Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Jak na to... podlaha

 o Navštíveno 3497x o
o 25.07.2008, 16:55 | CervinVega
V dnešním díle kutila Tima se zaměříme na přítlak díky podlaze :-)
Celé to opět vychází z Bernoulliho vztahu a zachovani energie, více třeba tady: [ Link ]
v kostce si stačí zapamatovat, že kde se zvýší rychlost proudění, musí klesnout tlak... to při pohledu na auto, které má vrchní část karoserie se zřetelně větším obvodem, připomíná spíše neforemné křídlo... proto taky většina aut produkuje ve vyšších rychlostech vztlak, nikoliv přítlak...
jak tomu zabránit?


foto k příspěvku  od CervinVega



o 25.07.2008, 17:02 | CervinVega
jednak musíme auto snížit, zcela vyhladit spodek podlahy a vhodně upravit přední a zadní část... důležité je auto předklonit, stačí i o 1-2 stupně, celá podlaha potom funguje jako velká Venturiho dýza (v přední části se vzduch zpomaluje (jakoby se natlačí) a pak urychluje (tedy produkuje oblast nižšího tlaku)... difuzor (koncová část podlahy) pak pouze zajištuje lineární přechod do oblasti vyššího tlaku... a je jasný, že vzduch z nízkého tlaku do vysokého půjde jen pokud jej hezky poprosíme... proto zadní difuzery vypadaji tak sofistikovaně :-) )

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2008, 17:11 | CervinVega
zde je videt rozdilny pristup a vysledek... ne vzdy je mozne si uhly na podlaze vyrobit tak jak by clovek chtel... proto napr zadni difuzor (obecne cast, ktera omezuje efektivnejsi cast plochy podlahy produkujici vlastni pritlak) lze prinutit pracovat efektivneji (pomoci strmejsiho uhlu a kratsi delky) pomoci zadniho kridla... v F1 zadni kridlo a difuzor jsou skoro propojene, kridlo "tahne" vzduch z pod auta... no a aby to nebylo jednoduche, vse je potreba uvazovat v 3D, takze nás hned napadne co se deje na bocich auta, kde vladne obycejny atmosfericky tlak (tedy pretlak)... pokusy prokazaly, ze uz pri mezere bocnich "zasterek" vyssi nez 40mm byl podtlak pod autem 50% ...
proto pro realne pouziti se omezime na vyhlazeni podlahy, rozumne snizeni, naklopeni auta dopredu a pokud to podminky dovoli, muzem zkusit vytvorit difuzor doplneny zadnim kridlem :-)

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2008, 17:14 | CervinVega | Upraveno: 2008-07-25 17:16:00
no a ze se difuzor neomezuje pouze na zadni cast auta vidime treba zde... predni cast narazniku slouzi zas jako Venturiho dyza a nasleduje oblast prechodu... cele to ma logicke vyusteni vydechy nad prednim kolem, kde rotujici kolo navic produkuje pretlak (i u bezneho auta)...

foto k příspěvku  od CervinVega

o 25.07.2008, 17:18 | CervinVega
jen aby nekdo necekal zazraky... auto bez hladke podlahy versus s hladkou podlahou je rozdil v "pritlaku" asi 7% (modelovy priklad)
o 25.07.2008, 20:12 | muSlim
No ono zázraky... 7% je podľa mňa dosť :o)
o 25.07.2008, 20:52 | Lukaash
skoda ze to tady zapadne :-(

jinak pekne napsano, s lehkou davkou ironie :-)

o 26.07.2008, 18:15 | Milhauzz
Skoro jako intranet vyzkumaku, dobry :)
o 27.07.2008, 21:22 | Libor
Konečně nějaký pořádný počteníčko,nic du si zahladit spodek auta:D
o 27.07.2008, 21:29 | skuutr
to CarvinVega: Super vyklad!
o 27.07.2008, 22:52 | martin924
Opět super :) Co a kdy že to budeme probírat příště? Nerad bych utoho chyběl...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3072 sekund.