Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Reklamace kočárku - part 3 - reklamace po 3x

 o Navštíveno 943x o
o 30.06.2010, 16:41 | Petura
nedávno jsem chtěl radu ohledně reklamace dětského kočárku, pak jsem psal info jak hezky reklamace dopadla ...
ale co se nestalo, po cca dvou týdnech jsem reklamoval roztrženou druhou sedačku, kterou jsem opět odeslal prodejci na opravu a ten mi zapůjčil náhradní abychom měli kluky v čem vozit ...
dnes se "opravená" sedačka vrátila, tak koukám jak se oprava zdařila, ale bohužel jsem objevil další trhlinu kus od opravovaného místa - nejsem si jistý jestli to tam bylo před odesláním na reklamaci nebo ne...
a teď: i kdyby tam díra byla a já si jí nevšimnul tak by jí přeci opravili současně s reklamovanou trhlinou ne?
pokud ne, můžu tohle už brát jako 3x reklamaci stejného rázu a tudíž požadovat zpět peníze?
nechci ale zachovat jako haj***l vůči prodejci, který se k reklamacím opravdu hezky postavil (zapůjčení náhradní sedačky po dobu reklamace), ale opravdu nemíním neustále posílat sedačku sem a tam a nechávat jí přešívat, když jde o celkem drahý a zančkový kočárek a né "poslkou garážovou výrobu" jak mi jednou sám prodejce napsal do emailu :o)



o 30.06.2010, 17:11 | Petura
chvilku jsem sám hledal:

Třetí reklamace

Odstoupit od kupní smlouvy může spotřebitel mimo jiné v případě, že opakovaně reklamuje (nejméně po dvou opravách) totožnou vadu odstranitelnou anebo vadu neodstranitelnou. V takovém případě má spotřebitel právo vždy podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo může požadovat výměnu věci za novou.



Nejedná-li se tedy o výskyt třetí totožné vady najednou, bude způsob řešení reklamce záviset na povaze vyskytlé vady. Jedná-li se o vadu odstranitelnou, máte právo podle § 622 odst. 1 občanského zákoníku na její odstranění opravou, popř. není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné můžete požadovat výměnu. Je-li však vyskytlá vada vadou neodstranitelnou, máte právo vždy podle § 622 odst. 2 občanského zákoníku dle své vlastní volby odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny nebo můžete požadovat výměnu věci za novou, totožnou a bezvadnou. Prodávající je povinen Vaší volbě vyhovět.

Posouzení vady

I když již reklamujete potřetí tu stejnou vadu a vzniká Vám tak právo na odstoupení od kupní smlouvy (dle § 622 oodst. 2 občanského zákoníku - opětovný výskyt vady), prodávající má i v tomto případě právo na posouzení Vaší reklamace, zda je oprávněná. Lhůta k tomuto posouzení je zákonem stanovená na max. 30 dnů.


takže pokud tomu rozumím dobře, tak mám právo na (schválně uvozovky) "okamžitou" výměnu věci "bez keců"?
nebo vrácení peněz, ale s tím že si to budou max. 30 dní rozmýšlet jestli to je oprávněné?

o 30.06.2010, 17:53 | kasko
když se ti udělá 3x stejný problém, ihned brát peníze, nebo nové zboží. Není potřeba čekat na vyjádření reklamace. Tak je to psáno.
o 30.06.2010, 18:10 | .mycTD
kasko: a tak je psano kde?
o 30.06.2010, 19:37 | petrb
jako kasko! nevim kde psano, ale presne to same sem videl v tv cerne ovce!
o 30.06.2010, 20:28 | Jendys
co sem se bavil s právníkem, tak jde i po první, nebo dvou různejch reklamacích chtít prachy, jenom se to prej neví
o 30.06.2010, 21:50 | kasko
psáno v občanském zákoníku. Paní z firmy si s tím dala práci, nastudovala ho je klid. Ví co a jak a vždycky uspěla. Je jasný, že se každý vykrucuje, ale možná jen u nás.
3x a dost.
Jendys. to nevím, ale držím se výše zmíněného hesla 3x a dost. Beru prachy a nezajímá mě nic.
Dokonce se mi jednou stalo, že mi uznali reklamaci, odkoupil jsem zboží za 10% ceny a zbytek dostal na ruku. Bylo to u kopaček. Ty mi pak ještě po menších úpravách sloužili ještě nějaký pátek. Hodně záleží na daném produktu, na ceně zboží, a hlavně na prodejci. I tady vidíme, ž v případě reklamace ihned mění za druhé, nebo vrací peníze a nemusí se jednat o 3. reklamaci. Když se chce, jde všechno...
o 30.06.2010, 21:50 | kasko | Upraveno: 2010-06-30 21:56:40
jsem to napsal 2x, tak se omlouvám
o 30.06.2010, 21:51 | deywis
sorry že se přitřu se svým dotazem, ale na NTB mi odešel harddisk, odeslal sem to na opravu (je to v záruce), po 14 dnech to přišlo s vyjádřením že to je opraveno, ale když sme chtěli nainstalovat OS tak mi to napsalo tu samou závadu, takže sem to poslal podruhý --> to už můžu chtít taky vrátit love?
o 30.06.2010, 21:53 | AllInOne
podruhé určitě ne, snad 3x stejná závada, pak máš nárok na vrácení lovů pokud se nepletu a nebo na novej kus
o 30.06.2010, 21:56 | kasko
deywis: jak píše AllInOne. ALe je dost možné, že to lze i jinak. Já měl to samé s repro k PC, poslány na opravu, vrátily se, že OK a ten samý problém. Pak napsaný hezký dopis spolu se zboží a ejhle. Ono to funguje a netrvalo to ani 30dni :)
o 30.06.2010, 21:57 | Harryp
to jendys: to je pěkná blbost
o 01.07.2010, 08:14 | Fipo
Harryp: blbost to určitě není. Do reklamačního listu si můžeš nechat napsat, zda upřednosťnuješ opravu, vrácení peněz či nové zboží. Také si tam nechat napsat, proč požaduješ prachy zpět apod....Já to takto měl. Potom už záleží na vstřícnosti prodejce, jak ti vyhoví. Mně vyhověli hned po 1.reklamaci a peníze vrátili cca do 14 dní po podání reklamace.
o 01.07.2010, 09:17 | sir_richard
Judikat je vykladan takto : 3x stejna zavada, 4x ruzna. V obou pripadech ma prodejce pravo na to posouzeni,takze zadny hned - dle povahy zbozi! A navic musis rict pri te 3.(4.) reklamaci, ze zadas o odstoupeni
o 01.07.2010, 10:31 | Harryp
To Fipo: Njde to říct paušálně,ale je to hodně individuální. Řeší se dokonce odstranitelné/neodstranitelná závada..jestli je to do 6ti měsíců po koupi nebo později a to samozřejmě stále je pouze ve vztahu k Občanskému zákoníku...je tady totiž obrovský trend kupovat zboží na známé IČO,firmu atp. a tam je to založeno na obchodním zákoníku a tam se žádné lhůty neřeší.

Nicméně tady je plné znění. Paragraf 616 a dále
[ Link ]
o 01.07.2010, 11:43 | Vencaf
jako sir_richard, a při každý reklamaci je 30ti denní lhůta na posouzení..
o 01.07.2010, 15:07 | cupra.165
Co je to prosimte za znacku,ze se vse tak rozpada? mame doma Cortinu a je to neznicitelny.
o 01.07.2010, 21:29 | Petura
cupra.165: když jsme loni v zimě vybírali něco pro dvojčata, tak moc na výběr nebylo ...
takže volba padla na né zrovna levný EasyWalker Duo
ale jak už jsem psal dříve, konstrukce kočárku je výborná, lehká, skladná, dobře ovladatelná, jen se nám prostě pořád trhají ve švech sedačky, látky trpí šílenou nestálobarevností (fakt hodně moc šisují)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3181 sekund.