
Navštíveno 2257x


01.01.2011, 16:38 |
Timbo moc pekne udelany myslim
No, měli stejné pneu? Audi a BMW v kombi, takže těžko srovnávat, BMW a Mercesed zase v automatu, Mercedes s elektronikou? (ty ostatní bez?), spíš měla být Impreza a ne Legacy?
stejně, Subaru je Subaru :-)
jj, uz ho sleduju dyl, myslim ty jeho testy, a musim rict, ze super.

01.01.2011, 16:55 |
El_Vita | Upraveno: 2011-01-01 17:56:36
imprezu bych dal ke golfu, A3 a 1 :-)´
podle me tam legacy sedlo
hezký test, ukazalo se že X-Drive je hodně dobré, už jsem viděl hodně testů, kde tento pohon hodně překvapil. Mě osobě se, ale nevíc líbí Mercedes.
Asi jako HIGHTOWER :)
Srovnavat kombiky vs sedany a automaty vs menualy neni to prave orechove. Pak opravdu zalezelo na znackach pneumatik. Ty delaji dost :)
A s tou eletornikou se mi to nezda. Nebo to mel u BMW, AUDI, SUBARU vypnute a u MERCEDESU to vypnout nejde?

01.01.2011, 19:59 |
Pekys vždyť píše SUBJEKTIVNĚ, tak co řešíte :)
neřeším nic, jen říkám, klidně subjektivně :-) neb každej test aby byl objektivní, muselo by to auto řídit tak 50 lidí, za stejných podmínek - takže ne že jedno auto projede sněhem a další jede ve stopě, ale taky hezky v tom původním sněhu :-D
Ale tes pěkný, nejvíc se mi líbilo přetahování a rozjezd do kopce půl led/půl sníh :-)
ale hezkej test..... stejně bych dal před brambora to subaru :) audi a její věhlasný kvatro žádná hitparáda a u MB sem nic jinýho ani nečekal....
jak sem tak koukal na test tak se mi zachtělo koupit si nějakou 4kolku :D kua
hh sice zadna hitparada ale k cemu je test na cistem ledu? :D Tam se s autem nejezdi :)
Ja osobne cekal ze to vse vyhraje subaru na cele care, kort kdyz ma tak dobrou 4kolku a ono prdlajs :)
Nahnalo body na tom cistem lede, pak taky zadna hitparada :)
Ale BMW prekvapilo :)
Naprosto o ničem test. Porovnávat manuály, automtay, BMW se super pneu proti ostatním komercím, jako takhle test tedy ne. Ukázat omezené vlastnosti auta - to ano.Různě účinné podpůrné systéme (MB vůči Subaru...) . Nic to neříká.

02.01.2011, 09:08 |
hanzz Chápu, že dělat takový test může být zábava, ale vypovídací hodnota se rovná nule.
Nejen, že míchají hrušky a jablka, ale navíc ten týpek, jakkoli vypadá, že řídit umí, tak ty auta nemá v ruce, což je vždy problém, protože s každou čtyřkolkou je potřeba jezdit jinak.
Nevím, jak to bylo v tomto případě u ostatních značek, ale tohle Subaru má tu "nejobyčejnější" verzi Symmetrical AWD, čistě mechanickou a pasivní, což je trochu něco jiného, jako např. x-Drive.

02.01.2011, 10:18 |
TUNER Jak jsi Zdeny poznal že mělo BMW "super pneu" a ostatní "komerce" ?
Protože je objektivní :-)))
Test je opravdu pěkný na pokoukání. Jinak bych zrovna nevěděl, co si odnést. Mercedes vypadal na prd, ale pak ve dvou testech zase "nejpříjemnější na řízení..."
Nakonec rozjet se dokázaly všechny, zapadly všechny stejně,...
Ultra Grip 7+ - na ostatních vozech jsem si jich nevšimnul. ALe je možné, že jsem se blbě díval a nebo to nebylo dobře vidět.
Losí test - u automatu?????? Hovadina.....

02.01.2011, 12:03 |
hanzz Hlavně mi přijde jako kravina dělat losí test se čtyřkolkama bez plynu. Když se chci s Outbackem něčemu takhle vyhnout, tak právě jedu s plynem :)
Ja som to video komentoval už u brata na FB pred týždňom, dvoma, ale jediné čo k tomu viem povedať napíšem aj sem: netvrdím že Subaru má ultimate štyrkolku, to ani náhodou, ja som čo sa názoru týka na štyrkolky tak 50:50 Subaru:Audi, ale mne prišlo divné že to vyhral práve xDrive. Skúšali sme poslednú trojku aj X6 v porovnaní práve s mojim Legacy a kamarátovým najnovším Legacy, každý si vyskúšal všetky a čo do ovládania, ľahkosti vodenia auta a celkového dojmu z toho celého hlasoval každý pre moje Legacy. Motorizácie neboli rovnaké, tým pádom ani Subaru AWD nebolo to isté v mojom a jeho novom Legacy (ja 3.0R s LSD vzadu, on 2.0D bez), ale xDrive po vyskúšaní Legacy (aj toho nového) nepripadal nikomu ako schopná štyrkolka... na zábavu :-) V bežnej situácii to máte snáď úplne jedno, už aj blbý haldex zlvádne vyliezť niekam kam sa predo/zado-hrab nedostane, takže by som ten test bral s rezervou a celkom i súhlasil asi :-)
můžu porovnat quattro v A6 a AWD v XC90 a obojí mi nějak poslední dobou přijde na hovno. s oběma autama jezdím dost sporadicky, nicméně s audinou jsem měl před 14 dnama trochu času a byl sníh, tak jsem zkoušel co a jak a dost mě překvapilo, že když jsem jí dostal do úzkých, tak stála na místě a hrabaly maximálně dvě kola (možná moje neznalost, ale žil jsem v tom, že torsen umí alespoň krátkodobě roztočit všechny čtyři kola, když už i blbej haldex tohle zvládne). XC90 a její systém bez komentáře, tohle auto je lepší od terénu držet dál

02.01.2011, 16:30 |
zipp Luke_288: jakej máš r.v té audiny?
já jsem si vždycky myslel, že quattro od audi je stálá 4x4 .....

02.01.2011, 16:59 |
zipp Big_Max: je
2 Luke_288: ono to isté Ti spraví aj Subaru, že niekedy narobí viac škody než úžitku, ale od toho je vypínateľná elektronika a potom sa dejú veci (musíš však vedieť čo a ako, nováčik to rozseká jedna báseň). Ja som mal tiež pár prípadov keď sa pohybovalo len s veľmi veľkými ťažkosťami z veľkého snehu, ale vždy som to len skúšal aby som sa presvedčil, že tade cesta nevedie. Zatiaľ nebola situácia, že by som s vypnutou elektronikou (ktorú mám vypnutú vždy, v zime aj v lete) nedal čokoľvek. Predpokaldám že aj Audi má niečo ako ESC a podobné srágory, ktoré toho torsena limitujú a kontroljú prokluz na tej ktorej náprave/polose...
zipp: není moje, ale r.v. je 07. dostal jsem jí do závěje a na místě hrabala pouze pravá strana.
jinak ESP, ASR komplet off samozřejmě.
big max: nevím, taky jsem si myslel, ale i tady na foru proběhlo pár videí audin, kdy dvě kola byla na válcích a nerozjela se, pak přijelo BMW a bez problémů.

02.01.2011, 19:37 |
hanzz Luke_288, to je jasný, že ti jedna strana hrabala. Ta auta mají v sérii jako samosvorný diferák pouze ten mezinápravový (růúzných řešení a konstrukcí), takže dochází k rozdělení sil mezi přední a zadní nápravu (takže hrabe vždy minimálně jedno přední a jedno zadní kolo).
Ale aby došlo ještě k rozdělení mezi jednotlivými koly, je potřeba mít na nápravách diferáky s alespoň nějakou svorností. To má u Subaru například WRX Sti, Forestery s turbomotorem, Legacy 3.0R a ještě možná něco. U Audiny to určitě budou mít různý RS a podobně. Potom ti budou hrabat tři nebo čtyři kola (podle toho, jestli je ten samosvor jenom na zadku, nebo i na předku).
Dnes se to některé automobilky snaží vyřešit elektrickými uzávěrkami, kdy při prokluzu to kolo přibrzdí a tím dojde k přesunu momentu na protější kolo. Je to řešení levnější, ne tak sofistikované, závislé na elektronice ... a kurvící brzdy :)
Nevím, jestli se u Audi a BMW u různých modelů ty systémy nějak výrazně liší (mimo různých svorností diferáků), ale třeba u Subaru jsou ty systémy 4x4 minimálně čtyři (vždy dle použité převodovky a motoru) a docela zásadně se liší. Je to od čistě mechanického řešení s pouze samosvorným mezinápravovým difem (viz to Lego v testu) až po aktivní vychytávky, jako je VTD nebo DCCD.
hanzz: u Audi jsou taky 4 druhy quattra + haldex u A3 :)
[ Link ]
hanzz: dík za vysvětlení. tak nějak jsem žil v tom, že systém quattro bude vychytanější než haldex, bohužel jsem se asi mýlil

02.01.2011, 19:44 |
hanzz Knightey: jj, to jsem kdysi četl, ale to je všechno vlastně "stejný" systém, akorát různě poskládané železo.
PS: O tom Hladexu psst! ;)

02.01.2011, 19:50 |
hanzz Lule: Špatně jsi to pochopil! Quattro je výborný systém, je to poctivá stálá čtyřkolka (na rozdíl od Haldexu). Ale prostě záleží na osazení jednotlivými diferáky, což se podle jednotlivých modelů liší.
BTW: Je potřeba pochopit, jak diferák funguje. Na youtube.com jsou na to skvělý videa :)
vim jak funguje diferák i co je mezinápravovej apod, ale co to mění na tom, že systém quattro funguje jako stálá poctivá čtyřkolka až u špičkových verzí S nebo RS za x milionů a pak přijede oktávka nebo passat a prohrábne všema čtyřma...
I u obycejnych aut s quattrem prohrabnou vsechny 4 kola :) Alespon u mojeho ale jen na snehu :D na sfaltu mi na to chybi vic potrebnejch koniku pod kapotou :)
tak pak máme asi nějakou social verzi, což nekoresponduje s výší pořizovačky
Luke: pokud bude podklad stejnej tak prohrabnou kola taky, pokud je jedno kolo na na ledu je jasny ze u diferaku bez svornosti bude hrabat jen tohle kolo...
jsou offroady se stalou 4x4 = stredovej diff, a offroady kde se jedna naprava pripojuje jen v terenu napevno, pokud u toho trvalyho 4x4 neni stredovej diff s uzaverkou tak ta napevno pripojitelna 4x4 vyjede vic za urcitych okolnosti... rozdil v jizdnich vlastnostech s 4x4 se stredovym diffem a s napevno zamklou 4x4 bude velkej. u osobniho auta nejde o to aby v extremnim terenu zabirala vsechna 4kola, ale spis o chovani tam kde se auto nachazi nejcasteji a tam je quattro jinde nez haldex.
podle me vyjizdeni na valce a sledovani jestli kdyz auto lezi na brise jestli hrabou vsechny kola nejsou ty spravny kriteria pro hodnoceni systemu 4x4