
Navštíveno 1287x


25.01.2008, 01:00 |
zipp Ahojte, narazil sem na celkem zajímavou věc :-)
Jaktože to ještě nikoho nenapadlo? Použít dva brzdiče na jedne kotouč?

protože je to totálně nahovno díky váze a díky dalšímu nesmyslu jako je přehřívání kotouče ...
Co to je? Rols? Mozna kdyby radsi dal vetsi kotouc a brzdic, tak by udelal lip :)
Mar: proc kvuli vaze?
myslím, že je vcelku logické, co píše Mar. Jako zajímavost to asi není špatné, nicméně kdyby to bylo opravdu funkční, asi by to už jezdilo v soutěžích, na okruzích nebo tak něco ne?
mno ono to bude trochu slozitejsi, na okruhy nebo zavody muzou dat extrem velky kola, coz u mnoha seriovych aut asi nepujde kvuli prostoru.
Jinak marne premyslim kde jsem to uz videl... jeden velkej trmen nahore, a druhej mensi dole, nechci se hadat ale myslim ze to nekde jezdi uz....
zase ta vaha se netoci, takze bych se ji tolik nebal ...
Spise problem to chlazeni, prot spise jak pise Lukasino - radeji vetsi
2 Lukasino:
Dle FLYING B na vrcholku masky bych to tipnul na BENTLEY! :o)
Jinak jako ti nedemnou - hezke, ale asi na prd!
samozřejmě že ta váha vadí a hodně :o) proč jsou brzdiče z hliníku a ne z litiny (velký závodní) prostě hmota a ta táhne auto ven a čím je dál od osy tím horší ...
no dobre, na extremnim aute ci zavodaku to beru, ale nevim nevim kdybych ti postavil vedle sebe 2 identicky auta ajedno melo o par kg vice jeslti by jsi to poznal
Druha vec je, kterou sem taky nechapal, proc slabsi auta maji vzadu bubny a ne kotouce (kdyz pominu cenu i kdyz tam asi tak velky rozdil nebude) sem si rikal, ze proc nemaji vzadu taky kotouce, aby byla brzdna draha co nejkratsi - vzdyt zde nejde o vykon motoru, ale spise o maximalku (realnou rychlost z ktere budu brzdit) a vahu auta u brzdeni
zadní brzdy brzděj asi 20% co předky takže bubny bohatě stačej navíc jsou výrobně levnější a to o dost
1/ slabej clanek tech brzd je kotouc, coz se timto neresi.
2/ sice se netoci, ale je to neodpruzena hmota. takze s tim bojujou tlumice a verim, ze by se to i na seriovce dalo za jizdy poznat.

25.01.2008, 08:18 |
Hanes Máme to na závodním silničním sidecaru na predním kole, ale každej brzdič je na jinej okruh, jeden na brzdu na řidítkácha a druhej na nožní brzdu, funguje to perfektně, ale na autě mi to přijde jako zbytečnost, i malý brzdy se dají sehnat závodní a brzdící dostatečně.

25.01.2008, 08:21 |
zipp jen podotknu, že tady je ten kotouč keramickej, takže ta váha nakonec nebude tak hrozná

25.01.2008, 08:22 |
zipp kdyby vás o tom něco zajímalo, tak je článek na www.autodoplnky.cz
...a navic to i na <!> vypada, kdyz brzdice nejsou symetricky :-)
Dyt ty třmeny nic nevážej, tak jedno kilo každý.
ty trmeny na obrazku maji tipuju 3kg jeden, spis vic... jinak reseni z nouze, rekl bych... lepsi mi prijde napad zdvojeneho kotouce, to je reseni pouzivane u letadel-tam se hraje na uplne jiny brzdny vykony nez u 2t auta :-))
no použití dvou třmenů je dost často vidět u supersportů na zadní nápravě -jeden větší , pro normální brzdy, druhej pidi pro ručko
..toto na tom rolsu nechápu...
a neni to náhodou takovej ten rols jak ho přestavěly laminátem z mergla ? :)
jinak samo ten kotouč bude určitě větší než 300 , třmeny určitě tak 3-4kg jeden a zahřívání kotouče pak bude neskutečný .. . . ..
myslim si taky že lepší je dát větší kotouč a pořádnej třmen a bohatě to stačí
Honza ... ja si rikal, ze jsem to ted videl u nejakyho F na zadku ... prave na rucku :-)
e46 M3 CSL ma obycejny jednopistkovy !!! trmeny i na predni naprave a brzdi lepe nez P911Turbo :-)
CervinVega : nekomu to ale stejne nestacilo :))


25.01.2008, 14:58 |
Kesam :-) zajimave,,,,

25.01.2008, 23:17 |
Libor Honza2.016v: jj viděl jsem to u Ferrari modena
Honza2.016v: dneska sme na to v showroomu koukali a má to jak lambo tak R8 :) porsche nemělo:)
H-Honza: viděl jsem dva třmeny, z toho jeden menší a jeden větší na zadních brzdách Aston Martin
Kadel
malej je ručka na tom není nic zvláštního ...

27.01.2008, 22:58 |
Topča Přední brzdy 70% zadní 30% brzdného ůčinku a ta hmotnost je neodpružená hmota tudíš rázy do náprav a karoserie...
ad BMW- no bodejt by ne, kdyz si tam dal (ten na foto, btw-neni to CSL) takovy tezky kola :-)
jinak 2 třmeny má vzadu i McLarenF1 :-)
na zavodni 130LR jsem zase videl vzadu predni 4pisty, kde byly zapojeny dva pistky na nozni brzdu a dva na rucku.