
Navštíveno 1379x


25.05.2011, 08:49 |
Tendr | Upraveno: 2011-05-25 08:51:36
Ahoj, potřebuju radu jak na tachometr v trojkovym Golfu 1.9TD 55kW... Nejde mi o stáčení najetých km, ale o to pozastavit během cesty načítání. Existuje nějaký způsob jak to provést? Co vyřadit, odpojit?
Tady ma nekdo auto v servise a chce se projet :D
Nevidim jedinej rozumnej duvod proc to delat...
Btw. to jednou udelal servis otci na Ducatu, ale zvoral to, takze misto pozastaveni vynuloval tacho uplne a otec mel najednou "novy" auto :D

25.05.2011, 10:28 |
AR řek bych že to tam bude el. takže odpojit konektor z palubky by mohlo stačit?
Poptávané jednání nemá rozumný důvod, nemůže mít. Je to prostě ojeb se vším všudy, lhostejno proč či na koho. A dokud budou takhle lidi konat a uvažovat a považovat to zqa normální, ze sraček se společnost nevyhrabe...
tak ho hned nekamenujte třeba jen potřebuje jet za milenkou a "knihu jízd" podepisuje manželka.... :-D

25.05.2011, 12:44 |
CRK On potřebuje poradit a ne poslouchat nějaký chytrý řeči... Hele, mam to vyzkoušený a funguje to a pokud je to stejné jako u benzínových aut, tak nejdříve odpoj autobaterii a zaručuji ti, že ti to nenatočí ani jeden kilometr :-D
mě by zajímalo, jak otevřu nový pětkový BMW bez klíčů? jo a nezajímají mě chytrý řeči, potřebuju to fakt poradit...
Luke: kazdy lepsi stavebniny...
[ Link ] :D

25.05.2011, 13:57 |
Ravo Je to celý elektrický, takže odpojit palubku (budíky).
Jenže v koncernu je součástí palubky i gateway na CAN komunikaci, takže kdoví co to bude pak dělat..ale hlavně je součástí palubky i jednotka immo, takže zřejmě jen tak nenastartuješ a nebude to jen tak easy a prosté odpojení nevidím moc reálně.
A taky moc nesouhlasím s tím něco ojebávat, nicméně toto je na svědomí každého (mě by to teda ani nenapadlo dělat)

25.05.2011, 13:59 |
Veva dobře Lukasino :-D
občas je potřeba snížit stav km kvůli manželce, půjčenému autu od rodičů na dovolenou atd... A nějaké velké šmeliny bych se u pravěkýho Golfa nebál. Nehledě na to, že tenle problém řeší skoro každý druhý řidič služebního auta po dovolené, vždyť nabídek na úpravu stavu km jsou plný inzerce.
Odpojit budíky nejde, je v nich imo, tedy kabel a po cestě nastavit VAG tachem kilometry na potřebnou hodnotu.
tak jsem asi debil- můžeš mi nějak polopaticky vysvětlit, proč by někdo snižoval km kvůli manželce? btw má někdo manželku/přítelkyni, která si opisuje stav km? kvůli půjčenému autu na dovolenou? taky nerozumim.
služebák na dovolenou? jako že pojedeš v podstatě cizím autem na dovču za svoje peníze a když se vrátíš, tak budeš dělat, že jsi s tím autem nikde nebyl? panebože.
Lukasino: :))
Luke_288:
znám oba tyhle případy. Kámoš když lítá po milenkách tak si bere jiný auto kvli kilometrům a samozřejmě také vlasům...
Služební auto a konkrétně jeden případ: Omezení na soukromý měsíční nájezd kilometrů 500km, pokud víc, tak platí nálady na PHM + 3,70 opotřebení.
Pokud dáš na dovolené 2,5 - 3 tis km, tak si zaplatíš PHM, tisícovku za úpravu kilometrů a pořád jsi v plusu.
Jsme národ vychcánků, povídal mi diagnostik, co za absurdní požadavky tam mívá. I dotáčí tisíce kilometrů když lidi kradou naftu za pseudoslužebky a tak:-)))

25.05.2011, 23:30 |
Tendr Kdybyste nebyli až tak zvědaví, tak bych vám to i řek, ale ukázali jste se jako dokonalí čecháčci, serete se do věcí, do kterých vám nic není a ke kterým nemáte co říct... Děkuju lidem co mi byli ochotni poradit. Dál už to nebudu řešit... Kdyby někdo přišel s konstruktivním řešením, prosím mail. Ještě jednou díky.
Tendr:
nečil se, tvpůj dotaz vyvolal výše uvedené rakce zcela oprávněně. Když tak o tom přemýšlím, tak ti ale musím dát za pravdu. Jsme dokonalí čecháčci, ty jsi zřejmě Tatar a nebo možná Mongol:-)
Abych odlehčil thema, tak napíšu svoji osobní zkušenost:
Psal se rok 1978. Naši si po trvdých letech odříkání koupili v roce 1968 Moskviče 408. Mohli si koupit i Škodu 100L, ale přeci jen, v těch dobách bylo lepší mluvit rusky, pít vodku, mít rusé auto... :-)
A já, coby tehdá mladík rozumu matného (bylo mi 18 a nevěřím, že dnešní mladíci jsou na tom lépe) jsem s kamarádem tak různě vymýšlel,co, kde, s kým, jak a za kolik.
A jednou jsme vymysleli, že pojedem navštívit kamarádku na chatu do vísky vzdálené asi 30km od místa bydliště.To jsem mlě ještě mokrý řidičák, najeto nic a zábrany žádné. Jenže, povídá kamarád, jak to vysvětlíš s najetými kilometry?? Podotknu, že tenkrát stál benzín tuším kolem 4,30 za litr, ale táta vydělával v hrubém 1500, to jen na nastínění poměrů. A tak se nelze divit, že benzín byl i přes svoji cenu hodně drahá položka a s autem se jezdilo jen v nejnutnějších případech. Naše kratochvíle by byla zcela jistě pranýřována od rodičovstva, neb na soukromé jízdy bylo vydáno tvrdé a nekompromisní embargo. Tak co tedy s tím? O stav benzínu jsem neměli obavu - to při přesnosti ukazatele, kdy ručička kmitá od uly po maximum a jen matematický statistik dokáže odhandou přibližnou hladinu v nádrži, jsem strach neměli. Jenže ty kilometry na počítadle. A začala operace. Z Pionýra (Mustanga) jsem věděli, že náhon se dá lehce odpojit vytažením struny bowdenu a je to. Jenže u auta? Po půl hodině a třikrát zalomené ruce a notně odřených kontnících (tehdá se výlisky neodjehlovaly) jsem náhon odpojili... A vyrazili jsme. Překvapení se konalo po asi 10km. Z pod palubovky vyrazil napřed smrad pálícího se oleje. PO chvíli dým. Naše zděšení se popsat nedalo. Nastala panika - v první chvíli jsem vyběhli z auta v domění, že asi hoří motor. Nikdo nechtěl otevřít kapotu, měli jsem strach. Předvídavý tatík měl však v kufru hasící sprej a po kratičké rozvaze jsem kapotu otevřel, kryjíc se za blatník, kdyby něco... V úžasu jsem čuměli do motoru - žádný požár, žadný smrad... Napadlo nás to současně - a už jsem stříkla sprej pod palubovku. Sice oheň tam nebyl, ale moc asi nechybělo. Moskvič byl pokrokové auto a kde to šlo, byla všude tlumící hmota na bázi pucwollu.
Chápete, co se stalo a co se ještě stát mohlo??!!
Jo jo, podvádět se nemá, milý Tendre, a pokdu jsou tvé úmysly s odpojením tacha čisté a mají racionální základ nevedoucí k podvodnému manipulování s kilometry versus PHM, tak se mé příhodě jen zasměješ.... MOžná někdo jiný také. Já tedy po těch letech spíše uvažuji, jak jsme byli mladí a hlavně blbí.

26.05.2011, 08:51 |
DaveF nj, taky jsem den po 18tinách, kdy mi začal platit řidičák, který jsem už 1/4 roku nosil natěšenej v kapse, odpojoval náhon u Favoritu rodičů, když byli zrovna na dovolené v zahraničí a měl jsem zákaz řízení :-)
tommas: hm, zjistit, že tohle nějakej muj zaměstnanec dělá tak má na hodinu výpověď. daleko radši budu, když přijde, že potřebuje letět na dovolenou, nemá svý auto, tak OK a jde to řešit i jinak než placením soukromých km.

26.05.2011, 09:16 |
H-Honza (M) | Upraveno: 2011-05-26 09:19:39
3jkovej golf a canbus? V 1,9TD? tomu se mi nechce verit :O)
tady je obrazek prevodovky s cidlem pro rychlomer a zpetna svetla, kde je to cidlo cislo 1. Zkus ho odpojit a uvidis...
[ Link ] dalsi cestou by bylo vyndat stit pristroju a na urcitem vodici (vstupu) ze snímače pro rychloměr udelat smycku treba pres vypinac a ovladat to timhle zpusobem dle potreby.
Luke_288: Nedělám to, kdybych to u svých lidí zjistil tak s Tebou plně souhlasím, na hodinu výpověď. Jenom říkám s čím jsem se u aut setkal a že se tachometry v CZ nastavují stejně často jako hodinky. Bohužel je to neoddiskutovatelný fakt, lepší to nejbližší době nebude a možná nikdy.
Nejlépe to je vidět ve světě, kde čeští Pepíci vymýšlí pro úsporu pár drobných neskutečné hlouposti, které by ostatní národnosti ani ve snu neřešili a tedy je nemají ošetřené.
Jak píše H-Honza, měl jsem to na 1.6 GIII, elektricky cidlo, stacilo ho odpojit a kilometry neskakaly, nefungoval tedy ani celej tachak, ale to nevadilo, proste jsem taky mel doma zakaz vzit si auto a obcas bylo potreba :-)
Teda, co jste měli za rodiče? Nebyl nikdy problém si pučit auto. prostě jsem jen dotankoval a hotovo. Zlatej tatík. Ikdyž byli na dovče, mohl jsem jezdit i "zánovní" felinou, co si pořídil.

26.05.2011, 10:00 |
Vencaf | Upraveno: 2011-05-26 10:02:47
Tendr:
"ale ukázali jste se jako dokonalí čecháčci, serete se do věcí, do kterých vám nic není"
takže chceš radu, jak něco vochcat a ještě nadáváš? spíš bys potřeboval pár facek, aby ses probral..

26.05.2011, 12:15 |
Tendr Vencaf: Proč mermomocí vochcat?! Jsi snad neomylnej vševěd? Ne, další typickej čecháček...
H-Honza: "dalsi cestou by bylo vyndat stit pristroju a na urcitem vodici (vstupu) ze snímače pro rychloměr udelat smycku treba pres vypinac a ovladat to timhle zpusobem dle potreby"
To by bylo nejlepší řešení, teď ještě nějak zjistit, kerej ten kablík to je.
Ale porad jsi nam tu pane mistr nenapsal proc to teda vlastne chces...

26.05.2011, 14:48 |
Tendr A ani to nemám v plánu :)
Koukejte, já si myslím, že jste tu až na pár vyjímek dobrá parta, ale nerozumím tomu, proč máte potřebu neustále poučovat, přesvědčovat nebo moralizovat když o to nikdo nestojí. Dotaz zněl jasně a odpovědí k tématu je tu jak šafránu, jen za ty děkuju. Ke zbytku už se nebudu vyjadřovat, zbytečně vyvolávat flame nehodlám, ani na to nemám čas handrkovat se tu s někým o ničem.
Tak nečekej, že se to bude hemžita radami, když tvůj dtaz je černý jak noc a úmysl ještě černější. Kdyby nebyl, napíšeš jasně a stručně, co tím sleduješ:-)
Jinak můj názor je, že jakákoliv manipulace s najetými/nenajetými km smrdí silně podvodem - majitele, vlastníka auta, majitele firmy, co mu to patří a pod...
Leda, že bys chtěl v hospodě oblbovat, jak seš hustej, jak to Golfáč jezdí za 18/100 :-)
JJ, moralizování se těěěéééžko poslouchá:-) :-) :-)
resil jsem to telefonicky snad to pretlumocim spravne.
Na pristrojovem stitu zezadu je dvourady konektor.
Mel by mit 2 rady po 14ti pinech.
Kdyz to beru z pohledu na ten konektor...
3ti pin v horni rade z prava
tendr: ty chceš točit kolama, aby nenabíhaly kilometry a my jsme typický čecháčkové. :)))))))))

26.05.2011, 19:55 |
Tendr H-Honza: Díky moc za pomoc.