
Navštíveno 1339x

Zdravim.Potrebuji radu ohledne oleje do motoru mazda mx6 2.5 V6.Chci neco kvalitnejsiho,cenu az tak neresim.Osobne bych sel treba do 10W 60 od Castrolu.Jde mi o to,abych neco nepok*rvil,ale chci dat motoru to nejlepsi.Co byste pripadne doporucili Vy?Diky vsem za rady.

26.05.2011, 07:07 |
JP Bacha na ten Castrol - dělaj pokud vim dvě 10W60, jedna z nich je dobrá, ale ta druhá je jeden z nejhorších 10W60 olejů. Každopádně jestli je to +- sériová V6 a nejezdíš s ní závody, tak je podle mě 10W60 úplně zbytečná, na ty teploty bude bohatě stačit 10W40. 10W60 olej dneska dělá každej druhej výrobce a nevim o tom že by nějakej z nich byl vysloveně špatnej. Zkusil bych třeba Valvoline VR1, nebo Gulf Racing, jestli teda nutně potřebuješ tu 60.
Pokud mu chces dat to nejlepsi, nasleduj doporuceni vyrobce, dodrz specifikaci a pak si muzes vybrat vyrobce podle tvy penezenky a sympatii.
10W 60 je podle me zbytecny, je to hustej olej a pokud s tim nejezdis rallye, tak zbytecny.
jako ostatni, klidne nejakou kvalitni lehkobeznou 10W40 npolosyntetiku nebo 5W40 plnou syntetiku popr. jeden z tech modernejsich 5W40 na syntetické bázi.
[ Link ] [ Link ] [ Link ]
vždy podle požadavků výrobce auta dodržet specifikaci a když dodržíš výměny jak máš tak ty oleje budou fungovat všechny značky
ok.diky moc.slo mi hlavne o to,ze tyhle motory dost trpi na zdvihatka a loziska na klice,tak jsem si rikal,jestli by hustsi olej nebyl lepsi.vyrobce uvadi 10w 40,takze tam teda naleju tohle a uvidime.jednu vymenu motoru uz mam za sebou, tak to kdyztak zopaknem :c) . jeste jednou dik.
Jednoduchá univerzální rada pokud chceš pro motor to nejlepší zkrat interval výměny oleje,při výběru oleje samozřejmně dodržuj specifikaci kterou předepisuje výrobce,nemá cenu jí překračovat ničemu tím nepomužeš, kterou značku tam naleješ je v podtstatě jedno jen bych se vyhnul nejlevnějším olejum jako Starline apod.a pro doplnění nepodcenuj výběr olejového filtru opět nekupuj to nejlevnější,vybírej z nabídky osvědčených výrobcu.
Do sériového motoru rozhodně lít to co doporučuje výrobce z hlediska specifikace. Pokud auto hodně honíš ve vysokých otáčkách, tak klidně jít o jednu teplotní třídu výš tzn. v Tvém případě 10W50 a já třeba s úspěchem už nějaký ten rok jezdím od špičkové firmy Q8 10W50 Formula 1. Je to velmi kvalitní plně syntetický olej.
Rozhodně nedej na rady lidí co pořád tvrdí, že 10W40 je polosystetika, takový neví o olejích vůbec nic...

26.05.2011, 12:49 |
Olda Já jezdím na Kastrólu 10W60 edge sport. Na motoru mám od poskládání 16tis km a dostává dobrej kartáč.. Zatím pořád dobrý :)

26.05.2011, 15:42 |
TUNER Pokud chceš pro motor něco lepšího....tak tam rozhodně nelej Castrol...jakejkoliv.
Dobrý oleje dělá Mobil 1....
Tuner 2: prosimte, mohl by ses kouknout jaky specifikace a jestli jsou ok, ma olej Elf Evolution SXR 5W-40? Predem diky!

26.05.2011, 16:31 |
Honza2.016v | Upraveno: 2011-05-26 16:33:23
jhako Tuner bez 2jky...
Mobil 1 5W 50 celoročně , snese i hodně ostrý svezení, případně alternativa Mobil 1 15w50 spíš na teplejší období.. před nalitím buď doporučuju proplach, nebo zkrátit první výměnej interval na polovinu, protže tenhle olej motor krásně čistí...
pak 20W 60 od motulu
ale čísla na 15w už radši doporučuju opravdu prohřát olej alespoNˇna 50°C než začneš nakládat...
jo a pozor na podezřele levný piksly na eshopech... jelikož Mobil 1 z eshopu neberu, ale přímo od motoráře,a ten vede pouze 5l a 1l balení..
15W? Winter specifikaci ted v pozdnim jaru? W cislo urcuje cerpatelnost za nizkejch teplot, coz ted bude jaksi sumak.
Jde o to, jestli vubec ten motor dostanes na provozni teplotu toho 60kovyho oleje, rek bych, ze olej bude vetsinu casu spis motor brzdit svoji viskozitou. Ale zas muzes rict, ze tam mas zavodni olej, jeah puco! :o))
provozní teplota oleje v jakýmkoliv motoru je kolem 100°C+/p 10°C dle provozních podmínek v měřícím bodu.. smao jsou i body, kde je i 200°C ale to jsou lokální extrémy... ta 60tka ti dělá rezervu, že když to budeš štvát a olej pujde nad 100°C tak máš jistotu že se neroztrhá film a něco z motoru ti dřív nebo pozdějc nepodá ruku...
koukni se do materiálovejch listů a uvidíš hodně velkej rozdíl... ad brždění motoru.. ano pokud mám nějakej dragster, kde honím každou setinku, tak nenaleju 60tku,ale 0W20., protože ten olej to na těch 15s max ustojí..jinak to je spíš pro pana klobouka
z vlastní zkušenosti můžu říct, že i obyč 40tka má potíž.. stačí ostřejší delší projíždka po okresce, nebo střelba po dálnici, nebo okruh v otáčkách od 5000 do omezovače a uvidíš co se bude dít s tlakem oleje (ten na volnoběh rapidně spadne a odserou to vačky atd..) a s motorem celkově... znám lidi co si mysleli..40tka je OK a po 3 kolech na okruhu jim v tom zaťukalo, jelikož jaksi nebyl tlak a dostatečnej olejovej film na nejvzdálenějších šálách od čerpadla.. ten blbej rozdíl 40-50 by ty motory zachránil..
Já patřím mezi ně.. po 30km jízdy s 10W40 v motoru od 5do 8 mi motor zaklepal... s naprosto stejným motorem, ve kterým mám 50tku a lehce zvedlej výkon nemám problém ..olejový chlazení není a tlaky na volnoběh za tepla (100°C )jsou v případě 50tky 2,5 až 3 bar, kdežto u 40tky byl 1,5bar

26.05.2011, 17:48 |
Tuner#2 | Upraveno: 2011-05-26 17:48:49
Proffesor_W: Google nefunguje?
[ Link ] Honza2.016v: No doporučit 20W60tku do jinak sériového motoru to je teda rychta, to mu ten motor po pár tisících fakt poděkuje...
tappaja: Máš pravdu jen částečně, 5W50 a 15W50 se pravda liší čerpatelností za studena, za tepla má stejné vlastnosti, ale ono principielně je ta 5tka celkově laicky řečeno řidší a proto na léto opravdu klidně 10 a nebo 15tku, kterou je ale nutno pořádně na začátku ohřát.
jj, google na hrad :)
Já se držím jednoho pravidla, liju do auta to, co doporučuje přímo výrobce, na nějaký laborování a "jedna bába povídala" seru. A co myslte? Nikdy jsem problém neměl. Jediný co dělám je to, že olej měním asi po polovině toho co výrobce doporučuje.
20W 60 klidně... ale opravdu do auta který jezdí v poměrně velký zátěži, ale má čas se pruhřát, nebo jezdí v tropech... sám ji konkrétně tu od Motulu v motoru mám a pohoda... taky to jezdí dost kluků se 4 kolkama..
Honza2.016v: To je olej vyloženě na vytrvalostní závody jako je 24hod. Le Mans. V provozu ho nemáš šanci optimálně využít a naopak budou trpět zmíněné ložiska vaček a další hůř dostupná místa při startech. Je to olej pro plné závodní nasazení, do běžného auta jak zde zazněl dotaz je to kravina na entou kor u motoru, kde není změna proti sérii žádná...