Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > Dotaz zapalovací svíčky

 o Navštíveno 2593x o
o 01.12.2007, 16:18 | Dragster
Potřeboval bych poradit jaké použít zapalovací svíčky do Feldy 1.3 MPi, úprava řídící jednotky, sportovní vložka filtru JR, výfukové potrubí bez středového dílu, koncový tlumič layting. V současné době jsou použité Bosch super 4. Uvažoval jsem buď o DENSO Iridium power nebo BRISK platin.


o 01.12.2007, 16:27 | Honza2.016v
bohatě postačí nová seriová svíčka se správnou vzdáleností elektrod
o 01.12.2007, 16:40 | Dragster
Jenže oni jsou seriové a seriové, chtěl jsem vědět zda by bylo lepší použít svíčky s iridiovou, platinovou nebo stříbrnou elektrodou.
o 01.12.2007, 16:53 | blázen
použij to co předepisuje výrobce, určitě bych neutrácel za iridia a platinu..
o 01.12.2007, 17:02 | Honza2.016v
pokud chceš mít klid na duši tak Bosch platinum
o 01.12.2007, 20:03 | radek.613
"Nenásob" hodnotu motoru svíčkami, které jsou pro jeho provoz nevhodné, zkus se oprostit od toho co se píše v letákách a na krabičkách, kup obyčejné poniklované NGK či BRISKY, nastav řádný odtrh a máš klid. Leda že máš ten motor z felicie MPi vestavěný do nějakého vozidla, kde kvůli výměně svíček musíš rozebrat půl auta, v tomto jedinném případě budou mít platinové svíčky trochu smysl, protože ta platina je tam jen kvůli životnosti versus spalování extrémně chudých směsí, a le zase ani jedno z těchto hledisek nepřichází v úvahu u motoru Fel MPi.....
o 01.12.2007, 20:04 | hoff
Dle meho bud zachovat original nebo dobre vybrat nahradu. Moje doporuceni je NGK! Bosch nechci ani videt, Denso vsichni chvali, nekdy ani nevi proc - proste tuningove svicky :-D ale nechci je soudit,jelikoz s nimi nemam zkusenost a taktez Brisk neznam osobne.
o 02.12.2007, 00:45 | Unihero
tak NGK Iridium.. měl jsme v gti a změnilo to zvuk a šlo to malinko do otáček jinak rozdíl prakticky stejný...:-)
o 02.12.2007, 11:09 | blázen
platinvé svíčky nemaj se životností vůbec nic společného, platina na svíčkách se používá jen kvůli katalyzátoru.. nemá to nic společného stím co psal radek.613
iridia bych nepoužil, sou snima někdy problémy, použij přesně to, co ti předepisuje výrobce auta..NGK,BRISK...a dohledej hodnoty svíčky
o 03.12.2007, 09:23 | radek.613 | Upraveno: 2007-12-03 09:36:09
Platina nemá se životností nic společného? To je vtip roku, že? Měl by jsi to nějak exaktně vysvětlit, bo jinak se tady chlapi v konstrukci umlátí smíchy o stůl....
o 03.12.2007, 15:59 | blázen
chlapi v konstrukci mi jsou uprdele, stojím si za tím co jsem napsal o řádek nad tebou, a to znamená,že platina se na svíčkách používá kvůli KATu,,to že má interval výměny o něco delší není vžádném případě výchozí.. jestli se směješ,tak asi moc piješ a málo čteš
o 03.12.2007, 19:22 | radek.613
Prosil jsem EXAKTNÍ vysvětlení, jestli víš co to slovo znamená, vulgarismy jsou zbytečné, zbytečně odhalují Tvou úroveň.....
o 03.12.2007, 19:29 | dj.DEKL
Platinový svíčky vydrží 60tis km :o)
o 03.12.2007, 19:37 | Honza2.016v
říkal kdo? u mě vydržej max sezonu (do 3000km), pak letěj.. iridia -s těma motor chcrchlá, seriový svíčky.. 2-3válec.. Bosch platinky je vidět že fungujou, ale preventivně měním tak často...
o 03.12.2007, 19:50 | blázen
co chceš na tom vysvětlovat, jednoduše bych řekl,že platina působí jako katalyzátor spalování.. jestli to někomu doporučíš proto aby je měnil co 100tis místo co 20tis..tak je to tvoje věc, ale po tomhle dlouhém intervalu už to nejsou svíčky a dávno nefungují jak mají.. já je vyhodil po 5000km a dal obyčejné NGK - tuším měděná elektroda a fungovaly líp
nic vůlgárního jsem nenapsal..
o 03.12.2007, 20:09 | dj.DEKL
Pro motor Ford Zetec jsou předepsaný platinový Motorcrafty a interval výměny je 60tis
o 03.12.2007, 21:06 | radek.613
Tušil jsem, že se nemáme o čem bavit, sni si dál a přenech prosím konstrukci spalovacích motorů někomu , kdo ví o čem mluví. Na jaké krabičce tuningových svíček že bylo napsáno, jak platina na jejich elektrodách katalyzuje zplodiny hoření, Ty jsi za ně vyhodil hroudu peněz a zjistil že nefungují?

A pokud nejsi ztracený případ, vyhledej příslušnou literaturu, osvěž si dynamické děje ve spalovacím prostoru válce a činnost katalyzátoru, je to poučné čtení.....

Co se týká intervalu výměny svíček, ten je vždy výsledkem motorových zkoušek a ještě je volen s ohledem na bezpečnou rezervu, takže to úžasné tvrzení o "nefungujících svíčkách" je sice fajn napsané, bohužel na pravdě se nezakládá. Svíčka tepelné hodnoty a konstrukce, určená výrobcem motoru pro daný typ motoru zcela spolehlivě vydrží interval, jaký je výrobcem určen (pokud nevydrží, je to konkrétní zmetek - má vadu výroby a v tom okamžiku je to porucha konkrétní svíčky, nikoli problém její výdrže vůči výměnnému intervalu). To jen tuneři, naivně dle prospektů očekávající od svíček s kusovou cenou 1000 CZK a více, že jim přinesou 20 koní/válec navíc bývají mnohdy jejich instalací zklamáni, neb v touze za výkony zcela ignorují vhodnost svíček pro tu kterou konkrétní konstrukci motoru, přípravu směsi a koncepci zapalování. No a závěrem, koukám tady do koše na v sobotu měněné svíčky v jednom z mých aut, dle předpisu výrobce motoru šly ven po odpracovaných 90.000 km (aniž by se nějak negativně projevily na chodu motoru) a kdybych je vzal drátěným kartáčem, můžu je klidně zabalit zpět do krabiček....
o 03.12.2007, 22:14 | hoff
Jojo dj.Dekl ma pravdu! Motorcrafty a po asitak tech 60tkm jsem nevericne dohledaval v servisce! Pozdeji jsem je jeste daroval do obehu kdyz kamos jednu zlomil a mozna jezdi dodnes.
radek.613 - presne,souhlasim. Jen bych toho tolik nenatukal na mobilu:)
o 04.12.2007, 15:39 | blázen
radek:bohužel, já sem nikde nenapsal,že sem je vyhodil ze seriového motoru.. vyhodil sem je z motoru co měl téměř 1xnavíc seriový výkon.. navíc si stojím za tím co jsem napsal o použití platiny na elektrodách.. že stím nesouhlasíš je mě tak trochu jedno
o 04.12.2007, 20:01 | radek.613
Pak se Tě tedy týkala tato část mého příspěvku:

"To jen tuneři, naivně dle prospektů očekávající od svíček s kusovou cenou 1000 CZK a více, že jim přinesou 20 koní/válec navíc bývají mnohdy jejich instalací zklamáni, neb v touze za výkony zcela ignorují vhodnost svíček pro tu kterou konkrétní konstrukci motoru, přípravu směsi a koncepci zapalování."

A že je Ti to trochu jedno mě nijak žíly netrhá, fakt, já vím na co je na elektrodách svíček platina a vím tisíce dalších konstruktivních věcí z oblasti konstrukce spalovacích motorů a systémů přenosu sil na kola, ale proč s nimi zde hýřit, Tvá argumentace je oproti mé na první pohled přesnější, exaktněji dokázaná, zkouškami podložená a tedy naprosto dokonalá.....

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4271 sekund.