
Navštíveno 1225x

docela sem čuměl, že amíci taky dělali vzduchem chlazený motory V6 2,7 + turbo. Krom VW, Porsche, Tatry je teda pro mne Chevrolet 4tým známým výrobcem vzduchem chlazených motorů ...

ty ses teda znalec - a co trabant!!! :-))))))))
to mě ani nenapadlo neb je to dvoutakt :o) to počítám mezi motorky :o)
taky motorka :o) ne dělá ještě někdo na světě nebo dělal vzduchem chlazený ?
maluch je 4takt :) a 652ccm!! :D
není náhodou corvair boxer?
No ono to s tou "známostí coby výrobce" Jirko nebude moc žhavé, bylo to relativně pár aut a tak se sypaly, že bylo od další výroby velmi rychle upuštěno, někdo holt umí, někdo ne. Ale chtěli tehdy zapadnout mezi ostatní, a zkusili to, což se cení. Vyjma nevalných jízdních vlastností je přímo šílená pak kupříkladu konstrukce pohonu ventilátoru, ten přeložený klíňák, jehož životnost se počítala na týdny, to je opravdu drsné. Povenku je to celkem pěkné auto ale ta technika uvnitř.... brrrr. Nicméně pro občasné výlety (náhradní řemen s sebou) si to kamarád celkem chválí.....
dělali ho 9 let je to zajímavý auto takový "neamerický" plochej motor relativněš malej obsah, motor vzadu, vzduchem chlazenej :o) na ukončení prodeje měl hlavně zásluhy jeden právník neb bojoval za to, že to je díky nedotáčivosti (doufám, že sem to nepopletl) nebezpečný auto
Yenko Stinger Corvair


13.09.2007, 00:28 |
m1tv vado ten řemen je hustota všechno jednim nechapu:)
spíš nebezpečný přetáčivosti - má tu doma pár článků - ve starejch světech motorů a ještě dalších časákách
Ano přetáčivost, těžký motor za zadní nápravou v kombinaci s příliš měkkým odpružením, kdo takovou koncepci nemá léty konstrukčně vychytanou, neuspěje a zpravidla stvoří až nebezpečnou věc....
co máte proti přetáčivosti ? :))

13.09.2007, 09:11 |
zazaa no pro ten Yenko Stinger bych v garazi misto urcite nasel :)
My nic Nismo, ale běžný průměrný řidič se v takové věci dokáže lehce zabít......

13.09.2007, 09:45 |
Hanes Viděl jsem naživo, corvair je to zajímavý vozidlo.
Jinak ještě citroen měl vzducháče.
jo přetáčivý sorry sem jelito sem si říkal, že to určo otočím a taky že jo ...

13.09.2007, 11:03 |
pelo Olcit :)
Jim s Bobem meli asi spatnej den, kdyz ten pohon vetraku vymejsleli :-))
no ona je taky přetáčivost a pretačivost.....
cetl jsem o tom nekdy zacatkem 90tych let v autoTipu. co si vzpominam, tak vyrobu zastavili, kdyz se v tom vsichni pozabijeli:-)
resp rozpoutali kvuli tomu podobnou aferu, jako kolem prvnich audi TT
mno tak to jim trvalo vcelku dlouho 9 let než na to přišli teda :o))
tady je jeden krásnej na prodej ...
[ Link ]
Chevrolet Corvair byl vůz, který budil rozruch především svojí, do té doby na americkém trhu nevídanou, koncepcí s motorem vzadu (dříve pouze Tucker Torpedo). Stejně jako Ford Falcon, Studebaker Lark či Rambler byl konstruován především jako odpověď na malé úsporné sportovní vozy dovážené z Evropy, zejména VW, Alfa Romeo nebo Porsche. Šestiválcový (později i osmiválcový) vzduchem chlazený motor typu boxer byl po vzoru Porsche 356 a Volkswagenu Brouk umístěn za zadní nápravou. Výkon motorů se pohyboval od jalových 80 koní až po brutálních 350 u V8. Kromě plochého motoru se pod zadní kapotu vtěsnalo ještě náhradní kolo, zatímco palivová nádrž se usadila pod kapotou přední. Kromě nesporných výhod motoru umístěného vzadu se však u Corvairu od počátku výroby projevovala řada větších či menších nedostatků, které poněkud kazily celkový dojem z jinak nesporně vydařeného automobilu. Zde je nutné zmínit především extrémní přetáčivost vozu, která byla důvodem mnoha závažných nehod tohoto vozu, a i jinak zákeřné jízdní vlastnosti, které z chevyho v rukou nezkušeného šoféra dělaly nebezpečné náčiní. Velmi problematická byla rovněž konstrukce řízení, která spolu s absencí motoru v přední části, způsobovala, že sloupek řízení i s volantem byl v případě čelního nárazu vražen řidiči přímo do obličeje. Tento nešvar byl odstraněn až v roce 1967 instalací deformovatelného sloupku řízení a pevnější přídě. K dalším lahůdkám patřilo například nebezpečí udušení výfukovými plyny při zapnutém topení, v případě, že výfukové potrubí již prožral zub času (podobně jako u VW brouk), vydatný průsak oleje z motoru a další. Asi kvůli žádnému jinému autu na světě nebylo vedeno tolik soudních sporů (Ralph Nader..). Zajímavostí byla také možnost vyndání klíčku ze zapalování během jízdy. Přes všechny problémy bylo nakonec vyrobeno okolo 1,8 mil. těchto originálních vozů s rozmanitou paletou karoserií od sedanu, přes kupé Monza, cabrio, kombi, pick-up až po osobitý mikrobus.
Ano Pelo, Citroen VISA (= Olcit Club) :-D. Spousta výrobců zkusila štěstí v tomto segmentu, ale jak jsem již psal výše, bez zkušeností a technického umu v tomto oboru se nelze dobrat úspěchu a proto tuto myšlenku zase opustili.....

13.09.2007, 12:29 |
zazaa a zustalo je Porsche a Tatra .....
jinak provedeni van vzpada jak 1203ska :)

pěkně napsané :-)))
"že sloupek řízení i s volantem byl v případě čelního nárazu vražen řidiči přímo do obličeje. Tento nešvar byl odstraněn až v roce 1967 "
Porsche přešlo na vodu už v polovině 80tých let u "soc-edition" 924 a u tradičních boxerů řady 911 a jejích klonů v případě čtyřventilových hlav pro soutěžní motory už se chladilo vodou koncem 80 tých let, začátkem 90tých let se už kombinovaně (část vodou, část vzduchem) chladily i "civilní" boxery a od roku 1998 už jen a pouze voda......
tak já myslím, že by jsme našli spoustu aut z 60 let co budou tímhle trpět taky, co škodovky všechny ? ty určo nebudou mít teleskopickej sloupek řízení nebo jo ? prostě dřív se na bezpečnost tak nekoukalo ...
kliiid, to nebyl utok na nejvic nejlepsi auta v celym vesmiru :-))) me se libi jen spojeni: "volant v obliceji-nešvar" :-))))
já to ani tak neberu jen si myslím, že v tom roce to byla naprosto běžná věc u všech automobilek :o)
ad Oltcit neboli Citroen Visa - kdysi jsem to měl, ale rok 87, tudíž tzv. francouz - z 1129ccm ten boxer dával 42kw a bylo to naprosto bezproblémový auto :-)) - kupodivu to nerezlo a jezdilo to jak drak, jedinej problém byla kulisa řazení - po 80 tisících km to mělo totálně v hajzlu, ale kvalty to drželo :-)
Ralph Nader, knizka se jmenuje "Nebezpeny za kazde rychlosti" nebo tak nejak a Corvair byl nejen pretacivej, ale hlavne "prevracivej" i v maly rychlosti sel lehce na strechu.
Ale tahle knizka pohrbila hodne aut...
tyvole ten klinak je na tom jak na Teře :) mazec, kdyz si spomenu jak porad vyskakuje :)
tak tu dodávku bych bral hned:o)