
Navštíveno 1421x

ahoj, chci se zeptata jestli někdo máte zkušenosti s powerboxem na motory tdi?? vím že spotřeba stoupne, ale jestli je to znát na výkonu apod, díky za rady.
radsi nasetri na tryky,tusim ze mas 66kW
jj 66, s těma 66kw jsem spokojenej, ale občas když předjíždím tak mi ten výkon chybí, nepotřebuji zase tak ale chtěl bych aby to mělo akceleraci lepší, do toho se bojím zasáhnout, nevím kolik to má najeto apod, tak bych to spíše viděl jen na nějakej chip nebo právě ten powerbox, at to trochu jede.

27.10.2007, 16:11 |
TUNER Víš vůbec co ten "powerbox" ve skutečnosti je?
Zapomeň na něj.Nech si udělat soft... ;-)
JJ asi jako KaCzaba raději trysky .... a powerbox to bych si do auta nikdy nedal. A ani moc lidi neznám co to mají... a princip toho, že to dává jen bohatší směs, nebo tak něco tady psal kdysi někdo... Raději trysky fakt
[ Link ]
to tuner: právě proto se ptám... montuje se na čerpadlo ne?? jinak nevím tak proto se ptám
oki a jaký trysky přesně z čeho, prej musí bejt jen z VW kvůli průměru trysek, některé mají okem nepoznatelný větší průměr a nepasují, motor je A3(1Z).
pasuji ze vseho.i z transportera 2.5 tdi.ono jich teda zas tolik neni,66-81 klasicky tdi,pak trandak 150HP a RACE.do 1Z staci z 81kW.
powerbox se montuje na čerpadlo?
nedávno jsi mě poučoval, že si mam nejdřív něco o TDI upravách přečíst, tak jsem myslel, že v tom jseš kovanej
powerbox se dava do kose.radsi usetrit na trysky turbo a pak softik od vedatora Richarda :-)))
to je ten powerbox, jedna černá krabička s jedním vstupem a výstupem a jedním odporem,ne? Byla o tom reportáž někde v televizi...

27.10.2007, 18:11 |
paia ehm, kod motoru 1Z??? tenhle motor se daval do Audi 80 (a mozna jeste do nekolika dalsich modelu), urcite se nedaval do A3. navic tenhle motor neni stavenej na to, aby se z nej dalo vymacknout vic, nez je od nej ocekavano v serii.
TO JEBU, koupím si willika a seru na naftu:-))))))
to paia: A3 motor mám já, má ho i golfy 81kw akorát že je tam rozdíl v tom že 66kW má mechanické turbo a 81 kW už má elektronické turbo na jednom a tom samém motoru což je A3 a A4(je to označení agragátu) už mají novější auta např octavie i apod.
já říkám pořád že nafta patří do kamen :)
to nevřis. vůbec nevíš, audi ted nevím jaká 4,2(audi A6 nebo tak, prostě nefím) obsah v naftě myslím ta jede kua hodně dobře, jasný velkej obsah ale jede to...
Unihero.... i tak :)))) beru naftu ...co není velkej obsah ..má přes 200PS a max cca 950 kg :))))
co je to elektronicke turbo?
ty jo , docela se bavím :) jednak motor 66kw a 81kw v G III je nebe a dudy a ty turba seš taky úplně jinde :) Motor 66kw je 1Z - nedoporučuje se ho upravovat , rychle jde do hajzlu , má špatné písty . motor 81Kw je AFN , má lepší písty , vydrží větší výkon , ale taky na úkor motoru (kroucení hlavy)a převodvky (slabá spojka atd) turbo na 81kw má naklápění lopatek (hodně často se zanáší a přestává fungovat) , ale pokud si dobře pamatuju tak je to jen podtlakem a né elektronikou !! Kdyžtak mě opravte . Pojem mechanické a elektronické turbo jsem nikdy neslyšel
to u-geen: nevím jak to přesně funguje ale je toto to s naklopitelnýma lopatkama, které honí problémovej N75, ale kdežto u mechanického turba je jinej ventil které pohání turbo mechanicky pomocí tlaku, kde jsou pevné lopatky. a u elektronického se to řídí podle otáček a řídící jednotka udavá impulsy turbu a lopatky se naklápějí. sry ale lépe to vysvětlit neumím:-)
prostě stručně mechanickému turbu se říká když to má pevné lopatky a elektronické má právě ty lopatky naklopitelné, které se naklápí podle otáček motoru, proto má rozsah výkonu od cca 1500-4000ot kdežto co mám já u mechanického tak to je od 1300-2500 a už musím řadit, když to chipnu tak nebudu stíhat řadit ani:-))
já znám akorát turbo s proměnnou geometrií lopatek
TDI:-)))))))) zkuste elekronickeho ridice, mozne ze to lip potahne vocpodu:-)))
To sou problemy..............
jinak tohle TDI je asi fakt nejhorší na úpravu , to i na chip , nejde jen nahrát , ale musí se měnit nějaký šváb :) prostě voser
jj,je to dany tou starou plastovou RJ.ale uz i to se da oje*at a to ze uz jsou prechodky na RJ z Octy,G4 ...
Unihero : tekze esli mas novejsi TDI motor tak ho nekdo nabastlil,mel bys tedy mit ventilopvy viko a vanu hlinikovou.dej sem prosim te fotky motoru,a turba.jinak se v tom pekne motas meleds porad paty prez devaty

28.10.2007, 12:56 |
Valis Te prdel,ted jsi mi zkazil iluze :-( Uz vim,proc mi to nejede,chybi mi v turbu nejaky draty.... :-D
Unihero: Tady máš to tvoje "elektronické turbo"
Variabilní geometrie lopatek VGT
Při nízkých otáčkách motoru je požadován vysoký plnící tlak, takže je nastavitelnými lopatkami zmenšen průřez, kterým proudí výfukové plyny, tlak před lopatkami se zvýší, rychlost plynů se ve zúženém místě také zvýší a to způsobí roztočení turbodmychadla a tedy zvýšení plnícího tlaku na sací straně. Ve vysokých otáčkách motoru, kdy je třeba plnící tlak omezit, je průtočný průřez v místě rozváděcích lopatek maximálně zvětšen, tlak se tedy zmenší a turbodmychadlo se tak točí nižšími otáčkami. Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy.

to chadzi: takhle jsem to přesně myslel ale spíše jsme nevěděl jak to vysvětlit:"Ovládání natáčení lopatek bývá řešeno různými pneumatickými nebo elektrickými akčními členy". díky
jenže GIII/Vent nemá elektronicky řízené , ale podtlakem
Unihero : Ale pojem elektrický je dost zavádějící.Je to stejný jako kdybys řekl o autě s řídící jednotkou vstřikování že má elektronickej motor a s karbecem mechanickej motor.
klasicky obtokovy turbo s wastergate je lepsi - rychlejsi reakce, teda pokud je dost velky :))) preci jen VGT turbo pokud je elektronicky regulovany pomoci podtlaku tak nic moc, dokud se nepredela na pretlak :)
nevim ale v 1Z motoru staci vymenit pisty a je stejne stejne dobrej pro ladeni jako ostatni TDi a dokonce jsem jednu A3 videl ve ktery byl tenhle motor nacpanej ovsem origo to nebylo ale jako vymena kdyz majitel popravil ten puvodni nevhodnym tjunigem jo ale byl tam z 1Z jen blok pisty jiny a vrsek z puvodniho motoru

30.10.2007, 09:54 |
paia opet opakuju, motor s kodovym oznacenim 1Z se nikdy do A3 seriove nedaval. predfaceliftove (Audi A3) TDIcka nesly nasledujici kodove oznaceni:
AGR, ALH, ATD, AXR, AHF, ASV
dal uz byly jen PD. je mozne a velmi pravdepodobne, ze v jinych koncernovych znackach se objevily jeste jine kodove oznaceni, kazdopadne v Audi se 1Z daval pouze do A80 a do velmi rannych verzi A4.
to paia: omg A3 je označení bloku motoru 1Z a dělaly se motory třeba už o ctavii a tam byl už novější blok a ten byl označen A4(jiné vnitřnosti apod...).
ano davaly se do Audi 80.
ty paio, ale tady nikdo o audi A3 nemluví...

31.10.2007, 08:56 |
paia aha, tak to jsem netusil, ze se jeste nejak oznacuje blok a ze to muze byt jine od kodoveho oznaceni motoru.

31.10.2007, 09:13 |
noname |
editace Sokolda: nechceš mít podobnou sadu k prodeji v lednu? :o)

31.10.2007, 09:35 |
Escudo | Upraveno: 2007-10-31 09:35:55
kuwa jakej nounejm, to jsem psal já, odloglo mě to