
Navštíveno 12429x


06.12.2007, 00:40 |
zipp Ahojte, koupil sem si alfu 156 2.4 JTD a už zvažuju, jak u tohoto motoru zvýšit výkon. Co byste radili? Je mi jasný, že pudu do čipu, ale co ještě? díky za rady

06.12.2007, 00:41 |
zipp kamoš má koncernový tdi a tam se dělají věci jako větší vstřiky, turbo ze silnější verze a čip atd...
co se dá tady kromě čipu?

06.12.2007, 00:53 |
JP Dej penízky do prasátka a napiš na něj "servis":)

06.12.2007, 01:01 |
zipp ale notak, takový zaujatý komenty si plz nechte pro sebe..diky

06.12.2007, 01:22 |
JP omlouvám se, musel jsem:)
Ono s 2.4 JTD toho kromě chipu zas tak moc udělat nejde. Navíc je ten motor dost těžkej a přední náprava si na českejch silnicích docela často řiká o generálku. Taky má tuším turbo s proměnlivou geometrií lopatek, který dost často odchází a oprava vyjde minimálně na 20k...
Mam sice Italy narozdíl od koncernu rád, ale když už tunit nějakýho ropáka, tak radši 1.9 tédéí...
no tak tomuhle se budu smát až do jara :)
Motor 2.4JTD má jak dobrej zvuk, tak tah, má poměrně velký potenciál (spodek se dodnes používá v 200hp verzích) .. pokud máš první 156 2.4JTD před faceliftem, tak máš hodně krátkou převodovku a na to ten motor dojíždí (3000rpm při 140km/h)
chipem zvedneš výkon z 136hp na nějakých 160, vzroste krouťák. Turbo je tam hodně dobré , GT2256V, velké silné turbo s potenciálem. Zatuhnutí lopatk se neobávej, a když ano, tak oprava je levnější, než to turbo vyndat a zandat. Určitě nemá cenu cpát tam větší turbo nebo tak, ten motor má v serii dobrý potenciál. Nicmene na 156 je vcelku tezky a tak odchazeji vic silentbloky a přední náprava, což není nic příjemného.
A myslim si, že ti ten chip bude stačit.
neco pro inspiraci
[ Link ] nebo
[ Link ] jsou to dve zname nemecke firmy, ktere tuni Alfy uz dlouho

06.12.2007, 09:22 |
JP A co se s tim teda da udelat krome chipu? Kamarad ji ma a tohle jsem se od nej dozvedel... Turbo mu odeslo behem dvou nebo tri let dvakrat, s napravou si v servisu taky uzil a rikal ze krome chipu nema nic smysl... Silu to ma a zvuk na naftu taky neni spatnej, to je fakt:)
to JP:
asi je to o tom mezikusu...
kolega má už x-tý 2.4 JTD (i několik 20V) a km najezdí spoustu a turbo mu nikdy neodešlo...
ve 2.4 JTD sem jel a nevim proč v tom vidíte takovej zázrak, dle mě to nejede , žere to a čadí jak parní lokomitova nehledně na tom co sem jel tak s tim známej má najeto necelejch 100k a už do toho vrazil kolem 60ti k na servisu ........
dej si čip to ti stačí ale až tě potkám na křižovatce a hodíš na mě saze tak budu nasranej, takovýhle lidi dojíždim a lepim se jim půl metrů za prdelí dokud neuhnou do pangejtu ......... fakt dneska aby si šlověk sebou vozil smeták kvůli naftovejm autum :))
zase samej znalec...
2,4 JTD vpravo. ocividne kouri jako svine
[ Link ]
Nismo: kecáš kraviny. JTD nekouří ani 1.9 ani 2.4JTD pokud nemáš v prdeli turbo, a to kouří bíle. Na emisích jsem měl max. povolenou kouřivost 0.95, naměřil mi 0.34 s odpojenym EGR dokonce, a kroutil hlavou, že tak čistýho diesela ještě neviděl. S chipem to určitě kouřit bude, ale nikdy ne jako seriovej passat, nebo fabia RS ;)

06.12.2007, 11:24 |
bafis Nismo : přijeď se nalepit na prdel mě, už dlouho jsem nevytáhl z pojišťovny nějaký prachy a ty by jsi konečně zjistil jaká sranda je shánět čumák na ameriku....
tak turbo měl už jednou v prdeli a v servise nechal 30kkč za opravu...... očividně ho měl podruhý ale nečadilo bíle ale tak spíš šedivě :)
bafis : ty si fakt myslíš že by se mýmu autu něco stalo kdyby si dup na brzdu a já byl metr dva za tebou ? :) možná by mi odpadla SPZ a zlomil se rámeček na ní ale ty bys minimálně nezavřel kufr ale měl bys pojištovnu a nalakovanej zadek to jo pokud by si nezahučel do pangejtu tim štouchancem ....... :)) už sem to s caddy jednou otestoval a jak řikám zlomenej rámeček na SPZ :)
jinak si stojim za svym že 2,4 na to co řikáte prostě nejede, žere a sere se to, sic ne asi jako 1,9 ale sere taky ........ :)
pravda že koncernový nafty čaděj víc většina ale kindlikova fábie po čipu nečadí vůbec což docela čumim :)

06.12.2007, 11:32 |
zipp no, díky za názory.
btw: když tomu dávám kotel, tak sem se schválně koukal do zrcátka a žádnej kouř sem neviděl
a k tomu čipu....když se ten čip udělá pořádně, tak taky TÉMĚŘ nekouří. Musí to dělat někdo, kdo tomu rozumí, ne nějakej abc tuning apod
Nismo ono neni 2,4 jako 2,4 u alfy. vemsi ze se delali tri verze.
prvni 2.4 TD jeste klasika s cerpadlem - ta teda kouri hodne a pokud se o motor nestaras jak je potreba tak odpoda,jinak znamej s timto motorem ve Fiatu Marea dal prumer pri ceste do Nemecka a zpet 5,8l coz myslim ze je dobry
druha 2.4 JTD 10V jo CR to uz je jina,uz to ma i vykon a nekouri to (tento motor ma kamos ve 166 a kdyz to ohulil naplno tak jen trosku sazi slo a to byl stedenej motor )
a treti 2.4 JTD 20V zlepsene spalovani a temer nekouri, prakticky ani nevis ze jedes za dieslem
tak třeba u koncernovejch čipů si už moc nevybereš, tam maj všichni stažený stejný verze čipů a málokdo se zabejvá tim že by si je dělal sám ..... tam už to je jen o ceně za kterou to kdo dělá :)
frenkie..... fakt nevim čim sem jel ale byla to rv 00 alfa 156 ........kterej v tom byl to netušim na francouský a italský auta přeborník nejsem a nějak si jich ani nevšímám ........ na druhou stranu dle TUV ted neskončily ve spolehlivosti na poslednim místě jako obvykle ale spadnul tam SAAB a to nevim proč :)
Ted si zrovna čtu o Safrane 2.9 Bi-Turbo ......... dobrej motor, 280koní , turba 2xT3 jedno na malý otáčky druhý na velký a přepínaj se podle otáček...... po 40-50 odejde to první a kolem 80ti prej to druhý ....... oprava jednoho 40-50k prej..... no prostě francouzi zase přemejšleli no :) jinak špatně ten šafrán nejede :)

06.12.2007, 12:02 |
zipp já mám tu první verzi motoru se 100kw a jak říkám, vůbec nekouří
OT: točí se turbo, když brzdím motorem nebo je zastavený? (jtd mám týden, tak toho o něm ještě moc nvm)
nismo nekde neco slyšel pánové. A AR156 sice není takovej nedobytnej stroj, jako STS, ale o 166 by se STS rozšvihalo parádně :)
stejne nebyt Alfy Romeo tak dneska asi zadny CR neni (jen skoda financnich problemu Fiatu v 90 letech,jinak by ho asi dodneska zdokonalovali oni a nee BOSCH)a asi ani PD (pac to neprimo z CR vychazi)

06.12.2007, 12:15 |
zipp hlavně se prosím vraťte k tématu a nezačnite probírat, jestli je lepší jtd nebo tdi apod.....

06.12.2007, 12:26 |
zipp ještě se zeptám, jak je to s IC? Má smysl dávat na jtd větší? Pak bude i vetší turbodíra a turbu bude dýl trvat, než se roztočí, že? Ale o kolik bude turbodíra větší a kolik to přidá na výkonu? Jestli to má nebo nemá smysl
RB : jak si to jako myslel ? :) viděl si někdy crashtesty cadillacu ..... zřejmě ne...... myslim že 2tuny sou 2tuny a 64km/h se auto sroluje po začátek předních kol což je přední výztuha a deformační nosníky..... tudíž kaput při 64 je přední nárazník, výztuha sehlá kapota , blatníky , chladiče , a přinejhoršim alternátor a hadičky klima okolo něj ..... jo pak ještě mlhovky...... no to je asi všechno při crashtestu při 64 do pevný překážky ....... do auta by to tak moc nebylo..... samozřejmě airbagy sem zapoměl to by byla nejdražší věc jako u všech aut a cover na palubku novej přes airbag.......
já si myslim že 166 by neměla šanci :)
jinak k tématu , co se výkonu týče tak bych si našel někoho osvědčenýho kdo dělá nejvýkonnější čip a klidně bych za něj připlatil to se vyplatí, pak nevim jestly u alfy možno ale zved bych lehce tlak na turbu takže koupit manual boost controller což máš tak za litra a zkusit mu dávat víc a zkoušet dokud by auto jelo a necukalo pak mužeš upgrejdnout ještě vstřiky a nafta čerpadlo aby dávalo větší tlak........ vzduch filtr , vejfuk to ti u nafty zrovna moc nepomůže a svíčky si taky platinový nedáš no . .. . . víc mě toho nenapadá ale RB by určo měl s tuněnim těhle motorků víc zkušeností :)
Nismo: MBC neprichazi v uvahu, tlak je rizenej pocitacem navic jak se tady psalo, auto nema WG ale naklapeni lopatek, takze tady se zvyšuje tlak turba elektronicky, jako u TDi .,...
Jinak nemuzes srovnavat alfu rok 98 s cimkoliv novym, protoze se vsadim, ze i novej swift bude bezpečnejší, než 156. ve starejch amerikach ti zas neco co upadne usekne hlavu, to máš fuk, nemá cenu srovnávat dvě nesrovnatelný auta. Ty si budeš tvrdit, že nejlepší je STS a Honda, já zas že Alfa, Lancia, Fiat :) Každý pro to máme své důvody..
Alfa 166 2.4 JTD po celnim naraze asi ve 100 km/h , protijedouci auto asi 80 km/h. myslim ze je to pevne auto. v alfe jen lehce zraneni od bagu

Frenkie: Takze nam tady chces tvrdit ze to je vlastne bouracka v rychlosti 180km/h do deformovatelne bariery, jo? :-))))))) Dobry, fakt jsem se pobavil
Myslim, ze to je lepsi joke nez The Timuv Mikulasko-somalskej:-))))
asi sem mel dodat ze druhe auto byl Citroen AX
AX nebo cokoliv jinyho. Kazdej vzdycky tvrdi, z jaky rychlosti ze boural. Kdyby jsi se potkal s autem v rychlosti co popisujes, tak tady nic nepises a spokojene si lezis zakopanej metr hluboko s kytickou na mramorovy desce.
V kile kdyz das treba blbou srnu, psa cokoliv, tak mas autak KO a tohle je proste nesmysl... Podivej se na nejaky videa crash testu
tommas: tohle bylo i na novinkách ... ridic s alfou neprizpusobil rychlost a v 110km/h narazil do protijedouciho auta. ten v nem zemrel. nekde si to najdi
[ Link ] [ Link ] Tyhle info mi poslal Frankie, ale ted na to video nemam cas...
jj, nemá cenu srovnávat nesrovnatelný ..... tlak teda ne když nejde :) bejt to manuálně tak se na tom autě nemá co posrat ne ? :) tohle leda zavání průserem jak slyšim u francouzů a italů slovo "elektronika" :)
tý fotce taky nevěřim je kokotina potkat ve 110 s něčim co má třeba 1600kg něco co jede 80 a má 800kg a skončit takhle...... uplně očividně se kinetická energie šoupla do strany dotíž AX letělo doprava nebo do leva po absorbování třeba půlky přetížení a každej skončil jinde jak je vidno, vzít se čělně a zůstat v čelnim náraze zaseklý tak mrtvej řidič z alfy na zadních sedačkách by ležel pod mrtvym řidičem AX a na nich by ležel motor :)
Nismo: je to tak, protože elektronika je zn. Bosch :))))))

06.12.2007, 15:02 |
zipp a co ten IC?
IC nech jakej mas,vic vzduch do motoru dostanes trebas ostrikem IC
nezalezi jakej mas IC ale o kolik kozas zchladit vzduch a cim nizsi teplota tim vic ho tam pujde

06.12.2007, 15:14 |
zipp a jak se ten ostřik technicky provádí?
náhodou 2,4 v tomhle jede docela slušně . v Mimoni jsem s ní sprintoval s G III 81Kw a jelo to skoro stejně
já to pořád nechápu, proč si kupujete ropáka,když pak honíte výkon..proč sis nekoupil přeplnovaný benzín..?

06.12.2007, 16:15 |
zipp 2 blázen: to se neptáš vážně, žene?

06.12.2007, 17:28 |
zipp 2 Frenkie: ale přece když dáš větší IC, tak se zrovna i líp chladí vzduch, ne? Tak se to přece na autech dělá.....
kdepak kdepak, jako blázen........ nahoněj si výkon u ropáka a ten se jim pak přesto vysere :) bud chci aby mi auto málo žralo a nebo aby mi auto hodně jelo..... takže bud koupim ropu nebo benzin :) a když chci aby to málo žralo a hodně jelo tak benzin se sekvenčnim LPG a vystaráno..... nafta do kamen....... i když LPG do trouby :))))
no to sice jo, ale spis zalezi jakej bude naraznik a jak se presne vetsi IC da.
pokud nechas seriovej naraznik tak se ti bude chladit stejna plocha, kdyz das nejakej upravenej, nejlip ve kterym IC bude plnou plochou tak se vyplati vetsi.
ted mozna se budu plest ale kdyby byl idealni naraznik co se tyce obtekani vzduchu k IC tak ti staci i original k lepsimu plneni motoru vzduchem
nejlip umistenej IC ma Lancer EVO a asi nejhur Impreza WRX
to Nismo:
Myslím, že máš trochu zkreslený názory....
Měl jsem benzíňák i nafťáka, nemám odpor ani k jednomu a myslím, že se na tenhle věčnej souboj dívám dostatečně nestranně.
Stejně jako se může dle tebe "vysrat" ropák, se může "vysrat" i benzíňák. Zvyšování výkonu obecně se řeší na obou platformách.
Takže si myslím, že i kdyby si ZIPP koupil benzínožrouta, tak se i v tom případě zeptá na zvýšení výkonu. A taky, proč by ne?
Myslím, že kombinace auta, který jezdí laciněji a má srovnatelný nebo i vyšší výkon je asi nejlepší, ne? Každýmu vyhovuje něco jinýho, takže myslím, že je zbytečný se tady do lidí s jinou prioritou navážet, ne?
LPG taky nemusí každej preferovat... už třeba jen kvůli tomu, že s ním nemůžeš do pozdemních garáží, i když je to právní přežitek.
Jsou lidi, kteří se LPG bojí, ač je to zbytečné.
Spousta lidí má naftu zalevno a ať se ti to líbí nebo ne, moderní tdi a jtd-čka jsou spolehlivý motory.
Tvoje poznámky o kouřivosti beru s úsměvem. Když pominu pár jedinců, kteří si nechají nahrát chip od "profíků" (prakticky jen zvýšení dávkování nafty) a kouří jim to pak jako hovado už od nejnižších otáček... protože se logicky většina paliva nedokáže spálit, tak většina seriových i kvalitně nachipovaných JTD kouří opravdu jen minimálně.
I ty ceny, které tady uvádíš mi přijdou hodně nadsazené.
Turbo na 2.4 JTD se dá sehnat v pohodě ani ne za polovinu ceny, co jsi tu uvedl.
ale celkově sorry za OT.
Vím, že už to zase vede jinam a původní dotaz byl úplně jinde.
Osobně bych na té 2.4 JTD doporučil jen kvalitní chip a dál bych to neřešil.
Po chipu se dostaneš u té nejslabší verze na nějakých 160k a to je na auto téhle velikosti, myslím si, přijatelné víc než dost.
S vyšším výkonem by to byl i značný nápor na seriovou spojku, která by to nemusela dlouho ustát.
Pokud máš zájem o znatelnější nárůst výkonu u tohoto typu auta, doporučuju verzi s agregátem 2.4 JTD 20V (v základu od 175 až do 200 koní - v závislosti na roku výroby).
Ta se po chipu dostane bez problémů na nějakých 200-230 koní.
To Nismo jedinej problém je, že vznětový motory začínají mít lepší parametry oproti zážehovejm a to hlavně co se týče Výkon / spotřeba :o)
nismo si hlavně neuvědomuje, že si s STS vytře prdel kdejaká 1.6 - 2.0, když tady mluvíme o výkonu a jízdních vlastnostech.
jinak Tykeev tady z nás má s JTD asi nejvetsi zkušenosti, protože s tou 147 1.9 JTD 16V 140PS najel několik desítek tisíc kilometrů, a pochybuju, že by to auto hájil, kdyby se sralo.
jj... přesně tak. S tím agregátem jsem za rok najel 80 tisíc km a na tom autě jsem neřešil prakticky nic (kromě provozních věcí = klíňák, občas žárovky, ...). A o nějaké kouřivosti se opravdu nedalo ani mluvit.

06.12.2007, 18:59 |
zipp 2 tykeev: s čipem počítám každopádně, to je taková nejlepší úprava, co se týče poměru výkon/cena.. ale tak říkal sem si, že ještě nějaký drobnosti by šly.... co třeba ty větší vstřiky? nebo to ic?
btw: znáte Sarkana? On dělá čipy do alf a psal mi, že u mýho motoru (100kw) je možný čipem dosáhnout až 130kw a 430Nm, při zachování téměř zádné kouřivosti.... ale že ty čipy ladí podle přání zákazníka a stavu motoru a spojky. Jen sem kdesi zahlídl, že už snad končí či co, což by mě moc mrzelo :-(

06.12.2007, 19:06 |
zipp | Upraveno: 2007-12-06 19:08:06
konkrétně mi napsal tento mail:
"Delam, 100 kW jde krasne cipnout. Podle stavu motoru a druhu upravy je mpzne dosahnout vykonu do 130kW a kroutaku do 430N.m. Zrychleni pak vyrazne lepsi, zejmena dynamicke, to jest treba na petku z 80 na 120 kolem 6 vterin. Spotreba pri slusne jizde malinko klesne, pri vyuzivani vykonu stopune. Kourivost stoupne umerne pozadavkam na vykon. Obvykle delam cip tak, aby do 90% stlaceni plynu vuz nekouril, pouze pri plnem plynu trochu pokuruje"
to zipp:
pokud se jedná o Sarkana z alfa-romeo clubu, tak mohu dát jen ty nej reference... je sice zdaleka (severní Morava), ale každý si jeho opravdu individuálně laděné úpravy jen chválí.
co se týče dalších úprav na tom motoru, tak s tímhle ti moc lidí neporadí. U koncernu většinou každej naháže vnitřnosti (vstřiky, ...) ze silnější verze a je to, ale tady nic seriového silnějšího není (kromě 20V, tam je ale nárůst výkonu dán použitou konstrukcí).
Sarkan ladi cip podle konkretniho auta, aby nevibroval setrvak a podobne atrakce. Kazdopadne uz to myslim fakt nedela, musis ho ukecat.

06.12.2007, 19:15 |
zipp ano, je to on. A severní morava mi nevadí...pokud je opravdu tak dobrej, jak všichni říkají a jak se všude dočítám, tak bych za ním jel i na druhej konec repoubliky... ... je fakt, že pokud ten motor pojede alespoň tak, jako moje dvoulitrová calibra, tak budu naprosto spokojenej :-) - což předpokládám, že po čipu pojede i líp...
tak tu diskuzi můžeme klidně uzavřít, moc díky většině za názory a rady... zatím

06.12.2007, 21:32 |
Lukin.xxx | Upraveno: 2007-12-06 21:33:31
no s 2,4 JTD bych nedělal nic a s turbínou už vubec nic!! kvalitní chip je kvalitní chip ale co nato řekne dvouhmotový setrvačník? ktery je natom autě stavěný na krouták toho motoru? to pak to servisovaní bude jedna básen
Lukin.xxx: viz 19:14 .mycTD
vibrace je jedná věc ale zatěž je druhá
to Lukin.xxx:
kolega si na 2.4 JTD (136k původně a najeto 140 tisíc km) aplikoval chip na cca 170k a ani po dalších zhruba 90 tisících kilometrech se motorově nic neprojevovalo... tedy kromě toho, že mu po asi 10 tisících odešla načatá spojka.
ale souvisi spolu. setrvak je samo stavenej na nejakej kroutak, stejne jako treba spojka, ale ta mez nelezi na tabulkove hodnote kroutaku. a kdyz je clovek prase, tak ho odpravi i na serii.
abych byl jak Nismo ja jsem zase nekde cetl ze ty new ameriky stojej za vyliz :) protoze v americe je draha pracovni sila tak tu cenu evropskejch aut musej nekde dohnat
takovejch neoverenejch teorii se da sirit jeje

06.12.2007, 23:24 |
zipp 2 Machča: co to má prosímtě společnýho s mým dotazem????? Proč to sem píšeš? Já sem se ptal na úpravy jtd, ne na kvalitu amerických aut...... pokud nemáš nic k tématu, nepřispívej sem prosím. Děkuji
samozřejmě nemá cenu se tu hádat o pitomostech....... jasný je že motory z let 60tejch z ameriky nemaj problém jezdit doted a vysrat se tam nemá co neb tam toho moc neni .......motory se v podstatě do dnešní doby nezměnily ty s velkym obsahem pouze se na ně sem tam přihodí elektronika a nějakej agregát........ tudíž i dnešní jejich motory nemaj problém fungovat půl míle bez problému stejně tak jako reznutí kastle je u těch 60-70let minimální, bud to někde hnilo a je to na sráč i když všechny šrouby se daj povolit a kastle vyvařit nebo to dodnes s origo lakem nemá po kocourovi ani stopy........... myslim že ani jedno z toho nahoře se nedá o FR a IT autech starejch plácnu 20 let říct neb to tak neni....... samozřejmě že báchorek na tu či onu zemi se najde hodně jako třeba "opel neni auto" , "fiat hnije už z prospektu" , "americký auta žerou" .......... většina podobnejch výroků má něco do sebe a nevznikly by nebejt k tomu nějakej důvod :)
to že v dnešní době začínaj bejt nafty "výkonnější" a s měnší spotřebou jak zde někdo řek to má něco do sebe...... je to volovina , nafta motory jako takový byly na prvopočátku myšleny do pracovních strojů apod. kde bylo potřeba aby to fungovalo bez poruchy a mělo to výkon....... tudíž motor měl 3 litry , měl 60 koní ale měl krouťák od tohohle ty nafty byly a měla tam někde zůstat ...... dnešní trend koncernovejch naft kde z dvoulitra potřebujou vyždímat 200 koní a pokud možno tak víc je k ničemu neb ty nafta k tomu určená nebyla a je tam předpoklad že se to rozpadne mnohem dřív než benzín v podobný specifikaci , sou tam 2x větší tlaky , je to náročnější na údržku i na pořizovací cenu kde se to stejně normálnim lidem ani nevrátí neb si to nespočítaly..........nemám nic proti naftě jako takový ale musí to bejt nafta aby to dokázalo při tejdenní plný zátěži fungovat bez jedinýho pochybení což třeba takovej starej patrol dokáže zatimco dát do patrola koncernovej supervýkonnej TDíííííí tak se po dvou dnech jízdy pouští rozpadne :) zrovna nedávno sem viděl pěknou ameriku nějakýho Buicka u bazíku........ výkon to má sice prd ta 5,7 Nafta ale zato to jede na jakejkoliv kvalt neb má asi 500nm ........ hodil sem pokec a to auto už má najeto přes 700tis s tim že v motoru se už prej vyměnily řetězy na rozvod a to bylo cca všechno....... tak si představuju naftu .........
RB : konkrétně která 1,6 a 2.0 mě má naprášit ? myslíš ten novej italskej motor 1,4 turbo kompresor twincam gti tdi co má životnost 50tis ? :)))) nežikám že nějaká hondice s VTEc a votuněná by mě nenaprášila :)
Nismo jsi nějak moc chytrej poslední dobu :-D
Nismo: Jenže auta jsou v dnešní době dělaný jako spotřební zboží, neni v úmyslu automobilek dělat auta, který vydrží o moc víc než 200tkm. Byly by samy proti sobě. Chtějí prodeje nových aut a ne spokojený majitele 20 let starých pleček s natočenejma pul mega.
Věřím, že i ty malý přeplňovaný zmetci těch 200tkm vydrží (samosebou podle zacházení).
"nafta motory jako takový byly na prvopočátku myšleny do pracovních strojů apod. kde bylo potřeba aby to fungovalo bez poruchy a mělo to výkon"
Tady jsi se asi překlepl a chtěl napsat krouťák, sílu, nebo něco takovýho, ne?! Výkon ty motory snad nikdy neměly.
Nismo, životnost 50000? tak teď už si děláš vážně srandu :D
Italský přeplňovaný nízkoobjemový motory jsou jedinný, který i po stáří 20 let jezděj a dobře. Nic jinýho nejezí. R5GT je mrtvola, G40 taky mrtvola. Je hodně aut, který jezdějí líp než nějaký VTi. Nissan Sunny 2.0GTi, Punto GT, i swift GTi by ti hodně zatopil, saxo VTS, P106gti, kadett GSI, goft gti, no je jich hodně. Nedělej z STS něco, co nikdy nebude . Je to velký pohodlný težký auto, ale tím to končí. Není to malá krabička se silnym motorem, která tě kdykoliv vyklepe. Jsou to jinak postavené vozy, tak se to nepokoušej srovnávat, kort s jízdníma vlastnostma, které jsou u obou aut naprosto rozdílné.
2.4 JTD jezdí zajímavě (na diesel)a doslova debilní kecy o tom že je to poruchový jsou prostě jenom kecy.. je to o tom že tahle značka potřebuje péči kterou si zaslouží a když jí člověk zanedbává tak se to teprve sere a pak je to kolega to měl a jedna babka povídala... Já jezdil 2 roky ve 156 2.5 V6 a ocházeli mi tam jenom věci ,který prostě odejít po určitých kilometrech musí, stejně jako u jakýhokoliv jinýho auto.
to já mám zase zkušenost takovou že šéf si koupil passata 2003 s udájně 130 000km má 2 měsíce a vysledek je: váha vzduchu KO, 3 ze 4 vstřiků KO, a turbo už taky nemá nejlepší zvuk.
a poslední měsíce vydělává jenom na tuctový VW, a když jsem mu řekl, že si raději měl koupit Alfu tak mi dal poprvé za pravdu.
To Nismo::: nic mi do toho není a nechci abys to vzal osobě (nemyslím to zle) já mám taky rád americký auto (ikdyž jiný než který vlastníš ty) ale to jak v každém příspěvku to tvoje auto povyšuješ a každýmu vykládáš jak jsi koupil nejlíp na světě... Bral bych to kdyby jsi to zmínil 1-2 ale opravdu téměř v každém 3 příspěku je to moc a tak od tebe vždy přečtu jen první větu a zbytek přeskakuji.
Fakt nic ve zlým, snad tě to moc nenastartuje ale asi to už stojí za zamyšlení
to Nismo:
tak ten poslední příspěvek je fakt mazec... lepší hromadu takových názorů jsem už dlouho nečetl (a to neber nijak osobně, prostě mě to rozesmálo)...
Myslím, že by sis měl sundat ty růžový júesej brýle :-)))
jo auta sou dnes spotřebák ale většina čechů si to jako spotřebák koupit nemůže a potřebujou aby se to nesralo a vydrželo dlouho neb na to šetřily X let na tu jejich vysněnou fábii ........
RB : myslel sem ten jejich novej vejmysl ala vyhoněná 1,4 nebo 1,6 či co to je.... to se vysere to je jasný, kolega tady měl i lancie v turbu , renaulty v turbu , uno v turbu no prostě hodně toho vystřídal a konkrétně to už nechce prej nikdy ani vidět že to pořád jen stálo a nejelo , lancii se vysralo turbo a pak se záhadně potkal motor , u renaulta musel kopnout do podběhu na straně řidiče aby to nastartovalo a když k tomu nepřišel aspon jednou za dva dny tak už to nestartovalo byla hyn baterka, .... uno prej střep největší ale jelo to dobře než kleklo turbo a auto schnilo do posledního šroubku a šlo na vrakáč......
k těm autum co si napsal, Sunny GTI znám jel sem víckrát, jede přijatelně stejněj motor sme měl v primeře tam nejel skoro vůbec, v sérii sunny nemá nejměnší nárok mi ujet, punto nevim nejel sem , swifta se sníženou hlavou má kámoš (ted si ho budu pučovat než se přestaví STS na plyn) a swift má 110 koní a pár kilo a tohle auto nemá nejmenší šanci mi kdykoliv ujet vim moc dobře jak jezdí a na 1,3 nádhera ale opravdu tam neni ani náznak že by se mě moh držet :) ...saxo nevim , kadet GSI neujede ale lehce se drží tak do 150ti ........... RB, stále prostě zapomínáš že ač STS má dvě tuny tak psaný zrychlení má za 6,8 podle GPS sem to dal za 6,6 dvojka jede do 150ti a trojka je smrtelnej kvalt 150-222 a i nad 200 táhne super,...... 4ka je kvalt na hovno nad 220 by mi dost aut ujíždělo a na 240 mě staví omezovač :) až našetřim 60k tak počkejte a bude tam hybrid turbokompresor takže bude na cca 410-420hp ......... pokud se zadaří tak se zadlužim a bude STS-V což je taky autí co je těžká limuzína ale myslim že zrychlení 4,9 bohatě stačí a neni tam třeba žádný diskuze a polemizace ..... :)
blondýýýýýýýýýýýýýýýýýýna je lepší
bruuuuuuuuuuneta je lepší
ale blondýna je blbá
bruneta neni tak sexy.
Sorry, ale je to debata o ho....
Každýmu se líbí něco jinýho a tak to je.
Kamoš s Audi A6 taky ohrnuje rypák nad Fiat Uno Turbo, nebo R5turbo a když sme ho s tou R5 nakopaly tak čuměl jak puk. Každý auto má něco a to něco se líbí a vyhovuje jinejm lidem.
Tak se zase vraťte k tématu.
JAKÉ TO VLASTNĚ BYLO? Amerika, nebo franc, ital, němec?
Nebo tady chtěl někdo poradit jak zlepšit svou Alfu.
Tak se zamyslete a nemluvte o ničem.
A FIAT JE NEJLEPŠÍ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
6.8s dám i se svojí 1.3tunovou 1.8twinspark poladěnou atmosférou :) - tam to můžeme někdy zkusit, mám chabých 167 odbržděných koní, navíc atmosferických a na 235 mě zastaví na 7600 omezovač :)
jinak k té tvojí větě snad jen to, že tvůj kolega je teda asi bůh :) já jsem takovejm jako ty naklepával s unem s 200000 najeto jak nic, tak si to přeber. Sunny GTI jezdí v serii 400 metrů za 14.8-15s, což ty s STS nikdy neuděláš, leda s kompresorem :)
jinak ten jejich novej vejmysl vychází s motorů uno turbo, punto gt, takže léty prověřený + vylepšený motor. a když si dáš kompresor, tak pořád tady budou upravený malorážky, na který nebudeš mít s tím korábem šanci :) Jinak motor 1.3-1.6T má v serii potenciál nad 300PS, takže bych to jebkou nebo sráčem nenazýval, vtec kouří po 100000km víc jak JTD :) a smrdí to pěkně olejíčkem :)
Nenávažej se do motorů, o kterých ani nevíš, co jsou zač, jak vypadají a jaký mají potenciál. Až uvidím, že s STS zajedeš nějakých 13.5s na 400metrů, tak řeknu, že to jede na ten obsah dobře, a že se tyto auta opravdu nemají šanci honit s sts. Do tý doby budu tvrdit, že budeš mít problémy setřást tyhle malořázky, teda, jestli ti neujedou, a klidně i superba 1.9tdi... Co jsem koukal na technický možnosti toho auta v serii, tak je to klasická amerika, pohodlná, prostorná, relativně spolehlivá, ale co se týče výkonu a jízdních vlastností, tak se nemůže rovnat čemukoliv evropskýmu podobně postavenýmu.
Já mám taky docela rychlý auto, ale pořád je to jenom atmosféra, když kolem mě pojede superb nebo fabie RS nebo 2.4jtd a oba přidáme v pracovních otáčkách, tak mi ujede, stejně jako ty mu nebudeš schopnej ujet a možná, že ho dohoníš až ve vyšších otáčkách a rychlostech, stejně jako já. Nedělej z STS raketu, co nezná meze, když sám víš, že by tě dokázal sesekat kdejakej pilot v nějaký paštice se 130koněma....
jinak principielně mi jde o to, že i když těmto jmenovaným autům třeba i ujedeš, tak to nebude styl přidám a ujedu, ale budeš se hodně potit, aby ses jich zbavil :)

07.12.2007, 10:27 |
Nismo.Power | Upraveno: 2007-12-07 10:35:24
ano, mám EU verzi kde neni kickdown resp. tam je ale trvá asi sekundu než spočítá emise a podřadí...... USA verze podřadí okamžitě na kickdown tudíž mojí verzi by jak řikáš z pracovních otáček ujeli ty paštiky jak řikáš ale netrvalo by dlouho a už bych je předjížděl :) ......... STS má všeobecně problém s trakcí jakožto předohrab těžkopádnej, jakmile hrábne jedno kolo tak ESP vezme ABS a začne do něj tukat brzdou tudíž se roztočí i druhý kolo jak začnou hrabat obě ubere plyn proto mám problém jak řikáš na sprintu neb ztrácim nejmin dobrou sekundu na startu než se auto rozhoupe a začne přenášet výkon na silnici . . . . třeba takový STS nový je zadek a nový STS-V co bych chtěl dává sprint za 13s což je na limuzínu čas dobrej :) na sprintu tudíž ano dost aut mi ujede ale jenom na startu pak je dotahuju neb jim to pak už netáhne ale maj manuál tak to vykotlej a pustěj spojku, já jedu z 850ot kde mám krouťák jen 300 ..... já si to povim ale se všema těma autama kdekoliv jinde, co mi zatim v provozu natřelo prdel byl MB V8 Kompressor i když jel sem ve 4řech lidech a on v jednom a tak nějak na dvojku sem se ho držel pak už sem neměl nárok :)
to jak řikáš principielně v tom ti dávám samo za pravdu, potřeboval bych odstranit kick down a hlavně tu trakci nějak zkusit, testnu vyndat nějakou pojistku .......amíci prostě nejsměj hrabat na silnici maj za to pokuty tak proto je to tak chráněný :)
[ Link ] myslim že až příjde do čech tohle tak to položí automobilky dost na lopatky neb nebudem si nic nalhávat že prodej loganu jakožto auta za pár korun nebyl špatnej takže češi šli po ceně ......... to že zpracování je fakt špatný a padaj z toho běžně věci se dá v tý ceně očekávat......
[ Link ] otázka samo jak dopadne crashtest ale řek bych že třeba steně jako první generace matizu a nikoho to srát nebude :)
RB&Nismo: až vás přestanou bavit auta, tak se můžete začít hádat, kdo ho má většího :D
a mě ten Nismo stejně nenasere :o)))))))))))
nechapu proc tam davas plyn, kdyz pak budes davat kompresor, a stejne kdyz tam bude tak je to porad predokolka.... tak jak prenes tech 400ps na cestu? :-)
celé sem to nečetl,ale zastávám názor ,že od itala daleko, serou se jeden za druhým , tu 2,4JTD má soused a stálo ho to už moc peněz a tak 10let životu.. strejda má 2,0 TS a je to to samé prostě to sou mrdky, polovina inzerátů AR jsou pokažené nebo vyhořelé vozy.. nadruhou stranu ty benzíny jezdí velice pěkně ,myslím že cena ojetin mluví za vše
zvláštní, že známej má zas celej život jenom alfy a nedá na ně dopustit...
známý má štěstí.. o Alfě se říká,že už je pokažená na prospektu..:-)))
raději bych teda koupil usmraděný a uklepaný koncept..
to dost pochybuju i když možný to je, ale jsou jeho koníčkem, tahá je ze zahraničí, takže jich měl už hodně
2.0TS je jebka, to jsem psal :) zadírá se na klice, jen staci ostry prujezd zatačkou, min oleje, cerpadlo nasaje min oleje a je vymalovano. Ovšem 1.8TS je po 1.8VTi motor, ktery jede z astmatiku nejlepe :) a s vydrzi je to hodne dobre. I když odejde variator, motor natočí klidně půl míle.
to blázen:
Myslím, že bys měl psát o věcech, o kterých sám něco víš...
Já sám jsem měl alfy tři.... dvě benzínový a jednu naftovou.
Můj kolega dělá celý život jen Alfy a JTD-čka jsou hodně moc povedený motory.
A o nějakém nesmyslném servisování jsou to z většiny jen fámy ve stylu JPP (jedna paní povídala). Já sám na Alfách najezdil víc jak 200 tisíc km a že bych řešil jiné věci než výměny oleje, občas výměny žárovek a dolévání paliva si opravdu moc nepamatuju.
Debata ve stylu, že takový a takový auto je pokažený už na prospektu je hodná tak maximálně dětí do školky.
Každý auto je takový, jak se k němu chová jeho majitel...

10.12.2007, 00:44 |
zipp 2 tykeev: naprostej souhlas
nic proti bláznovi, ale když říká takové věci o alfě, co by asi musel říkat o 200sx.
dobrá dobrá..už mlčím.. těm co se to pokazilo,ti si toho asi nevážili..
RB:dvoukilo je jiné, sám víš,jaký typ majitelů ho měl, kolik se jich vystřídalo a jak je to staré a jaký to má výkon na objem.. své doby.. takže se stím už počítá.. a kdo stím nepočítá si ho nekoupí
alfu si taky nikdo nekoupí na ježdění do kauflandu :)) já mám sice rodinnou alfu, ale už vidím, jak mi dítě slintá do zatáček na boční okýnka místo do autosedačky :) takhle se to nedá brát. Mladý jsem teď půjčil Alfu, protože jí prasklo př. okno (Megane 2006 1.4 16V combi), vrátila se s alfou, úsměv na tváři, pořád řikala že by chtěla alfu jako služebáka a neví proč se pořád směje :) A to je ženská. Alfa jsou prostě emoce. Shodli jsme se na tom, že je to spoutaný agresivní zvířátko, který pustíš ze řetězů tím, že tomu šlápneš na krk. Spousta lidí tohle nepochopí a ani neuvěří, že to tak opravdu je.
ano třeba 2,5 V6 se mi líbilo, jede opravdu pěkně..ani se ji nedivím,že se vrátila z úsměvem, megane už je hroznej ždorb... ty alfy jsou uplně normální auta co maj tatíci do obchodu nebo na dovolenou.. nepovyšoval bych to mezi jinou kategorii aut
heh, tatíci do obchodu a na dovolenou... tak to jsi mě rozesmál...
přijeď na Mělník, kolega tě sveze s 2.4 JTD 20V
[ Link ] Myslím, že to vážně není auto pro tatíky :-D
tak tohle mi hlava nebere. predhanet se v tom jake auto po narazu bude mene sesrotovany:-)))) to bych nikdy nechtel vedet jak by dopadla moje alficka po celnim narazu v 60ce a jak ja.... myslim, ze by to byla totalka vzhledem k cene xenonovych svetlometu i jen po malem tukanci:-), ale ja mam auto na jezdeni a ne na bourani to si poridte bagry tanky nakladaky a traktory.
ad kourivost. benzin je benzin, ale kdyz na tom chvili stojim tak vejfuk je taky cernej:-))))
jo a jeste nechapu, kdyz nekdo nema rad jak nejaky auto kouri tak se mu nalepit hned za prdel to je taky ulet nismo nemyslis:-))) to jako se lepis na prdel vsem kamionum a nakladakum??? no to asi nepobiraj:-)))
to paajiik:
kdepak, náklaďáky mají výfuk vyvedený na boku, takže Nismo rád jezdí vedle nich a stahuje si navíc boční okna :-)
tykeev:nechci máme jednoho konceptového ropáka doma, takže mě svezení v JTD neláká,navíc už sem v tom jel a má to taky hroznej podvozek jako ty koncepty
je zvláštní,že jsem neviděl jediného mladocha co si tu třeba 156,166 koupil novou .. to že si ji kupujou ojetou je dáno cenou a spotřebou.. to už pak těm tatíkům stačí slabší TDi a spolehlivější koncept
co znamená konceptovej ropák a podvozek jako ty koncepty?
tykeev:nechci máme jednoho konceptového ropáka doma, takže mě svezení v JTD neláká,navíc už sem v tom jel a má to taky hroznej podvozek jako ty koncepty
je zvláštní,že jsem neviděl jediného mladocha co si tu třeba 156,166 koupil novou .. to že si ji kupujou ojetou je dáno cenou a spotřebou.. to už pak těm tatíkům stačí slabší TDi a spolehlivější koncept
to blázen:
1) můžeš mi prosím nastínit, co si představuješ pod pojmem "koncept" ???
2) myslím, že konkrétně u toho podvozku tady píšeš o něčem, čemu asi opravdu nerozumíš a to neber nijak osobně.
3) ano, většina lidí si kupuje ojetinu, díky zajímavé ceně.
To je ale úplně stejné jako u ostatních značek a je to dáno celkovou kupní silou v ČR.
Osobně mohu říci, že neznám moc mladých lidí, kteří si kupují úplně nové auto jakékoliv značky.
tykeev:nechci máme jednoho konceptového ropáka doma, takže mě svezení v JTD neláká,navíc už sem v tom jel a má to taky hroznej podvozek jako ty koncepty
je zvláštní,že jsem neviděl jediného mladocha co si tu třeba 156,166 koupil novou .. to že si ji kupujou ojetou je dáno cenou a spotřebou.. to už pak těm tatíkům stačí slabší TDi a spolehlivější koncept
to blázen:
1) můžeš mi prosím nastínit, co si představuješ pod pojmem "koncept" ???
2) myslím, že konkrétně u toho podvozku tady píšeš o něčem, čemu asi opravdu nerozumíš a to neber nijak osobně.
3) ano, většina lidí si kupuje ojetinu, díky zajímavé ceně.
To je ale úplně stejné jako u ostatních značek a je to dáno celkovou kupní silou v ČR.
Osobně mohu říci, že neznám moc mladých lidí, kteří si kupují úplně nové auto jakékoliv značky.
to blázen:
1) můžeš mi prosím nastínit, co si představuješ pod pojmem "koncept" ???
2) myslím, že konkrétně u toho podvozku tady píšeš o něčem, čemu asi opravdu nerozumíš a to neber nijak osobně.
3) ano, většina lidí si kupuje ojetinu, díky zajímavé ceně.
To je ale úplně stejné jako u ostatních značek a je to dáno celkovou kupní silou v ČR.
Osobně mohu říci, že neznám moc mladých lidí, kteří si kupují úplně nové auto jakékoliv značky.
hele tykvaku ja s tebou souhlasim ale třeba mu to bude stačit jednou :))
jinak nudnej podvozek u alfy to je dost k smíchu, viděl si blázne jak má udělanou nápravnici passat a jak alfa? a jak jede 2.4V5 20V JTD 175PS @ 200PS? až se v tom svezeš pochopíš, že je to něco jiného, než JTD 1.9 8V 77kW nebo jakékoliv uchrochtané TDi, které je hlavně víc profláknuté, dostupné - než spolehlivější.
proč koncern přechází na common rail ala JTD ? :)
200sx je sice zábavné auto, v serii trošku nudné, ale upravené je zábabnější než předohrab, i než alfa, nicméně jízda v 200sx mě kromě jízdy bokem nijak neoslovila - ani podvozek, interier, exterier. Proto mám Alfu Romeo, kde mě oslovilo všechno.
No a nový auto si fakt dovolit nemůžu, pokud chci k tomu autu ještě slušně žít :)
Pardon, nějak mi zazlobilo připojení
Ještě k tomu bláznovi:
Myslím, že si plete 2 rozdílné pojmy
A to je "koncept" a "koncern".
Za chvíli tu místo koncept bude psát koncert a je vymalováno :-)))

10.12.2007, 19:04 |
bafis Jen doufám, že už radši nebude psát nic...jsem poučen. Nick mu v tohle threidu sednul skvěle.
tykev: samozřejmě koncern, za to se omlouvám, to je moje chyba..
já beru v potaz první model 156 s 2,4JTD, v posledním jsem nejel a stojím si za tím že nemá ani 175 ani 200PS a podvozek jako kde co co jezdí po cestě a spolehlivost na nízké úrovni
RB:nepřirovnávej 200sx k nové alfě, projed se ve stejně starých modelech, kup si S15 a alfu necháš zaparkovanou někde před zběrnýma surovinama a zapomeneš na ni..
nechápu proč tady vytahuješ 200Sx, taky bych ti tady mohl napsat svůj názor na to uno co často a všude vytahuješ.. ale nemám k tomu důvod
bafis:nevím co ti na to napsat, urážet tě nechci, a nic jiného mě nenapadá ..spíš jen,že bys měl jít po večerníčku asi už spát
je to debata nic jiného a v každé debatě je pro a proti,ty by sis třeba koupil AR ,já asi horko těžko.... možná 159

10.12.2007, 19:39 |
bafis Tak teď jsi mi to dal koncepte...
to blázen:
1) omluvu beru, stane se...
2) ano, první 156-tky z roku 98-99 měly svoje mouchy, ale které auto je na začátku nemělo. Drtivá většina prodávaných AR 156 je 2001 a novějších. O 147 ani nemluvě, ta se začala vyrábět až 2001 a ta je na tom podvozkově myslím si velmi dobře (sám jsem měl, mohu potvrdit). Navíc 2.4 JTD 20V má v základu 175k. A novější roky dokonce 200k. To mluvím o sérii. Nachipovat takový agregát lze bez problémů na 230-240 koní. Na předohrab rozumné maximum.
Jak tedy říkám, svez se tím silnějším JTD-čkem a uvidíš sám.
Pokud nemáš kde, stačí přijet na Mělník a svezení s ní obstarám :-)
Víš, z vlastních zkušeností mohu konstatovat, že většina lidí, kteří na AR nadávají, přišlo do styku s autem, které je po totálce a dotažené zvenku. Opraveno horkou jehlou a pak se na tom sere jedna věc za druhou. Ano, v tom máš částečně pravdu.
tykev:nebudem to honit do extremu, abych se přijel svézt, není potřeba,sám jsem o alfě uvažoval ,dokonce jsem kontaktoval někoho z TF aby mi o ni povykládal, chtěl sem 156 2,5V6, když jsem začal hledat po inzerátech, dost se mi potvrdilo to,že málo co bych se odvážil koupit,..
tu 2,4JTD co tady má ten soused, tu koupil předchozí majitel novou v AR, za půl roku shořela na plech,tak jim za to po nalezení příčiny dala AR novou, ta byla v servisu víc než doma, a to ten majitel stím jezdil a choval se k ní pěkně a to byla taky ta co jsem si vyzkoušel, když ji koupil ten soused,..
ta druhá alfa 2,0TS byla rovněž koupená nová, do cca 130tis jezdila bezproblémově,ted už má nový skoro celý motor s podvozkem..
oba majitelé jsou podnikatelé tak ve věku 50-60let, normální člověk by na ty opravy asi neměl..
ale mohu napsat, že ten motor 2,5V6 v te 156 jede fakt pěkně.. nakonec jsem místo toho zvolil galanta V6
to blázen:
no comment... tvé přátele neznám.
Já mám opačné zkušenosti...
Znám spoustu lidí, co mají stejné zkušenosti s novým Mondeem i Audinou... ale značku obecně kvůli tomu rozhodně nezavrhuju.
tykev:já ji nezavrhnu, jinak bych o ni nepřemýšlel..spíš jsem na ní zanevřel až když jsem začal jezdit po inzerátech a díval se na to co lidi prodávaj..
samozřejmě se kazí všecko, jsou to jen stroje
no, tak v tomhle s tebou budu nesouhlasit.
Kolega sháněl Passata a když jsem viděl, co lidi prodávají, tak mi bylo občas do breku.... Auta evidentně natočeno 10x kolem zeměkoule a na tachometru 150. Klasika... o stavu ani nemluvě.
To prostě nemůžeš takhle brát, orientovat se podle olítanejch narychlo opravenejch bouraček...
lidi tak asi kazdej kdo si koupi alfu nebo ji ma tak urcite netoci "bezne" otacky, ale spis ji dava peknej kour, protoze alficky umi zprostredkovat skve pocity pri teto jizde. a kdyz nekdo chce neco podobnyho zazit trebas s "konceptem":-))) tak ma holt smulu. nerikam, ze to nejsou silna auta, ale nedokazou nadchnout a chytit za srdce to je muj nazor. vse strohe a pouze funkcni. kdyz jedu obcas s novou koktavkou 77kW nebo 66 nevim kolik ma ta nejslabsi v TDI tak muzu jet rychle predjizdet atd., ale pocit na konci jizdy je NULA proste i kdyz pojedu sebesportovneji tak to se mnou nic nedela a vovovovovotom to je:-))) alfa je vic nez jen "auto" a to, ze nevydrzi tolik je tim, ze ma vetsi vule v motoru kvuli otackam atd. vzdy je neco za neco! jinak nekdo kdo rika, ze motor 2,4 JTD nestoji za nic tak nevi o cem mluvi. neni to nahodou motor co ziskal nejake oceneni za nejlepsi motor roku ci tak neco??? lidi nez kritizuji neco o cem vim prd tak se nejdrive informuji:-)))) vim, ze je to jinej motor nez puvodni o kterem je tady rec, ale zaklad je zaklad. a jako, ze nemam rad naftu kvuli zvuku apod. tak o tomhle motoru bych jako o jedinym uvazoval kvuli spotrebe a zachovani vlastnosti silneho motoru i kdyz ted cena benzinu a nafty neni nijak prizniva pro chrochtani, ale uvadim, ze nejezdim kazdy den do prace a zpatky bo pres prahu to fakt nema smysl a na takove popojizdky bych stejne alfu netrapil:-))) to bych si pak taky koupil chro chro tdi ke kteremu bych nemel zadnej vztah a stani v kolonach by byl muj svet:-))) a takovejch je mraky a to fakt nemusim a bez nich by bylo praze lepe. rano je to tdi za tdi a v kazdym jeden clovek to je fakt des a pak se divte, ze ropa jde stale nahoru, kdyz s ni kazdej pouze zamoruje ovzdusi a dela kolony...
ale k tematu. kola delaji auto a tohle auto uz moc nic nepotrebuje. nejaky prahy, kola, pripadne tlumice a pruziny a poradnou koncovku a uzivat si jizdu:-)
kuva tady se to rozjelo :))
zaprvý teda nevim proč se všechny itaský a francouzský auta včetně ALF jsou ve všech "statistikách spolehlivosti" na poslednim až posledních místech.......... ale dejme tomu je to o "starání se" o auto a o tom jak s tim kdo zachází ..........
nechápu v čem je dobrý svezení v JTD @ 200ps a přirovnávat k tomu koncernový 77kw tédéí ....... chápu že to se 156 hne ale stejně tak hne koncernový TDi na 190ps s tim že by podle mě i JTD natřelo :)
na 200SX bych zde nesahal je to kapitola sama o sobě a neni lepšího auta na drift než Nissan a to S13 a S14 ..... S12 lze a S15 na to maj jen japonci prachy..... S13 cena výkon ... ? v sérii si myslim že to je dost zábavný svezení a v roce kdy to bylo vyrobeno se mohla jít třeba alfa klouzat neb 200sx bylo stavěno jako konkurence pro porche který v onu dobu porazilo a bylo za poloviční cenu než porsche ......... ano alfy nejedou špatně, vyokootáčkový vyhoněný motory ale myslim že vytvořit motor kterej se v zatáčce vylágruje neni něco čim by se mohli chlubit.........
co se týče poznámky k čemu u cadillacu LPG když bych chtěl kompresor a 400hp na předku..... myslim že porovnat alfu předohrab vs. cadillac předohrab (automaty) co dokážou přenýst na silnici tak cadillac veme 2x tahu bez hrabí neb nad těma kolama je cosi čemu se řiká velkej těžkej motor a když už tak sepne ESP a hrabou obě kola......
na závěr teda znám i lidi co sou s alfma spokojený a prováděj pečlivě běžnou údržbu ale taky znám lidi co to nechtěj nikdy už ani vidět včetně známýho co má autoservis tomu je jak italský tak francouzský auto proti srsti a myslí si o nich taky svoje jako já :)
ale když se někomu to auto líbí tak samozřejmě je to jeho volba a to že JTD 2,4 má při 175hp spotřebu jak 205hp 3.0 od BMW i s těžšim autem to je trochu k zamyšlení :)
každopádně všechno je dobrý a všechno se může vysrat a to jak chovánim k tomu tak výrobní vadou :)
to Nismo:
tebou popisovaný problém ale byl pouze u starších 2.0 TwinSpark (rok cca 96-99)
2.4 JTD 175k jezdí za 8 litrů
za kolik BMW, to nevím
tykev:za 8 jezdím s 1,9TDi když snim jedu někam na nákup..když využiju těch 110k žere téměř 8l.. když vyžiješ těch 200 na 2,4JTD tak se na 8dostaneš asi těžko... 200sx mi žralo taky 8 s 300k když sem jel dálkovou a podle předpisů..dokonce to bylo pod 8
ale spotřebu bych neřešil, u ropy bude menší vždycky.. jenže naproti tomu, bohužel ropa nikdy nebude zrychlovat jako stejně objemovej benzín
to blázen:
jezdil jsi s tou 2.4 JTD nebo ne?
já už se vozil minimálně v 6-7 kusech a průměrná spotřeba je kolem 8 litrů (a to nemluvím o ježdění 50-90-130)
tak jako u našeho TDi 5,8-6,2l ale normální jízdou, když mu dávám zabrat tak žere skoro 8.. ale jak jsem psal, spotřebu bude mít menší vždy..
řídil,ale spotřebu jsem nezjištoval..

11.12.2007, 12:34 |
tykeev | Upraveno: 2007-12-11 12:35:29
no, pokud budeš jezdit za 5,8 litru se 180-koňovým TDičkem, tak pak můžeš srovnávat...
porovnáváš tady neporovnatelné...
já už tuhle diskusi ze své strany končím...
je to debata o ničem

11.12.2007, 13:19 |
zipp hoši, ta diskuze měla být uzavřená o cca 90 příspěvků výš ;-)
to zipp:
no, víš jak... zase proč zakládat nový příspěvek k tomu, abychom tu přišli na to, že koncept není koncern :-D

11.12.2007, 13:36 |
zipp :-D
od toho je to diskuze ne, když někdo napíše něco, co není pravda a ještě o tom prd ví :)
ty vogo, to je fuška to pročíst celé :-)
ital forever :-)

12.12.2007, 09:14 |
Algol Nevím proč, ale většina Alf je strašně vylágrovaná, žerou olej, občas v nich něco rachtá...asi se majitelé o ně špatně starají:-))) U nás jezdí jeden človíček se 156-kou, JTD, stará se o to své auto dobře, ale pokaždé, každý den když přijel, přidal se další zvuk do kakofonie, která se ozývala z motoru...nakonec ho to stálo velký, ale hodně velký balík, přitom se staral...nechápu to:-))) Prostě srhňme si to, Italové sice umí postavit skorozávodní motor, o tom žádná (Lancia HF nebo Integrale třeba), ale se spolehlivostí motoru a ostatních dílů jsou na štíru, stejně jako byly na štíru s korozí (to už třeba pominulo), i když si tím nejsem jistý...:-)
to Algol:
no, tak z těch Alf, se kterýma jsem přišel do styku, tak když už něco odešlo, tak šlo o součástky, na kterých bylo napsáno BOSCH, Made in Germany :-D
a to si nedělám srandu :-)))
algol: prostě to nemá cenu, oni vidí svoje...
tady to taky asi hned tak neskonci co?:-) padnokazdne jedine co mi na alfe vadi je, ze znaky odchazeji i u uplne novych alf a to je fakt ostuda. ten kdo je delal by zaslouzil! ale jinak. paraaada:-) ono je jezdit a jezdit v alfe:-) a nemyslim ted zrovna do servisu:-))))
to blázen:
ne, nevidím jen svoje...
sám mám zkušenosti s vícero vozy, jezdím teď "konceptem" a jsem taky spokojenej... je to prostě o konkrétním autě. Když se mi líbí a je v dobrým stavu, po majiteli, který se o něj staral, tak si ho koupím a neřeším, jesti je to tohle nebo tamto.
Já se tu s nikým nehádal.
Uváděl jsem tu své vlastní osobní zkušenosti, kterých už s JTD-čky a s Alfou obecně mám, myslím si, poměrně hodně...
pripadne muzu poskytnout svezeni 10let starou "m*dkou" 2.0 16V TS. po prinejmensim jedne anabazi v autobazaru na tachu stale zbyva cca 250.000km a furt jede.
co já vím tak nejvíc oleje žerou nový O II, všechny koncern motory 1.6 16V, Všechny Toyoty :) já u svých italů nalil 4l, ujel 8-10000km a vylil 4l. Nešetřím to, moc se o to nestarám. Jen to nehoním studený. Nic víc. Někde bude chyba. JTD jsem měl dvě a nic jsem na nich nedělal. Od Twinsparku mě každej tahal, že to má drahý svíčky. Zatím jsem je neřešil. Jede to dobře, spolehlivě , s malou spotřebou. Co víc chtít? koncern 1.6 16V nebo 1.8 20V kterej víc žere, má strašnej zvuk a vůbec nejede? Navíc ani tolik nevydrží ?? :) no, řeč byla o TD a JTD, takže zpět k tomu, že starý alfácký diesely nebyly dobrý, beru 1.8TD 3vál, 1.9TD válec je dobrej motor, ale hůř startuje v nižších teplotách. Ale jede poctivě až do svého konce. Koroze pominula (narozdíl od koncernu) v roce 1993, kdy italové začali pozinkovat všechny auta. Alfa 145,6 počínaje, Fiat - Punto, poslední tipa, Lancia - už i dřív (1991). Nevím jak vy, ale já jsem nidky neviděl Fiat Punto první generace, které by bylo shnilé nebo nahnilé. Bavíme se o autu 1993 rok. A co Felicie? Golf III ? Octavia?? Hyundai ? atd..? Takže s korozí opatrně, od roku 1993 jsem neviděl shnilého itala (beru originál díly)
presne jako reprak, v praci mame OII v dieslu a nenajelo se na nich ani 5 tisic a uz se musel dolejvat olej ... ted ty auta maji pres 30 a zerou olej porad. Kdyby jedno, ale je jich víc jak 5 a vsechny jsou stejne. Jeden kolega co na nich jezdi vlastni 166 2.4 JTD a rika ze to je nebe a dudy. pry zlata alfa, bo mu nezere olej vubec.

12.12.2007, 15:09 |
tykeev | Upraveno: 2007-12-12 15:11:12
to ReproBoy:
jojo, svíčky jsou 2x dražší, ale taky se s nima najede 2x více km než s normálníma
a s tím olejem jen souhlasím...
já na Alfě (stejně jako na každém svém autě) měnil olej po 9 tisících a dolévání oleje pro mě byla věc,kterou jsem nikdy nezkusil :-)

13.12.2007, 11:31 |
zipp ještě bych se zeptal:
1) točí se turbo, když brzdím motorem?
2) co si myslíte o zaslepení EGR?
1) turbo se pootáčí i na volnoběhu,tak je možné že se bude pootáčet i v tomhle režimu
2)EGR je k ničemu,..zlikvidovat

13.12.2007, 13:16 |
zipp no, pootáčí nemyslím....myslím jestli se jako točí rychle....
točí se rychle, na turbo moc rychle ne (VGT turba až 100000/min), ale točí se ...

13.12.2007, 18:01 |
zipp já to myslím tak, jako jestli prostě při 3tis.ot/min motoru se turbo točí třeba já já nvm 5is.ot/min když tomu šlapu.... tak jestli při brždění motorem při 3tis ot/min motoru se točí taky těma 5tis, nebo třeba jen 2tis nebo tak nějak sem to myslel....
jj, OII žerou olej jak svině, mi někdy přišlo, jako kdyby ho to přistřikovalo přímo do nafty, sedlo si to až po 100K km

15.12.2007, 11:24 |
zipp co teda to EGR? I nějaký jiný názory?
A poznám to na jízdě nějak?
otom egr ventilu je hohně nazoru ale každopadně když se vyřadí ale na správném místě a dobře dá se řict že to hybne s výkonem
někteří si myslí že ne ale to jsou mé zkušenosti pomužeto jede to jinak

16.12.2007, 10:34 |
zipp a co to je to správný místo? tím myslíš co?
zakeži na provedení motoru nejlepší je ho odřiznout přimo u sání ne třeba bliž k vyfuku atd