Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Výměna pneumatiky - jiný rychlostní index

 o Navštíveno 7355x o
o 20.09.2010, 13:59 | addamec
Prosím o radu:

V pátek se mi podařilo prorazit gumu. Jedná se o Dunlop SP Sport 205/60 R15 V.
Jelikož auto nemá rezervu, potřebuji rychlou výměnu. V servisu mi dokáží do zítra sehnat Dunlop SP Sport 205/60 R15 H. Je v gumách nějaký konstrukční rozdíl? Liší se gumy nějak fyzicky, nebo jen na výstupní kontrole určují, jaký má guma rychlostní index?

Můžu hodit na nápravu jedno H a druhé V? (nemyslím z hlediska legislativy, pochybuju, že by si toho kdo všiml)

Díky


o 20.09.2010, 14:11 | Vasekkch
Rozhodně bys měl mít na každé nápravě aspon shodné pneu. To se týká i vzorku, což může být v tvém případě druhý problém.
o 20.09.2010, 14:14 | clown
no me za to gumar poslal do prdele :o) doslova .., udajne jina smes, jine chovani i kdyz to auto videlo tech max 190 jen na tachometru :o)
o 20.09.2010, 14:18 | Woko_O | Upraveno: 2010-09-20 14:32:28
Hlavni snad je ze tam nejakou gumu budes mit ne? Pokud je to rozmerove stejny tak na nejaky indexy kasli..neni treba to resit..Akorat si pak kdyztak na technickou sezen stejny gumy..Ja treba mam na predni naprave vlevo 175/70 a vpravo 165/70...a je mi to jedno.. :D
o 20.09.2010, 14:28 | Vasekkch
Woko_O : jo to tě musí převodovka milovat
o 20.09.2010, 14:31 | addamec | Upraveno: 2010-09-20 14:45:20
Najedu 5tis km měsíčně, auto služební, na gumě opravdu šetřit nechci, jen honím čas, proto tento kompromis.
o 20.09.2010, 14:36 | Vencaf
Woko: tak to je dobrá prasárna..
o 20.09.2010, 14:41 | Lukasino
addamec: kdyz resis cas, tak kup dva kusy a ta druha co Ti zustala OK muze jit na rezervu ;)
o 20.09.2010, 15:29 | addamec
Lukasino: obávám se, že Arval neproplatí :)
Ale jelikož jsem se mimo servisu od nikoho nedozvěděl, že je to jedno, tak čekám do čtvrtka a zatím jsem vytáhl rezervu z kolegovo Octávky, který ji má z doby, kdy se ještě rezervy dávaly. :)
o 20.09.2010, 15:29 | Rudi
jako lukasino a je po problému :-)
o 20.09.2010, 16:25 | Woko_O | Upraveno: 2010-09-20 16:39:00
Vasekkch:myslim ze prevodovoce je to absolutne u prdele..řadi mi porad stejne.. :)

Vencaf:naprosta..ale zrovna sem nemel jinou gumu..a na mym aute je to jedno..nikam to netahne tak to neresim..
o 20.09.2010, 16:53 | Vasekkch
Woko_O: jo zatim řadí pořád stejně
o 20.09.2010, 16:54 | crestik
pokud má auto ABS, musí být na všech kolech stejné/předepsané pneu
o 20.09.2010, 20:35 | Woko_O
Vasekkch:a nejspis i porad bude,i kdybych jezdil po rafkach...takovej vliv pneumatiky na prevodovku nemaj..
o 20.09.2010, 21:34 | addamec
Woko_O: pneumatiky ne, ale máš průměr každýho kola na nápravě jinej, tudíž při konstantní rychlosti se každý kolo točí jinak rychle. Nejsem žádný odborník, ale řekl bych, že ti díky tomu převážně zabírá kolo s menším průměrem (165/70) a následkem toho je nevyvážené opotřebení atp.
o 20.09.2010, 22:34 | Lukasino
On bude taky nadsenej diferak :) ale to je fuk, kdyz to neresi, tak to neresi. Ja jen doufam, ze takoveho cloveka na silnici nikdy nepotkam :)
o 21.09.2010, 11:38 | Woko_O | Upraveno: 2010-09-21 11:52:07
vite hovno co je dobry.. :-DD Na schopnost ridit to nema uz vubec zadnej vliv..takze me klidne potkat muzes.. :-DD
o 21.09.2010, 15:11 | /// MiŠeL ///
hlavně na vodě to musí být žůžo
o 08.08.2014, 08:25 | mr.brain
Mám obdobný dotaz... Vím, že v případě zimních pneumatik je možné jít o jeden stupeň s rychlostním indexem dolů (tj. H - T nebo T-Q), ale je nutné toto vyznačit na čelní okno (max. rychlost je 190 km/h apod.).

Jak je to v případě, že chci přejít z H na V? Rozměry i hmotnostní index zůstane zachovaný... Jestli to už někdo řešil.
o 08.08.2014, 08:49 | Standa | Upraveno: 2014-08-08 08:50:16
Vyšší rychlostní index není žádný problém, ten co je předepsaný v TP je minimální.( vyjma zimního obutí a upozornění na to štítkem ve voze v zorném poli řidiče)
Myslím teď na všech kolech, či na jedné nápravě.
o 08.08.2014, 09:02 | mr.brain
Jasný, na nápravě shodný pneu :)
o 08.08.2014, 10:50 | mr.brain
Tak jsem hledal v legislativě a našel, je to ok - vyhláška č. 341/2002 Sb. konkrétně §21

(1) Pneumatiky musí být pro každý typ vozidla použity tak, aby jejich konstrukce, provedení, rozměry a huštění odpovídaly podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla (povoleným zatížením připadajícím na nápravy) a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti (rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla).
(2) V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem).
(3) Na vozidle, pokud při schválení technické způsobilosti typu není stanoveno jinak, smí být používány pouze pneumatiky určené pro daný typ vozidla výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Nosnost pneumatik nesmí být nižší než povolené zatížení připadající na kolo (nápravu) vozidla. Jako náhradního kola s pneumatikou může být použito pro nouzové dojetí kola s pneumatikou jiné nebo zvláštní konstrukce nebo jiného rozměru, určeného pro tento účel výrobcem vozidla a výrobcem pneumatik. Tato kola musí být homologována podle předpisu EHK č. 64 nebo směrnice 92/23/EHS.
o 08.08.2014, 12:17 | mrazik | Upraveno: 2014-08-08 12:19:17
A vy si opravdu myslite, ze o rad nizsi nebo vyssi rychlostni index ma opravdu jinou smes, jinou konstrukci ? Myslim tim na ,,bezne" spotrebni auta.Nerikam, ze tam nebudou rozdily, ale ty rozdily nebuduo nijak dramaticke.
o 08.08.2014, 12:37 | .mycTD
K bouli prijdes i behem spotrebni* jizdy, ani nevis jak. Takze (byt jen o malo) pevnejsi kostra neni nikdy na skodu.
o 08.08.2014, 12:53 | mr.brain
mrazik: ne nemyslím si to, ale co vím, tak je tu spousta lidí, která jde vyloženě po označení, číslech a písmenech... takže proto jsem to zjišťoval.
o 08.08.2014, 13:00 | mrazik
Tak jsem kolem toho neco nasel :
zdroj : [ Link ]

Čím se dvě stejné pneumatiky s různým rychlostním indexem liší?

Dvě stejné pneumatiky stejného rozměru a výrobce s rozdílnými rychlostními indexy se od sebe vzhledem, výdrží, jízdními vlastnostmi nebo jízdním komfortem navzájem neliší. Stejná je i kostra a stavba pneumatiky. Ale pneumatika s vyšším rychlostním indexem má tužší dezénové bloky a směs v dezénových blocích. V praxi to znamená, že například pneumatika s rychlostním indexem V (240 km/h) se v rychlostech mezi 211 až 240 Km/h nepřehřívá a nedeformuje tak, jako by to v té samé rychlosti dělala pneumatika s rychlostním indexem H (do 210 Km/h). Na druhou stranu pneumatika s nižším rychlostním indexem je o něco málo přesnější v jízdních a brzdných reakcích v malých nebo běžných rychlostech. Je třeba ale říct na běžné jízdě i v malých rychlostech u běžného řidiče, jsou pneumatiky naprosto nerozeznatelné.
o 09.08.2014, 08:38 | pbjun
Určitě se lišit musí, mám na služebáku na předku H a na zadku V, na zadku je ochrana ráfku a podle všeho je guma celkově pevnější - hlavně bočnice... Jinak minulou sezonu to bylo opačně a Hčka oproti Včkum něly sjeté vnější strany pneu - jezdním hodně svižně, hlavně do zatáček...
o 09.08.2014, 11:33 | camron
pbjun:
...v tom případě bych si nechal zkontrolovat geometrii, případně vyměnil tlumiče.
o 09.08.2014, 12:53 | pbjun
To sem samozřejmě nechal udělat, ale vše naprosto v pořádku, bylo mi řečeno, že jezdím hodně rychle do zatáček a guma se hrne bočnicí napřed a čím měkčí bočnice tím je sjíždění hrany pneu znatelnější - guma se prostě sjede zvenku do kulata - zmizí hrana vzorku...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.319 sekund.