
Navštíveno 1725x

příští měsíc chci kupovat jiný auto a mezi favority sem zařadil:
Subaru Legacy 2,5
Vw Passat 2,8 V6 4x4
Ford Mondeo 2,5 V6
všechno v kombiku a kolem roku 2000
a teď babo raď jaký, od vw vim co čekat ale co subarko a ford?Pokud měl s těmahle autama někdo zkušenosti zkuste napsat nějaký srovnání ať se můžu rozhodnout který vybrat.Díky
být tebou ještě kouknu v tomhle případě po Jaguaru X-type 2,5V6 a 3,0V6 což má blízkou platformu Mondea STčka spodek motor (blok) je shodný s STčkem ale hlava už je podstatně vylepšená, oba motory jsou vždy stálá 4x4 a jsou cenově velmi příznivé a hlavně vybavené. Jednoho domá mám. Nebyl kopec co bych se v zimě nevyškrábal. Jezdím na LPG spotřeba +-12-14 plynu. 10-12 benzínu
Mám ho rád, akorám mě trápí automat takže bych buď dobře prověřil a nebo zvolil manuál.
Cenově za servis paráda - sada kotoučů a desek cca 5tisíc, originální filtry a 6 iridiových svíček 2,5tisíce ...
Měl sem před tím passata B5,5 a Mondeo MY05. Z toho bych řekl, že nejlíp zpracovaný interiér měl Passat. Největší bylo Mondeo ,ale nejvíc mě baví stejně Jagouš, jednak že předtím to byla samá nafta a tohle V6 benzín, ale hlavně jízdní vlastnosti jsou super.
Tak rada k té 2,5 fordí. Pokud neznáš člověka a nevíš, jak se k tomu motoru choval, tak nekupovat. Je velkej problém s přidřeným spodkem. Řada lidí nehlídá olej a to je slabost té 2,5ky. Musí se držet na horní rysce, jinak je to v prdeli. V tomhle bych ti poradil radši 2,0 Duratec. Ale z vlastní zkušenosti vem rok 2003 a vejš - po faceliftu. Maj menší problém s korozí dveří a taky je už přepracované uložení vířivých klapek v sání. Ty 2000-2002 měli to sání špatně zkonstruované a osička i s klapkou rádi cestovali směr spalovací prostor. U svého 2002 jsem ho měnil taky - to sání. Jak říkám 2,5 nebrat, bejvaj bohužel na tom špatně.
U Jagouše tyhle problémy jsou vyřešené a netrpí na to, respektive jako všechny trpí na původní majitele....
Jinak jsem s tím 2,0 duratec velmi spokojen. Spotřebou se motám okolo 7,5 litru. Sic to není nějakej stíhač, ale zase má velmi hezkej objem zavazadlovýho prostoru. Podvozek příjemnej. Žádná tvrdost, ale v zatáčkách se nenaklání.
Legacy 2,5 rv 2000
Měl jsem a byl jsem maximálně spokojen. Jsou lidi, kteří měli tuším problém s hlavama a všeobecně mi tehdá někdo tvrdil, že co se spolehlivosti týče, tak lepší volba je 2.0 a nebo H6 3.0. Já jsem s tím neměl problém. Při ostré jízdě bral trochu oleje, ale s tím jsem počítal a hlídal si to.
Dlouhodobý průměr v automatu byl cca 9,5-10. Ostrou jízdou ručička palivoměru padá doslova před očima a nejvíc jsem se s tím dostal asi na 20l při jednom hodně rychlém přesunu.
Podovozek absolutně super, bohužel na výkon v váhu auta nedostatečné brzdy. Pokud s tím prasíš, po chvíli totálně zvadnou.
Proti Mondeu a Passatu překvapí poměrně hodně vzpřímená poloha za volantem (ničemu to nevadí) a volant nastavitelný pouze výškově (to mě sralo).
Rusumé: docela mi to auto chybí a až dojezdím Octávku chci zase Legacy.
jinak spotřeba by šla asi i lépe, viz Zdeny který jezdí s H6 se stejnou spotřebou jako já s TDi:-))) hodně záleží na náladě řidiče...
Zdenovo auto by žralo normálně víc, jenže to auto se ho bojí víc než Čaka Norrise
tak sem se byl podivat na jedno mondeo na fotkach krasavec ale realita byla strašná, projel sem dnes 6 bazaru a co sem tak koukal tak sehnat zachovalý auto je velkej problém.Měl bych se jet ještě podívat na Lukasinovo B5 a příští týden přiveze známej z německa jedno legacy tak uvidim
4x4 vs. předohrab u Forda a VW (pokud ne Syncro)? Jasná volba na Subaru ;-), ale pokud ti jde o prostor, tak myslím, že Mondeo, pokud o zvyklost a VW ti sedí, tak VW,neboť často lidi říkají, že VW a pak dlouho nic, což nechápu...
To fauvé bolo syncro ak sa nemýlim, tak by som sa rozhodoval podľa toho, či vôbec potrebujem štyrkolku. Ak áno, tak by som vyberal medzi fauvé a subu... Ani to fauvé nie je zlé imho :-)
tak čtyrkolu nepotřebuju jen jí prostě chci :-) a zjištuju ze i kombik by nebyl potřeba chci ho jen kvuli psovi ale zas tak často ho nevozim takže i sedana bych zkousnul :-)
A nechceš sedana Subu 3.0R čo potrebuje len výfuk vymeniť? :-D
pokud bude do kila tak ho beru :-)
Do kila bude past i X-type či STčko:-)
Jinak bych z tvého ranku bral cokoliv mimo Pasáta. Ale nesjpíše SUbaru, i když staré 2,5 občas měly své mušky (olej).

11.03.2011, 10:01 |
hanzz Doma mám Outback MY01 3.0 s automatem a v práci Passat B5 2.8 Syncro s manuálem, takže můžu porovnávat neporovnatelné. Ta auta jsou svojí filozofií úplně jinde.
Passat je výrazně tvrdší (podvozek i sedačky), jakoby "sportovnější", sedí se níž a více za volantem, ale lze si najít více možných poloh, v autě je to jako v ponorce, není vidět pořádně ven, interiér (v černý barvě) působí stísněně. Mám připomínky k ergonomii, kdy je ovládání klimy až dole a není na to vůbec vidět. Ale možná to lze v tý palubce přeházet nahoru. Motor má možná až příliš vyhlazený průběh, táhle přiměřeně od cca 2500 ot., ale nikde se nic výrazného neděje. Nicméně má skvělý zvuk. Kabina je dobře odhlučněná. Podvozek je díky 4x4 dlouho neutrální, mechanické quattro funguje skvěle.
Outback je značně pohodlnější, sedačky jsou o dost komfortnější (ale ne úplně měkké), podvozek filtruje většinu nerovností naprosto s přehledem, ale více se naklání (20 cm výška - to Legacy nemá, takže tam ten problém nebude), každopádně vždy drží stopu. Kabina je světlejší, útulnější, výhled s auta je (i díky velkým zrcátkům) o několik tříd lepší. Ergonomie má pár japonských specifik, ale vše je celkem přehledné a po ruce (až na výhřev sedaček, který je hloupě pod loktem). Sedí se výše a jakoby nad volantem, v tom autě nelze udělat "sportovní posez", obecně tam nelze tolik čarovat s posezem, jako v Passatu. Problémy můžou mít řidiči nad 185cm (kvůli šíbru nízký strop). Jinak je vnitřní prostor srovnatelný s Passatem. Motor 3.0 je samozřejmě lepší volba, jak 2.5, ale do Legacy téhle generace se nedával. Spolu s automatem tvoří ideální kombinaci pro velice svižnou a plynulou jízdu, nikdy ale ne sportovní. Každopádně při kickdown letí otáčky na 6000 a potom je to docela pila (větší jak ten Passat). VTD je asi to nej, co lze v pohonu 4x4 mít (mají to i 2.5 s automatem, s manuálem ne!). Více o Outbacku ti můžu poslat mailem, nedávno jsem o tom sepisovat celý elaborát pro jednoho známého :)
Pro mne je Outback lepší, jak Passat, protože se na to dívám pohledem potřeby rodinného auta. Outback 3.0 je neskutečný žrout kilometrů, řídí se hrozně přirozeně, nezáludně a bez námahy. Navíc, jak jsem psal, ten motor s převodovkou umožňují naprosto plynulou jízdu, což mne prostě u rodinného auta vyhovuje. Passat 2.8 Syncro umí být o něco "zábavnější", ale přijde mi, že vlastně není ani komfortní, ani sportovní, prostě takový divný bezpohlavní mix (prostě VW). Ale nemám problém s tím jezdit, akorát mně vždycky hrozně sere, že z toho auta není prostě vidět ven a to beru jako velký bezpečnostní průser.

11.03.2011, 10:25 |
Only_One | Upraveno: 2011-03-11 10:25:19
Do kilča hlavně nebude žádnej Jag v Estate (kombi)
doma proběhla znovu porada s drahou polovičkou a ...... musí bejt kombik.Ačkoliv sem chtěl už mondeo vyřadit z výběru tak se odpoledne jedu podívat na jednu 2,5 v pěkný výbavě za hodně zajímavý peníze sice bych radši subaru nebo vw ale kdyz koupim forda tak se zase nevydám ze všech peněz.Sám sem zvědavej co nakonec koupim
to hanzz: jen pripominka, VW nema QUATTRO! :) takze jsem nejak nepochopil tvoji posledni vetu v druhem odstavci :)
2 Knightey-: svojim spôsobom malo, bol to Torsen T-2 v B5-kách

12.03.2011, 11:04 |
luda551 | Upraveno: 2011-03-12 11:05:11
Vw Passat 2,8 V6 4x4 ma kamarada otec... Nejak sem nespozoroval pohon zadnich kol, ten se zapina snad jen ve snu :D Je to liny , nejede, jen zere, jel sem stím cca 25km a ctvrt nadrze pryc ano jel jsem kolem 80-90. prijde takovy tupy a strasne líny pokud chces VW TAK NE BENZINOVY MOTOR... :D (ne ze bych se zastaval dieslu, ale to je tak jediny co delaj a ,,nesere se to")

12.03.2011, 13:53 |
DaveF podle me dobra volba :-) sam jsem o V6 premyslel, ale nejak tenkrat nebyly moc pekny k mani, tak jsem skoncil u 2litru
Pokud ti nevadi vysoka spotreba v meste, tak budes spokojenej
zatim sem spokojenej a spotreba neni zase tak hrozna 11L mesto to se starym mondeem mk1 1,8 16V sem jezdil za 10L

12.03.2011, 22:02 |
DaveF jj to tak odpovida, ale znas to, nektery "auta" na to ujedou 200km a vic :-)