Tak jsem nakonec zůstal věrný a koupil zase Vervu, už jsem ji jezdil cca 2 roky ve feldě 1.3 MPI a byl jsem s ní spokojen, osobně jsem pozoroval menší spotřebu a lepší průběh motoru. Dal jsem na slova Tuner#2 a natankoval jsem ji v Plzni, kde možná bude větší průtočnost než v Rokycanech. Joooo a ještě možná vyhraju kolo:-)))))
Já našel třeba tento článek na Alfa clubu, kde jak je napsáno to je benzín, jen který je drahý
Dobrý den pánové, zatím tady čtu jen o pocitech a doměnkách a žádné jasné vysvětlení, proč tomu je tak, či onak. Dělám v oboru, tak bych chtěl taky přispět svou trochou do mlýna. Pokusím se to krátce, byť z Vašeho pohledu asi dlouze, vysvětlit. V dnešní době mají všechna auta motory plnicí emisní normy EU2, 3 a 4 (bavíme se o benzínových motorech) vstřikovací systémy řízené řídící jednotkou. Tyto motory mají vždy detonační čidlo. Další věcí je na jaký benzín je motor naaplikován. V případě, že jsou aplikace na RON 95, je zbytečné tam lít benzín RON 98 a vyšší, protože řídící jednotka na to neumí zareagovat (hýbat s předstihem až v takovém rozsahu) a zvýšení výkonu bude nepatrné a prakticky neznatelné. Naopak, pokud mám aplikace na RON98 a dlouhodobě jezdím na RON 95, s čímž většina řídících jednotek motoru umí žít, bude o něco vyšší spotřeba a nižší výkon a horší průběh točivého momentu, motor bude mít tzv. díry. (Pokles výkonových parametrů v tomto případě bude vyšší, než nárůst s lepším palivem, na které nemá motor aplikace). Po načerpání paliva s RON 98, 99 a 100 by tyto problémy měly zmizet, tedy v případě, že již od výrobce jsou aplikace v pořádku. Pokud se bavíme o benzínech Shell V-Power 95 nebo Shell V-Power Racing 100, mají tyto benzíny přísady snižující tření a rozpouštějící karbon usazený v motoru a hlavně mají nízký obsah síry, což má vliv právě na tvorbu množství toho karbonu (tzn. V-P mají do síry 10 mg/kg, norma ČSN EN228 povoluje max. 150 mg/kg) . Jinak samozřejmě pokud chci něco poznat musím natankovat do téměř prázdné nádrže. Zástupce Shellu tvrdí, že změnu lze poznat až po načerpání 3 nádrží. Já osobně mám zkušenosti jak s V-Powerem 95 tak i s V-Powerem Racing 100. Již u benzínu V-Power 95 jsem poznal, podobně jak většina z Vás, lepší zátah v nižsích otáčkách a to hned po natankování a odjetí od pumpy. Další zlepšení a to již i ve vyšších otáčkách u načerpání celé nádrže bylo i u V-Poweru Racing 100. Pokud jsem se nekochal lepšími výkonovými parametry motoru a jezdil jsem ve stejných rychlostních limitech jako dříve, byla dokonce spotřeba u V-Power 95 oproti standardnímu palivu RON 95 o cca 1 až 1,2 l /100km nižší. Podobného výsledku dosáhl i známý s Picassem 1,6l. U S-V-P Racing již takové zlepšení nebylo, ale trochu přece jen - pár decek. V-Power 95 tedy v jistém směru i šetří kapsu. To vše s motorem Audi 1,8l/132kW Turbo, který má základní aplikace na RON 98 a umí i těch 95. O tom, že Verva 100 je ještě lepší, než S-V-P Racing 100, jsem taky slyšel, ale osobně jsem nezkoušel. Každopádně jak Verva tak i S-V-P Racing mají opravdu 100 octanů. Norma říká, že benzíny mají mít minimálně oněch předepsaných 91, 95, nebo 98 octanů. Realita je, že většina benzínů RON 95 má čísla vyšší, konkrétně tak 95-96,5 někdy i 97. Benzíny RON 98 pak od 98 do lehce přes 100. Pak se tedy i rozdíl mezi 95 a 98 smazává, proto většina výrobců benzínu přistoupila k výrobe benzínu se 100 octany. Zcela vyjímečně se stává, že benzín má nižší RON, než je udáváno na stojanu. To jsou výsledky průzkumu kvality paliv v ČR VÚMP (výzkumný ústav maziv a paliv). Čau Martin
[ Link ]