Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > kola-pojišťovna-schválení

 o Navštíveno 1153x o
o 02.01.2008, 09:42 | cendler
Tak by mě zajímalo jestli jste někdo neřešil problém zapsání kol do TP chtěl bych tam zapsat 18 a mám tam jenom 16, je to na passata B5 r.v.99.
jak všichni víme, nikdo s o to skoro nestará co tam má za kola a policie to ani zkontrolovat nemůže, tak že by to bylo vcelku jedno, ale když si dám na auto větší kola, tak jak je to potom, jestli bych náhodou způsobyl pojistnou událost(bud bych boural, nebo mi někdo ukradl kola) a s vyplácením pojistného, jak u bouračky nebo u krádeže, ze zákoné nebo havarejní postky?
Nerad bych pak byl překvapený a pojišťovna mi nas****
Jak všichni víme zaplatit jí musíme hned, ale ona se snaží vykrucovat. ;-)


o 02.01.2008, 10:06 | Jindrs
to se mejlis ze to policajti zkontrolovat nemuzou
o 02.01.2008, 10:09 | cendler
fakt to jsem nevěděl, a jak?
o 02.01.2008, 10:10 | tykeev
PČR to samozřejmě zkontrolovat může, ale pokud to není na to auto nějaký atyp rozměr (např. 17" a větší třeba na Felicii), tak to prakticky neřeší (pokud to samozřejmě neleze ven z blatníků).
o 02.01.2008, 10:53 | cendler
jasně spolu už jsme se na tohle táma bavily, ale taky mi jde o pojišťovnu
o 02.01.2008, 10:55 | tykeev
to cendler:
to já vím, já jen odpovídal na tvou poznámku o tom, že tě PČR nemůže zkontrolovat.
PČR samozřejmě může... pokud má ve voze hlídka připojení do databáze, tak může nahlédnout do detailů z velkého TP a tam to zkontroluje
o 02.01.2008, 12:38 | brenky
presne jak pise tykeev. PCR to zjistit muzou. Tvuj VTP ma dopravka v databazi. Co se pojistovny tyce. Ja to tam mam a na pojistovne jsem jim dal VTP (kopii) at vi o zmene velikosti kol. A kdyby se nahodou ty kola nekomu hodily vice nez me (doufam, ze se tak nikdy nestane) tak jim pry jen staci dolozit doklad o koupi.
Doufam, ze jsem Ti poradil dostatecne.
o 02.01.2008, 12:42 | cendler
Brenky : jasně takhle bych to věděl taky, ale co se stane kdyby jsi je tam napsaný neměl, co pak pojišťovna o to mi jde?
o 02.01.2008, 15:23 | martin924
Obávám se, že pokud ti je ukradnou, máš smůlu, ale co je horší, pokud bude ÚČASTNÍKEM (nemusíš bejt viník) dopravní nehody a oni zjistěj, že si tam měl kola, který nemáš schválený pro daný auto, tak nejen že nic nedostaneš, navíc všechno zacvakáš - je to to samí, jako kdybys jezdil bez povinnýho ručení.... Alespoň takhle mi to před 2 rokama řekli u ČP
o 02.01.2008, 15:26 | tykeev
to martin924:
tohle je nesmysl... to lze aplikovat pouze v případě, že by ta nehoda byla přímo zapříčiněna velikostí kol a pneu.

V tomhle případě, jak to ty popisuješ, tedy stačí abych si dal na auto neschválené křídlo a pokud mě někdo z vedlejší nedá přednost a nabourá mě, tak mi pojišťovna nic nedá...
To je stejné úplně stejně absurdní...
o 02.01.2008, 18:26 | Arnie_one
Mel jsme nehodu kterou jsem nezavinil ja, na aute byly pneumatiky jine nez dovolene (misto 205>215 a zadek 205>225) Pojistne me bylo vyplaceno, to jen moje zkusenost.
o 02.01.2008, 18:54 | cendler
Arnie_one : a bylo uvedeno v záznamech, že byly na autě užity neschválená kola?

Jen se mi líbí, jak se tady řeši všude takové kraviny a tady tohle, co by měl každý vědět a dodržovat, tak nikdo nic neví.
o 02.01.2008, 21:06 | Arnie_one | Upraveno: 2008-01-02 21:07:46
Jeste bych urcite nasel protokol o zaznamu, protoze to nebyla moc hezka zkusenost, auto se po te hned prodalo, ale oplitacky kolem toho byly hrozne. Kazdopadne jsme mel splneno 16" (VTP) a mas pravdu ze pneumatiky, tusim opravud zapsane v likvidacnim protokolu nebyly, je to takovy protokol jak je tam rozkreslene cele auto a on dopisoval k obrazkum co kde je.
o 02.01.2008, 23:23 | martin924
mě to taky přišlo jako nesmysl, ale jak sem psal: bylo mi to před 2rokama řečeno přímo od likvidátora ČP :(( - Stejně sem si to ale udělal po svém :)))
o 02.01.2008, 23:24 | viper
To tykeev (P): martin924 má asi pravdu,nebo alespoň v Německu to takhle chodí,měl jsem nehodu na německé dálnici s mojí cbr a místo 180,jsem měl vzadu 190 (šířka pneu),nezavinil jsem to já,ale odnesl jsem to já,policista obcházel moto a sepisoval co je vhajz.. kouknul na gumy štrachal v pc v autě ,a napsal do protokolu že jsem měl obuté jiné pneu než bylo schváleno pro daný typ motocyklu,asi náhoda vyznal se v motorkách :o( ,platil jsem si svoji moto i opravu dvou aut navíc,pojišťovna to uhrála na ty gumy,jako kdyby zato mohly.
o 03.01.2008, 08:40 | tykeev
to viper:
tady ale nejsme v Německu, tam vše funguje podstatně jinak.
viz vše ohledně schalování, TUV, atd...

Až bude možné tady na auto legálně zapsat kola, která na tom samém autě v Německu lze zapsat naprosto bez problémů, pak je tohle pochopitelné.
o 03.01.2008, 10:11 | Arnie_one
Pokud vim tak Allcar, ti da osvecceni o alu kolach do velkeho TP. Dalsi moznsot je zavolat do autorizovaneho dovozce a zpetat se co by stalo dopsani 18" do VTP. Pouze v priapde, ze tedy neksy Passat mel 18" v VTP. Ja toto resil na Omegu zapsani 17" protze kreteni pri dovozu zapsali pouze 15" :(
o 03.01.2008, 10:27 | tykeev
to Arnie_one:
no, tady je právě problém, že z nějakého záhadného důvodu, to tady může praktikovat jen alcar. Tohle by mělo být naprostou samozřejmostí, ale to je prostě problém legislativy atd...
Přes dovozce je to v drtivé většině případů neúspěšná anabáze.
o 03.01.2008, 11:31 | Šlaušek
souhlasím s tykeevem, přes dovozce to je mise odsouzená k zániku hned v počátku. Jinak hlavní problém je v tom, že nelze zapsat starší kola koupené z druhé ruky, lze pouze nová s typovým listem který vystaví prodejce kol (u mě elektrony.cz). Přitom postup by se staršíma kolama mohl být klidně stejný. Proč to TK nemůže udělat bez typového listu? pouze s KBA osvědčením. Nechápu proč už dávno není praxí, že KBA v překladu do českého jazyka nahrazuje typový list? (což defakto tak je, ale bez kouzelnýho typovýho listu nic nejde)
o 03.01.2008, 12:24 | tykeev
to Šlaušek:
přesně tak...
je paradox, že pokud máš papíry ke kolům z Německa, že to na daném voze smí být použito a tady u nás ti to prostě nezapíšou, i kdyby ses na hlavu postavil...
o 03.01.2008, 12:35 | TOMIK__007
Je to tu postavené na hlavu co se legislativy týče.Teď řeším zápis kola a pneu do TP na fávo tak uvidíme jak dopadnu.Mělo by se s papírem potvrzeným od prodejce kol jít na STK,kde to technik K zkontroluje (evikdenčku) a dá podpis a razítko do toho listu na kola.Potom se s tím listem a evidenčním protokolem jde na dopravku kde by to měli zapsat normálně do TP na základě těch potvrzení z evidenčky....
o 03.01.2008, 21:27 | Arnie_one
Ja mylsim, ze staci jen zajit na dopravni inspektorat oni to osvedceni daji jako prilohu k VTP.
Legislativa je druah vec.
Jinak zkusit autorizovaneho prodjece neni psatny napad, treba cena prekvapi.
o 03.01.2008, 21:35 | cendler
Ptal jsme se u prodejce VW a na toho mého passata se vtom roce 99 oficiálně dávaly pouze R16 a jiné do té doby se tam nepsaly, potom na B5,5 se dávaly originál R17.

Tykeev : taky to chci mít zapsáno hlavně proto, že bydlím kousek od německých hranic, takže tam jezdím dost často.
o 03.01.2008, 23:56 | Vasekkch
No koukám, že se vyznáte. Stačí sebrat TUV protokol, ano ten protokol, co se dá stáhnout z netu. Zajet si na dekru, oni vystaví protokol za který si vezmou 3500kč a pak už jen hurá na úřad. Toto je vlastní zkušenost, takže až se někdo začne ohánět neměckem, tak u nás to funguje uplně stejně.
o 03.01.2008, 23:59 | Vasekkch
C) Zápis individuelně dovezených ráfků na základě kontroly v pověřené zkušebně

Zápis variabilních ráfků a pneumatik nad rámec udávaných výrobcem vozidla (akreditovaným zástupcem výrobce vozidla) provede místně příslušný úřad obce s rozšířenou působností na základě těchto podkladů:
1) Protokol o kontrole na vozidle provedené pověřenou zkušebnou, která ověří shodu s uvedeným schválením
KBA nebo TÜV posudkem a zkontroluje montáž na vozidle


2) Schválení KBA (ABE) XXXX nebo TÜV posudek XXXX, včetně překladu do českého jazyka


Poznámky:
1) Zápis do TP vozidla se provádí bez souhlasu výrobce vozidla (akreditovaného zástupce výrobce vozidla)
2) Jedná se o zápis údajů do TP vozidla
3) Pověřená zkušebna zkontroluje shodu vozidla s všemi podmínkami uvedenými v schválení KBA (ABE) XXXX nebo TÜV posudku XXXX
4) Záruční podmínky stanovené výrobcem vozidla platí v původním rozsahu, tj. na montáž ráfků a kol nad rámec udávaných výrobcem vozidla a s tím dotčených mechanizmů se tato záruka nevztahuje
o 04.01.2008, 00:49 | Proffesor_W
nevim no, ja kdyz si z DE nechal koupit 14x7,5 tak k nim bylo i TUV ze smeji byt pouzity na Renault Twingo, shodou okolnosti jsem s Twingem tenkrat jeli na Mimon tak jsem je na to zkusily nasadit, vepredu lezli z blatniku asi 5cm a zadni jsem ani nezkousel pac meli jeste mensi ET :-/ asi to bylo schvaleny na nejaky DTM twingo.
o 04.01.2008, 01:03 | Vasekkch
to je uplně normální. V TUV bylo určitě uvedeno, že musejí být upraveny blatníky a podběhy.
o 04.01.2008, 12:10 | TOMIK__007
Tak se mě povedlo dostat na Fávo legálně 8" a 195 pneu.Takže to jde no.Nevím co víc napsat k tomu že to nejde atd...
o 04.01.2008, 15:43 | cendler
Tomik_007 : s jakým papírem jsi šel na tu evidenčku? můžeš mi posalt kopii, a pak jak jsem to pochopil s na základě papíru z STK ti to zapsaly do TP že?
o 04.01.2008, 15:59 | Vasekkch
Pravděpodobně měl typový list, tam stačí K technik z STK. Pokud je pouze Prohlášení autorizovaného dovozce (kol), tak se musí na dekru, kde kontrolují shodu s TUV. Víceméně nění rozdíl pokud máte pouze TUV protokol nebo Prohlášení autorizovaného dovozce. Na dekru se musí tak jako tak a ty zajímá jen TUV.
o 04.01.2008, 16:03 | Vasekkch
Pro dekru je důležité TUV pouze k tomu, že nemusí provádět měření , že dané kolo snese váhu daného auta atd. Na dekře kontrolují jestli vzorek pneu!! neleze ven (ano ráfek může lézt ven), jestli jsou použité záměnné pneu při maximální toleranci 5% obvodu kola, jestli nekecá tacho (stačilo jim, že jsem jim řekl, že před GPS to bylo ok). Takže asi tak k mým zkušenostem.
o 04.01.2008, 16:29 | TOMIK__007
cendler: Na evidenčku jsem šel s typovým listem kde bylo razítko a podpis prodejce kol,na evidenče dal razítko technik K a vyjel protokol EK do kterého napsal že namontovaná kola se shodují s typovým pistem a na základě těchto dvou protokolů to zapsali do TP.Byl jsem na klasické STK,né v Dekře v praze.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3095 sekund.