
Navštíveno 2842x

Myslíte, že bude velkej rozdíl a trakci mezi 195(205)/45/16 a 215/40/16? Ma nekdo prakticky zkusenosti? Jed jezdim 215 a premyslim, jestli nahodou o neco uzsi guma s vyšším profilem, nebude pro prenos na vozovku vhodnejsi.

15.09.2008, 06:35 |
hanzz trochu záleží kolik Hp ti ta guma přenáší na silnici...
záleží hlavně na váze auta od toho se ti bude odvíjet potřebná guma . . . .
moje praktická zkušenost že s jakoukoliv gumou 195/60 na 1220kg autě sem se dostal pod 6s akcelerace a s 215 sem se dostal s těží pod 6,5 ...... 235 sem nikdy prakticky nezkoušel ale zcela určitě v zatáčkách jako dobrý ale na rozjezd věčný hrábě .. . . ..
pak druhá věc je samozřejmě výrobce gumy a její vlastnosti, kdycž chceš trakci tak měkká guma samo s tim že jí vodrbeš hned ...........docela jednoduchý je když pohledíš do testů nějakejch gum tak stačí když se tam podíváš na brzdný dráhy pokud neměřej akceleraci jako že většinou neměřej ale ta co brzdí nejlíp (s pořád stejnym autem) je dobrej kandidát .. . . o boční vedení nejde když chceš jet rovně
ale všeobecný je vždycky váha a od toho šíře , čim širší tim víc se ti váha rozloží na větši plochu .. . . v zimě jednoduše zkusitelný , na zimu sem se stejnym autem jezdil 185/60 a taky lepší trakce než 195 ale tam je to hodně o vzorku a složení gumy :) ale ve sněhu třeba rozdíl mezi 195 a 235 poznáš velice snadno a s 235 se třeba ani nevyhrabeš zatim co s 195 bez sebemenšího problému :)
hanzz: To je prece jedno ne? jedna porad bude lepsi jak druha.
Nismo: potrebuju co nejlip prenyst cca 45Onm přednima kolama u auta co ma 1200KG i semnou. Doted sem mel 215/40, a rychlej rozjezd nebyl moc dobrej. Je fakt, že gumy Toyo, ktery tam byly, uz taky neco pamatovali, ale u letnich by to nemuselo bejt tak horky. Jedna mi bouchla, druha taky vicemene na vyhoz, tak premyslim, po cem se schanet. Osobne sem si myslel, že 45 by mohl byt idealni kompromis. Nejradeji bych byl za 195/45, protoze je mam v TP, ale to uz je asi moc uzky na ten vykon
je mi jasný co řešíš :)
ale mám takovej docela šikovnej prográmek kterej sice neni zcela směrodatnej ale co sem zkoušel tak se docela trefil a většinou skoro přesně . . .. .
zadáš tam
výkon/ot
kroutak/ot
nafta/benzin
NA/charged
váha a rozložení F/R
hnaná náprava
převodový poměry ve skříni a počet kvaltů
světlou vejšku a Cx odpor vzduchu
šířku/profil/průměr gumy
startovací ot. na rozjíždění
rozměry auta
dál tam máš test aut proti sobě, default to má v databázi předvyplněnejch vcelku dost , testy na trati proti sobě, drag na 1/4mile . . . . . .
pošlu ti ho na mejla a čekni si to sám :)

15.09.2008, 18:40 |
imax Nismo mohl bych take poprosit o ten programek ... dik
Nismo: asi vim co myslis, kazdopadne mi to ale posli, jestli muzes. Mel sem zato, ze to je ale stary. rozbehnu to pod vistama?
jasný , myslim že sem to už pod vistama taky pouštěl. . .. ale možná bylo potřeba zabrousit ve vlastnostech na tom exe do kompatability, dal sem tam nějakej starej systém a odškrtal všechno neb to nic nepotřebuje :)
imax . .. . pošlu :)

16.09.2008, 13:55 |
imax NP - thx. akurat zjistuji hodne podrobne informace o mem auti :)

17.09.2008, 09:25 |
RedBaron | Upraveno: 2008-09-17 09:27:26
Proč se Screame pořád dokola snažíš narvat přední nápravě co největší čočku a nejdeš do něčeho čtyř nebo zadokolovýho, to by se jeden zeptal. Máš aspoň samosvorný diferák? Protože řešit dobrý boty na bosou nohu bez ponožek, to by byla taky blbost, ne?