Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > kdo tu vidí do podvozků ?

 o Navštíveno 1202x o
o 18.02.2008, 19:01 | Kislik
na sezonu jdu do brzd a podvozku. Brzdy jiz mam vyresene a vsechny veco lezi ve skladu. Otazka tooh podvozku. Po mnoha hodinach stravenych na M3 forech jsem v podstate rozhodnut pro TC Klein (americky vyorbek postaveny na Koni tlumicich). Otakza je jestli jit do SA nebo DA. SA nastavuje jen odskok, DA navic i kompresi. Potrebuju stelovat i kompresi? auto jezdi pres leto denne a v sezone jde ca 10x na okruh.

diky za rady pokud nekdo vite o cem mluvite :)

[ Link ]


o 19.02.2008, 08:32 | manolo
Odskok - odklon?

pokud tam moznost unibalu je a ty si schopny si s tim vyhrat tak do toho jdi. Pres ty unibaly udelas acka, prizpusobis kola na sotolinu, okruh, asvalt atd...

Kompresi mit nemusis, ja mam D2 - obracenou verzi a taky tam byla moznost jit do komprese.

Jeste mam nastavovani vysky tlumice, tuhosti tlumice a to unibalove ulozeni...
o 19.02.2008, 09:53 | Lukaash
pro motorky ... ale treba si z toho neco vezmes :-)

[ Link ]

ÚTLUM ROZTAHOVÁNÍ OBECNĚ

Když se kolo dostane na hrbol, stlačí se pérování. To se následně musí zpět roztáhnout, aby se kolo přitlačilo zpátky na trať. No, a útlum roztahování určuje, jak rychle se to kolo vrátí zpět. Možná jste už zjistili, že když je útlum roztahování malý, není motocykl citlivý na pokyny - je "tupý". Zvětšením tohoto útlumu se pocit kontroly zlepší - přitužením sebou přestane podvozek tolik hýbat, cítíte že je poslušnější a lépe ovladatelný. Ovladatelnost ale strádá i při příliš velkém útlumu roztahování. Kolo se nestíhá vracet na trať, nestačí dost rychle reagovat a tak každá další nerovnost stlačí pérování víc a víc. Tím se motocykl noří stále níž, snižuje se světlá výška a zmenšuje možný náklon v zatáčce. Při velkém útlumu roztahování strádá ale také trakce, protože kolo ztrácí kontakt s povrchem. Nejlepší nastavení bývá někde mezi těmito dvěma extrémy - to platí obecně. Tady je ale někdy ten problém - nastavení pro nejlepší trakci nemusí být stejné, jako nastavení pro nejlepší ovladatelnost.

ÚTLUM STLAČOVÁNÍ OBECNĚ

Útlum stlačování (komprese) působí proti pohybu kola vzhůru. Pozor! Tento útlum nijak nepřispívá ke zvětšení předpětí pružiny a nelze jej takto nahrazovat! Pokud byste nastavili tak velký útlum, že by pérování chodilo přes tlumič a ne přes pružinu, jednak se nikdy nedostanete k rozumnému výsledku a jednak se bude tlumič přehřívat. Přehřátý olej řídne a ztrácí tlumicí schopnost. Při zvětšování útlumu stlačování se zvětšuje síla působící proti stlačování a zmenšuje se pocit, že motocykl "plave". Také trakce se zlepšuje. Podívejme, jak ji tento útlum ovlivňuje: Představte si, že najedete na hrbol. Je-li útlum stlačování příliš malý, nebude proti pohybu kola vzhůru působit dostatečný odpor a kolo půjde setrvačností ještě výš, než je nutné pro přejetí dané nerovnosti. Kolo ztratí kontakt s tratí (vida, došlo i na verše!), odskočí a ztratí trakci. Zvýšením útlumu se tento jev a tím i trakce zlepšuje. Je-li ale útlum stlačování příliš velký, působí proti zdvihu kola příliš velký odpor, pérování se jakoby zablokuje a kopanec od nerovnosti se přenese do rámu. Stroj tak dostane impuls k pohybu vzhůru a setrvačností vezme s sebou i kolo. To způsobuje nejen tvrdou jízdu, ale i tendenci k odlehčení kola a následně ztrátu trakce. V extrému se kolo odlehčí tak, že bude nerovnosti přeskakovat. Je to jedna z příčin, proč při průjezdu zatáčkou máte problém držet zvolenou stopu - motocykl má tendenci táhnout ven ze zatáčky.
o 19.02.2008, 13:53 | Kislik
nastavovani odklonu bude to je jasny, jde mi ciste jen o tu kompresi

vysku a podobne samozrejme umi
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.325 sekund.