTB poznáš na cestování po asfaltce, a to dost rapidně - jiná stavba rámu, cross má větší rozptyl převodů. Za mě, když už, dopředu kotouč, zadek zabrzdí cokoliv (kdo tvrdí, že nějaké střední hydra brzdí stejně jak lepší Včka, tak to nikdy nezkusil).
o 17.06.2011, 22:05 | Luke_288
v týhle cenový mi to přijde jedno, nic moc převratnýho se nevymyslí.
¨v podstatě souhlas s crestikem, já si před 14lety koupil (resp dostal za vysvědčení v devítce) superiora tehdá za 20tis Kč. po 5letech jsem na něj dal dopředu vidli a to kolo mi vydrželo celých 14let´(až letos jsem si koupil nový) bez jedinýho servisu a dostávalo na prdel fest. je pravda, že po těch letech bylo zralý do šrotu.
nicméně rozdíl ve výbavě znát je (neřeším V brake vs hydra kotouče), ale třeba způsob přehazu LX(14let) vs SLX (new) je opravdu znát. sice hlučnější, ale rychlost a přesnost jinde.

hodně bych přemejšlel o tom stumpovi od bafise, protože za 15K je skoro zadara.
o 18.06.2011, 10:36 | Hanys73
pokud jsi z Ostravy, tak se určitě mrkni na [ Link ]
mají velký výběr kol a se vším poradí, taky jsem od nich bral nedávno GT Avalanche
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3726 sekund.