
Navštíveno 1451x


14.10.2007, 20:37 |
Nevřis | Upraveno: 2007-10-14 20:38:41
..zajímá mě, která volba je u laděných svodu lepší ..bud 4-2-1 nebo 4-1
....četl jsem, že 4-2-1 jsou spíš na spodek a 4-1 na výsoké otáčky.....
?
díky
Asi je to dost individuální.
Dá se říct, že 421 přidá v celým rozsahu otáček a 4-1 je na špičkový výkon, kde se na 1. polovinu otáček nehledí, tudíž může být spodek i trochu horší než série. Na sériový motor můžou být rozdíly ale neznatelný.
T.O.M.A.S... no jednalo by se přímo o pažouta 205 Gti 120 PS ...mám pravě dobrou nabídku na 4-1
Mám na mým svody 4-1 a auto (1,6 16V EFI - Toyoťáckej motor) začalo táhnout tak cca o tisíc otáček níž než předtím.
dle moudrejch knih co tu mám je to skoro jedno (výkonově minimální rozdíl v celým průběhu ,na MK podobně) jediná ne/výhoda je třeba potřebnej prostor pod autem třeba u těch 4-1...
delka na danej motor vychází pro obě varianty stejná ,průměr trubek primární větve taky...
Honza2.016v.....potřebnej prostor pod autem???? jde to moc nízko nebo co ?
Nevřis: jestli máš dobrou nabídku tak to neřeš a vyzkoušej to.
Ono taky záleží kdo to dělal a na jakej stupeň úprav. Proto ti asi jen tak někdo neřekne co to udělá. Je to např. pro sk. A?
Co se tyce rozdilu mezi 4-1 a 4-2-1 svody, ty rozdily nejsou absolutne tak markartni, jak tady lidi tvrdi. I presto, ze 4-1 svody maji tendenci zvysit celkovy vykon nepatrne vic, nez 4-2-1 svody, ten rozdil je doslova zanedbatelny. Naopak 4-2-1 svody jsou vice laditelne, protoze tam je k dispozici 5 parametru, ktere se daji menit vzhledem k potrebam motoru, radeji nez jen 3 - jako u 4-1 svodu. Abych byl presny co se tyka tech "nepatrnych" rozdilu, tak u malych N/A prditek pod 200HP mluvime o 1-3 HP (potvrzeno na dynometru).
Těch 1-3HP myslíš rozdíl mezi čím?
JJ, na okruhu to může rozhodnout ale jinak to těžko poznáš. A jak to na dynu vypadá s tím porovnáním průběhu? Počítám, že 4-1 je lepší jen ve špičce.
souhlas s tím co sme postnul mar. (předpokládám citace Taboo)
no s tím prostorem pod autem
na coupe jdou svody 4-2-1 už v serii, směrem dopředu, dolu pod motor a dozadu -pod motorem jsou sekundární ze 42mm trubky , , na úrovni přepážky mot. prostoru se spojujou do jedný 55mm trubky..
kdyby ten svod byl 4-1 a spojoval se na tý úrovni s průměrem primárních větví stejným jaku u 4-2-1 (vždycky tak vyjde..) tak díky tomu že uspořádání trubek bude do čtverce (rozuměj
OO
OO)
tak s 38mm trubkou tak svody budou díky spodním trubkám ve čtverci o 40 mm níž - coč v třeba mým případě, kdy mám svody 9cm nad zemí nepřipadá v úvahu (v konfiguraci 4-1 by byly místo 9cm nad zemí pouhých6cm a to už je o poškození nejen svodu, ale i motoru..)
a jendo srovnání serie vs. 4-2-1 vs 4-1

jinak, co jsem si vsimnul, tak v serii jsou 4-2-1 vetsinou u 16V motoru. nevim teda, jestli to ma nejakou souvislost s vyssima pracovnima otackama 16V.
ještě k tý tabulce - primární větve u svodu 4-2-1 jsou zbytečně krátký - maj li něco přidat tak ve většině případů jsou primární větve cca 2* delší než sekundární..tady to je pravej opak, kterej je vidět na většině 4-2-1 svodů co lze koupit...

17.10.2007, 16:08 |
ajsik nevris, nech ty svody jak jsou... viz.
www.pumaracing.co.uk , je tam spickovy clanek o nekolika motorech i 1.9 8V 120koni a prave ze svody jsou uz v serii vyladeny na max a jejich vymenou na 95% vykon snizis
ajsik..zase tak dobrey angličan nejsem abych si početl :) ...nemyslím si, že laděnýma svodama by to bylo horší :/ .......mám je prasklé tak proto chci řešit výměnu a zrovna jsem narazil na laděný za dobrý lowe.....proč je teda dělají když ti uberou výkon ? .....máš to odzkoušené že to bude horší nebo jen ten článek ?
Nevřis: podle me ma osmiventilovy GTi obrovskou vyhodu v nizkych otackach. Ty starty z krizovatky pomalu na volnobeh me u 16V chybely.
Se svodama zkusenosti nemam, ale predpokladam, ze budou ladeny spis na zvyseni spickoveho vykonu a prubeh pujde stranou.
.mycTD.. to asi jo ale myslíš že po namontování laděn.svodu se zhorší výkon u nízkejch otáček? ...když se bavím o svodech 4-1

17.10.2007, 23:02 |
ajsik nevris: ten clanek pise borec co stavi zavodni motory takze to co pise nebudou blaboly ... :-) no protoze kazdy chce mit ladeny svody a byt cool , jenze GTi neni seriovka, v peugeotu ten motor ladili a z textu toho clanku vyctes ze pomerne obstojne a ze zvysovani vykonu u XU9JA(Z) nevede pres svody ... tam konci pokud se jedna o kompletni upravu motoru cca 30-40ps up ...

17.10.2007, 23:05 |
ajsik Exhaust system
"This can be a nice short section. The standard Peugeot systems are excellent and on a standard or road tuned engine you'll be wasting your money fitting anything else. Only on rally or race engines with long duration cams might it pay to fit a tubular 4-2-1 type manifold and larger bore system but that's outside the scope of this road oriented tuning guide. Also beware of non Peugeot standard replacement systems. You might save a few pounds but also lose a goodly chunk of bhp into the bargain. I had one experience some years ago where a non standard system lost over 50 bhp on a tuned 1.9. Yes I did say 50 bhp. With a big valve head and rally cam the engine only made 70 bhp at the wheels until the small bore fast fit exhaust system was spotted under the car. With this replaced with a decent system power went up to 120 at the wheels"
já nevím jak to mají hondy?? taky je mají dělené a nevím jestli mají 4-1 nebo 4-2-1 tak bych to zvolil asi podle tý hondy, vymýšleli to asi aby to bylo co nej a pro motor a i pro výkon. tot můj názor
problem je, ze neexistuje nej motor. Nekdo preferuje max mozny vykon v uzkem spektru otacek a nekomu zase muze vadit, kdyz se auto pod 3000ot nehne z mista.
Ten 8venti bych spis ladil do nizsich otacek, pac tam se ,podle me, stira nevyhoda v prutoku smesi ventilama.
Konkretni zkusenosti se svodama nemam, krome praskani seriovych, ty tu mam dvoje. Ale urco to nejde udelat podle jinyho motoru, nedejboze 16V Vtecu.

22.10.2007, 08:52 |
MarauderZ28 | Upraveno: 2007-10-22 08:56:57
no hlavně vytvořit svody aby fungovaly nelze pomocí kalkulačky a papíru někde za stolem ... stačí se podívat na tu tabulku od Opelu a je to jasný jak to je ...
nedávno mi volal kámoš , že má doma svody od jednoho člověka co svody dělá - na první pohled zbytečně dlouhý,
podle slov místního ladiče od určitý délky svod nepřidá ani neubere (zkoušeno na brdě) , proto tady v čr když si necháš děla svody, tak je dostaneš dlouhý skoro až do půl auta...
Pro zajímavost na motorce mám tuhle změnu: Původně


23.10.2007, 22:10 |
T.O.M.A.S. | Upraveno: 2007-10-23 22:10:46
Teď jsou hned na začátku rozšířený do konusu o 3mm a taky jsou evidentně delší a lehčí (síla stěny 1mm)
Pro motor 600 a 750 se dělá naprosto stejný výfukový komplet!
