
Navštíveno 2314x

Hřeje se mi trochu víc auto, mám vyměněnej chladič a teď dám i jinej termostat. A táta mi řekl, že ho tam prý dávat nebudem, že přes léto to je zbytečný, prý je tam jen kvůli topení. Tak se chci jen ujistit, že nemá pravdu, vždyť to je nesmysl že? Termostat přece přepoušťí vodu z malýho do velkýho okruhu(či naopak) a tudíš se to podílí na chlazení....Mám pravdu ?
skoro sem dneska chtěl napsat podobný téma .. . . . . včera sem upek nissana na mol neb se mi tam seká termostat......
termostat je od toho aby se v malym okruhu motoru voda točila a ze studena na provozní teplotu se motor ohřál co nejdřív a pak se teprv otevře na velkej okruh, přes létu fuck, v zimě vyndáš a než si zatopíš tak si počkáš mnohem dýl .. . . .

07.07.2008, 12:28 |
fredy když tam nebude přes zimu, tak ti auto nebude držet optimální teplotu, takžebude víc žrat, přes léto to je jedno, jenomže pak na něj nesmíš zapomenout
jak kterej motor,...... sou motory co udežej větší než optimální klidně bez něj ale nějakej malej motor by se ani neohřál nebo by mu to dlouho trvalo a při rychlejší jízdě by zase spadla . .. . .. samozřejmě spotřeba by stoupla a motoru nedělá neoptimální teplota celkově moc dobře ale přes léto je to fakt buřt...... taky ho právě vyndám neb se tady nějak nedá do toho motoru koupit a nevim s čim je kompatibilní tak si ho pošlu z usa a před zimou tam pude :)
Když sem měl KO termostat v Escortu, tak na dálnici byla teplota na minimum...
No a to je taky to, nad čím přemýšlim, když ho vyndám, tak se mi motor nebude tak rychle ohřejvat, jestli vůbec půjde teplota nahoru, tak aby se mi nezapínal často sytič a nežralo mi to víc....když ho tam dám, nic tim nezkazim, tak tam asi půjde...

08.07.2008, 08:23 |
fredy jo určitě tím nic neskazíš, protože bude z 95% tvé jízdy otevřenej

08.07.2008, 14:51 |
wekky Termostat určitě dát! Optimální teplota vody v motoru je 80-90°C Když je vyšší, je vyšší i teplota oleje a ten nad 120°C nesnese. Rozkládá se a nemaže. Ale když je nižší, taky to není dobré, protože pod 60°C vznikají při spalování na chladnějších stěnách válců ze síry a ostatních nežádoucích prvků v benzínu (které nejdou odstranit) kyseliny, které se podílejí na větším opotřebení motoru. Takže termostat má smysl vždy i v létě a s topením to nesouvisí, to jen využívá teplé chl. kapaliny k ohřívání vzduchu uvnitř vozu...
má pravdu ale moc to přehání :)
většina motorů neni shopná udrže 80-90 ani kdyby měla sto termostatů :)

12.07.2008, 20:02 |
Robo Určitě bych ho tam dal,čím dříve se motor ohřeje,tím lépe...