
Navštíveno 4142x

Měl bych jeden dotaz. Tedy spíš bych potřeboval doporučení.
Chci na omegu MV6 '96 dát podložky na zadní nápravu.
Každou chci 25mm širokou.
Bojím se ale dát průchozí podložky, protože dlouhé šrouby budou dost namáhané tak ať se nestřihnou nebo něco.
Ideální by byly se závitovými vložkami a použití dvou sad šroubů.
Můžete mi prosím poradit jaké použít případně kde je koupit?
Díky moc.
urcite varianta cislo dve... se zavitama a samostatne prisroubovat podlozku a pak k ni prisroubovat kolo... prubezny bych vic jak centak nedaval...
luku, nic ve zlym, ale muzes mi nejak vysvetlit tuhle myslenku?
bych se na to vyprdl... auto bude dostávat zabrat
muj nazor je, ze na auto co jezdi denne to nepatri, uz tak mas srouby namahane na strih a jeste jim pridavat kvuli podlozkam, naprava dostava vic zabrat, na auto ktere nejezdi a jen se vystavuje prosim, ale osobne me nikdo nedonuti sednout si do auta co ma pod kola podlozky... jinak jako luke
michal_smsmsm : RHčka se nemontují jinak než s podložkama na změnu rozteče a je to schválené TUV a používá se to tak již řadu let.
Jako Luke. Sice nejsem zastáncem těchto serepetiček, ale když už to musí být, tak určitě použít podložky pro dvě sady šroubů. Osobně bych ale radši čenžnul kola s jiným ET.
ale kluci, uz se to tady resilo - proste srouby v kolech NA STRIH NAMAHANY NEJSOU! tim, ze das kola s jinym et udelas uplne to samy, jako bys tam dal podlozky. Cely ten naboj bude namahan vic tim, ze bude sila pusobit na vetsi pace. s tim ale podlozka nema co delat, ani delsi srouby ne...
Pokud das podlozky s dvouma sadama sroubu, musis mit perfektne vyvazeny kola, jinak z toho budes nestastnej (vibrace) - vlastni zkusenost
hlavně pokud to budou podložky z hliniku nebo nějaké podobné slitiny , tak si myslím že je víc o hubu mít přidělaná kola do hlinik než dlouhé šrouby až do náboje kola - nebo jak se tomu říká .
TMX: to s tim ET a podlozkama je pravda... ano ja mam na porscheti taky podlozky protoze RH co sem koupil maji ET na boxtera... a ja sem podlozkama akorat dohnal ET ktere tam ma byt...
nicmene mi chces tvrdit ze kdyz vlitnes do diry nepusobi na srouby "strihovy" sily?
Kindlik: pokud to jsou poradny podlozky budou mit ocelovy zavitovy pouzdra

16.07.2008, 19:25 |
Luke-Jeep | Upraveno: 2008-07-16 19:27:00
...
tak jeste trocha "strojariny", ktera tady uz probehla.
U kol se jedna o tzv. predepjaty spoj (kdyztak me radek.613 opravi) to znamena ze sroub pusobi na naboj silou - tou je zabezpeceno, ze se kolo ani neposune. Nakruzky tam jsou defacto jenom kvuli vystredeni. Takze tam strih neni ani kdyz vlitnes do diry.
Ad ocelovy pouzdra - samozrejme je to lepsi, ale pokud je vedeni dvojnasobek prumeru (v hliniku), tak je to dostatecne a spis se utrhne sroub ve driku, nez by se vytrhl zavit. takze u "bezneho" sroubu M12 ti staci 25mm siroke podlozky a dostatecne dlouhy sroub.
16.07.2008, 14:43 | tmx.806
ale kluci, uz se to tady resilo - proste srouby v kolech NA STRIH NAMAHANY NEJSOU! tim, ze das kola s jinym et udelas uplne to samy, jako bys tam dal podlozky. Cely ten naboj bude namahan vic tim, ze bude sila pusobit na vetsi pace. s tim ale podlozka nema co delat, ani delsi srouby ne...
Tak to teda není zrovna přesná informace ;-)
Kde je psáno, že při jiném ET bude i náboj/střed kola tlustší? To s tím nemá co dělat.
Jinak máš recht, že šrouby by namáhány víc být neměly. Ta síla co je drží kolmo ke kotouči/bubnu bude daleko větší, než síla, která má tendenci ten šroub střihnout.

16.07.2008, 21:42 |
jazzman | Upraveno: 2008-07-16 21:48:53
...

16.07.2008, 21:43 |
jazzman | Upraveno: 2008-07-16 21:50:21
...

17.07.2008, 02:50 |
rapid Sroubovy spoj je spoj silový, jestli to správně utahneš o střihu nemuze byt rec!
100% souhlas s rapidem ...