
Navštíveno 13894x


27.05.2008, 10:49 |
RepaO protože se mi do sání dostávalo trochu oleje,pustil jsem se do montáže expanzní nádobky!Hadičky budou samozřejmě jiné je to jen zatím na zkoušku.jen nevím zda dělat tu samou věc i na tu hadičku co je na fotce označena žlutě!při hledání jsem narazil na zajímavý článek kde to je řešeno uplně jiným zpusobem a je i ta druhá hadice zakončena filtrem
[ Link ] může to tak být?není tam potřeba nějaký podtlak ze sání?kdyby mi někdo objasnil princip??díky moc....

filtr tam nedávej neb je to daleko míň účinný než když je odtah do sání ...

27.05.2008, 11:15 |
RepaO OK a na tu žlutě označenou taky dán expanzku?z toho taky pujde olej do sání,že?
tu hadici rozřízneš a mezi ty dvě půlky dáš tu nádobku

27.05.2008, 11:49 |
RepaO jasně myslel jsem že olej letí jen před klapku,podle toho co jsem našel na internetu všude byla jedna expanzka takže budu mít dvě!a jestli jsem dobře pochopil když jedna hadice vede od filtru před klapkou tak to bude sání do toho víka a druhá když je za klapkou tak to bude odsávat?

27.05.2008, 12:27 |
kucik Máš to asi stejně jak já na autě.Taky sem vůbec nevěděl co s tím. Ta hadice před klapkou by měla být přisávání do víka a ne odsávání a ta druhá za klapkou by až měla být odvětrání víka.Zkus najít PCV ventil(taková plastová blbina a v ní bude kulička a půjde foukat jen jedním směrem do sání,princip nafukovacího kruhu pro děcka)a na tu hadici dáš nádobku,s tou druhou ndělej nic,nebo já tam dám filtřík,pomocí něhož se bude nasávta do víka, protože budu předělávat celý přívod od vzduchového filtru.

27.05.2008, 13:02 |
RepaO to kucik : jj a jaktože se tam dostával olej před klapku když to je jen nasávání??

27.05.2008, 15:17 |
kucik Tak to máme úplně stejný problém,bych řekl,že to je tím,že ten PCV ventil byl už trochu zanešenej olejem a propouštěl miň než měl,tak sem ho propláchl v ředidle pořádně profoukal a snad to bude dobrý,auto nejezdí,takže to nemůžu posoudit,ale když dám ten malý filtřík,tak to max hodí torchu oleje na něj a ten vyčistím,al elepší než aby mi to šlo s čerstvým vzduchem do válců
PCV ventil je tam proto, aby pri volnobehu nenasaval ty sracky, otevira se az pri vyssich otackach, kdy v ty skrini vznikne dostatecnej pretlak a pak otevre a ty sracky se vcucnou a spalej. A jak pise jirka, je lepsi tam dat OCC.

27.05.2008, 15:33 |
kucik No však jo,oct dáš na odvětrání,ale já dám filtr na přisávání, jde o to,že některá auta mají jen jeden vývod z víka a jiná 2 jako v tomto i mém případě.S marauderem sem to delší dobu řešil,než se došlo na to co k čemu slouží.

27.05.2008, 15:34 |
kucik Jo a je vidět, že Repao to má právě špatně napojené,oct přijde na tu druhou hadicu,jestli je tam teda PCV

27.05.2008, 19:59 |
RepaO tak hotovo a je to předěláno,expanzka nahradila druhou hadičku za klapkou a to přvní jak říkáte přisívání je přes ten malý filtřík ;-) díky moc za rady...
Jestli to chápu, tak to pracuje nějak takhle???


28.05.2008, 00:18 |
kucik jo přesně,akorát teda nevim,jak to vypadá vevnitř,marauder tam o příspěvak výš dával nějakou drátěnku,tak to funguje asi jako nějaký filtr
Takze teda kdybych dal na klikovku filtr tak je to horsi jo
ano asi logicky ne ? když to vede do sání je tam značnej odtah, když to vede do atmosféry je tam hovno ...

28.05.2008, 11:26 |
RepaO ještě jeden dotaz,proč se tyhle expanzky neřeší už při výrobě auta?když to je udajně lepší?
některý auta odlučovače oleje maj sice takový polofunkční, ale maj .... každopádně proč nemaj s možností vylití nádobky a nebo tedy nemají vůbec ? současnej používanej systém je "automatickej" majitel auta nemusí nic a běžnýmu řidiči to jestli se mu zasírá nebo nezasírá sání je dle mě u prdele ... tak proč by si automobilka komlikovala život ...

28.05.2008, 14:03 |
wekky Když dáš na odtah z klikové skříně filtr, je to z hlediska funkce motoru to samé. Jde jen o to, aby prostor motoru byl odvětrán, protože pistní kroužky nikdy netěsní na 100% a nějaký byť minimální tlak vždy pronikne ke klice a po nějaké době by se tento prostor natlakoval tak, že by to buď cestou nejmenšího odporu vyrazilo měrku oleje anebo dokonce nějaké těsnění...
Odvětrávání do prostoru sání je jen s legislativních důvodů z hlediska životního prostředí, kvůli olejovým parám.
Sppousta aut odlučovače nemá vůbec (hadička mezi klikovým prostorem a sáním je totiž nejlevnější a množství takto spáleného oleje je zanedbatelné. Nicméně vřazením odlučovače (což je jen nádobka, jako popsal Dawe 72 výše) nic nezkazíš, ba právě naopak.
to co nakreslil Dawe by mělo dost "neekonomickej" design ...
jinak opět napíšu je blbost si myslet, že volný odtah do atmosférického prostředí bude stejný jako podtlakový do sání to platí spěšl pro wekky ...

30.05.2008, 19:05 |
venito | Upraveno: 2008-05-30 17:08:24
neni nic lepsiho, nez tam udelat odlucovac .... v motoru musi porad cirkulovat vzduch.. je nasavany za vahou vzduchu, prochazi prez klikovou skrin do vika ventilu z kama je odsavany...a prave sem mrskni todle... chyta to hodne mastneho bordelu a vzdusne vlhkosti ktera se ti pri chladnuti motoru kondenzuje v motoru hlavne v zime...

jo jinak filtriky sou uplne nahovno, protoze bordel z oleje neni odsavany jak se odparuje, ale vesele si s nim mazes motor... jedine co mas je dobry pocit a bozsky tuning na srazech, ale motor by te nakopal nekam...v zime obvzlast..

to Venito: Mohl bys, prosím, napsat kde se toto dá pořídit? Děkuji.
Venito ... zajimavy napad ...
Marek ... meli by to mit prodejci kompresoru a pneumatiky ...

31.05.2008, 12:43 |
venito | Upraveno: 2008-05-31 10:45:47
je to hruby cistic necistot nafty na stavebni stroje, avie, traktory atd:) stoji to kolem 3 kil, akorad sem musel na soustruhu delat ty mosazne priruby na hadice, je tam atipicky zavit.
no dyt to je ono:) v tom mem bylo velice jemne sitko, to sem vyndal
Díky. Objevil jsem jeden obchod na náhr. díly na Avie tak se tam zkusim zeptat.