Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > bouračka

 o Navštíveno 1593x o
o 19.01.2008, 16:00 | dddd
Mám další blbý dotaz : jak je to s plechem bouraného auta, když se na stolici znovu narovná, s jeho vlastnostmi ? Vezmeme auto prásknem předkem kamsi a ohnou se podběhy a deformační zony v předku auta dá se na stolici a dnes doufám, že podle nějakejch tabulek se narovná, když to teda jde. Co se konkrétně stane s fyzikálními vlastnostmi onoho zmuchlaného a opět narovnaného plechu? díky za odpověď


o 19.01.2008, 16:17 | Honza2.016v
ohneš plech=překročíš mez kluzu ,to znamená že pro další deformaci musíš použít větší sílu ,bohužel při další deformaci(třeba tahání zpátky) už často dochází k nějakejm trhlinkám ...samozřejmě toto platí za studena..za tepla setam dějou jinačí věci...

toť moje teorie:o)
o 19.01.2008, 16:21 | dddd
něco takového jsem myslel, třeba hliník ohneš a při rovnání velká šance,že praskne, leč myslel jsem plech normálních starších aut, když se rovná z5 a pak zase třeba bouračka to znamená namáhání na tu samo stranu co předtím?
o 19.01.2008, 18:11 | addamec | Upraveno: 2008-01-19 18:14:11
Videl jsem v nejakym casopisu, jak provedli crash test s passatem (pojistovna by ho odepsala jako totalku, ale do CR se takovyhle rany bezne tahaj), pak ho nechali opravit a provedli crash test znovu. Ten opravovanej passat v bezpecnosti selhal.
o 19.01.2008, 18:18 | deywis
no šlo asi taky o to jak kvalitně tobylo opravený ale materiál častým nesprávným používáním (náraz-narovnání) ztrácí svoje původní vlastnosti...
o 19.01.2008, 19:04 | .mycTD
neni ti toto?

[ Link ]
o 19.01.2008, 19:06 | MarauderZ28
je jasný že jakejki vytaženej plech na stolici nikdy nebude mít takový vlastnosti jako předtím ... ustřihni si proužek plechu a rukama ho neformuj z obou stran až se ohne pak ho narovnej a zkus to znova ohne se v tom samým místě jako předtím protože jsou narušený vazby v tom plechu a to nikdo ničím už nikdy nesrovná ...
o 19.01.2008, 19:12 | dddd | Upraveno: 2008-01-19 19:15:35
nevím mrda,jestli ten stříbrnej je opravovanej a modrej ne,tak propastnej rozdíl, mno a stím plechem máš bohužel pravdu vohne se zřejmě ve stejným místě a jestě bych řekl,že lehčejc teda menší silou
o 19.01.2008, 20:02 | kucik
no tak na tom videu toho teda moc poznat není,co je mezi nima jinýho,jen to že řekli,že ten stříbrný je opravovaný,ale do toho modrého ani nesedl,takže není poznat,jestli se to probouchlo taky dovnitř, Jinak mám známého klempíře,dovolím si říci (podle toho jaká auta k němu jezdí na opravu a z jakých servisů),že velmmi zkušený člověk ve svém oboru, a říká, že když se na opravu jde zprávným způsobem a nástroji,tak se to spraví tak, že plech ztratí vlastnosti jen minimálně,samozřejmě nesmí to být úplná totálka
o 19.01.2008, 20:29 | Escudo
kucik: čistě teoreticky by mohly bejt nástroje, který by materiál narovnaly alespoň s částečně podobnejma vlastnostma jak byly původně, ale potřeboval bys na to poměrně výkonnej zdroj tepla a popouštěcí pec :o))

ale vážně, jestli ti někdo řiká, že má správný nástroje a tim že to je super, tak je to asi jako s firmou ABC, protože to fyzikálně neni možný. Honza byl blízko, překročením mezi pružnosti se u materiálu (pokud si správně pamatuju, tak zahřátím) nevratně změní struktura a jeho vlastnosti by jsi zpět získal vcelku složitym technologickym postupem, ale je to ekonomicky nerealizovatelný. Ne nadarmo se řiká, že jakmile je auto na rámu, tak od něj raději ruce pryč
o 19.01.2008, 20:32 | Escudo
tahle, nic proti rovnání nemám, ale člověk co si nechá narovnat auto, tak musí počítat s tim, že to jednou může blet víc než s nenarovnanym autem :o)
o 19.01.2008, 20:41 | dddd
jen k tomu videu, se mi čistě subjektivně zdálo, že ten stříbrnej je nejak ví ke sklu a modrej mín no
o 19.01.2008, 20:55 | kucik
to escudo: rovnat to teplem je právě pěkná blbost,protože co šlo za studena tam musí taky za studena zpět,no jako s ABC to určitě není,jinak by k němu nejezdili třeba i s porsche,hummer,...-říkám,že tenhle člověk tomu fakt rozumí,ale taky sem napsal,že záleží na tom,jak je to zbouraný,když se nosník zarazí do půlky auta,tak j eto asi špatný
o 19.01.2008, 21:08 | Escudo
kucík: asi jsi to špatně pochopil, nemluvil jsem o tm, že vemeš hořák a nahřeješ to :o) popouštění se dělá malinko jinak :o) ale hlavně je nemožný ho použít v těhle příadech, už jsem to řikal, hlavně z hlediska ekonomiky. Tak se pána zeptej jakej má postup, protože by to byla slušná revoluce ve strojírenství a asi by museli přepsat pár učebnic :o) ten materiál změní strukturu už při prvnim ohybu a žádnej postup jak to vrátit zpět neni reálnej, už to prostě nikdy nebude mít tu vlastnost co mělo. Marauder uved chytrej příklad, zkus si to
o 19.01.2008, 21:32 | kucik
jasně ža to nebude už nikdy na 100%,ale nebude to zase tak hrozný,aby se v tom člověk bál jezdit.Já tomu zase tak nerozumím,takže se nemůžu hádat, jen sem psal,co mi říkal a že mu věřím.
o 19.01.2008, 21:41 | CervinVega
nez rovnat neco huste zmuchlanyho je lepsi to cely odriznout v miste spoje a nabodovat/navarit jiny zdravy dil... rekne ti to kazdej, kdo dela bouracky... narovnany auto a) nedrzi dlouhodobe tvar (geometrii) b) v miste vytazeneho zmuchlani rezne c) az po lak je to zdlouhavejsi a drazsi (vytahovani v. vymena kusu auta)
o 19.01.2008, 22:06 | clown
jako CV .., koupit pulku auta a nazdar :o)
o 19.01.2008, 22:07 | kucik
jo přesně,tak to mi taky říkal,je to mnohem jednodušší a mnohdy i levnější
o 20.01.2008, 11:20 | addamec
Já má pocit, ze to byl pripad toho stribrnyho focusu s tim navarovanim. Problem u nej byl ten, ze zatimco v kabine modryho nebylo zadny vetsi riziko pro cestujici, ten stribrnej mel deformovanou kabinu a ten typek rikal, ze by to potencialnimu ridici pravdepodobne rozdrtilo nohy a ze by byl dozivotne kripl.
o 21.01.2008, 17:49 | kadel21
to kucik: já sem teda na tom videu viděl, jak si do toho modrýho sednul a říkal, že dopadlo mnohem líp, že se palubka nehla a prostor pro posádku zůstal zachován. Taky tam říkal že ten stříbrnej se sdeformoval o nějakých 3 a něco palce víc než modrej tušim.

Kadel

PS: můj názor je, že jak je do jednou nabořený, tak už to neni prostě nikdy ono
o 24.01.2008, 00:00 | Losky
Měl jsem G3 a asi v 60 km/h jsem škrtl o nárazník jinému autu a mé auto se zlomilo v motorové části. Předek se lehce ohnul a ve svárech pod čelním oknem vše popraskalo. Prý nebourané z AAA:) Soudní znalec zjistil, že u auta byl navařovaný komplet celý předek z jiného auta:)))))
o 24.01.2008, 00:01 | Losky
Měl jsem G3 a asi v 60 km/h jsem škrtl o nárazník jinému autu a mé auto se zlomilo v motorové části. Předek se lehce ohnul a ve svárech pod čelním oknem vše popraskalo. Prý nebourané z AAA:) Soudní znalec zjistil, že u auta byl navařovaný komplet celý předek z jiného auta:))))) PS: ten stříbrnej Focus je zhuntovanej víc a je na něm krásně vidět, jak se zlomil, ten modrej ne. V modrým je docela dost prostoru pro nohy, to se o tom stříbrném říct nedá vůbec
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4077 sekund.